Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Ikke for å være veldig pirkete her, men det er nok absolutt ingen feil;) Jeg har ikke sett stort på Angel, men har fått med meg at han er en vampyr som også har en sjel. Og siden han har det så kaster han også speilbilde og skygge;)

Ok, så siden du ikke har sett stort på Angel så skal du heller ikke korrigere kanskje?

Sjelen har ikke noe med om han kaster skygge/speilbilde eller ikke. Jeg er ikke sikker på om han kaster skygge alltid, eller om dette er en feil, men han har i all fall aldri speilbilde.

I Angel/buffy er det også tolket slik at vampyrer kan tas bilde av, noe det ikke finnes i andre tolkninger.

Sånn bare for å pike litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det irriterer meg grenseløst at det virker som om amerikanske produsenter tror alle har problemer med kortidsminne hukommelsen sin.

Gjennom hele episoder( spesielt på hells kitchen og andre reality serier) så går de hele tiden litt tilbake og viser hva som nettopp hendte!

:kjefte::sinnatagg::sinna::murvegg::kjempesinna::angry::frustrert:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg også. Det var også det som gjorde at jeg sluttet å se på 71 grader nord.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det irriterer meg grenseløst at det virker som om amerikanske produsenter tror alle har problemer med kortidsminne hukommelsen sin.

Gjennom hele episoder( spesielt på hells kitchen og andre reality serier) så går de hele tiden litt tilbake og viser hva som nettopp hendte!

:kjefte::sinnatagg::sinna::murvegg::kjempesinna::angry::frustrert:

Det er hovedsaklig på grunn av de ekstreme reklamepausene på amerikansk tv. Tv3 er ingenting i forhold til hvordan det er der borte. De har oftere pauser, og pausene er mye lengre enn på norsk tv. Det er fryktelig irriterende, det skal jeg være enig i. Like irriterende er det at de også viser "next: " og så en oppsummering av hva som skal skje etter en (for oss) ikke-eksisterende reklamepause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så siden du ikke har sett stort på Angel så skal du heller ikke korrigere kanskje?

Sjelen har ikke noe med om han kaster skygge/speilbilde eller ikke. Jeg er ikke sikker på om han kaster skygge alltid, eller om dette er en feil, men han har i all fall aldri speilbilde.

I Angel/buffy er det også tolket slik at vampyrer kan tas bilde av, noe det ikke finnes i andre tolkninger.

Sånn bare for å pike litt til ;)

Jeg har jo allerede lagt meg helt flat jeg, og skulle ikke ha rettet opp noe, så ikke noe vits å pirke;)

Endret av LaBelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~♥ƒαѕн&#9

At alltid noen blir catcha utro på sofaen, ved at vedkommende kommer inn i rommet og er helt skjokkert over at kjæresten har seg med en i stua, og den som er utro er helt skjokkert over at kjæresten hadde fri fra jobben eller ikke dro på ferie likevel.

Den hersens tlf svarern hvor vedkommene velger å ikke ta tlf men hører stemmen til han/hun vedkommende er drit sur på og så plutselig savner personen så utrolig mye

At alltid en av to nyforelskede skal reise bort men til slutten skjokkerer den andre med at de heller vil være med dem istedenfor; samme med ting som at personen skal gifte seg ; men bare løper ut av bryllupet for å være med sin ekte kjærlighet

sånn familie reunion på slutten

sånn teit handling som er i ALLE romantiske komedier ; alt er perfekt; de krangler fordi den ene gjør noe galt; og den andre vil ikke tilgi den personen; men alle vet at de kommer til å leve lykkelig resten av livet og bli det perfect couple i slutten av filmen

såpeserie god og onde dager kremt kremt snakke til seg selv hele tiden selvom vedkommende ikke skal høre det ; så har de likevel en tendens til å legge ut om hele den ondskapsfulle planen sin til seg selv; ikke mange meterne fra offeret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~♥ƒαѕн&#9

rreklame pausene er jo så lange at man skulle jo tro at man kunne glemme alt som skjedde før pausen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alltid noen blir catcha utro på sofaen, ved at vedkommende kommer inn i rommet og er helt skjokkert over at kjæresten har seg med en i stua, og den som er utro er helt skjokkert over at kjæresten hadde fri fra jobben eller ikke dro på ferie likevel.

