Gå til innhold

Endeli noen som tar betalt fra tykke fly passasjerer


Gjest Gjest_mimmi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Blubberella

Jeg synes de burde ha laget to forskjellige fly, et for tynne/slanke og et for overvektige. Da kunne de overvektige ha fått breiet seg ut i komfortable seter og drukket colaen sin i fred, men de tynne/slanke kunne ha fått kost seg alene i hvert sitt trange sete uten store traumer på flyturen sin. Eller hva med å bytte ut første klasse og økonomiklasse med "Småfolksavdeling" og "storfolksavdeling"? Kanskje til og med flyene skulle ha nektet servering av usunn mat i storeavdelingen? Og tvangsforet de tynneste på småfolksavdelinga i tilfelle de har spiseforstyrrelse? Da hadde kanskje til og med passasjerene måtte ha byttet etter noen år, siden mange her mener at det er så enkelt å både legge på seg og ta av seg...

Jeg er selv mer plaget av dårlig beinplass enn rævplass på fly, og irriterer meg mer over folk som insisterer på å brekke bak setet for å selv få bedre plass på bekostning av personen bak. Hver gang dette har skjedd, har det vært slanke/nette, oppdollete damer som tydeligvis "fortjener kun det beste" uansett om det går utover andre... I tillegg gleder jeg meg til det blir egen småbarnsavdeling, hvitløksavdeling, sterk-parfyme-avdeling og generelt-dårlig-kroppslukt-avdeling på flyene. De må gjerne også slenge på en stille avdeling sånn som de har på togene, så jeg slipper å høre på alt tompratet til enkelte oversosiale folk.

Hurra for å dele folk inn i grupper! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo et farlig tema. Men må si meg enig med TS, har man ikke plass til seg selv i et sete, burde man betale for 2.

Hvorfor skal jeg sitte på et halvt sete fordi personen ved siden av meg blir fornærma over å måtte betale for den plassen h*n faktisk bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hvorfor skal jeg sitte med kvalme og pustevansker hele flyturen fordi folk nekter å bruke mindre parfyme, insiterer på å røyke inn klærne før de går ombord, nekter å vaske seg litt ekstra før flyturen osv osv?

Jeg har reist masse med fly og har aldri opplevd dette problemet med å måtte dele flysetet med en sterkt overvektig, så jeg tror en del krisemaksimerer litt for å blåst ut noen fordommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har opplevd det.. det er ikke hyggelig.. mange andre ting som irriterer når man sitter på fly også selvsagt. Men at flyselskapene gir et ekstra sete til de som veier litt for mye, synes jeg burde være en grei løsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har opplevd det.. det er ikke hyggelig.. mange andre ting som irriterer når man sitter på fly også selvsagt. Men at flyselskapene gir et ekstra sete til de som veier litt for mye, synes jeg burde være en grei løsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal vi finne ut hvem som er tynne nok til å slippe unna tjukkas-avgift?? BMI? Vekt? Ingen av disse skalaene gir et sant bilde av hvordan det er for naboen å sitte ved siden av vedkommende i flyet. Skal det være angiver-plikt? Om naboen er for tjukk, si ifra til kabinansatte, så må den eskorteres til et større sete? Eventuelt ut av flyet. Eller kanskje skal flyplassene ansette folk med målebånd som står ved gaten og måler mage og rumpe-størrelsen på alle som vil med i flyet? Eller skal hver flypassasjer se an saken selv når billetter bestilles? Da er man jo avhengig av av alle har et realistisk bilde på egen kropps oppførsel i flysetet.

Jeg skjønner ikke hvordan dere skal få til dette i praksis, på en etisk riktig og hyggelig måte for alle parter. Selv om jeg forstår hvorfor det spiller på "JEG HAR RETT PÅ!!" - sidene våre. Det er jo kun rettighetene våre vi fokuserer på, ikke den etiske plikten til å ta vare på andre i samfunnet og gi litt rom for å være annerledes (ja, selv om det gjør vår egen hverdag litt mindre behagelig i kortere tidsrom). What goes around, comes around. Ved en senere anledning trenger man selv litt slakke tøyler på hva som forventes av en. Samtidig kan man jo prise seg lykkelig over at man selv ofte har det fysisk mye enklere i livet enn en person som drar på mange kilo ekstra. At man er kvitt ubehaget når flyturen er over, mens nabopersonen må fortsette videre med det både psykisk og fysisk.

Ja, og jeg må vel understreke at jeg ikke er overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

JA til høyere bilett pris på unger. De plager oss...de løper i gangene, de dunker i setene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Fy flate - jeg blir kvalm....

Hva slags menneskesyn er det egentlig som forfektes av mange debattanter her?

Ego, ego, ego, ego.... Dere skulle skjems!

Mennesker er ikke støpt i samme form alle sammen. Det er ikke alle som er 175 høye, og har ideell BMI... Høres nesten ut som om det skulle vært skuddpremie på de som ikke er A4.

Feilen her ligger ikke hos den stakkars tjukke passasjeren som lider seg gjennom en flyreise (og sikkert lider mer enn den stakkaren som sitter ved siden av). Feilen ligger hos flyselskapene som skviser inn altfor mange seter på altfor liten plass.....

Er ikke så rart det whine koret her inne klager på alle mennesker som ikke er som dem selv , I en annen tråd påstod mange av de at de var 170 og veide 50 kilo. Må jo være sjokk for dem å se andre mennesker som ikke ser ut som beinvrak!

Hva blir det neste? Rabatt for tynne mennesker pga de ikke tar opp hele sete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene_Mari

Jeg har ikke noe problem med overvektige på fly, men unger, herregud klarer dere ikke holde styr på dem så hold dem hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk sånn at det er vi andre passasjerer som ender opp med å måtte betale for et ekstra sete til de som er overvektige. Men det er greit.. så lenge jeg slipper å dele setet mitt med en ukjent mannsmage igjen.

Unger er en ting. Foreldrene som oppdrar noen unger er det virkelig noe galt med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en episode på discovery der de undersøker ulykker. I den ene saken var det en båt som hadde havarert. Båten var godkjent for 48 personer (tror jeg det var). De undersøkte alle mulige faktorer som kunne påvirke: Været, bemanningen, opplæring osv. Resultatet var at da båten ble godkjent for 48 personer, var det i 1960 eller der omkring. Da var gjennomsnittsamerikaneren normalvektig. I 1998 (?) var vekten gått så mye opp at båten kantret av overlast pga. at totalvekten i båten var alt for stor.

Mannskaper i båt får forresten ikke være for tunge heller med tanke på at de skal være mulig å evakuere, evt. evakuere seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes de burde ha laget to forskjellige fly, et for tynne/slanke og et for overvektige. Da kunne de overvektige ha fått breiet seg ut i komfortable seter og drukket colaen sin i fred, men de tynne/slanke kunne ha fått kost seg alene i hvert sitt trange sete uten store traumer på flyturen sin. Eller hva med å bytte ut første klasse og økonomiklasse med "Småfolksavdeling" og "storfolksavdeling"? Kanskje til og med flyene skulle ha nektet servering av usunn mat i storeavdelingen? Og tvangsforet de tynneste på småfolksavdelinga i tilfelle de har spiseforstyrrelse? Da hadde kanskje til og med passasjerene måtte ha byttet etter noen år, siden mange her mener at det er så enkelt å både legge på seg og ta av seg...

Helt enig. Kanskje vi burde gå tilbake til å skille svarte og hvite og rike og fattige også, slik man gjorde for mange, mange år siden. Fint å vite at verden ikke har forandret seg så mye på 100 år. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viktoria

Jeg vil helst betale så lite som mulig og sitte for meg selv uten at noen tyter over i plassen min. Er det for mye å forlange?

Ja. Det er faktisk mye du forventer som rett og slett er naivt for den verden vi lever i.

Det du er, er en storforlangende, krevende bortskjemt kunde!

Først var du nøytral. Men når diskusjonen utviklet seg, ble du unøytral og gikk over på fedme-angrep fordi at verden må skjønne at du er sunn, bare litt bredskuldrete.

Menn som skrever sinnsykt i setene. Lange ben som tyter langt inn i ryggen på personen som sitter i forsetet. Kan jeg som kunde, neste gang si til flyselskapet: Jeg forventer å ikke bli forstyrret av den som sitter bak meg. Sørg for at det ikke er en langbent person der bak slik at det forstyrrer meg.

Lange ben er ikke en helseskade. Men jeg som kunde skal betale for setet mitt, og ikke bli forstyrret av sidemann!

Nei. Når du tar fly kan du risikere at sidemann har barn. Er fet. Har bart. Har synlige/usynlige sykdommer. Er lang. Kort.

Sett deg ned i setet, et maten din og ha en hyggelig reise - kom deg på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd skrikende barn. Alkohol-stinkende mennesker som kommer rett i fra baren. Svette folk fra Al-Aziziyah og selveste svære Petter Øes.

Men kjempe svære folk midt opp i det hele har jeg aldri møtt.

Jeg kan nok være litt vanskelig kunde. Små irritert på seter, puter, ånder, svette.

Men jeg forventer ikke som flykunde at jeg skal sitte der urørt av andre kunder på flyet. Jeg forventer at det ikke er hår i maten, ikke er så varmt på flyet at jeg ikke får puste etc. Men jeg tar rett og slett bare flyet og kommer meg avgårde, ved siden av sidemannen som snorker, mister hodet sitt mot meg eller skrever som en tulling. Hekler. Leser svære aviser. Sånn er flyturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine verste flyturer var fra New York med en drittas mann på siden av (skal innrømmes at han var ikke overvektig). Skrikende barn er irriterende, bitchy edru folk er irriterende, fulle bitchy folk er enda mer irriterende, sitte på siden av overvektige folk og dermed ikke være istand til å gå på do er irriterende...kort sagt mange ting er irriterende. Man må bare finne seg idet, begrave seg i en god bok eller ha på ipoden...det er tross alt snakk om en kort periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

En av mine verste flyturer var fra New York med en drittas mann på siden av (skal innrømmes at han var ikke overvektig). Skrikende barn er irriterende, bitchy edru folk er irriterende, fulle bitchy folk er enda mer irriterende, sitte på siden av overvektige folk og dermed ikke være istand til å gå på do er irriterende...kort sagt mange ting er irriterende. Man må bare finne seg idet, begrave seg i en god bok eller ha på ipoden...det er tross alt snakk om en kort periode

Alle som bruker appel produkter skulle ihvertfall betalt ekstra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...