Gå til innhold

Verdens-koseligste-nyhet-dagboka

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blodprøve-dama sa at det bare tar et par dager å få resultatet fra labben. Men jeg skal inn og ta en blodprøve til i overimorgen, sikkert for å se om mengden progesteron øker eller synker (tror jeg da! :vetikke: ), så jeg vet ikke om legen gidder ringe meg for å gi resultatene før etter svaret på den siste prøven er kommet.

Jeg skulle egentlig gjerne visst om jeg har hatt EL før jeg reiser til London i helgen, for jeg frykter et massivt drikkepress og mye sladder om jeg plutselig ikke drikker. Men jeg tror jeg kommer til å "gå på penicillin". Har hørt at det visstnok er delte meninger i legemiljøet hvor farlig det er med den komboen, men alle jeg skal på tur med er jurister og har garantert ikke noen inngående kunnskap om det.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Hva skal du "gå på penicillin" for da? Det må jo være noe som ikke er så alvorlig at du ville vært utslått sånn ellers! :jepp:

Ha en fin onsdag cypress! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du "gå på penicillin" for da? Det må jo være noe som ikke er så alvorlig at du ville vært utslått sånn ellers! :jepp:

Ha en fin onsdag cypress! :klemmer:

Urinveisinfeksjon :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, jeg tenkte egentlig bihulebetennelse siden jeg har vært litt forkjøla den siste uka og hjemme fra jobb en dag, men urinveisinfeksjon er kanskje enda bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man ikke fort litt tufsen av uriveisinfeksjon da? Tror det! :Nikke: Det eneste er at man som regel bare får en tredagers antibiotikakur for det, så da må det times godt i forhold til helga! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok, så hvis jeg later som jeg er hos legen i morgen så passer jo det perfekt. Jeg kan godt leke litt tufsen og jeg. :)

Mannen var litt opptatt av at jeg ikke skulle hause dette graviditets-greiene for mye opp, så jeg ikke blir så skuffet hvis det ikke er noen bolle der. Merker at det nok kan være greit å minne meg selv på at det jo absolutt ikke er garantert noen graviditet selv om jeg har EL. Kjenner at jeg har bygget opp litt forventninger til det her, og kommer til å bli litt deppers dersom det kommer ut negativt svar. Det har nok sammenheng med litt motgang på jobbmarkedet, og at jeg gjerne skulle sett at jeg fikk et år "fri".. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Prøvingen medfører utfordringer på flere områder skjønner jeg. ;)

Det skal vel noe til at det klaffer på første forsøk, men skjønner at du gjerne skulle sett det skjedde snart. Særlig pga jobbsituasjonen din. Men det skjer når det skjer, og vi krysser jo alt vi har for at det skal lykkes fort for dere. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysser også alt jeg har for at ting klaffer fortest mulig, om enn ikke på første forsøk :kose:

Skal si du har gode unnskyldninger på lur for og ikke drikke :fnise:

Jeg er helt enig i at jobben ikke trenger å vite sånt med en gang :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke det er farlig å drikke noe de tre første ukene etter befruktning om jeg ikke tar helt feil.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser også alt jeg har for at ting klaffer fortest mulig, om enn ikke på første forsøk :kose:

Skal si du har gode unnskyldninger på lur for og ikke drikke :fnise:

Jeg er helt enig i at jobben ikke trenger å vite sånt med en gang :jepp:

:klemmer:

Nei, jobben skal i hvert fall ikke få vite noe!!! Men det er ikke dem jeg skal på tur med nå, det er jentegjengen fra studietiden. Det er ikke alle der som trenger å få vite noe riktig med en gang heller. Selv om de spør og graver som om det var en menneskerett å få vite det. :roll:

Jeg tror faktisk ikke det er farlig å drikke noe de tre første ukene etter befruktning om jeg ikke tar helt feil.. :klø:

Å? :klø: Hvorfor ikke det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat der spør du godt :klø:

Jeg har hørt det, men kan ikke gjengi... :fnise:

Så fikk jeg høre at embryoet lever i sin egen lille verden de tre ukene slik at det ikke tas opp gifter fra morens blod... men det kan jo være reint tull :Nikke:

Uansett... er du befruktet og gravid så sitter det hvis det er meningen at det skal det :Nikke:

Hjernen og de indre organene begynner ikke å utvikles før i uke 5 :Nikke:

Uke for uke kan du se her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt dette Dinedama, men at fosteret får næringen sin fra noe som heter plommesekken de første tre ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at dette er en myte.. Hvor skulle ellers den derre slimklumpen av et embryo fått næring til å vokse seg større fra, om ikke fra mora? :vetikke: På den annen side er det jo mange som drikker før de vet at de er gravide da. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, så jeg tror jeg bare legger igjen en :klem: og lusker ut igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...