Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Når en karakter er utsatt for drapstrusler, og skal beskyttes, så setter man gjerne en politimann utenfor leiligheten eller rommet på sykehuset for å passe på. Du kan banne på at i nesten ALLE disse tilfellene, blir politimannen drept. Hadde de satt en av hovedrolleinnehaverne til å passe på, da hadde nok gjerningsmannen blitt tatt ganske kjapt 😂  

Anonymkode: e2bd2...3c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes mange krimserier, som Bones og lignede, de har så teit humor. Det skal liksom ikke bare være krim og drama, det skal være kvikke, «morsomme», sarkastiske kommentarer, ofte i veldg upassende settinger. Synes ikke det passer seg helt akkurat når de driver med etterforskingen, når de ser på lik, osv. Pluss at jeg synes ikke de er særlig morsomme. De har liksom samme humor og type spøker alle sammen. Ærh.

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 12.37, AnonymBruker skrev:

Barnslig å spise med gaffel..........ja nå har jeg hørt det også.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Herregud. Hvorfor gidder du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg ikke skjønne. Hvor gammel er du egentlig? Jeg har alltid fått beskjed om å ta av meg skoene inne hjemme, og jeg er født på slutten av sekstitallet. Ingen av mine venner fikk lov å gå med sko inne heller, alle måtte ta de av seg i gangen eller utenfor døra.

Jaha. Tror du verden ble skapt på sekstitallet? Jeg så for første gang at noen tok av seg skoene før de gikk inn på besøk, midt  på 1970-tallet, da jeg nærmet meg 30 år. Jeg bodde på det tidspunktet i mitt fjerde fylke, så jeg  var ingen typisk heimføding, men hadde vært rundt i litt forskjellige miljøer. Skikken dalte neppe ned fra himmelen i 70-årene, den forekom sikkert før også, men den var altså så pass lite utbredt at jeg hverken hadde sett eller hørt om den tidligere.

Anonymkode: aca52...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Irriterer meg over serier som trekker ut tiden med 'spesiell'og kunstnerisk filming. Handmaids tale er et eksempel på hvor symbolikk og filming tar helt overhånd og forstyrrer hele serien. Dialogene og handlingene er veldig unaturlige. Feks når ofred skal gå opp en trapp mot rommet sitt og bare stirrer opp trappen mot kameraet i ca 30 sekunder. Litt som de gjør i nesten annenhver scene. Bruker lang tid på å svare, og alle ansiktsdetaljer skal filmes. Breaking Bad har derimot gjort symbolikken på en mye bedre måte.

Anonymkode: 1fc2e...c86

Ikke sett serien, men The Handmaid's Tale er ei tynn flis av ei bok, hvor handlingen fint får plass i en novellefilm...

Anonymkode: 95c79...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over at de ofte er på beina igjen etter noen dager hvis de f.eks har blitt skutt eller stygt skadet. I virkeligheten er det nok ikke heeelt sånn... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At folk svelger piller uten drikke.

Anonymkode: c565c...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart hvor lett de kan forlate jobben i tide og utide når de får en telefon om noe som haster, krise ol. Helst uten å gi beskjed til noen om at de går og ingen får konsekvens av å forlate arbeidsplassen slik. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel mer typisk i jentefilmer, men når de skal finne den "riktige kjolen" og man må se på at de prøver masse tull og danser rundt. Noen som skjønner hva jeg mener? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, KillerKitty skrev:

Dette er vel mer typisk i jentefilmer, men når de skal finne den "riktige kjolen" og man må se på at de prøver masse tull og danser rundt. Noen som skjønner hva jeg mener? 😅

Ja de prøver først en masse masse grelle kjoler, rare kostymer, danser og ler, og sååå kommer «the dress» og alle blir helt målløse. :rolleyes: 

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2019 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Ikke sett serien, men The Handmaid's Tale er ei tynn flis av ei bok, hvor handlingen fint får plass i en novellefilm...

