Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk

Den siste med takeaway er jo ikke rart når det gjelder USA .

Der er det ekstremt billig med takeaway.

Mye derfor man ofte ser lavtlønnete mennesker også ofte er overvektige

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Alle fødsler starter med at vannet går.

På CSI er det samme person som arresterer, avhører, etterforsker spor og jobber på laboratoriet.

På såpeoperaer må man alltid stå med ryggen til når man snakker med en annen.

Når to stykker gjør det slutt, må det være over en uforståelig detalj. Feks i den første Sex&the city-filmen. Big gjør det slitt fordi han ikke ser Carries ansikt? WTF?

Folk med ordinære/lavtlønnede yrker har take-away hele tiden.

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

Ja og det med fødsler. Med en gang vannet går starter det også BANG med en kjemperien og de må skynde seg som en saatan til sykehuset for å rekke det, selv om riene nettopp hadde starta. Og ofte så må de bare føde rett der hvor de er så snart vannet har gått for er ikke sjans å rekke sykehuset da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fødsler starter med at vannet går.

På CSI er det samme person som arresterer, avhører, etterforsker spor og jobber på laboratoriet.

På såpeoperaer må man alltid stå med ryggen til når man snakker med en annen.

Når to stykker gjør det slutt, må det være over en uforståelig detalj. Feks i den første Sex&the city-filmen. Big gjør det slitt fordi han ikke ser Carries ansikt? WTF?

Folk med ordinære/lavtlønnede yrker har take-away hele tiden.

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

Det er faktisk fint mulig i USA og diverse europeiske land. Det er såpass billig at det ikke er nødvendig å være en rik person for å gjøre dette. Jeg som student levde mer på take away enn det jeg gjorde av hjemmelaget mat fordi det var rimeligere.

Anonymous poster hash: 70429...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er faktisk fint mulig i USA og diverse europeiske land. Det er såpass billig at det ikke er nødvendig å være en rik person for å gjøre dette. Jeg som student levde mer på take away enn det jeg gjorde av hjemmelaget mat fordi det var rimeligere.

Anonymous poster hash: 70429...8d4

høres herlig ut. Skulle ønske takeaway var billig her og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

I sykehusserier, som f.eks Grey's Anatomy, er det utrolig irriterende at de som jobber på akuttmottaket flyger rundt der med langt hår som flagrer til alle kanter. Sett opp håret!!

Dette irriterer meg også voldsomt i f.eks "4-stjerners middag". De som lager mat har ofte håret sitt hengende over grytene, det er vel viktigere å se bra ut på tv enn å være hygienisk rundt maten..

Anonymous poster hash: 23830...6cc

Dette irriterer meg også! Det samme gjelder i serier som CSI og lignenede, der de skal finne hvert minste spor og så står de der og røyter oppi liket eller åstedet mens de undersøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serier der de henger bilder av folk opp på veggen/en tavle, som f.eks. Castle, har alle personene samme bakgrunn og de smiler pent og er ok sminket. Det virker som om "alle" amerikanere er innom et fotostudio minst en gang i halvåret bare for å ha fine "vi leter etter denne personen/denne personen er død"-bilde.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-folk er ofte naturtalenter på ting de ALDRI har gjort før

-norsk på amerikanske serier. F.eks på Bones så skulle det være to norske etterforskere, den ene hørtes nesten troverdig norsk ut, den andre snakket bare svada. Fantastisk morsomt da Temperance uttalte "skalle" på norsk.
- ingen betaler på kafé/restaurant o.l.
-alderen på barna stemmer ikke med "virkeligheten". F.eks blir en person født i 1998 i tv-serien så plutselig noen år etter er denne personen tenåring. Veldig typisk i såpeserier som Cæsar
- alt som skal til for å få noen til sengs er å kline vil og det bærer mot senga mens man kliner. Ingen har vondt i hodet eller ikke lyst med mindre det er viktig for historien i filmen/tv-serien.
-alle fødsler starter med at vannet går.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste med takeaway er jo ikke rart når det gjelder USA .

Der er det ekstremt billig med takeaway.

Mye derfor man ofte ser lavtlønnete mennesker også ofte er overvektige

Samme gjelder England. Jobbet der som Au-pair i et par år, og kunne fint kjøpe takeaway hver eneste dag i flere måneder, til tross for den lave slavelønna. Mener å huske at stekt ris kostet 1.20 pund enkelte steder. Det er billig middag det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-norsk på amerikanske serier. F.eks på Bones så skulle det være to norske etterforskere, den ene hørtes nesten troverdig norsk ut, den andre snakket bare svada. Fantastisk morsomt da Temperance uttalte "skalle" på norsk.

