Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, jegerusynlig skrev:

Jeg tar alltid av meg skoene når jeg går inn hos meg selv og er på besøk hos andre. :)

Det er det vanlige i Norge nå, ja – som jeg skrev. Men er det slik ellers i verden, der film tas opp?

Anonymkode: aca52...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vanlige i Norge nå, ja – som jeg skrev. Men er det slik ellers i verden, der film tas opp?

Anonymkode: aca52...a21

Synes det var vanlig i Norge før også, fra da jeg vokste opp av. Men tror det varierer fra land til land. Det er bare noe jeg har lagt merke til, ikke for å skape en diskusjon av det. :) Det er jeg ikke interessert i. :) Tør ikke å gå inn hos andre med sko i hvert fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jegerusynlig skrev:

Synes det var vanlig i Norge før også, fra da jeg vokste opp av.

Spørs hvor gammel du er, selvsagt. For min del observerte jeg dette første gang ca. 1974.

Anonymkode: aca52...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor gammel du er, selvsagt. For min del observerte jeg dette første gang ca. 1974.

Anonymkode: aca52...a21

Jeg er 35 år og fra jeg var liten fikk jeg beskjed om å ikke gå inne med skoene på og derfor har jeg ikke på sko inne hos andre heller for å vise respekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vanlige i Norge nå, ja – som jeg skrev. Men er det slik ellers i verden, der film tas opp?

Anonymkode: aca52...a21

Det er ikke vanlig å ta av seg skoene i andre land nei.

Anonymkode: c565c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvor mange ganger det der "ikke ta av seg sko inne"-temaet er tatt opp her: Aner ikke, men det har vært mange ganger! Litt lei nå! :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Totalt urealistisk våpenbruk irriterer meg grenseløst! Way of the gun og Sicario er eksempler på at våpen kan fremstilles på en litt mer realistisk måte og har da en nesten sterkere effekt på publikum, en sånne evigvarende John Woo shootouts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sofie777 skrev:

det har vært mange ganger! Litt lei nå!

På tide at du skifter tråd, kanskje?

Anonymkode: aca52...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tide at du skifter tråd, kanskje?

Anonymkode: aca52...a21

Hvorfor skal jeg det? Det er ingen andre tråder med samme emne og jeg tåler gjentagelser, men gjentagelser + samme diskusjon i det uendelige er greit å få stoppet. Kanskje det er nye i tråden som ikke har lest alt, sannsynligvis er det noen som svarer igjen og igjen på det samme, ikke vet jeg. Men jeg forlater ikke tråden for noe så lite (PS. Du glemte å sitere smilefjeset mitt!!, her kommer det igjen :) )

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sofie777 skrev:

Hvorfor skal jeg det? Det er ingen andre tråder med samme emne og jeg tåler gjentagelser, men gjentagelser + samme diskusjon i det uendelige er greit å få stoppet. Kanskje det er nye i tråden som ikke har lest alt, sannsynligvis er det noen som svarer igjen og igjen på det samme, ikke vet jeg. Men jeg forlater ikke tråden for noe så lite (PS. Du glemte å sitere smilefjeset mitt!!, her kommer det igjen :) )

Enig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sofie777 skrev:

Du glemte å sitere smilefjeset mitt! Her kommer det igjen.

Slik barnslig forurensning av teksten vil jeg ikke bidra til å spre. Du burde være takknemlig for en smule kvalitetshevning!

Anonymkode: aca52...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ginny skrev:

Jeg tror du har sett episoden "The one that could have been" og ikke skjønt at det var en episode om hva som kunne ha skjedd..

Nope, dette er ting jeg har notert gjennom alle sesongene..

Anonymkode: 8820b...4c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Krim-serier hvor de bruker de samme karakterene til å foreta obduksjoner, granske forskjellige åsted, snakke med venner / familie / kollega og så videre. Hanke inn flere forskjellige mistenkte, og avhøre dem+++gjøre alt mulig annet, og selvfølgelig oppdage riktig gjerningsperson i hver enkelt episode. 

Sikkert veldig enkelt å bruke de samme skuespillerne til absolutt alt mulig, men særlig troverdig er det selvfølgelig ikke... 

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Krim-serier hvor de bruker de samme karakterene til å foreta obduksjoner, granske forskjellige åsted, snakke med venner / familie / kollega og så videre. Hanke inn flere forskjellige mistenkte, og avhøre dem+++gjøre alt mulig annet, og selvfølgelig oppdage riktig gjerningsperson i hver enkelt episode. 

