Spatula Skrevet 15. juli 2009 #181 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvordan gikk det? *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #182 Del Skrevet 15. juli 2009 Hello! Tilbake fra o store intervju! Jobben er kanskje litt annerledes enn jeg hadde sett for meg - de sa rett ut at jeg kanskje var litt overkvalifisert (!) og at noen av oppgavene som var lagt til stillingen kunne være litt ensformige.. Men det var ikke hele dagen som gikk med til rutine-oppgaver da. Jeg fikk snakke med hun som har jobben i dag, og hun fremhevet at det var veldig hyggelig miljø, og hun hadde lært veldig mye. Men at man kanskje blir utlært etter et par år. Hmm.. Tenkeboksen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kit Skrevet 15. juli 2009 #183 Del Skrevet 15. juli 2009 Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 15. juli 2009 #184 Del Skrevet 15. juli 2009 En jobb man er overkvalifisert til blir kanskje litt kjedelig i lengden, men det var jo veldig positivt at hun fremhevet at det var et bra miljø der. Det virker som om du kan trenge litt nye omgivelser. Du trenger jo ikke bli der for alltid heller. Og hvem vet, kanskje du må ut i permisjon om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #185 Del Skrevet 15. juli 2009 Spennende Jepp!! Akkurat snakket med en tidligere kollega som ville stille som referanse. Dette blir spennende! En jobb man er overkvalifisert til blir kanskje litt kjedelig i lengden, men det var jo veldig positivt at hun fremhevet at det var et bra miljø der. Det virker som om du kan trenge litt nye omgivelser. Du trenger jo ikke bli der for alltid heller. Og hvem vet, kanskje du må ut i permisjon om ikke så altfor lenge. Akkurat det tenkte jeg og! Hun som hadde jobben nå hadde erfaring med lignende fra før også, så for henne var det ikke så mye nytt i begynnelsen som det evt vil bli for meg. Jeg vil bli nødt til å lese meg opp på ganske mye, men det tror jeg bare er spennende. Da lærer jeg meg et nytt "fag", og det er jo positivt! Og fleksitid og firmahytter her og der trekker ikke ned i vurderingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 15. juli 2009 #186 Del Skrevet 15. juli 2009 Men hva er den umiddelbare magefølelsen? Ja? Tja? Nja? Nje? Neh? Nesj? Nei? Den roper hvis du lytter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #187 Del Skrevet 15. juli 2009 Litt avhengig av betingelser og sånt tror jeg magefølelsen er et sted mellom tja og nja. Og hvis jeg ikke får noe annet er den definitivt ja - for bedre enn dette stedet er det i alle fall!!! Forresten - en klar minus er at jeg må begynne å ta bil/bane til jobb. Nå sykler jeg på 5 minutter, og det er utrolig deilig. Men det ligger ganske sentralt til forsåvidt - det går mange baner dit, så det vil ikke ta kjempelang tid å komme seg dit. I dag kjørte jeg på 10 minutter, men nå var det null og niks trafikk da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 15. juli 2009 #188 Del Skrevet 15. juli 2009 Great minds think alike. Blir spennende å se hva det blir til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 15. juli 2009 #189 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvor mange søknader har du liggende ute nå? Det var en god del, var det ikke? Må de ha svart fort, disse folka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #190 Del Skrevet 15. juli 2009 Har vel en 6-7 søknader ute nå tror jeg. Jeg vet ikke hvor fort de skal ansette, men hun som jobber der nå slutter 1. september, så de vil sikkert bestemme seg raskt. Men nå har jeg ikke akkurat fått tilbud enda heller da... Vi får se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 15. juli 2009 #191 Del Skrevet 15. juli 2009 Nei, stemmer det. Men i hodet mitt hadde du det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #192 Del Skrevet 15. juli 2009 Nå har jeg vært og trent og latt dette surre litt i bakhodet - pluss snakket med en venninne om det. Det er lurt. Jeg har kommet frem til følgende: Den eneste grunnen til at jeg skulle takket nei til et eventuelt tilbud er rett og slett at jeg har andre søknader ute, på jobber som jeg -kanskje - vil syns er enda mer spennende. Jobber jeg ikke har peiling på om jeg en gang vil bli kalt inn til intervju til. Det er en sjanse jeg ikke er villig til å ta. Tenk å si nei, for så å ikke få tilbud noe annet sted, og bli nødt til å holde ut med Drittfolka enda lenger... Angst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 15. juli 2009 #193 Del Skrevet 15. juli 2009 Ååå, det der er vanskeleg! No veit eg ikkje heilt kvifor du ikkje vil vere i din noverande jobb, men forstår at du helst vil vekk. Då skjønar eg godt at du har lyst å seie ja til denne, det verkar som du er på nippet til å få den. Kanskje du kan greie å drøye ut tida litt slik at du får sett om du får svar andre du har meir lyst på. Eller du kan ringe dei andre for å høyre korleis dei ligg an i ansettelsesprosessen (dersom søknadsfristen er ute). Av og til må ein berre vise at ein er ettertrakta Hmmm, vanskeleg vanskeleg! Men magekjensla har ofte rett Ynskjer deg lukke til i tankeprosessen. Eg er usikker på korleis jobbmarknaden er no, men eg trur ikkje det er det lettaste for tida. Men igjen, du verkar å vere godt kvalifisert, så trur neppe du er av dei mest utsatte! Men men, nok om det! Driv du med scrapbooking? