Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 19.08):

Det er mulig. 

Noen ganger handler det om teknikk og ikke bare muskler. Jeg har selv sett (ikke på TV, men i virkeligheten) en topptrent kampsportkvinne på knappe 55 kg og ca. 1,65 grisebanke en diger mann. Han hadde ikke en sjanse engang. 

Anonymkode: 2e7f1...d9f

Nei, det er ikke mulig. 

Anonymkode: 88fb1...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke mulig. 

Anonymkode: 88fb1...e01

Jo det er det

Anonymkode: a15ba...90a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At unger går fra 5 til 15 år over natten.

Anonymkode: fb341...5ea

Har jeg aldri sett før

Har sett fra 0 til 5, men aldri fra 5 til 15.

Anonymkode: a7d2f...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

- De sier aldri "hadet" i telefonsamtaler, de bare legger rett på. Det er så konsekvent at jeg begynner å lure på om USA ikke sier noe for å avslutte telefonsamtaler?

- Noen møtes på kafe/bar, bestiller seg noe å spise eller drikke, har dialogen de skal ha også går de før det de har bestilt har kommet. Eller det blir servert, men de rører det ikke. Da er det altfor tydelig at det bare er props. Hvis scenen inkluderer mat/drikke, så ta det med!

 

Anonymkode: 23384...3a8

Eller de er kjempesultne og nispiser i 20 sekunder, 3/4 av maten ligger fortsatt på tallerkenen men da er de visst mette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det alltid er ønsket temperatur på soverommet, selv på vinteren. Om det er snøstorm ute så står de opp i undertøy, spiller en hel scene halvnakne og ikke noe snakk om at det er kaldt (noen ganger lukker de vinduet, sier "its freezing outside", men det åpne vinduet har tydeligvis ikke gjort rommet kaldt).

Nekter å tro at flertallet sover i 22-23  grader om natta, uten noe lufting. Air con, ok, men flertallet ønsker jo å ha det kaldere på natten likevel.

Og så våkner de ofte sakte og rolig til flombelysning i trynet klokka 07. 

 

Anonymkode: 1a75d...aa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruken av kaffekrus i papp, irriterer meg :fnise: Det er noe med den fjærlette bevegelsen/håndteringen, som gjør det så åpenbart at kruset er tomt. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeemil skrev (På 26.12.2021 den 0.31):

Jeg er bekymret for luebruken på muren i Game of thrones. Fryser de ikke på ørene når de heter Snow til etternavn?

Ikke har de med seg ryggsekk med forsyninger, mat, telt. Slike ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk av en eller annen grunn må flytte, så har de hele livet sitt pakket ned i den minste typen koffert og kanskje ikke en veske ved siden av. (Snakker ikke om de som sier "I'll send for the rest", det er greit). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (4 minutter siden):

Når folk av en eller annen grunn må flytte, så har de hele livet sitt pakket ned i den minste typen koffert og kanskje ikke en veske ved siden av. (Snakker ikke om de som sier "I'll send for the rest", det er greit). 

Ja noen kjører bare avgående med type 3 pappesker i bagasjerommet. Hva med interiør, kjøkkenutstyr osv. Nei, det er visst alt de eier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (7 minutter siden):

Når folk av en eller annen grunn må flytte, så har de hele livet sitt pakket ned i den minste typen koffert og kanskje ikke en veske ved siden av. (Snakker ikke om de som sier "I'll send for the rest", det er greit). 

Man kan jo anta at de gjør det, selv om de ikke sier det.

Anonymkode: a7d2f...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan jo anta at de gjør det, selv om de ikke sier det.

Anonymkode: a7d2f...18f

Jo, men da passer det ikke inn i gruppen. Man kan anta det ene og det andre, men om det ikke vises, så kan vi ikke ha det moro med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for denne tråden. Herregud som jeg har dvelt på dette i lang tid.

Beforeigners sesong 1 episode 1. Serien starter med et fokus om at hovedperson Nikolai Cleve Broch har helseproblemer og jobber 50%. Han skal visstnok få diagnose ME/CFS underveis i episoden av en lege.

Jeg har ME/CFS og vet hva det innebærer. Det ser det ikke ut til at forfattere, produsent, regi eller skuespiller vet. For å i det hele tatt få en slik diagnose så må du ha 50% funksjonsevne, noe som er ganske lavt og pregende. Du har iallefall ingen mulighet til å jobbe, løpe rundt og være så aktiv som Cleve Broch viser seg å være hele tiden. At han er særlig syk merkes ikke resten av serien, bortsett fra at han må ty til noe shady urgammel medisin etterhvert i sesong 1 for å føle seg bedre. Dette skal visstnok danne grunnlag for at Cleve Broch blir en slags "rusmisbruker". Det lates til at Cleve Broch sliter mer med psyken enn helsen pga dette stoffet. Og dominante psykiske plager uten særlig helseplager er ikke ME/CFS. 

Serien ruller visstnok videre uten at Cleve Brochs helsekapasitet, reduserte stillingsprosent (han jobber jo hver dag og døgnet rundt!) og noe som er relatert til det serien åpnet med rundt han kommer i fokus. Så ikke nok med at jeg irriterer meg over det feilaktige bildet serien viser av en såkalt ME/CFS-pasient, men det er komplett uforståelig hvorfor serien i det hele tatt valgte å gå den veien når det ikke er relevant mot resten av serien. 

Jeg ble paff over at ME/CFS-diagnosen i det hele tatt kom opp, irriterte meg over det etterhvert som serien gikk videre og stiller meg nå i ettertid uforstående til hele opplegget. Jeg så sesong 1 ferdig mer på trass enn noe annet. Men sesong 2 ga jeg opp etter 2 episoder. Litt pga irritasjonen, litt pga uforståeligheten og mye pga tam handling.

Anonymkode: c3553...7b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, vet at Home and away er en klissete såpeserie, men synes det er koselig å se på. Men noen ting er litt irriterende allikevel :P

Uansett, så er det alltid sånn at hvis en karakter skal ut av serien så går det plutselig veldig fort. De skal gjerne flytte til den andre siden av jorden, men de får da unnagjort pakking og alt på kort tid og tar ofte avgjørelsen spontant og har knapt tid til å si hadet. Gjerne må det være litt dramatikk og de er gjerne litt uvenner med noen, men etter en liten prat så er alt ordnet og hadet bra.

"Alle" problemer løses ved å gå tur på stranden og hvis de ikke løses så må de zoome inn på karakterens triste/oppgitte osv ansiktsuttrykk. Så må gjerne noen andre karakterer snakke med den som har et problem og da går det plutselig opp for dem hvor dumme de har vært eller hva som egentlig var greia.

Ting de kunne spurt andre om helt enkelt må gjerne holdes skjult eller "nei, jeg kan ikke si det til x fordi bla bla" og så blir det et kjempeproblem, men de blir stort sett alltid tilgitt.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at alle går med en kopp eller noe og drikker HELE TIDEN!
all snakkingen. om absolutt alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg synes er teit er i dramaserier, der karakterene opplever utroskap, trekantdramaer, konflikter i familien og blant vennene, dødsfall, sykdom, alt mulig. Og så står de av og til og ser på en stor folkemengde og sier til hverandre sånn: Se på alle disse folkene. Alle disse ”normale“ folkene, tror du de er like screwed up som oss? De skulle bare visst, eller noe i den duren. Haha det er så teit! Og skikkelig selvopptatt, liksom nei selvfølgelig er det ikke bare dere som går gjennom masse drit mens alle andre lever i sus og dus. 

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noe jeg synes er teit er i dramaserier, der karakterene opplever utroskap, trekantdramaer, konflikter i familien og blant vennene, dødsfall, sykdom, alt mulig. Og så står de av og til og ser på en stor folkemengde og sier til hverandre sånn: Se på alle disse folkene. Alle disse ”normale“ folkene, tror du de er like screwed up som oss? De skulle bare visst, eller noe i den duren. Haha det er så teit! Og skikkelig selvopptatt, liksom nei selvfølgelig er det ikke bare dere som går gjennom masse drit mens alle andre lever i sus og dus. 

Anonymkode: 85a7d...3c4

men det er jo ssnt at man blir noe selvsentrert og tror at alle andre har det så mye bedre, når man opplever mye dritt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg virkelig hater med filmen Braveheart er at de lagde en kjærlighets historie mellom William Wallace og Isabella av Frankrike. Grunnen til at dette irriterer meg er at Isabella var 10 år gammel da William Wallace ble henrettet i 1305. hun kom først til England i 1307. De traff hverandre aldri og viste ikke en gang om hverandre.  Om man absolutt skulle ha diktet opp en kjærlighets historie mellom William Wallace og et av medlem av den engelske kongefamilien så kunne man tatt Joan of Acre (datter av Edward I) som var rundt samme alder som William Wallace i virkeligheten.
 

 

Dette er egentlig bare en av flere ting som irriterer meg med den filmen.  Braveheart burde bli sett på som en fantasifilm

Endret av Balian d'Ibelin
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder både bøker og filmer. Jeg er så drittlei enkelte klisjeer.

En jente har gjemt seg og skal i hemmelighet filme det en kriminell fyr sier for å få frem en innrømmelse og gå til politiet(gjerne fordi vennen hennes er uskyldig i fengsel). Og hva skjer? Jo, jenta nyser eller mobilen ringer. For den har hun ikke tatt på lydløs😑 Hver. Jævla. Gang.

Ok, nå har farlig fyr oppdaga jenta. Hva skjer? Jo, hun løper, gjerne gjennom en skog. Han i hælene på henne. Hva skjer? Jo, hun faller og vrikker ankelen. Farlig fyr tar henne igjen og skal drepe henne. I siste liten kommer en helt og hjelper henne. Hun dør akkurat ikke. 
 

Kan ikke regissørene komme på noe annet? Nysing/ringing og vrikking av ankler er så forbanna oppbrukt😩

Anonymkode: 34396...93f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At spioner ol tar opp hånda til øret for å prate til operasjon leder.

Hvem har lyst å gjøre det veldig åpentlyst at de er spioner og følger etter noen 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...