Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Det irriterer meg at alle rustninger i alle filmer ser ut til å være laget av papp. De han ingen funksjon. Man kan stikke en pinne tvers gjennom en mann i full platerustning. Piler går alltid tvers gjennom.

Lykke til med å stikke en kniv gjennom en stålkjele. Det går ikke. 

En annen sak er at kvinner i fantasy-filmer gjerne har rustninger i form av en bikinitopp i stål. Ingen vitale organer er beskyttet, bortsett fra puppene. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk har ofte store hus, men når noen skal sove over må de sove på sofaen. Rart at ikke de enorme husene har et gjesterom. 

Anonymkode: 3733c...a45

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (2 timer siden):

Det irriterer meg at alle rustninger i alle filmer ser ut til å være laget av papp. De han ingen funksjon. Man kan stikke en pinne tvers gjennom en mann i full platerustning. Piler går alltid tvers gjennom.

Lykke til med å stikke en kniv gjennom en stålkjele. Det går ikke. 

En annen sak er at kvinner i fantasy-filmer gjerne har rustninger i form av en bikinitopp i stål. Ingen vitale organer er beskyttet, bortsett fra puppene. 

 

Men da går man glipp av 300 millioner kåte tenåringsgutter som kkøper kinobilletter....... om kvinnene hadde hatt en rustning som fungerte.

Anonymkode: 8820b...4c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Folk har ofte store hus, men når noen skal sove over må de sove på sofaen. Rart at ikke de enorme husene har et gjesterom. 

Anonymkode: 3733c...a45

Husker i serien Downton Hill, under krigen.  De måtte ta inn sårede soldater.  Huset er et palass og ser ut til å ha 40 soverom men de sårede var i biblioteket stuet sammen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en del teite julefilmer. Der og måtte de sove på sofaen. Store hus, med store loft. Par som var sammen, eller akk begynt å date. Mannen på sofaen hjemme hos foreldrene. 

 

Dette er kanskje for å tekke de konservative i USA. 

Anonymkode: 9ba9b...d35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg så en del teite julefilmer. Der og måtte de sove på sofaen. Store hus, med store loft. Par som var sammen, eller akk begynt å date. Mannen på sofaen hjemme hos foreldrene. 

 

Dette er kanskje for å tekke de konservative i USA. 

Anonymkode: 9ba9b...d35

Sett det i tv serier. Har du gutter på besøk må du ha døra åpen så dere ikke finner på å kline eller "verre" ting. Verste er vel når voksne par som til vanlig bor sammen og sover sammen som må ligge på separate rom hjemme hos en av foreldrene for de er jo ikke gift... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta skrev (24 minutter siden):

Husker i serien Downton Hill, under krigen.  De måtte ta inn sårede soldater.  Huset er et palass og ser ut til å ha 40 soverom men de sårede var i biblioteket stuet sammen. 

Er det Downton Abbey du mener ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de tar pulsen med tommelen. Pulsen tas med peke og langefinger ved siden av hverandre. 
 «Alle vet» at tommelen har sin egen puls. 
 

Blir som å drikke vann uten å svelge 🥴

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GjestSiden2006 skrev (3 timer siden):

At de tar pulsen med tommelen. Pulsen tas med peke og langefinger ved siden av hverandre. 
 «Alle vet» at tommelen har sin egen puls. 
 

Blir som å drikke vann uten å svelge 🥴

I alle serier og filmer jeg har sett hvor man tar pulsen så tar man det med peke og langfingeren, hvilken serie/filmer er det de tar den ned tommelen=

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 13.01):

Folk har ofte store hus, men når noen skal sove over må de sove på sofaen. Rart at ikke de enorme husene har et gjesterom. 

Anonymkode: 3733c...a45

Jul i svingen😂 kjempestort hus, men Linus og søsteren må allikevel dele rom.

Anonymkode: c4308...f25

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de har vært å trent så har de en våt trekant foran på brystet. 

Anonymkode: 3733c...a45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (21 timer siden):

Husker i serien Downton Hill, under krigen.  De måtte ta inn sårede soldater.  Huset er et palass og ser ut til å ha 40 soverom men de sårede var i biblioteket stuet sammen. 

De gjorde det sånn i virkeligheten også. Å måtte fly opp og ned trapper og fra rom til rom med sårede ville vært altfor tungt.

