Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 20.12.2018 den 3.04, AnonymBruker skrev:

Også er det da nok av filmer hvor Hitler snakker engelsk. 

Amerikanerne er ikke påfallende glupe. De finner det logisk at når talen til en figur i en film skal oversettes til engelsk, så oversettes den til et hjelpeløst engelsk med sterk brytning mot eget språk.
Hallo? Figuren i filmen er ikke i ferd med å lære seg engelsk, han taler sitt eget språk - feilfritt, så klart - men det har de altså valgt å oversette.
Hvorfor oversette feilfri tale til elendig engelsk? Hvor er logikken der?
Men det er tydeligvis amerikanerne for tåpelige til å innse.

Anonymkode: aca52...a21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Peonjenta skrev:

Er det vanlig at 6 venner er med når en føder i USA?   Ala Friends.    Eller er det bare mannen som i Norge?

 

Jeg tviler på at det er vanlig, 

Men det var jo enda rarere da alle var med da Carol ( Ross sin lesbiske kone ) skulle føde enn da Rachael gjorde det. Ross er jo forstålig han var faren. Til en vis grad også Monica siden hun var tanta. Men det var ingen grunn til at de andre skulle være der. Når jeg tenker meg om så er det vel heller ingen grunn til at Monica skal være der heller.

 

Så er det jo også tilfeller f.eks i hvor en karakter ligger for døden eller er hardt skadet så er det ingen i hans eller hennes familie som er på sykehuset bare venner eller folk han eller hun jobber med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I romantiske filmer er alltid forelskelsen tilnærmet "perfekt"/kjedelig. Har EKSTREMT god humor eller EKSTREMT modig. Kan like gjerne se på Barbie 1-3 på nytt. 

Marvel har samme oppbygning på alle superheltfilmene sine, men forskjellige karakterer. (Med unntak av Doctor Strange, som de nylig fjernet fra historien 👌)

 

Anonymkode: f36b8...8c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulogisk og unaturleg plassering rundt bordet ifbm måltid. To stykk som sit på sida av kvarandre heller enn overfor kvarandre osv. Skjøner jo at det er fordi då kan begge filmast med ansiktet vendt mot kamera...men eg har aldri åte middag saman med sambuaren min slik. Vi sit ansikt til ansikt. Eller når det er fire stykk og det sit ein person ved kvar si ende av bordet og to ved side av kvarandre på ei side. Og den fjerde sida står heil tom...! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Veldig irriterende når det skjer et stort bilkrasj, og personen i bilen overlever eller bare få en liten skramme

Også veldig irriterende når en person blir knivstukket eller skutt, og vedkommende kan likevel løpe fort for å flykte fra gjerningsmannen. 

 

Anonymkode: 131a3...90f

Fast and the furious 🙄

Anonymkode: ecb7d...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politidamer og etterforskere som løper rundt på høye hæler 

At det er veldig lett å få seg jobb. Trenger ikke utdannelse innenfor felte og trenger ikke alltid jobbintervju en gang. Kan begynne på dagen. Hadde det bare vært så lett i det vanlige liv

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk alltid går kledd i jeans eller finere klær når de er hjemme hos seg selv. Hva skjer med relaitetens "hjemmeklær" som oftere består av joggebukse eller leggings og hettegenser? 

Altså... Ringer noen på her nå, en fredagskveld hvor jeg ikke har planer, ja då finner de ikke en velkledd og smnika trettiåring i døra, men en nydusja dame meg joggebukse, lesebriller og fuktig hår samla i en rotete dult. Jeg kler meg ikke i jeans når kveldens plan består av bok, sofa og snacks... Hadde jeg vært en karakter i en film derimot... Da ville jeg vel åpna døren ikledd skinny jeans og eg nydelig cardigan, med håret glattet og løst, med sofistikert vi glass på bordet... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2018 den 14.39, smalls skrev:

Politidamer og etterforskere som løper rundt på høye hæler 

For meg virker  det som de fleste politidamer på tv har flatesko. Men nå skal jeg innrømme at jeg ikke akkurat legger merke til skoene folk går med på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I en episode er en mannlig TV-karakter i ett forhold med en vakker kvinne. Men i en annen sesong påstår mannen at han egentlig er homofil, og overhodet ikke liker kvinner på den måten i det hele tatt. Men i noen senere episoder / sesonger er mannen i forhold med en helt annen kvinne igjen.                 