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #194 Del Skrevet 15. juli 2009 Årolilja! Fristen er vel ute på alle jeg har søkt på tror jeg ja, men noen har varslet at de ikke starter intervjuer før i august pga ferie.. Så det spørs om jeg klarer å drøye det så lenge... Min bransje er ikke så utsatt for finanskrise-svingninger heldigvis, så ny jobb skal jeg helt sikkert få meg. Spørsmålet er bare hvor lang tid det tar. Og jeg vil bort fort-fort. Det er på grunn av litt lite å gjøre på min nåværende jobb, pluss ekstremt dårlig behandling fra både min nærmeste leder og personalsjefen at jeg vil slutte. Og de kommer ikke til å endre seg, så når det er sånn må jeg bare bort. Scrapbooking har jeg ikke drevet noe med nei. Tror jeg er for lite kreativ og for utålmodig til det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. juli 2009 #195 Del Skrevet 15. juli 2009 Får du den du var til intervju på i dag hvis du vil ha den, eller bare høres det sånn ut på snakket her inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #196 Del Skrevet 16. juli 2009 Får du den du var til intervju på i dag hvis du vil ha den, eller bare høres det sånn ut på snakket her inne? Hehe, tror det bare høres sånn ut!! For jeg vet jo ikke noe om det enda!! Jeg sendte mail med en referanseperson i går, så blir spennende å se om de kontakter han. Siden de ba om det allerede tolker jeg det som at de ikke har tenkt å ha 2. gangsintervjuer..? Jeg glemte å spørre om deres tidsplan for dette, så jeg vet ikke hvor dårlig tid de har. Men tipper de vil ha en avklaring i løpet av måneden, siden hun som jobber der nå forsvinner 1. sept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miso Skrevet 16. juli 2009 #197 Del Skrevet 16. juli 2009 Hei vennen skulle vært innom her igår, men dagen bare forsvant.. tenkte hardt på deg og syns det er bra at intervjuet gikk bra skjønner dilemmaet ditt, er ikke lett det der! men som du sier så er det viktigst å komme vekk fra den jobben du har nå, de oppfører seg så utrolig dårlig at det er ikke til å fatte at det går an! noen mennesker burde ikke vært ledere i det hele tatt! Håper det ordner seg fort vennen min!! legger igjen en stooor til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #198 Del Skrevet 16. juli 2009 Takk søte Miso! Du er alltid så flink til å oppmuntre og si de riktige tingene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthFace Skrevet 16. juli 2009 #199 Del Skrevet 16. juli 2009 Hei, spennende med bryllup, babyprøving og jobbskifte. Er mye i samme situasjonen som du. Skal gifte oss om 16 dager, driver og søker jobber og begynner å bli klar for baby. Men hva tenker du om å skifte jobb og muligens finne ut at du er gravid med det samme? Kjenner jeg har litt samvittighetskvaler rundt det. + At jeg tipper det lyser "BABY BABY" ut av CVen min når de ser at jeg er gift og uten barn. Hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #200 Del Skrevet 16. juli 2009 Hei, spennende med bryllup, babyprøving og jobbskifte. Er mye i samme situasjonen som du. Skal gifte oss om 16 dager, driver og søker jobber og begynner å bli klar for baby. Men hva tenker du om å skifte jobb og muligens finne ut at du er gravid med det samme? Kjenner jeg har litt samvittighetskvaler rundt det. + At jeg tipper det lyser "BABY BABY" ut av CVen min når de ser at jeg er gift og uten barn. Hmm.. Hei! Hyggelig med et nytt fjes! Jeg skjønner hva du mener med dilemmaet jobb og barn.. Jeg tenkte på det da jeg sendte søknadene mine her for et par uker siden, at de som leser dem MÅ jo skjønne at det for meg som er 29 år og nygift ikke er helt usannsynlig at vi vil ha barn snart. Men jeg tenker bare at de har jo faktisk ikke lov til å legge vekt på det, det er rett og slett forbudt for dem å spørre om hvilke planer man har i den forbindelse. Og dersom de mener jeg er rett person for jobben vil de ansette meg uansett. En mammaperm varer jo tross alt ikke lenger enn max ett år, og i den store sammenheng er ikke det så lenge. Veldig mange av de som skal ansette har jo barn selv, og har forståelse for at det er noe man prioriterer i den fasen av livet. Så hvis jeg får ny jobb nå, og skulle være så heldig og bli gravid ganske kjapt, ville jeg kanskje syntes det var litt pinlig/uheldig i forhold til arbeidsgiver som akkurat har brukt masse ressurser på en ansettelsesprosess. Men jeg tror ikke jeg ville hatt noen samvittighetskvaler med det. Hvis det er helt krise for en arbeidsgiver om jeg går ut i perm, så kan de jo ikke ansette noen kvinner i kjønnsmoden alder da. Og det skjer jo ikke.. Jada, det ble en liten avhandling om emnet.. LYKKE TIL med bryllupet!!!!! Nyt dagen, den fyker av gårde som en vind!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg