Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 13.25):

 

Serien House M.D var helt EKSTREME på det der. Syns faktisk at det ødela mye :( Ble altfor urealistisk! Hvorfor kunne han ikke bare ta pilla på vanlig måte og så svelge det med litt vann? Måtte alltid kaste pilla inn i munnen samtidig som han kasta hodet bakover.. 

Anonymkode: e2bd2...3c2

Bestemoren min hadde kreft i halsen når jeg var liten, jeg husker henne bøye hodet bakover og svelge tablettene på den måten, ellers fikk hun de ikke ned pga svulsten. Dette trenger man ikke å gjøre når man er frisk, slike teite ting minner meg om hvor vondt hun hadde det og hvor fælt det var å se henne sånn 😟

Anonymkode: 8820b...4c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom en karakter har en ufattelig viktig beskjed som man er nødt til å fortelle til noen andre. Så ringer man (eller sender en tekstmelding) for å be noen møte dem flere timer (eller dager) seinere. I steden for å bare fortelle den ekstremt viktige Informasjonen over telefonen.

Dette gir jo selvfølgelig en morder (eller what ever) mer enn nok tid for å gå etter denne personen, og forhindre at man rekker dette viktige møtet og fortelle alle sammen om den store hemmeligheten sin. 

Anonymkode: bcf9f...237

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vannet mitt gikk spratt mannen opp og var klar til å dra på sykehuset og trodde babyen kom umiddelbart. Det hadde vi glemt å snakke om tydeligvis, for det er ikke sånn det ser ut som på film. 😂 og boom, 47 timer senere kom baby😂

Anonymkode: c9605...4e0

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twister skrev (På 1.3.2021 den 23.24):

At alle har gamle mobiltelefoner. Selv på helt nye serier.

At de bestiller seg mat men ikke spiser. Bare går.

Når det brenner står de lenge i røyken upåvirket. Det er rett og slett vranglære.

 

samme med drinker. bestiller, også tar de en slurk før de må gå! 

Endret av Moonshine
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. det er mye.. 

- Gi bort en mobiltelefon uten å gi bort PIN-kode eller lader? Jippi!
- Forståelsen for datasystemer i "hacker-serier" er ofte rimelig lav.. 
- Logiske brister overalt
- Dårlig skuespill
- Biljakter ned trapper osv. indikerer at det går helt fint å kjøre en helt vanlig familiebil ned en trapp
- En bil som har en toppfart på 380 km/t kan fint få opp farten fort nok til at man kan koble en kabel til et fly som flyr over? Nei, bilen ville brukt hele rullebanen og vel så det for å komme opp i den farten 
- Eksperter som på mystisk vis vet ALT om en vanskelig situasjon og bare kan lire av seg løsninger
- Dataprogrammer som ser ut som grafiske vidundere mens de i virkeligheten er nokså kjedelige
- Mye data her, men det er min greie: Det går 15 sekunder å hacke seg inn på en server og dermed kommer f.eks. HR-informasjon opp helt automagisk på skjermen uten å starte noe system.. 

Jaja.. Jeg så engang en hel sesong av "24" på under et døgn og alle de logiske bristene ble veldig tydelige da kan du si ;)

Anonymkode: df577...86b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europeere framstilles som lever på 1800 tallet

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 14.38):

Europeere framstilles som lever på 1800 tallet

Anonymkode: 8b64b...5ba

Enten det eller de er helt sykt liberale når det kommer til sex. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Brennende hus fullstendig uten røyk. Vegger og tak står i flammer, uten at noen får pusteproblemer. Til nør surrer de ei fille over munnen. Når de kommer seg ut, hoster de litt, thats it.

Anonymkode: f8a5d...057

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex med klær på overkroppen! Jada, man trenger jo bare å være naken nedentil, men i min verden er det ikke normalt å ha sex i senga uten å være helt naken. Varmt blir det også. 

 

Anonymkode: 9f31e...f27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det de kysser i statene!? Det virker til at de bare gaper over hverandres munn og stikker tungen i halsen til hverandre!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før irriterte jeg meg over at de knapt hadde skolesekker i amerikanske filmet/serietr og aldri hadde med seg skolebøker hjem. Så hadde jeg egne barn på amerikansk skole og de fikk første skoleuke utlevert sett med tjukke skolebøker i alle fag til å ha hjemme. Da kunne ingen skylde på at de ikke hadde bøkene på skolen.

Så var det straight A students.   Det var kjempeenkelt for sønnen på jr high å være straight A student. Hadde kun 6 fag av gangen, samme timeplan med samme fag hver dag. det var knapt prøver og alle små og store filleoppgaver hjemme og på skolen var grunnlaget på karakterene. I 5 av 6 fag hadde han ikke engang prøver. Kun prøver i matte.  
Det var masse fag å velge mellom på mange nivåer og man møtte knapt de samme folkene fra time til time. 