Den hersens tlf svarern hvor vedkommene velger å ikke ta tlf men hører stemmen til han/hun vedkommende er drit sur på og så plutselig savner personen så utrolig mye

At alltid en av to nyforelskede skal reise bort men til slutten skjokkerer den andre med at de heller vil være med dem istedenfor; samme med ting som at personen skal gifte seg ; men bare løper ut av bryllupet for å være med sin ekte kjærlighet

sånn familie reunion på slutten

sånn teit handling som er i ALLE romantiske komedier ; alt er perfekt; de krangler fordi den ene gjør noe galt; og den andre vil ikke tilgi den personen; men alle vet at de kommer til å leve lykkelig resten av livet og bli det perfect couple i slutten av filmen

såpeserie god og onde dager kremt kremt snakke til seg selv hele tiden selvom vedkommende ikke skal høre det ; så har de likevel en tendens til å legge ut om hele den ondskapsfulle planen sin til seg selv; ikke mange meterne fra offeret:

Jeg må bare rette på en stavefeil som er veldig irriterende: Det skrives "sjokkerende", altså kun "sj" først i ordet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek

Veldig tydlige historiske feil. Er det som faktisk irriterer meg mest som f.eks når de sier at noe skjedde i 1840 når det egnetlig skjedde i 1841 eller 1839.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*At barna aldri krangler og slåss - ikke ordentlig. De bare sutrer litt på hverandre. Mange søsken slår hverandre ordentlig hardt og krangler så busta fyker.

*At det er så mange stereotyper som jeg ikke kjenner meg igjen i. Mennene er stygge, feite, dumme og gubbete og tror de er supersexy og supersmarte - det er derimot kvinnene, men de er likevel bare mannens påheng... Irriterende. Det er også damene som må stå for alt som har med hjem og familie og gjøre, hvis ikke de maser veldig mye på mannen sin og da gjør han et stort poeng av den ene tingen han må gjøre. Hvis mannen vil gjøre noe alene er det ikke greit i det hele tatt, han har å være hjemme med familien. (Kongen av Queens, Alle elsker Raymond, According to Jim osv.)

*At alle i familien må være så mye sammen og at foreldrene alltid skal forstå barna sine så veldig og sette så veldig mye pris på dem. I alle familier jeg vet om slenger man bare litt rundt hverandre, man ser hverandre uansett hver dag. Kanskje man prater litt ved middagsbordet, ellers gjør man gjerne hver sine ting.

*Dårlige manerer, som å kaste i seg maten eller slurpe ved matbordet.

*Når noen plutselig dukker opp på et serveringssted hvor noen sitter og spiser er det alltid helt greit, selv om de avbryter en date.

*At de løper rundt med pistolen i én hånd og skyter litt vilkårlig hit og dit. Alle som har prøvd å skyte med noe som helst vet at det funker dårlig. Ikke får man siktet ordentlig, og rekyl har jeg også hørt om. Likevel funker det på TV!

*De lukker ofte ikke døra når de går inn, særlig folk som er på besøk. Ingen ber dem om å gjøre det heller.

*Jeg digger CSI, men det er merkelig at de folka som jobber på laben og liksom skal være så gode ofte føler en trang til å stå og forklare hverandre hvordan selv de enkleste ting fungerer. Det burde kollegaen vite utmerket godt - hadde det vært i virkeligheten hadde kollegaen blitt ordentlig fornærma... De må også veldig ofte jobbe sammen - dvs. en står og ser på det den andre gjør. Sånn gjør ikke vi det på jobben min...

*I detektivfilmer/-serier kommer de på mystisk vis over både det ene og det andre. Oi, plutselig dukket det opp en ting der, ja, som ingen har sett før... Og selv om de oppsøker et sted lang tid etterpå er det alltid mer å hente (også tiår senere).

*Nedtellingstid på bomber (som Wind var inne på) er også teit fordi jeg da vet at helten kommer til å stoppe den mellom 2 og 10 sekunder før den går av. Da blir det ikke noe spennende...

*Når familier er alene sammen gjør de sjelden dustete ting, som folk gjerne gjør i en familie. Alle familier på ordentlig har sin egen familiehumor og folk gjør rare ting som å prompe, danse litt rundt omkring eller pelle seg i nesa. Sånt gjør de ikke på TV (noen gubber snorker litt).

*Nesten alle damer som er på helteoppdrag eller er skurker, sånn at de kanskje må slåss eller løpe, har upraktiske klær og sko på og håret utslått. Jentene i Baywatch ville forresten ikke fått jobb som badevakter på ordentlig, fordi de ikke hadde kunnet svømme fort nok med kjempepuppene sine...

*Svært få som jobber med matlaging eller på sykehus må ha på hårnett eller andre ting som kan gjøre dem mindre attraktive.

*De fleste jenter i actionfilmer er helt evneveike og har ingen overlevelsesinstinkt. Hvis ikke noen andre trekker dem opp, faller de ned. De har ingen styrke i armene eller noe sted. Hvis en dame har noe styrke fysisk eller psykisk har hun som regel kort, brunt hår, muskler og små pupper.

*Alle som jobber sammen bruker ufattelig mye tid av arbeidsdagen til å skravle, mingle eller gjøre andre private ting. Det virker som om film- og TV-folk ikke vet hvordan det er å ha en vanlig jobb...

*Sjefer er alltid noen gniene, slemme jævler. Jeg vet om sjefer som er både hyggelige og interesserte i at de ansatte skal ha det bra på jobb...

*Når de sier en setning på norsk, svensk eller dansk skjønner ikke jeg hva de sier... Ikke et eneste ord... Og jeg behersker stort sett alle tre språkene... Ofte utrolig dårlige kulturelle referanser til andre land og kulturer også. Husker "Henry Trondheim" med islender og rød topplue i X-Files...

*Alle damene som går forbi i bikini/undertøy, som man må zoome inn på rumpa eller puppene. De har for øvrig helt like kropper, det er nesten litt skummelt.

*Å hacke seg inn på en annens datamaskin tar akkurat så lang tid som det skal. Det ser ut som de bare gjetter passord til de finner det riktige...

*Helten, pene damer og barn kan stort sett ikke dø.

*Når skurken dreper én snill person er han forferdelig. Men en snill person kan drepe så mange skurker og skade så mange uskyldige de vil uten å risikere straff eller få kjeft for det.

*Når helten er på farten, vasker han seg ikke og han trenger hverken søvn eller mat. Til nød litt kaffe.

*Når de drikker alkohol blir de enten ikke noe særlig påvirket eller veldig fulle. Ikke bare litt brisne og i go'humøret.

*Alle som plutselig begynner med en idrett når de er langt oppi tenårene blir på ca. en uke bedre enn dem som har holdt på med det i mange år. Og seff sammen med den heiteste dama/gutten.

*Forhold på jobben er alltid helt greit. Og selv om de har seg overalt på jobben og alle vet om det.

*Når noen trenger å prate litt privat, trenger de aldri å be noen om å gå eller gå sin vei selv. Den tredje personen finner på en dårlig unnskyldning, og trekker gjerne med seg en fjerde person. "Du må hjelpe meg med, eh, den...eh, tingen, vet du!" "Åjaaa, tingen!" Hva med å bare si: "Vi skal la dere være litt i fred, vi."

*Alle butikkansatte husker hvem som kjøpte en spesiell vare, og de var alltid selv til stede da den mistenkelige personen var innom. Ofte har de navnet og nummeret til personen også, og det husker de med en gang.

*Blir man tilbudt en drink (gjerne av en sjef eller svigerfar) må man takke ja. Ingen sier at de skal kjøre e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har rett i at det var en karakter som forsvant ut av Step by step:

Fra Wikipedia:

"Josh Byrne (Brendan Lambert) appeared less and less as the show progressed (especially after Lilly's birth). When the show moved from ABC to CBS, his character disappeared and his absence was never explained. The series' producers later admitted in a TV Guide interview that despite his absence, the Lamberts would still refer to their "7 children"."

I artikkelen omtales dette som "The Chuck Cunningham syndrome", etter en karakter i Happy days som bare forsvant uten noen forklaring.

Jeg la også merke til at Brandon var med mindre og mindre og til slutt forsvant, uten forklaring. Det som jeg tror skjedde, var at han ble tjukk og mindre søt og måtte ut. Han som spilte Cody ble vel dømt for konemishandling ettersom jeg husker, tipper han ble sparket ut da... Husker vi fikk sjokk, han var jo så kjekk... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Når de sier en setning på norsk, svensk eller dansk skjønner ikke jeg hva de sier... Ikke et eneste ord... Og jeg behersker stort sett alle tre språkene... Ofte utrolig dårlige kulturelle referanser til andre land og kulturer også. Husker "Henry Trondheim" med islender og rød topplue i X-Files...