Skuespilleren i begynnelsen var faktisk norsk. Det var litt skriverier i avisene på den tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • At amerikanske menn legger seg med sokkene på (Iaf Raymond i alle elsker Raymond og Charlie Sheen i Two and a half man)
  • At kvinnene sover med sminke - som er like perfekt dagen derpå
  • At de som må fortelle en viktig oppdagelse, aldri kan gi så mye som et hint pr telefon, men insisterer på å møtes et eller annet sted - og da dør denne gjerne før dette møtet
  • Selv om man er i dødsfare og kulene hviner rundt ørene, er det likevel alltid tid til en mengde vittige kommentarer
  • Skal man si noe andre i rommet ikke skal høre, kan man bare gå et par skritt bort fra dem og snakke fritt
  • Skal man snike på noen og komme så nær at man hører hva noen sier, er dette svært enkelt. F.eks. i en restaurant kan man gjemme seg bak en palme eller huke seg ned bak noen bord.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt på CSI Miami så har jeg lagt merke til at to av de kvinnelige etterforskerene nesten alltid går med hvite bukser når de etterforsker drap og blodige åsteder

At de ofte ikke sier hade til hverandre når de skal legge på i telefonen

Ting som liksom skal være litt ekkelt blir ikke behandlet deretter. Sitter og ser på en gammel episode av Bones nå og han krølltoppen skal gå igjennom noe bjørnebæsj etter spor, og så står han og tar på det som om det var sjokoladepudding. Med ermene på jakken og klokka hengende oppi det som liksom skal være dritten. Deretter går han bort til en sånn forstørrelsesglass lampe og holder i lampa med hansker full av bjørnebæsj på. Det er så tydelig at det egentlig ikke er ekkelt det han har fått på seg.

At de ofte i krimserier som CSI finner spor som er så usannsynlige at man må riste på hodet. Og det er liksom akkurat det de trenger for å løse saken. Og at de alltid klarer å provosere den mistenkte til å innrømme det de har gjort



Anonymous poster hash: ca86e...b5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • At amerikanske menn legger seg med sokkene på (Iaf Raymond i alle elsker Raymond og Charlie Sheen i Two and a half man)
  • At kvinnene sover med sminke - som er like perfekt dagen derpå
  • At de som må fortelle en viktig oppdagelse, aldri kan gi så mye som et hint pr telefon, men insisterer på å møtes et eller annet sted - og da dør denne gjerne før dette møtet
  • Selv om man er i dødsfare og kulene hviner rundt ørene, er det likevel alltid tid til en mengde vittige kommentarer
  • Skal man si noe andre i rommet ikke skal høre, kan man bare gå et par skritt bort fra dem og snakke fritt
  • Skal man snike på noen og komme så nær at man hører hva noen sier, er dette svært enkelt. F.eks. i en restaurant kan man gjemme seg bak en palme eller huke seg ned bak noen bord.

Jeg irriterer meg ofte over noe lignende og det er den standardfrasen "*Can I talk to you for a second? eller "Would you please excuse us for a moment?"

Det virker som om det på en måte er vanlig å ta opp ting med en gang foran en tredjepart ved å unnskylde seg og gå noen steg vekk, eller be personen man vil snakke med om å bli med ut døren. I det ekte liv hadde jeg blitt veldig lei meg dersom jeg ble med en venninne hjem og vi satt i sofaen og snakket, og så kom samboeren hennes hjem og min venninne sier "Hei, se hvem som er på besøk her i dag, Heidi!" Og så svarer samboeren "Eeeh, kan jeg snakke med deg litt?" Da hadde jeg jo skjønt at det hadde noe med meg å gjøre. Men det er liksom greit å ta opp sånne ting med en gang, og den tredjepersonen som det ofte snakkes om sitter bare og smiler og venter som om ingenting har skjedd.

Anonymous poster hash: ca86e...b5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Actionfilmer: Helten blir banket, skutt, slått ned m.m., men er alltid fit for fight like etterpå. Gjene med flere skuddskader.
Skrekkfilmer: Ungdomsgjeng på hytte langt til skogs. Ting begynner å skje. Flere dør. Med det er ALLTID en eller annen tulling så bare MÅ gjør noe helt alene et sted i mørket likevel. Og dør..

Endret av Skywalker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som klager på lite do-gåing.. Setningen "I have to go to the ladies room" hører man jo i alle filmer/serier. Eller "the little girls room".

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at babyer i filmer alltid er stille og rolige når det trengs. Mannen min trodde faktisk at det var sånn i virkeligheten, og fikk sjokk da ungen vår ble født :ler:

Anonymous poster hash: 3966f...89e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrekkfilmer. Litt forutsigbart hvem som dør og ikke. Er det med en neger dør han. Og damen overlever alltid.

Ting som irriterer meg: folk som greier å si neger i 2014.. *himle med øynene*

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor irriterer det deg? Jeg har bodd i England og der var det veldig vanlig at man går inne med sko.

En ting som irriterer meg er at i veldig mange filmer og serier er at de sover med klær på, oppå dyna.

Jeg har bodd i England selv, og vet at det er enkelte som ikke tar av seg på beina når de går inn i andres eller eget hus, men jeg er fortsatt vant til at det er det man gjør, derfor irriterer det meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i England selv, og vet at det er enkelte som ikke tar av seg på beina når de går inn i andres eller eget hus, men jeg er fortsatt vant til at det er det man gjør, derfor irriterer det meg.

Mulig det, men det er faktisk uvanlig å ta av seg på beina i mange land.

Anonymous poster hash: 27892...ee6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som irriterer meg: folk som greier å si neger i 2014.. *himle med øynene*

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

Neger kommer av negro: mørk. Syns egentlig ikke det er negativt, kanskje om man bruker det som skjellsord da. En blek person er jo lys, liksom. Bleking.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...