Aurora M. Skrevet 10. juni 2009 #201 Del Skrevet 10. juni 2009 Vittig tråd! Jeg irriterer meg over folk som blir blir slått ned og "besvimer" og gjerne sparket hardt i hode og rygg så blodet spruter, før de 1 sekund etterpå reiser seg og er like kjekk igjen! Dernest irriterer jeg meg over damer som legger seg om kvelden med et tonn sminke, mens de kanskje smører hendene, eller enda verre kliner en søt skvett ansiktskrem oppå et tonn brunkrem og pudder. Og hva skal de forresten med 6 hodeputer som ligger stablet oppetter sengegavlen? Siden jeg er en tanke miljøbevisst, så sitter jeg også og grøsser for meg selv når jeg ser alt de hiver i "restavfallet". -"Herregud, du kaster da ikke avisa dit! Det er papiravfall!" o.s.v 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 10. juni 2009 #202 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg irriterer meg over: - at en eneste lampe plutselig lyser opp hele rommet når den slås på. - at veggene er så dårlige at hele veggen rister når noen lukker døra - at uansett hva de skal slå på av mediautstyr, er det bare ETT trykk så er alt på -at når noen går inn på feks kjøkkenet og har en høylytt diskusjon, er det ingen som hører dem, selv når døra er åpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 10. juni 2009 #203 Del Skrevet 10. juni 2009 Når de spiller noe musikk som de skal høre på, ser vi aldri at de stopper musikken, men den stopper alltid på et passelig tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 11. juni 2009 #204 Del Skrevet 11. juni 2009 Når folk er lei seg skal den store runde isboksen frem og så sitter gjerne flere å dytter med skjeene sine rundt i samme boksen. Og er jeg alene om å synes at enkelte klinescener har alvorlig høye slafselyder? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 11. juni 2009 #205 Del Skrevet 11. juni 2009 Når folk er lei seg skal den store runde isboksen frem og så sitter gjerne flere å dytter med skjeene sine rundt i samme boksen. Ja, og isen er alltid klar til å spises med en gang de tar den ut fra fryseren. Må jammen være lave temperaturer i fryserene der borte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 11. juni 2009 #206 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg syns hjerte-lungeredning fungerer hver gang. Sånn er det i alle fall ikke i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodsChild Skrevet 11. juni 2009 #207 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Ja, og isen er alltid klar til å spises med en gang de tar den ut fra fryseren. Må jammen være lave temperaturer i fryserene der borte! Det er den jo i Norge og Isen skal jo vaere KALD! Ogsaa er vel ofte klimaet litt annerledes da. Da jeg bodde i Texas maatte jeg forte meg aa spise opp is paa ispinner om sommeren for ellers saa datt den av ispinnen foer jeg fikk spist den opp Var altfor varmt inne... Endret 11. juni 2009 av GodsChild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 11. juni 2009 #208 Del Skrevet 11. juni 2009 At spesielt kvinnfolka ser like flotte ut midt på natten og om morgenen som når de er pyntet til fest! At de aldri sier hadet før de legger på telefonrøret! 80 tallsfilmer der jentene har skikkelig tupert hår og når de har på mopedhjelm så er håret like høyt som før de satte den på - ingen "hjelmsveis" der i gården nei! At de tenner en sigarett, tar 1 eller 2 trekk for så å sneipe den! At de omtrent ikke spiser maten de får servert men mare tar noen få "musebiter" av maten At kvinnfolkas leppestift er like glitrende og pent satt på leppene etter at de har "råklina" men en annen - og personen de klina med ikke har et snev av leppestiftsmitte på seg! Rart :klø: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 11. juni 2009 #209 Del Skrevet 11. juni 2009 Det er den jo i Norge og Isen skal jo vaere KALD! Ogsaa er vel ofte klimaet litt annerledes da. Da jeg bodde i Texas maatte jeg forte meg aa spise opp is paa ispinner om sommeren for ellers saa datt den av ispinnen foer jeg fikk spist den opp Var altfor varmt inne... Hmm, om jeg tar en boks