Sikkert veldig enkelt å bruke de samme skuespillerne til absolutt alt mulig, men særlig troverdig er det selvfølgelig ikke... 

Anonymkode: 2cecb...72b

Jeg har merket at det er en del her inne som ikke ser ut til å forstå hva en skuespiller er for noe. Uansett så var det langt mer vanlig å bruke samme skuespiller før enn hva det er i dag. 

Det virker som noen av dere tror at fordi en skuespilleer har spilt en rolle så kan han eller hun aldri spille noen andre roller.

 

For all del ikke se på Orphan Black der har dere samme skuespiller som spiller flere roller på en gang. Dere vil irritere vette av dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg har merket at det er en del her inne som ikke ser ut til å forstå hva en skuespiller er for noe. Uansett så var det langt mer vanlig å bruke samme skuespiller før enn hva det er i dag. 

Det virker som noen av dere tror at fordi en skuespilleer har spilt en rolle så kan han eller hun aldri spille noen andre roller.

 

For all del ikke se på Orphan Black der har dere samme skuespiller som spiller flere roller på en gang. Dere vil irritere vette av dere.

Var ikke poenget at det er samme karakter som foretar seg alle oppgavene? Så klart går det an at en skuespiller spiller forskjellige karakterer i en serie, men det var vel heller snakk om en skuespiller som spiller én karakter som har massevis av arbeidsoppgaver. Og nei, det er ikke så troverdig.

 

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke poenget at det er samme karakter 

Tok du ikke hintet? Den du siterer bruker ordet rett. Karakter er noe man får og noe man kanskje har. Det man spiller, heter en rolle.

Anonymkode: aca52...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kongen av Queens:

Elsker serien, men nå som jeg har sett den på nytt har jeg lagt merke til noen idiotiske ting.

- Spence sin mor ble byttet ut av Arthur sin elsker i en av de første episodene han møtte på en datingkveld for eldre (Veronica). De begge løy om at de var gift med andre noe som startet hele «affæren». Så etter 1 sesong ble hun plutselig spence sin mor. Hun hadde egentlig en datter i den episoden 😁 

- Carrie hadde en søster, men plutselig hadde hun det ikke. 

- Mr Oboyle var byttet ut med en annen skuespiller etter første eller andre sesong. Hvorfor ikke bare ansette den nye skuespilleren med et annet navn enn det samme som skuespilleren før? 

Andre ting som irriterer meg generelt:

- Sikkert nevnt før, men at de aldri rører maten sin. 

- Bare legger på telefonen uten å si hade

 

Anonymkode: 858c0...e91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg har merket at det er en del her inne som ikke ser ut til å forstå hva en skuespiller er for noe. Uansett så var det langt mer vanlig å bruke samme skuespiller før enn hva det er i dag. 

Det virker som noen av dere tror at fordi en skuespilleer har spilt en rolle så kan han eller hun aldri spille noen andre roller.

For all del ikke se på Orphan Black der har dere samme skuespiller som spiller flere roller på en gang. Dere vil irritere vette av dere.

Problemet er at i virkeligheten så ville det jo selvfølgelig ha vært mange flere mennesker med, og som skal undersøke forskjellige aspekter rundt ett eller annet lovbrudd. Noen er kvalifiserte til å granske åsted, eller foreta obduksjon ved dødsfall. Noen andre kan gjøre det tekniske: sjekke fingeravtrykk, undersøke datamaskiner / nettbrett / mobiltelefoner og så videre for elektroniske spor. Dersom en eller annen har dødd, så skal noen snakke med blant annet venner, familie og resten av omgangskretsen. I tillegg hanke inn mulige mistenkelige  personer som skal avhøres.  

Det er vel ikke bare ett "team" på noen veldig få personer som skal gjøre absolutt ALT dette arbeidet. I virkeligheten er det sannsynligvis ett langt større apparat i sving. Men på film eller i TV-serier så er det selvfølgelig veldig lettvint å bare ha noen veldig få personer som skal undersøke rubbel og bit. 

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har entre. Alle kommer rett inn i stue/kjøkken. Ingen har sofabord. 

Anonymkode: c290e...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode

Det som irriterer meg mest er at de finner kjærligheten, mens jeg fortsatt sitter alene i sofaen når rulleteksten går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...