Slike uoverensstemmelser kan være ganske irriterende. Manus-forfattere og produsenter forandrer på alt mulig, og de satser vel på at TV-seere ikke husker ting som skjedde for flere sesonger siden...

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, lipglossy skrev:

At det aldri blir gjort god HLR😅😅😅

Haha ja det er liksom bare å riste i vedkommende og rope navnet eller å omfavne perdonen og skrike NOooo, nooo eller heeeeelp.

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at de ikke kan gå 5 minutter uten og fortelle oss hvor onde menn er, og hvor snille,gode og perfekte alle kvinner er.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert nevnt før men jeg takler ikke "dumme" karakterer. De som gjør alt feil og er så irrasjonelle som overhode mulig og setter seg selv og andre i fare. Ofte barn og kvinner i de rollene.

Prøvde å se The Rain (Regnet?) en dansk serie. Men da måtte jeg skru av etter første 10 minuttene.

Anonymkode: 891da...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de nesten ikke spiser eller drikker. Jada, jeg vet det er av åpenbare grunner, men ser så teit ut. De bestiller middag, men tar bare en liten bit. Bestiller drikke på bar og tar en liten sup før de går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, smalls skrev:

At de nesten ikke spiser eller drikker. Jada, jeg vet det er av åpenbare grunner, men ser så teit ut. De bestiller middag, men tar bare en liten bit. Bestiller drikke på bar og tar en liten sup før de går.

Ser ennå teitere ut at de starter en krangel etter å ha bestilt mat og så blir den ene forbanna og reisee seg opp og går før maten kommer

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At stalking og null respekt for svaret nei er sett på som romantisk. Gi meg et sunt romantisk forhold i filmer som ikke starter med hat, sinne og stalking! Er så lei av denne "Jeg skal få deg til slutt!" selv etter null interesse og blankt NEI fra den de vil ha.

Og selvfølgelig de små damene som spiser like mye mat som en mann på 300 kilo men likevel er bittesmå 40-50 kilo store og har perfekt hud.

Looking at you, Gilmore Girls. Elsker den serien, men dette irriterer ja.

Og karakterer som går inn for å være stygge mot hverandre selv om en enkel samtale hvor man får ut all frustrasjon kunne hjulpet forholdet.

Endret av TinyBean
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TinyBean skrev:

At stalking og null respekt for svaret nei er sett på som romantisk. Gi meg et sunt romantisk forhold i filmer som ikke starter med hat, sinne og stalking! Er så lei av denne "Jeg skal få deg til slutt!" selv etter null interesse og blankt NEI fra den de vil ha.

Og selvfølgelig de små damene som spiser like mye mat som en mann på 300 kilo men likevel er bittesmå 40-50 kilo store og har perfekt hud.

Looking at you, Gilmore Girls. Elsker den serien, men dette irriterer ja.

Og karakterer som går inn for å være stygge mot hverandre selv om en enkel samtale hvor man får ut all frustrasjon kunne hjulpet forholdet.

Det som er enda mer idiotisk er når ei lita dame på 150 cm og 40 kg, banker om enn muskeløs mann på 190 cm og 100 kg. Mens Hun rett etter på får juling av ei dame på 155 cm og 45 kg.

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også en ting som er idiotisk.

Jeg bruker filmen She`s All That fra 1999 som eksempel.
 

Her er Rachael Leigh Cook sin karakter stygg fordi hun har briller på seg (Noe hun ikke er)

d6fe5d20-c4f6-4b85-a67a-a152ed3412c1.png

Men så tar hun av seg brillene og plutselig synes alle hun er kjempevakker

shes-all-that-red-dress.jpg

Alt som skal til for å gjøre noen vakker er å ta av de brillene.

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...