is ut av fryseren min, tar av lokket og prøver å spise med skje, må jeg isåfall nøye meg med å skrape litt på toppen! Is skal være kald ja, men når den er bånnfrossen klarer du jo ikke å få opp en skje med mindre skjea er glovarm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 11. juni 2009 #210 Del Skrevet 11. juni 2009 Hmm, om jeg tar en boks is ut av fryseren min, tar av lokket og prøver å spise med skje, må jeg isåfall nøye meg med å skrape litt på toppen! Is skal være kald ja, men når den er bånnfrossen klarer du jo ikke å få opp en skje med mindre skjea er glovarm.... Kanskje amerikanerne kunn har "mykis" ? (den var faktisk ikke stivfrossen når den ble tatt ut av frysern) Uansett så er det mye rart på film som ikke stemmer med virkeligheten! Har aldri sett en film der noen må på do for å gjøre sitt fornødne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 11. juni 2009 #211 Del Skrevet 11. juni 2009 Kanskje amerikanerne kunn har "mykis" ? (den var faktisk ikke stivfrossen når den ble tatt ut av frysern) ? Veldig off- topics: Hvor ble mykisen av her i landet, forresten? Ellers har jeg lagt merke til følgende: Når familien sitter og spiser frokost, så tuter alltid skolebussen, jamen, herregud da mann, se å få reva i gir! De bare samler sammen sakene sine, og løper ut døra. Er det ikke lurere å stå på busstoppet og vente? :klø: Venter virkelig bussen på alle somlepaver der borte? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. juni 2009 #212 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Spesielt i serier, hvor er ungene hele tiden? -Ja, dette irriterer meg også. Foreldrene kan drive med alt mulig rart til alle døgnets tider uten at noen lurer på hvor barna er. -I Amerikanske serier heter alle svenske jenter Helga og har tysk aksent, og kan snakke flytende engelsk, men de klarer ikke å si "yes", så de må si "ja" i stedet. Edit: Det samme gjelder forøvrig for alle tyske jenter. Og østeriske. Og sveitiske.. -I enkelte etterforskningsserier dekker de ikke til håret og går og tar på alt mulig uten hansker. -Man kan gå rett inn på bussen uten billett, man må heller ikke betale når man går på bussen. -I friends: Hvis man står på kjøkkenet med ryggen/siden til stua kan ingen i stua høre dem. Dersom man snakker til de i stua kan de derimot høre dem selv om de ikke snakker høyere. -Hvordan man går fra å være tørr til å være klissvåt det sekundet man går ut i regnet. -Ingen går med samme antrekket to ganger -En fyrstikk kan lyse opp et helt rom Endret 11. juni 2009 av plingo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emigranten Skrevet 11. juni 2009 #213 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg har aldri norsk tekst hvis jeg ser på DVD og leser den heller hvis jeg ser på TV... blir heller irritert over voksne mennesker som har fullført videregående og studert etterpå, som MÅ ha norsk tekst når de ser på sit-coms... og folk som kommenterer ting som er helt vanlig i USA, men fordi de knapt nok har vært utenfor Norge, synes de det er rart og teit... Jeg må si meg enig her Jeg bor mesteparten av året utenlands (ikke i USA) og jeg har blant annet sofaen midt på stuegulvet (som er ganske vanlig i landet jeg bor i). Ser at mange her "irriterer seg" over at sofaen i TV-serier ikke står klistret oppetter veggen slik vi har for vane å møblere i lille Norge..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 11. juni 2009 #214 Del Skrevet 11. juni 2009 Undres også litt over hvorfor alle i CSI har flagrende hår mens dem jobber på "labben" Er det ikke vanlig å bruke hårnett når det er snakk om å ta eks. DNA prøver av hårstrå osv... Ja, så flyr de samme folka i trange ubekvemme drakter og høyhælte sko når de løper etter mordere.....så blir de skutt på ørten ganger men de blir aldri truffet, mens de selv skyter 1 skudd å feller gjerningsmannen! Fantastisk :gjeiper: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodsChild Skrevet 11. juni 2009 #215 Del Skrevet 11. juni 2009 Hmm, om jeg tar en boks is ut av fryseren min, tar av lokket og prøver