Åååh den episoden er fantastisk!! Elsker spesielt hvordan de skal til et lite forblåst fiskevær langt oppe i nord, og Mulder sier at han er "booked on the next plane to Norway". Men ikke et ord om den slitsomme propellfly(?)turen fra Oslo til Nord-Norge... :fnise:

(Altså jeg forstår hvorfor det ikke er tatt med. Men det er så gøy når serier ikke akkurat reflekterer virkeligheten.)

Angående Angel, det er merkelig i Buffy at de bestemte seg for at det går an å ta bilde av en vampyr, men det passet vel med en eller annen historielinje ;) Elsker den episoden der Angel får den ringen som gjør at han kan være ute i solen og se sitt eget speilbilde. (Gem of... noe?) Det uttrykket han får når han får se sitt eget speilbilde i vannet etter mange hundre år uten å ha sett det er priceless.

Endret av Annikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Å hacke seg inn på en annens datamaskin tar akkurat så lang tid som det skal. Det ser ut som de bare gjetter passord til de finner det riktige...

Enten bare gjetter de, eller så ligger det alltid veldig entydige hint om hva passordet er lett tilgjengelig på rommet hvor pc-en står, eller de resonnerer seg fram til det utfra vedkommendes psykologiske profil/interesser o.l. Og da gjetter de riktig på første forsøk, det er aldri noen bruk av store og små bokstaver, tall etc. Sist jeg så noe slikt var det en medsammensvoren til en massemorder som hadde cd-en med passordet stående i maskinen! Hallo... hva med å lære seg det utenat?

(noe liknende irriterte meg i Mannen som elsket kvinner forresten, hvor han ene kjeltringen er usannsynlig lite fornuftig med pc-bruken sin - har overført gamle og avslørende filer fra tidlig nittitall til i dag, til laptopen, og i tillegg drar med seg den samme maskinen etter at han er avslørt pga pcen...)

*Blir man tilbudt en drink (gjerne av en sjef eller svigerfar) må man takke ja. Ingen sier at de skal kjøre e.l.

Det er vanligere i USA og ganske mange land at man drikker litt før man kjører. Promillegrensene er ofte høyere og det er vanligere å ta én eller to drinker (men selvfølgelig kommer noen også fort ut av tellinga og det er sikkert mange som aldri drikker i det hele tatt i forbindelse med kjøring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Når de sier en setning på norsk, svensk eller dansk skjønner ikke jeg hva de sier... Ikke et eneste ord... Og jeg behersker stort sett alle tre språkene... Ofte utrolig dårlige kulturelle referanser til andre land og kulturer også. Husker "Henry Trondheim" med islender og rød topplue i X-Files...

Ååååå, klassiker :D Jeg lo så jeg grein første gangen jeg så den :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en dame løper for livet, og detter så ene hælen på skoen knekker, så er det bedre å knekke den andre også, enn å ta av skoa! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg la også merke til at Brandon var med mindre og mindre og til slutt forsvant, uten forklaring. Det som jeg tror skjedde, var at han ble tjukk og mindre søt og måtte ut. Han som spilte Cody ble vel dømt for konemishandling ettersom jeg husker, tipper han ble sparket ut da... Husker vi fikk sjokk, han var jo så kjekk... :gjeiper:

Han var faktisk uskyldig og har nå foreldreretten til barna.

Husker ikke helt hele historien men tror han forsvarte barna mot kona som var voldelig. Mener å huske at han heller ikke ble dømt, men siden Step by Step er en familieserie så tok dem ikke sjansen på ha han med.

Men *spoiler*

han dukker opp i en episode i sesong 7.

Bruker egentlig ikke å legge merke til slike ting når jeg ser film, barte nyter filmen, men har nå sett at de aldri bruker datamus, aldri sier hade i telefonen og jeg tror jeg aldri har sett en film der de låser husdøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Hotell Cæsar har det skjedd at vi har sett damer gå til sengs på slutten av en episode, og spise frokost morgenen (episoden) etter med ny frisyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha:) Kom på en tabbe i hotell cæsar. Sønnen til Juni var hjemme og stekte boller mens han pratet i telefonen. I en av de neste scenene er han på hotellet, så i en av de neste scenene igjen er han tilbake i huset og tar ut bollene av ovnen!

Er ikke mulig å dra ned til hotellet og opp igjen før de bollene var svidd :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_C_*

Hvorfor skal de alltid smake på middagen rett fra den skeia de rører i maten med??

Og i dag så jeg en film der en spiste middagen rett fra gryta med tresleiva. Sikkert noen som gjør det IRL også, men bruk en gaffel eller skei da ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...