Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er irriterende at så sykt mange filmer alltid må ha med sex/nakenscener! Jeg har bare ikke behov for å se dette når jeg skal kose meg med film og hadde jeg hatt det så hadde jeg oppsøkt det selv. Synes ofte disse er unødvendige for handlingen i filmen også.

Anonymkode: bbd52...c30

Og tv-serier*

Anonymkode: bbd52...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de blir forfulgt av en bil, så løper de midt i gata. Hva med å gjøre det litt vanskeligere for sjåføren å kjøre over deg? Nei vent, det trenger man ikke, for i disse scenene har bilene akselerasjon som en lada fra 80-tallet. HVIS jeg skulle kjørt ned noen som løp midt foran bilen, hadde jeg fått det til, selv med min sedate 10 år gamle mercedes.

Anonymkode: f8a5d...057

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tv serier er ikke ment å være realistiske.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Sier du det..? Her har vi altså kastet bort 171 sider, først NÅ kommer du inn og forteller oss dette! :overrasket:

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tv serier er ikke ment å være realistiske.

Anonymkode: 8b64b...5ba

No kidding

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspektørene i serien Father Brown, jeg synes de har blitt gjort overdrevent udugelige.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye som irriterer meg 😂 feks i krimserie eller film, og kollegaen eller "partneren" til hovedpersonen er en kvinne, er det alltid en sånn "tøffing with a past" som hun ikke vil snakke om. Hun er kald, distansert og tydelig preget av noe - gjerne i den grad at hun verken blir trivelig å jobbe med eller at hun kan gjøre jobben sin ordentlig fordi minnene fra fortiden strømmer på.. 

Hvorfor kan ikke kvinner som har tøffe yrker være litt feminine? Litt pratsomme eller vanlige? 

En annen ting som irriterer meg grønn er måten de skal ha med "folk fra Midtøsten". Du kan vedde på at den "snille" araberen fra Iran som snakker hindi hjemme og spiser tyrkisk mat hver dag har et navn som er lett å uttale, gjerne Samir, Amir, Omar.. Også ser han også veldig snill ut. Det samme med kvinnene, de er veldig eksotiske, masse eyeliner og alle har samme aksent. 

Men med en gang det sniker seg inn en vanskelig lyd i navnet, så er mennene ofte USAs beskrivelse av en terrorist eller ekstremist. Mohammed og Khadija er ikke snille liksom 😂 og de snakker til og med morsmålet sitt! 

Det er mer da.. Det skjer ofte i realityserier også, men sånne familievennlige serier, så skal folk alltid snakke med alle om absolutt alt. Jeg husker det fra den serien switched at birth feks. "I need to have a talk with my ex boyfriend new girl friends brother about that thing..". 🙄 

Anonymkode: 0ce1f...945

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp sett finalen av supernatural og tenker at de kunne ha kostet på seg LITT mer når det kommer til hår og sminke. Serien har gått i 15 år, og i finalen ser Sam Winchester ut som de plasserte en grå vaskekost på hodet hans og sa "nu ser du jammen meg gammal ut, detta var overbevisende".

Fansen fortjente bedre. 

 

 

Anonymkode: 1a75d...aa9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vert dramaseriefan, men ble eksponert for mye dramaserier i perioden 1998-2003, så vet ikke om det fortsatt er slik, men:

 Når personer er deprimert eller må "klarne hodet", så sitter de alene å ser ut i luften et eller annet sted offentlig. itillegg  kommer det alltid forbi en ganske nær venn/slektning som også er alene.

Endret av Chomsky89
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En kriminell "mesterhjerne" som ALLTID er helt hinsides pratsom hele tiden, og de skryter uhemmet av alle deres fremtidige planene deres til alle og enhver. Deretter mislykkes "skurken" selvfølgelig med å ta kverken på "den store superhelten" på en kjappest mulig måte.     

I tillegg gidder aldri skurken å bare skyte superhelten i hodet kjapt og enkelt, til tross for at alle skurkene sitter med tonnevis med skytevåpen. I steden lar dem helten sitte alene i ett tomt rom, for å planlegge en alt for langsom måte å drepe helten på - Noe som helten selvfølgelig klarer å komme seg ut av, med bare noen få sekunder igjen før dem egentlig burde dødd.. 