å spise med skje, må jeg isåfall nøye meg med å skrape litt på toppen! Is skal være kald ja, men når den er bånnfrossen klarer du jo ikke å få opp en skje med mindre skjea er glovarm.... Mulig jeg har vaert borti frysere som ikke er kalde nok, for jeg har aldri hatt det problemet Faren min derimot, insisterer paa aa micre isen. Det forstaar jeg meg ikke paa For ikke aa trashe traaden helt: - Jeg irriterer meg over folk som loeper rett fram og ikke til siden naar jeg blir jaget av en bil - Damer som loeper etter mordere i hoeye haeler. - Det er latterlig enkelt aa gjette seg til andres passord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fernanda Skrevet 11. juni 2009 #216 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg ler hysterisk av datamaskinene, amerikanske datamaskiner sluttet visst aldri å si pip pip sproing rrrrrrrt Og hvis de driver med en etterforskning eller noe, så har de festlige 3D-illustrasjoner av alt mulig!! Ofte en slags 3D-modell av den mistenkte for eksempel, som snurrer rundt på skjermen. For ikke å snakke om muligheten for å zoome inn på uklare bilder! Wow! (Forresten det med sko inne; det er nesten bare skandinaver og japanere som tar av skoa når de kommer inn. Det er vi som er rare, ikke resten av verden :-) Entrédører er også vanligst i kalde land. Nettingdørene har de ikke fordi det er så kult men for å kunne ha døren åpen (varmt, dvs de vil ha gjennomtrekk) uten at alle insektene skal føle seg velkomne. Tror jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 11. juni 2009 #217 Del Skrevet 11. juni 2009 Når måltider inntas sitter folk ofte "trøkket" sammen rundt tre sider av bordet mens fjerde siden er tom. Vet det er på grunn av kamera, men det ser snålt ut. Matkriger er et hyppig fenomen jeg ikke forstår er morsomt. Og bløtkaker i trynet på folk. Visst også vanlig irl som man kan se på AFV. Og ikke bare går folk rett inn til hverandre uten å ringe på, som en nevnte, de forsyner seg også i hverandres kjøleskap sånn helt uten videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. juni 2009 #218 Del Skrevet 11. juni 2009 Og ikke bare går folk rett inn til hverandre uten å ringe på, som en nevnte, de forsyner seg også i hverandres kjøleskap sånn helt uten videre. Det er vanlig i enkelte miljøer i Norge også, så det er ikke bare på TV.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boomboom Skrevet 12. juni 2009 #219 Del Skrevet 12. juni 2009 Såpeserier: - At de snakker med seg selv overalt. Ofte blir de også catcha, da spør man "who are you talking to?" og man svarer "ow, no.. no one, im just thinking". Også fortsetter man samtalen. - Barna er så forsømte. Foreldrene gir faen, reiser utenlands, er borte på oppdrag, ligger med hverandre og andre og hvis noen faktisk husker å spørre etter ungene så får man ofte dette svaret: "he's staying at his aunt's tonight". - Foreldrene er tidligere horer, narkomane, kriminelle osv, men barna forventes å være "good kids". - Når en som ikke har en altfor stor rolle i serien slår opp med kjæresten, som har en stor rolle, så må han/hun forlate byen. Og når vedkommende kommer tilbake flere år etterpå, så ødelegger det nye forhold. - Dobbeltmoral og hykleri. Herlighet, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Jeg mååååå få nevnt Hope i Days akkurat nå. Hope og Bo er foreldre til Shawn. Shawn elsker Belle, men hun er for tiden sammen med Philip som er halvbroren til Bo eller noe. Bo var tidligere sammen med Billie som alltid truer ekteskapet han har med Hope. Nå kjemper Shawn for å få tilbake Belle selvom hun er gift med Philip. Hope forsvarer sønnen sin med å si at han elsker Belle og de hører sammen, og i kjærlighet så er alt lov. Samtidig så fordømmer hun Billie som trenger Bo til å finne datteren sin og anklager henne for å prøve å stjele han fra henne og argumenterer med "Bo, du er gift, hun har ingen moral"!!!!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 12. juni 2009 #220 Del Skrevet 12. juni 2009 *mine innlegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå