Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det er en scene hvor en gjeng for eksempel kommer ut fra en eller annen butikk, samtidig som de diskuterer ett eller annet. Så går de inn i en bil, og fortsetter den samme diskusjonen, samtidig som de kjører ett godt stykke med bilen. Deretter skjer det ett eller annet, for eksempel at de plutselig punkterer det ene dekket på bilen sin. Så går alle sammen ut av bilen, for å sjekke hva som kan ha skjedd. 

Men når de gikk ut fra den butikken (og inn i bilen sin) så går en av skuespillerne med for eksempel en hvit eller lys gul frakk. Men når de går ut av bilen igjen (etter å ha punktert det ene dekket på bilen) så har den samme skuespilleren plutselig en helt svart hettegenser eller jakke med glidelås.     

Hele denne sekvensen med ut av en butikk, inn i bilen, og så ut av bilen igjen (på grunn av det punkterte dekket) skal viss nok ha skjedd fortløpende. Altså rett etter hverandre. Men likevel har skuespillerne vidt forskjellige klær på seg! Sannsynligvis fordi hendelsen hvor de gikk ut av en butikk og inn i bilen sin ble filmet. Deretter ble hendelsen med det punktette dekket filmet på ett helt annet tidspunkt. Det tar kanskje litt tid for å avslutte filmingen av en scene, før man kan gjøre seg klar til sette opp neste scene. Men skal man produsere en film eller TV-serie, så burde man ha en viss kontinuitet. Det burde vel egentlig ikke være SÅ forbanna vanskelig å sørge for at skuespillerne har like klær på seg da...    

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller i f.eks Downton Abbey hvor man snakker om den samme tingen i 2 episoder på rad men den ene episoden foregår i Juli 1917 og episoden etter foregår i August 1918. Altså man skulle tro at tiden mellom episodene var noen minutter og ikke 13 måneder. 

Samme med 70 talls serien Upstairs, Downstairs selv om der var det ikke fult så ille som på Downton Abbey.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tv serier som NCIS hvor f.eks Gibbs er flere kilometer unna fra stedet hvor alle de andre er. Så 2 sekunder senere er han plutslig rett foran dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en serie som The 100 hvor dette skal være i fremtiden hvor jorden er ødelagt og overlevelse er det som har høyest fokus. Allikevel så har de ganske tung sminke, fint stylet hår og klærne er ganske moteriktige/kule. Man skulle tro at de måtte ta det de fant og ikke hadde stor tilgang på antrekk eller tid til å ordne håret og sminke seg.

Nå er vel egentlig ikke formålet med denne serien at den skal være så realistisk, men akkurat det irriterer meg litt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2009 den 14.02, Crash skrev:

:fnise:

Når noen skal snakke om noe som andre ikke skal høre, går de to skritt unna, også er det liksom ingen andre som hører det de sier.

 

Også har de aldri en gang/entre i huset, man åpner ytterdøra også er det bare rett inn til stua!

Mange amerikanske hus er nettopp bygget på den måten. At man kommer rett inn i stua. 

Anonymkode: 1e57a...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.4.2019 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Mange amerikanske hus er nettopp bygget på den måten. At man kommer rett inn i stua. 

Anonymkode: 1e57a...80d

Akkurat som det er i store deler av verden.

Anonymkode: c565c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på the Big bang theory i går, og ble utrolig fascinert mildt sagt over alt av nye matvarer de åpner i episoden. Fyller på glass, åpner flasker osv. Men aldri tar de en slurk. Blir mye sløseri om de skal åpne 2-4 nye produkter i hver episode. Håper virkelig dette ikke blir kastet bort. 

 

Anonymkode: 858c0...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert blitt sagt før. Men at kvinner kan slåss å løpe i høye platåskoene. 

- At selv om kvinnene i filmen på forhånd vet de skal ut å gjøre noe som kan kreve løping så ser det ut som de skal ut på byen. Og la oss si det er i en skrekkfilm. Merkelig At de klarer å bevege seg så lydløst med de skoene. 