Anonymkode: 95c79...72d

Jeg har også lest boken. Sesong1 er forsåvidt tro til boken, så jeg forstår ikke poenget med s2-3. 

 

På 26.2.2019 den 17.04, Isild skrev:

Irriterer meg over at de ofte er på beina igjen etter noen dager hvis de f.eks har blitt skutt eller stygt skadet. I virkeligheten er det nok ikke heeelt sånn... 

Hehe, ja, og i de seriene som skal være mer troverdige får alltid den skadde beskjed om at det er for tidlig for han eller henne å være på beina, men at de skjønner at saken er så viktig 😅

Anonymkode: 1fc2e...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasestereotypier. Litt vanligere i eldre filmer kanskje:

-Asiatiske menn er veldig ofte spinkle og sjenerte. (men de komme opp i en farlig situasjon viser det seg at de kan karate.)

-Italienere er kvinneforførere

-Tyske og russiske skurker har hardt, firskårent ansikt og blasse, blå øyne.

-Indianere er mystiske og kommer med visdomsord knyttet til naturen.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at de framstiller det som at det var fult av afrikanere i Europa på middelalderen.

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Isambard skrev:

Rasestereotypier. Litt vanligere i eldre filmer kanskje:

-Indianere er mystiske og kommer med visdomsord knyttet til naturen.

Og hver gang indianeren dukker opp er det panfløyter og ørneskrik i bakgrunnen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Isambard skrev:

Rasestereotypier. Litt vanligere i eldre filmer kanskje:

-Asiatiske menn er veldig ofte spinkle og sjenerte. (men de komme opp i en farlig situasjon viser det seg at de kan karate.)

-Italienere er kvinneforførere

-Tyske og russiske skurker har hardt, firskårent ansikt og blasse, blå øyne.

-Indianere er mystiske og kommer med visdomsord knyttet til naturen.

 

 

Eller kinesere. Typisk gamle menn med hvitt hår og langt skjegg. De skal også alltid være mystiske og vise og snakker i gåter

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når folk uttaler enkelte navn, er de for meg ganske utydelige (gjerne afrikanske/øst-Europeiske navn sagt av amerikanere, men ikke utelukkende). Da klarer de som skriver det ned å forstå nøyaktig hvilket navn det er. De har selvfølgelig lest manus, men det er sjelden de spør to ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er begravelse så regner det nesten alltid

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I for eksempel CSI eller Criminal Minds, så leter etterforskerne etter en mistenkelig person. Hvis de sitter i for eksempel New York, og "Person A" kommer og forteller at den personen de er på jakt etter tok ett fly i går ettermiddag til *Navn på By* i delstaten Nebraska og sannsynligvis er på vei til sin hjemby *Navn på annen By* i Nebraska

Så sier "Person B" at Det er nøyaktig XX kilometer fra *Navn på By* til *Navn på annen By"  hvor den mistenkte sannsynligvis planlegger å reise til. 

Så sier en eller annen noe om at Vel, da er gjerningspersonen sannsynligvis langt nærmere målet sitt, enn han var i går formiddag" eller noe sånn. Men det jeg lurer mest på er hvordan "Person B" i dette tilfellet liksom kunne vite nøyaktog avstand i kilometer (eller mil) mellom *Navn på By* og *Navn på annen By* som denne mistenkelige personen muligens skal reise til? Hadde de sett på ett kart eller noe, så ville jeg selvfølgelig ha forstått det. For da kunne de jo ha sett nøyaktig hvor langt det egentlig var fra A til B. Men dette er altså ikke tilfellet her. En karakter får oppgitt to stedsnavn (som ligger i en helt annen plass av landet) og helt uten videre, så klarer noen altså å vite den nøyaktige avstanden mellom disse to punktene. :phaedra:   

Anonymkode: 2cecb...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sykehusscener; at de alltid gir sjokk mens pasienten har asystoli (det er ikke en støtbar hjerterytme) eller at de gir 5 hjertekompresjoner og erklærer pasienten død.. 

Endret av curiosity
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...