Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristin_*
Kjenner meg igjen i noen av punktene som er nevnt ja.

I tillegg grove faktiske feil, som gjerne kort og god ikke går ann, altså som strider i mot elementære naturlover som f.eks:

- den ene er klemt fast under vann, den andre (kjæresten) redder vedkommende ved å "kysse luft"...som om vi puster UT oksygen...

Vi gjør det. Det kalles munn-til-munn metoden. Du har sikkert hørt om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det kan stå 100 tyver som skyter med masskinpistoler og gæver mot 1 helt. Og at alle disse bommer men helten greier seg med 1 pistol

Moral leksjoner

Det er faktisk lettere å være treffsikker med en pistol enn et maskingevær...

Tenkte jeg skulle tipse om www.moviemistakes.com, en hel webside dedikert til ulogiske ting i filmer og serier. Mange timers moro der, for spesielt interesserte! :)

Tillegg: Her er f.eks. lista med feil i King of Queens, siden vi først begynte å snakke om den serien. Hele 91 feil, inkludert nevnte vinduer og ikke-eksisterende balkong.

Sorry, MarianneE...du får bare la være å klikke på disse linkene! :fnise:

Ah, den siden er fantastisk! :)

Det jeg HATER er når de ser en nyhetssending med et eller annet som har skjedd og alle er sååå opprørte. Men så slår de av midt i sendinga. TENK OM DET VAR NOE VIKTIG SOM KOM ETTERPÅ! Men nei, de vet visst at akkurat når dama har sagt "the storm is just getting worse" *click* Nei vi trengte ikke vite mer enn det.

Dustefolk.

Dette er nok det som irriterer meg mest! Advokater som etter en lang dag i retten kommer tilbake på kontoret, og alle kommer inn til han og de slår på tv-en, det er dramtiske nyheter om saken, og da sukker vi litt og ser oppgitt ut og SLÅR AV!!!

Haha herlig tråd :fnise:

Det med "bakgrunnslatter" på sitcoms har en helt naturlig årsak. Se en morsom film helt alene: Du ler ikke så mye da, trekker kanskje på smilebåndet av og til. Se den sammen med en person, og du ler mye mer. Latter avler latter.

Jeg henger meg sjeldent opp i slike ting da, jeg velger å se helheten og ikke henge meg opp i irriterende småting.

Jeg har sett noen intervjuer hvor skuespillere sier det er så bra å spille foran piblikum, for de får så mye energi av reaksjonene, latter osv.

Ellers er vel det verste de høygravide (og svært pene) damene som sier "oh my God, my water broke" og da hiver vi oss i en taxi og raser avgårde til sykehuset for enten å føde ila et kvarter eller ligge der i gjerne et døgn med veer. Må jo være rimelig, med en kostbar sykeforsikring å ta alle timene med veer der istedenfor hjemme...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ting som ikke tror er blitt nevnt: i serier som handler om en familie med barn er det sjelden at barna har noe som helst søskenlikhet. Det er også sjelden at de likner på foreldrene sine. Jeg vet at det kan være vanskelig å finne skuespillere som likner, men det blir litt dumt når de i serien snakker om f.eks sønnen som er så lik pappaen sin, også finnes det ikke noe likhet.

Jeg husker at jeg irrterte meg grønn over hvor strenge foreldrene i Steg for steg var da jeg fulgte med på det. Datteren på 21 år fikk jo flere moralprekener om at hun ikke måtte ha sex. Hadde hun vært under seksual lavalder så hadde jeg skjønt det, men ei dame på 21 år må da vel få lov til å bestemme over sitt eget seksualliv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har en ting som ikke tror er blitt nevnt: i serier som handler om en familie med barn er det sjelden at barna har noe som helst søskenlikhet. Det er også sjelden at de likner på foreldrene sine. Jeg vet at det kan være vanskelig å finne skuespillere som likner, men det blir litt dumt når de i serien snakker om f.eks sønnen som er så lik pappaen sin, også finnes det ikke noe likhet.

Jeg husker at jeg irrterte meg grønn over hvor strenge foreldrene i Steg for steg var da jeg fulgte med på det. Datteren på 21 år fikk jo flere moralprekener om at hun ikke måtte ha sex. Hadde hun vært under seksual lavalder så hadde jeg skjønt det, men ei dame på 21 år må da vel få lov til å bestemme over sitt eget seksualliv.