Anonymkode: bcf9f...237

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En kriminell "mesterhjerne" som ALLTID er helt hinsides pratsom hele tiden, og de skryter uhemmet av alle deres fremtidige planene deres til alle og enhver. Deretter mislykkes "skurken" selvfølgelig med å ta kverken på "den store superhelten" på en kjappest mulig måte.     

I tillegg gidder aldri skurken å bare skyte superhelten i hodet kjapt og enkelt, til tross for at alle skurkene sitter med tonnevis med skytevåpen. I steden lar dem helten sitte alene i ett tomt rom, for å planlegge en alt for langsom måte å drepe helten på - Noe som helten selvfølgelig klarer å komme seg ut av, med bare noen få sekunder igjen før dem egentlig burde dødd.. 

Skurken må bare forsikre seg at helten blir ordentlig imponert over skurkens fortreffelighet før skurken myrder helten. Skurken blir som regel aldri fornøyd før det er for sent. Haha

Anonymkode: ee698...e10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater at flere norske serier ble spilt inn et halv år, eller mer før det ble vist på TV. Følte at man så på en utdatert atmosfære. 

Anonymkode: ee698...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke spiser. Jeg skjønner veldig godt at de ikke gjør det fordi det er krevende i scener. Men i showet jeg ser nå er det ei som begynner som femten åring. Hun spiser knapt nok noe. Det er alltid scones og slikt ved frokosten, hun drikker en grønn drikk, kaffe eller tar med et eple på skolen. Vi trenger sunne ungdommer i filmene og, som er gode forbilder. Jenter som ikke spiser er ikke det.

Anonymkode: 6bd8f...627

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At alle har gamle mobiltelefoner. Selv på helt nye serier.

At de bestiller seg mat men ikke spiser. Bare går.

Når det brenner står de lenge i røyken upåvirket. Det er rett og slett vranglære.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hater at flere norske serier ble spilt inn et halv år, eller mer før det ble vist på TV. Følte at man så på en utdatert atmosfære. 

Anonymkode: ee698...e10

Du er klar over at det er sånn de gjør det i de fleste land ikke sant ?
Inkludert USA og Storbrtiannia.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 13.35):

Jeg synes det er irriterende at så sykt mange filmer alltid må ha med sex/nakenscener! Jeg har bare ikke behov for å se dette når jeg skal kose meg med film og hadde jeg hatt det så hadde jeg oppsøkt det selv. Synes ofte disse er unødvendige for handlingen i filmen også.

Anonymkode: bbd52...c30

Ja, hvorfor må vi pine oss gjennom dårlige sexscener. Jeg ser ikke film for å se sex, men alt det andre. En god film trenger ikke ha sexscener i seg. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er klar over at det er sånn de gjør det i de fleste land ikke sant ?
Inkludert USA og Storbrtiannia.

Nei, er ikke klar over det. Har ikke lest om en eneste serie i USA som gjør det sånn. Kan forstå det når det gjelder serier som krever mye jobb og redigering som Mandalorian, Game of Thrones og Rome og filmer generelt. Men ellers er det ikke mye mer enn 1 måned i USA. 

Anonymkode: ee698...e10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, er ikke klar over det. Har ikke lest om en eneste serie i USA som gjør det sånn. Kan forstå det når det gjelder serier som krever mye jobb og redigering som Mandalorian, Game of Thrones og Rome og filmer generelt. Men ellers er det ikke mye mer enn 1 måned i USA. 

Anonymkode: ee698...e10

Gjennomsnittstiden det tar for en film i hollywood å komme ut fra den blir annonsert er to år, fire mnd og 19 dager.

 

Kilde: https://stephenfollows.com/how-long-the-average-hollywood-movie-take-to-make/

 

Når det gjelder serier så har en serieskaper svart "Very roughly, each episode has roughly three or four weeks writing (including "beating out the episode") a week of pre-production, a week of shooting and two weeks of post production." Så ca 2 mnd per episode :)

 

Kilde: https://www.quora.com/How-long-does-it-take-to-film-and-edit-a-television-series-season

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk (gjerne på flukt fra eller til et eller annet) går ut av en bil eller bygning eller rundt et hjørne og ser veldig hardt i en retning. Som regel kommer en fare (om det så bare er en som sier "Lenge siden sist") fra den andre retningen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...