Gå til innhold

Endeli noen som tar betalt fra tykke fly passasjerer


Gjest Gjest_mimmi_*

Anbefalte innlegg

det er jo litt irriterende med hylende barn og barn som hele tiden sparker i flysetet foran seg og roter deg i håret.. Lange personer som stikker knærne sine i ryggen.. Men man må akseptere at ikke alle er 170 høy og 70kg.. Selvfølgelig er det kjipt med feite folk som tar opp all plass, men et tips er jo å bestille det setet mot midtgangen... Litt irriterende med folk som dulter bort i deg hele tiden, men det er hvertfall litt bedre plass... (jeg er 160 og 50kg og tar lite plass ;-)

Hylende barn gjør ikke at du får mindre plass i stolen din...Man kan bruke ørepropper mot hylende barn.

Det blir verre å finne tiltak for å få større plass ved siden av en tykk person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis sørger flypersonalt for at alle passasjerer retter om stolryggen sin når det er servering og spising av måltid.

Og er det noen få passasjerer som "glemmer" å rette opp stolryggen, sier den som er så uheldig å sitte bak i fra til personalet, som går bort og vekker den som sover med stolryggen nede når folk skal spise på brettene.

Kanskje jeg er veldig heldig, men det har jeg aldri opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg legger ned setet med én gang jeg har mulighet til det.
Ikke hvis du sitter i setet foran meg, for da får du knærne mine i ryggen helt til du retter opp seteryggen igjen.

Det går helt utmerket an å sove selv om du ikke legger ned seteryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger aldri ned setet når jeg sitter på flyet, kun av hensyn til de bak.
Jeg legger veldig sjelden ned seteryggen min, men hvis den bak meg har gjort det - så tar jeg ikke mer hensyn enn h*n gjør. Jeg "limer" knærme mine i seteryggen foran meg, og der blir de til flyreisen er over.

Synd med alle som ikke klarer å tenke på andre enn seg selv når de er ute og flyr, men de er vel sånn ellers også, så det er vel ikke mer å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mimmi_*

Dette er jo egentli ikke en tråd om hvor synd det er på de overvektige eller "mobbing" av denne gruppen.. Dette er rett å slett en tråd om overvekt og FLY,,, om folk er tykke kan de gjerne være det for min del, det blir først noe jeg bryr meg med når det er en plage for meg på feks fly. Så til dere som kommer meg usaklige tråder om pisking av overvektige osv... LAG deres egen tråd om det da.. CRY ME A RIVER..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så er vel ikke overvekt en skavank??? Du kan ikke sette dere overvektige i sammebås med mennesker som har medfødte mangler. Overvekt er i de allerfleste tilfellene et resultat av for mye mat og for lite trim...... Syns det er flott at dere har dyrere livsforsikring osv! Burde motivere til å slanke seg litt??

Ja, vet du at det ikke er en skavank?

Jeg har da lest at depresjon kan virkelig få fart på vekten.

Det snakkes om et gen.

Jeg tror vi skal være ganske så forsiktige med å uttale oss skråsikkert så lenge vi ikke vet.

En gang i tiden var ADHD ikke en diagnose - vedkommende var kun "drittsekk" og "idiot". Vi har endret syn på dette.

Alkoholisme var en karakterbrist, men i dag heller vi mer og mer i retning av sykdom.

Det snakkes om fedmegen - det snakkes om mange forklaringer.

De som kan slanke seg bør slanke seg, men jeg tror ikke at forklaringen ligger i en svak karakter alene.

Mobbing kan skyldes at man har en svak karakter, en trang nøtt, et stort ego og jeg ser ikke vekk fra at man kan gjøre noe med mobbere/mobbing - men, jeg er ikke like sikker på dette med fedme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, før jeg vet, med sikkerhet, at overvekt er selvforskyld mener jeg det er like feil å ta betalt av overvektige som det ville vært å ta betalt for at noen er lange og tar plass - eller at noen er forkjølet og hoster...

eller, unger som BÆLJER... eller...

Jeg mener dette er feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, før jeg vet, med sikkerhet, at overvekt er selvforskyld mener jeg det er like feil å ta betalt av overvektige som det ville vært å ta betalt for at noen er lange og tar plass - eller at noen er forkjølet og hoster...

eller, unger som BÆLJER... eller...

Jeg mener dette er feil!

På fly betaler man for et sete, trenger man mer enn et sete må man betale ekstra. Hva er problemet med det?

Folk som hoster og unger som skriker krever da ikke mer enn et sete. Hvorfor er du så usaklig? Såre tær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fly betaler man for et sete, trenger man mer enn et sete må man betale ekstra. Hva er problemet med det?

Folk som hoster og unger som skriker krever da ikke mer enn et sete. Hvorfor er du så usaklig? Såre tær?

Ja, jeg har jævelig såre tær. Min aller beste venninne på ungdomsskolen og på gymnaset begikk selvmord da hun var 23 år. Hun orket ikke mer mobbing.

Hun var overvektig.

Etter dette sjokket har jeg blitt ganske så aggressiv når man kommer inn på dette temaet.

Usaklig? Uhum...

Jadda, jeg er også veldig usakelig.

Det er klart jeg er det.

For nå er det jo opplest, vedtatt og bestemt av de arrogante at fedme er selvforskyldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgjorde ikke nettopp en kanadisk domstol at kanadiske flyselskaper ikke har lov til å ta betalt av overvektige for et ekstra flysete? Lurer på om begrunnelsen var at det var diskriminering.

Det varer nok ikke lenge før Den europeiske menneskerettsdomstol slår fast at det strider mot menneskerettighetene å ta betalt for et ekstra sete. De føler jo at de kan tolke EMK ganske fritt om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jævelig såre tær. Min aller beste venninne på ungdomsskolen og på gymnaset begikk selvmord da hun var 23 år. Hun orket ikke mer mobbing.

Hun var overvektig.

Etter dette sjokket har jeg blitt ganske så aggressiv når man kommer inn på dette temaet.

Usaklig? Uhum...

Jadda, jeg er også veldig usakelig.

Det er klart jeg er det.

For nå er det jo opplest, vedtatt og bestemt av de arrogante at fedme er selvforskyldt.

Det er leit det som skjedde med venninnen din, men det berettiger da ikke at du skjeller og smeller usaklig i en tråd her inne for det? Det er ikke folk her inne som er ansvarlig for at venninennen din døde, men det er selvfølgelig leit at hun ikke hadde folk rudnt seg som kunne hjelpe henne ut av uføret.

Når det gjelder at fedme er selvforskyldt, så er det nok i de aller fleste tilfeller det, men ofte kan fedme være et symptom på en psykisk belastning, og da må gjerne den psykiske belastningen også heles - hvis man skal få bukt med fedmen.

Nå snakker vi vel i grunnen om flyseter og betaling for disse i denne tråden? Jeg mener at man må betale for det man bruker. Må man bruke mer enn sitt eget flysete, så må man selvfølgelig betale for det. Det er da ikke riktig at den som sitter ved siden av skal komme i skvis fordi en annen er overvektig? Noe ansvar må da snart de overvektige ta.

Hvis du trenger tre brødskiver for å bli mett, så må du selvfølgelig betale for alle tre, ikke kun for to fordi det er mest vanlig å bare spise to. Det samme blir det med flyseter. Er ikke diskriminering det.

Nå går det selvfølgelig an å lage alle flyseter så store at de uten problemer rommer personer på 100 kg +, men hvorfor i all verden skal jeg som ikke trenger så stort sete betale for det?

Overvektige nektes ikke å fly, men de bør betale for det de bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at det ikke blir nevnt hvor ubehagelig, og i enkelte tilfeller direkte farlig, parfyme osv er for mange.

Jeg sitter heller 10 timer ved siden av noen som tar halve setet mitt, enn å måtte ta medisiner jevnt over hele flyturen for å få luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med overvektige mennesker ombord i fly er at de skaper en ubehagelig flyreise og faktisk høyner risiko for blodpropp for sine medpassasjerer om de tar av deres seter. Jeg aksepterer ikke at jeg som betalende passasjer skal få dårligere produkt enn jeg har bestilt. Jeg har sympati med folk som sliter med overvekt, men det betyr ikke at jeg aksepterer at de påfører meg forhøyet risiko for blodpropp.