- Har selvfølgelig sett filmer hvor kvinner slåss i så ser du at i det ene sekundet har de joggesko mens i det andre høye hæler. Bare tull. 

Anonymkode: 858c0...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg også at karakterer som f.eks fra Marvel universet, og som var hvit i tegneseriene, plutselig blir svart i dagens utgaver av filmene som er basert på karakterene fra den og den superhelt-tegneserien. Karakterene som var hvit, må holdes hvit. Karakterene som var svart, må være svart. Karakteren som var asiatisk, må være asiatisk osv.

Noe som også irriterer er at historien blir selektivt forfalsket, for å tekkes den flerkulturelle og politisk korrekte påtvungne hverdagen. Det er merkelig at det skrives inn svarte karakterer, i en tid, og i et land hvor det hverken fantes svarte, eller hvor svarte ble undertrykt og utsatt for slaveri, og skrives inn i roller dem aldri kunnet hatt, fra den tiden av historien.

Det blir som å lage en film om Afrika f.eks fra år 900, men at det bare brukes hvite skuespillere i rollene. Når vi ser Black Panther, da er vi vitne til hvor historisk korrekt den filmen skal være, og at det bare er svarte å se. Der var merkelig nok det flerkulturelle samfunn ikke så viktig plutselig. Selektiv historieforfalskning i filmer og serier, er jeg lei av.

Og det handler ikke om at noen er svart, men at historien blir forfalsket, som jeg reagerer på. Er en karakter f.eks av en superhelt, originalt skrevet for en svart, så har jeg ingen problemer med det. Jeg tror de fleste svarte hadde reagert hvis Black Panther, i neste utgave, plutselig ble spilt av en hvit, på samme måten som at Jimmy Olsen i Supergirl, plutselig ble spilt av en svart. Han svarte som spiller Jimmy Olsen, har selv reagert på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. Folk hører dårlig. De kan holde på med noe (lese et papir eller noe) og noen kommer bakfra (lister) og de hører ingenting. Helt til skurken slår de i hodet med noe, skyter, slår,sier noe osv. Hvordan er det mulig å ikke høre at noen kommer bakfra? Med mindre musikken er på full guffe da, som den ikke er. Selv om noen lister seg på sko, så hører man det.

En episode av Once upon a time. De er i jungelen for å finne noen. Regina har på seg en blå dressjakke, høye hæler og er pent sminket. Til å ha vært i jungelen en stund, så ser hun overaskende fresh ut. Ikke en flekk på jakka eller noe. Hook går med en lang skinnjakke og skinnbukse. Ikke særlig praktiskt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. De tomme koppene. Koppene er nesten alltid tomme! Noen ganger er de så sløve med filmingen at dette synes, men stort sett ser man det bare på skuespillerne og de unaturlige slurkene de tar. Det å ta en slurk kaffe, for eksempel:

Først må man holde koppen sånn at (den varme) væsken faktisk når munnen, men ikke for brått, for da søler man. Nå er væsken i munnen. Så må man svelge. Fra man svelger til man begynner å snakke går det også litt tid, ikke mye, men bare litt. Så! Kan man snakke. Skuespillerne vipper ofte koppen mot munnen og snakker like etter.

Når det gjelder typiske high school-scener med (ofte røde) plastkopper med øl i, ser de rett og slett for lette ut til å kunne inneholde noe som helst.

Det er klart at de samme scenene blir filmet igjen og igjen, og at det kan bli kronglete på klipperommet hvis det er ulike mengder i alle glassene, jeg skjønner det - men likevel, det irriterer meg.

2. Perfeksjonen. Hvem våkner fra koma med lipgloss?

3. Siteringen. Dette ser jeg både i filmer og serier; den dype karakteren som, uten å ha forberedt seg, slenger rundt seg med ordrette sitater av diktere og historikere, gjerne fem vers av et dikt. Hvem husker sånt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Nightcrawler00 skrev:

3. Siteringen. Dette ser jeg både i filmer og serier; den dype karakteren som, uten å ha forberedt seg, slenger rundt seg med ordrette sitater av diktere og historikere, gjerne fem vers av et dikt. Hvem husker sånt?