 

Anonymkode: 426b7...8e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de aldri sier hadet til hverandre enten i telefon eller ellers.

At de bestiller god mat på restaurant men spiser kun to biter før de går.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Studenter som liksom skal gå ved en ungdomsskole eller videregående skole, men skuespillerne er egentlig over tjue eller tretti år gamle i virkeligheten.

:hoppendeglad:

Anonymkode: 3be4f...903

Ja! Jeg vet hvorfor, men barnearbeids lover og de har ofte sex i slike filmer/serier og man kan ikke vise mye på 16 åringer akkurat.... men da kan man velge noen som har blitt akkurat 20 år, ikke 34 liksom! 

Anonymkode: 7240e...eb1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når helten skal sloss mot en gjeng skurker så angriper skurkene kun en og en slik at det blir lettest mulig for helten å grisebanke dem. 

Anonymkode: 6b020...8a0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at i komiserier er det så ufattelig mye smelling med dører, folk løper inn og ut av leiligheter, om noen går ut av en dør så kommer garantert en annen inn.. Aldri opplevd slik dør-aktivitet på noe stadie av mitt liv. 

Det irriterer meg også at folk SKRIKER når de snakker i komiserier.. Og alle har den samme ironiske, sarkastiske tonen i alt de sier.. Finn på no nytt!! 

Hva er vitsen med scener fra restauranter /kaféer etc i filmer og serier, de rører jo ikke maten. Det skjer alltid noe viktig før maten kommer på bordet eller rett etter, og personen bare forsvinner i hui og hast. 

I romantiske filmer er det ofte en forsmådd kvinne som drar fra hjembyen for å finne ut hva hun vil med livet, drar til en småby hvor alt er idyll og koselig. Hun tar inn på stedets trivelige gamle pensjonat, som drives av en eldre dame som deler raust av sin livsvisdom. Den eldre damen har alltid en sønn, som ofte er både håndverker og hunk, og den forsmådd kvinnen forelsker seg i han og vice verca. Og bla bla bla, det ender opp sammen. FINN PÅ NO NYTT. 

Anonymkode: 72905...e97

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 1.00):

Ja! Jeg vet hvorfor, men barnearbeids lover og de har ofte sex i slike filmer/serier og man kan ikke vise mye på 16 åringer akkurat.... men da kan man velge noen som har blitt akkurat 20 år, ikke 34 liksom! 

Anonymkode: 7240e...eb1

Ja som han ene i The breakfast club, han var vel rundt 30 var han ikke? Absolutt ikke overbevisende som tenåring 😛 Han som spiller han nerden var vel ganske nærme tror jeg.

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At man kan løpe fra en eksplosjon, man ser ildkulen komme nærmere mens helten og heltinnen løper og løper for å kaste seg i dekning, og det gjør de i nesten alle action filmer...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 19.22):

Studenter som liksom skal gå ved en ungdomsskole eller videregående skole, men skuespillerne er egentlig over tjue eller tretti år gamle i virkeligheten.

:hoppendeglad:

Anonymkode: 3be4f...903

stacy dash har gptt på high scool i 20 år tror jeg🤣. Ikke at jeg har sett henne i noe på en del år, men hun ble vel for gammel til slutt hun og. Synd hun tydeligvis ikke kan spille andre roller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 21.55):

Irriterer meg at i komiserier er det så ufattelig mye smelling med dører, folk løper inn og ut av leiligheter, om noen går ut av en dør så kommer garantert en annen inn.. Aldri opplevd slik dør-aktivitet på noe stadie av mitt liv. 

Det irriterer meg også at folk SKRIKER når de snakker i komiserier.. Og alle har den samme ironiske, sarkastiske tonen i alt de sier.. Finn på no nytt!! 

Hva er vitsen med scener fra restauranter /kaféer etc i filmer og serier, de rører jo ikke maten. Det skjer alltid noe viktig før maten kommer på bordet eller rett etter, og personen bare forsvinner i hui og hast. 

I romantiske filmer er det ofte en forsmådd kvinne som drar fra hjembyen for å finne ut hva hun vil med livet, drar til en småby hvor alt er idyll og koselig. Hun tar inn på stedets trivelige gamle pensjonat, som drives av en eldre dame som deler raust av sin livsvisdom. Den eldre damen har alltid en sønn, som ofte er både håndverker og hunk, og den forsmådd kvinnen forelsker seg i han og vice verca. Og bla bla bla, det ender opp sammen. FINN PÅ NO NYTT. 

Anonymkode: 72905...e97

 

201EF01E-E76A-4DDE-9562-4D8E172039EE.gif

Anonymkode: 296e4...c56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeelt sikker på at dette har blitt skrevet før, men når folk går fra masse mat/ halvspist mat, eller når folk dra fra et sted fordi de blir litt opprørt eller lei seg, uten å fortelle hvorfor eller hvor de drar

Anonymkode: 675d5...5f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...