Dette hadde ikke vært noe problem om overvektige tok realitetene innover seg og faktisk bestilte to seter. De skal ikke bare kreve tilrettelegging og tilpassning, men må også ta hensyn til andre!

Dette er helt uavhengig av hvorfor de er overvektige, det er jo helt irrelevant.

Forøvrig kan man få skattefradrag for overvekt, hvis man har diabetes 2, som er en livsstilssykdom. Da kan man få fradrag for ekstra klær og sko osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med overvektige mennesker ombord i fly er at de skaper en ubehagelig flyreise og faktisk høyner risiko for blodpropp for sine medpassasjerer om de tar av deres seter. Jeg aksepterer ikke at jeg som betalende passasjer skal få dårligere produkt enn jeg har bestilt. Jeg har sympati med folk som sliter med overvekt, men det betyr ikke at jeg aksepterer at de påfører meg forhøyet risiko for blodpropp.

Dette hadde ikke vært noe problem om overvektige tok realitetene innover seg og faktisk bestilte to seter. De skal ikke bare kreve tilrettelegging og tilpassning, men må også ta hensyn til andre!

Dette er helt uavhengig av hvorfor de er overvektige, det er jo helt irrelevant.

Forøvrig kan man få skattefradrag for overvekt, hvis man har diabetes 2, som er en livsstilssykdom. Da kan man få fradrag for ekstra klær og sko osv.

Noen som har skjønt det!! Et kjempe bra svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at det ikke blir nevnt hvor ubehagelig, og i enkelte tilfeller direkte farlig, parfyme osv er for mange.

Jeg sitter heller 10 timer ved siden av noen som tar halve setet mitt, enn å måtte ta medisiner jevnt over hele flyturen for å få luft.

Men de som bruker for mye parfyme trenger ikek mer enn ett flysete de skjønner du - hvis de vel og merke ikke er overvektige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de som bruker for mye parfyme trenger ikek mer enn ett flysete de skjønner du - hvis de vel og merke ikke er overvektige da.

Nei, men de burde betalt for flere, pga det ubehaget og faren (allergireaksjoner i et fly er ikke å spøke med) de utsetter andre for. Og parfyme sprer seg betydelig lengre enn fett, og er lettere å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men de burde betalt for flere, pga det ubehaget og faren (allergireaksjoner i et fly er ikke å spøke med) de utsetter andre for. Og parfyme sprer seg betydelig lengre enn fett, og er lettere å gjøre noe med.

Så start en egen tråd om det da. :roll:

Denne handler om overvektige bør betale mer for å bruke mer enn ett flysete. *mater med teskje*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vi vel opplevd at noen som var alt for tykk for setet sitt desverre endte ved siden av akkurat meg på flyet? De flyter over i ditt sete og du sitter klistra i ditt sete..

Det burde vært KRAV til at tykke i Norge å må betale for ekstra sete og dersom de er for tykke for sitt sete og flyter over i nabo setet og er til sjenanse, bli satt av flyet... Det burde være kontroll på gaten og de som åpenbart er for tykk og ikke har kjøpt ekstra sete og det ikke er flere ledige bli nekta og fly...

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3029342.ece

Skjønner dere skriver som gjest. F f for et menneske syn, for en menneske forakt. Det er ille å lese.

Har dere ikke mere ryggrad enn som så? at dere ikke kan stå for det dere mener i dene saken.....det er vel greiest å være gjest.

Ps.

jeg er gjest nå..orka ikke å logge inn. Skulle ha skrevet mye o dette,men går ikke så langt ned å svarer til slike folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått for det jeg har sagt og jeg er ikke gjest. (:

Jeg har bestilt en plass, A x B x C cm, som jeg får oppta i løpet av en flytur. Det har den feite personen ved siden av meg. Han tar opp hele sin plass og litt av min, og det til samme pris. Er det rettferdig? Selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...