Skuespillere

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Nightcrawler00 skrev:

1. De tomme koppene. Koppene er nesten alltid tomme! Noen ganger er de så sløve med filmingen at dette synes, men stort sett ser man det bare på skuespillerne og de unaturlige slurkene de tar. Det å ta en slurk kaffe, for eksempel:

Først må man holde koppen sånn at (den varme) væsken faktisk når munnen, men ikke for brått, for da søler man. Nå er væsken i munnen. Så må man svelge. Fra man svelger til man begynner å snakke går det også litt tid, ikke mye, men bare litt. Så! Kan man snakke. Skuespillerne vipper ofte koppen mot munnen og snakker like etter.

Når det gjelder typiske high school-scener med (ofte røde) plastkopper med øl i, ser de rett og slett for lette ut til å kunne inneholde noe som helst.

Det er klart at de samme scenene blir filmet igjen og igjen, og at det kan bli kronglete på klipperommet hvis det er ulike mengder i alle glassene, jeg skjønner det - men likevel, det irriterer meg.
 

Enig! Har sagt det før at det er irriterende og sier det igjen. Så lite troverdig når vi ser koppen er helt tom og ser de ikke drikker eller svelger. Noen ganger legger de på svelgelyd. Jadda, sikkert en grunn til det, men er irriterende 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, smalls skrev:

Enig! Har sagt det før at det er irriterende og sier det igjen. Så lite troverdig når vi ser koppen er helt tom og ser de ikke drikker eller svelger. Noen ganger legger de på svelgelyd. Jadda, sikkert en grunn til det, men er irriterende 

De gjør de scene i mange timer fra forskjellige vinkler om og om igjen. Du kan selv tenke deg hvorfor de ikke drikker.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjør de scene i mange timer fra forskjellige vinkler om og om igjen. Du kan selv tenke deg hvorfor de ikke drikker.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Må du kverulere på alt? Tråden heter hva vi synes er irriterende i filmer og serier, så da svarer folk på det. Jeg er fult klar over det finnes en forklaring, men det er uansett irriterende 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Nightcrawler00 skrev:

 

3. Siteringen. Dette ser jeg både i filmer og serier; den dype karakteren som, uten å ha forberedt seg, slenger rundt seg med ordrette sitater av diktere og historikere, gjerne fem vers av et dikt. Hvem husker sånt?

Tenkte med en gang på Lucas i One tree hill :laugh: Veldig realistisk for en 16-åring :rolleyes:

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I krimserier er det veldig irriterende at de husker alt.

»Hva gjorde du den 15.september 1985?»

«Jeg var med han og han og gjorde det og det akkurat der og der.»

*En mann har forsvunnet i 1985*

«Hvordan var *John* sist gang du så ham?»

«Han gikk med en jente som het det og det og han var full og han hadde gjort det og det slik og slik.»

Eller politiet går inn i en bar til bartenderen: «Husker du han her? Forsvant for 34 år siden.»

Du kan banne på at bartenderen husker ham i detaljer.

Og her kommer jeg, husker ikke hva jeg spiste til middag i går. 

Anonymkode: c4308...f25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte med en gang på Lucas i One tree hill :laugh: Veldig realistisk for en 16-åring :rolleyes:

Anonymkode: 85a7d...3c4

Det finnes faktisk folk som greier slike ting. 

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte med en gang på Lucas i One tree hill :laugh: Veldig realistisk for en 16-åring :rolleyes:

Anonymkode: 85a7d...3c4

Han tenkte jeg på også! En usikker og hormonell tenåring som ikke egentlig bør ha fått skjegg ennå, tilfeldigvis skolens kjekkeste, står på basketbanen og myser mot månen: " Passion, unattended, is a flame that burns to its own destruction..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...