I norske serier snakker ikke familiemedlemmene samme dialekt engang. Jeg husker med gru Syv Søstre, hvor både mor og far liksom var født og oppvokst i bygden, og det samme med barna. Likevel snakket mor og far en østlandsdialekt, mens det ene barnet snakket gatebergensk og det andre barnet snakket penbergensk. Og slik var det i flere av familiene, barna snakket bergensk mens foreldrene snakket noe helt annet, til tross for at de alle hadde vokst opp i samme bygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest over, jeg er tydeligvis en større TV-slave enn deg! Jeg har sett så godt som samtlige av disse tingene flere ganger, bortsett fra det med at de besvimer i stedet for å kaste opp når de er gravide.

Visste ikke at det var vanlig å komme rett inn i stua i USA, men da er jo iallfall det realistisk:)

Noe annet jeg synes er merkelig i vi sse serier - gjerne à la 7th Heaven (en grusom serie, spør du meg: her dukker de puritanske foreldrene fra listen opp) er at barn i forholdsvis lav alder, sånn type 12-13 år, går ut på date. Er dette virkelig vanlig i USA?

hehe, det var blandt annet 7th heaven jeg tenkte på ja!

Så jeg hadde en del skriveleifer og slikt i listen min, og noe var skrevet litt uforståelig.

Sånn som f.eks i 7th heaven, puritanske foreldre. Da den nest eldste sønnen hadde sex uten for ekteskap, gikk hele familien sammen og hadde nærmest en "intervention", hvor han måtte love foran familien, gud og jesus om å ikke ha sex igjen før han var gift. Familien syntes han ikke var moden for slikt, osv osv.

Jeg har sett noe lignende i flere serier, der foreldrene går i taket når tenåringen, som gjerne er 18år har hatt sex. Jeg er klar over at aldersgrensene er høyere i USA enn her, men allikevel.

Min bestemor elsker Glamour! Så, jeg har fått med meg en del episoder.

Der var det et par som hadde en sønn, og litt senere fikk tvillingdøtre. Som i de fleste serier, vises ikke barna. De bare er der i "bakgrunnen", de blir kansje nevnt i en setning. Plutselig var sønnen nesten voksen, og tvillingdøtrene..vel, plutselig hadde de bare 1 datter som dukket opp som tenåring. Den andre datteren ble ikke nevnt.

I step by step, ble den ene sønnen til mannen bare skrevet rett ut av serien. Plutselig var han ikke der mer, og hadde ikke eksistert heller.

Godt mulig jeg ikke har fått med meg en episode hvor disse forsvinningsnummrene forklares i seriene, men det irriterer meg.

Jeg liker serien Gossip Girl, men disse skal være mellom 16-18år, allikevel kommer de inn på fancy barer og utesteder og får drikke alkohol. Aldersgrensen for alkohol er vel også 21år i USA?

De eneste symptomene gravide kvinner i serier ofte har, er at de plutselig, veldig dramatisk besvimer.

hm ,ja, det var de jeg kom på i farten jeg ikke hadde forklart så veldig godt på listen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har sett noe lignende i flere serier, der foreldrene går i taket når tenåringen, som gjerne er 18år har hatt sex. Jeg er klar over at aldersgrensene er høyere i USA enn her, men allikevel.

Faktisk i USA er det forskjellige i 32 stater er alldersgrensen 16 år

i 7 stater er den 17 år og i 13 stater er den 18 år.

Så i de fleste stater er det 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk i USA er det forskjellige i 32 stater er alldersgrensen 16 år

i 7 stater er den 17 år og i 13 stater er den 18 år.

Så i de fleste stater er det 16.

Dette er jo ganske interessant, men det blir jo 52 stater...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er jo ganske interessant, men det blir jo 52 stater...

jeg har vel telt feil da. Men i de fleste stater er det 16 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg har en ting som ikke er nevnt:

Alle damer har en pumpeflaske med håndkrem ved senga som hun gnir inn hendene med når hun skal legge seg. Det er kanskje vanlig (i USA), men det irriterer meg bare grenseløst uten at jeg kan si hvorfor!

Min favorittfeil er at vampyren Angel i introen til sin egen serie "Angel" kan ses i vannpytten i bakgården han går gjennom. Vampires have no reflection...?

Ikke for å være veldig pirkete her, men det er nok absolutt ingen feil;) Jeg har ikke sett stort på Angel, men har fått med meg at han er en vampyr som også har en sjel. Og siden han har det så kaster han også speilbilde og skygge;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ikke for å være veldig pirkete her, men det er nok absolutt ingen feil;) Jeg har ikke sett stort på Angel, men har fått med meg at han er en vampyr som også har en sjel. Og siden han har det så kaster han også speilbilde og skygge;)

Det er faktisk en feil Angel har ikke noe speilbilde om du har sett serien så ser du at når han står foran et speil eller vindu så er det ikke noe speillbilde der.