Endret av every woman
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når mange er oppstilt i en formasjon, som i et slag. Da vet akkurat de riktige soldatene at de skal flytte seg, uten å ha sett bak seg. Det er rett og slett mange ganger noen gir en ordre, gjerne ut over et kontorlandskap og akkurat den/de riktige personen/e flytter på seg.

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (På 25.1.2021 den 22.19):

Sett det i tv serier. Har du gutter på besøk må du ha døra åpen så dere ikke finner på å kline eller "verre" ting. Verste er vel når voksne par som til vanlig bor sammen og sover sammen som må ligge på separate rom hjemme hos en av foreldrene for de er jo ikke gift... 

Jeg var sammen med en mann på 30 med kristne foreldre. Da vi var på besøk hos dem så kunne jeg ikke sove på samme rom som kjæresten min siden vi ikke var gift. 

Hører med til historien at  kjæresten min med i en MC-gjeng. Jeg trodde jeg hadde blitt sammen med tidenes badboy så ble ekstra satt ut da jeg fant ut at jeg ikke kunne sove på samme rom som kjæresten da jeg besøkte foreldrene hans. 

Anonymkode: 6b020...8a0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også litt snedig at når det er store kampscener, f.eks. i Ringenes herre eller Game of thrones, så er det anføreren som sier( roper) noen velvalgte ord til troppene før de angriper, og kommer kanskje med noen ordrer. En sånn pep-talk. Men ærlig talt, hvor mange av de tusener av soldater klarer å høre noe som den ene mannen helt forrest roper?

Anonymkode: 34e37...0c3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var sammen med en mann på 30 med kristne foreldre. Da vi var på besøk hos dem så kunne jeg ikke sove på samme rom som kjæresten min siden vi ikke var gift. 

Hører med til historien at  kjæresten min med i en MC-gjeng. Jeg trodde jeg hadde blitt sammen med tidenes badboy så ble ekstra satt ut da jeg fant ut at jeg ikke kunne sove på samme rom som kjæresten da jeg besøkte foreldrene hans. 

Anonymkode: 6b020...8a0

Høres ut som han var badboy som en protest mot sine strenge foreldre. Men så rart. Trodde ikke det var slik her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er også litt snedig at når det er store kampscener, f.eks. i Ringenes herre eller Game of thrones, så er det anføreren som sier( roper) noen velvalgte ord til troppene før de angriper, og kommer kanskje med noen ordrer. En sånn pep-talk. Men ærlig talt, hvor mange av de tusener av soldater klarer å høre noe som den ene mannen helt forrest roper?

Anonymkode: 34e37...0c3

Det er faktisk noe man gjorde i virkeligheten. 

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er også litt snedig at når det er store kampscener, f.eks. i Ringenes herre eller Game of thrones, så er det anføreren som sier( roper) noen velvalgte ord til troppene før de angriper, og kommer kanskje med noen ordrer. En sånn pep-talk. Men ærlig talt, hvor mange av de tusener av soldater klarer å høre noe som den ene mannen helt forrest roper?

Anonymkode: 34e37...0c3

En eller annen som var nær nok til å høre, ropte like høyt bakover i rekkene til de neste osv osv. Sånn var det til mikrofon og høyttalere ble oppfunnet.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er sånn i mange filmer og tv-serier, men det er noe som irriterer meg når det gjelder serien Vikings. Det som irriterer meg, er at kvinnene i serien ikke ser ut til å bli gamle. Barn blir voksne, noe som forteller oss at handlingen skjer over flere år. Men kvinnene ser ikke en dag eldre ut. Den eneste kvinnen som forandrer seg er Lagertha, og forandringen er grått hår. Ikke noe mer. Ingen rynker i ansiktet.

En annen ting som irriterer meg er at de glemmer karakterer, eller dreper karakterer som de ikke har bruk for lengre. Legger til en spoiler her, for sikkerhets skyld: 

Spoiler

Et eksempel fra Vikings: Bjørn hadde en datter som het Siggy. Hun døde og ble ikke nevnt igjen. Til og med faren hennes hadde glemt henne...Et annet eksempel fra Game of Thrones: Rickon døde, og ble ikke nevnt så mye i sesong 7 og 8...Og hva skjedde med Daario Naharis? 

 

Endret av Ti.09
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekoppene man ser er tomme. De kunne vel, for troverdighetens skyld, iallfall fylt de med vann så man slapp å se skuespilleres latterlige forsøk på å få det til å se ut som om de faktisk drikker noe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...