Så selvom han har fått en sjel så er han en vampyr og vampyrer uansett om de har en sjel. Så reflekterer de ikke speilbildet.

Så dette er en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett en eneste episode av Angel, så her legger jeg meg helt flat og beklager :fnise: Jeg vet svært lite om serien, men fikk med at han var en vampyr med sjel. Jeg gikk da ut i fra at det var hans egen sjel, og i følge myter gjenspeilte speil sjelen, og da hadde han jo kunne sett sitt eget speilbilde. Men ut i fra det du skriver oppfatter jeg deg slik at han har fått en ny sjel i ettertid, som ikke er hans egen, og da skjønner jeg helt.Sorry;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd! Ikke lest alle innleggene her, så beklager om dette har vært nevnt før.

Når de kjører bil, så styrer de veldig med rattet. Ser omtrent ut som om de kjører radiobiler, beveger rattet frem og tilbake hele tiden. Om jeg hadde gjort det i real life, hadde jeg dumpet inn i andre bilder og autovern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg over at det virker som den naturligste ting å fortelle dårlige nyheter eller å slå opp på helt upassende plasser, som f.eks. midt på dansegulvet i et bryllup.

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvem av sønnene i Step by step var det som forsvant?

Her tror jeg nok noen har bommet litt. Cody, nevøen til Frank, forsvant sånn helt plutselig og uten noen gang å bli nevnt igjen. Men han var som sagt en nevø, ikke en sønn. (Og grunnen til den plutselige sortien var vel at skueslipperen ble fengslet for konebanking.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Her tror jeg nok noen har bommet litt. Cody, nevøen til Frank, forsvant sånn helt plutselig og uten noen gang å bli nevnt igjen. Men han var som sagt en nevø, ikke en sønn. (Og grunnen til den plutselige sortien var vel at skueslipperen ble fengslet for konebanking.)

Nei en av sønnene forsvant Brandon den yngste av barna til Frank bare forsvant uten noen forklaring

og Codey ble nevnt han kom tilbake senere i en episode. Men sønnen Brandon han forsvant og kom aldri tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Såpekarakterer som snakker med seg selv hele tiden

- Når en av disse personene som snakker med seg selv (eller andre) blir overhørt, da gjerne av den de elsker. om noe som andre personer ikke burde vite, og tilsynelatende blir tatt på fersken..så kommer de med en eller annen skikkelig dårlig bortforklaring, som den som overhørte selvfølgelig kjøper.

- Dårlige forkledninger... bare ta på en parykk så er man ugjenkjennelig

- Barn som går fra å være 6 år rett til å bli 16-17, mens de voksne ikke har blitt eldre i det hele tatt. Også 2 forskjellige barn som er født sånn ca samme tid, og så er den ene plutselig tenåring mens den andre fortsatt er liten unge.

- langdrøying av problemer, type "Å jeg må avsløre at jeg lever allikevel....nei forresten han kan ikke få vite det... nå må jeg si det.... nei, jeg kan ikke"

- Skurker som blir fanget, men alltid klarer å rømme, og fortsetter det mønsteret for evig tid.

- Tidsbegrep... enten at 10 episoder tilsvarer ca en halv dag, eller... hvis det f.eks er et band som spiller konsert. Så kommer de på scenen, tar en sang, og så er de ferdige, uten noen som helst antydning til at det egentlig varte over lenger tid

Det er det jeg kommer på nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei en av sønnene forsvant Brandon den yngste av barna til Frank bare forsvant uten noen forklaring

og Codey ble nevnt han kom tilbake senere i en episode. Men sønnen Brandon han forsvant og kom aldri tilbake

Jepp, det var brandon som plutselig ikke lenger var der, så jeg bommet nok ikke dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har rett i at det var en karakter som forsvant ut av Step by step:

Fra Wikipedia:

"Josh Byrne (Brendan Lambert) appeared less and less as the show progressed (especially after Lilly's birth). When the show moved from ABC to CBS, his character disappeared and his absence was never explained. The series' producers later admitted in a TV Guide interview that despite his absence, the Lamberts would still refer to their "7 children"."

I artikkelen omtales dette som "The Chuck Cunningham syndrome", etter en karakter i Happy days som bare forsvant uten noen forklaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...