Gå til innhold

Endeli noen som tar betalt fra tykke fly passasjerer


Gjest Gjest_mimmi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mimmi_*

Alle har vi vel opplevd at noen som var alt for tykk for setet sitt desverre endte ved siden av akkurat meg på flyet? De flyter over i ditt sete og du sitter klistra i ditt sete..

Det burde vært KRAV til at tykke i Norge å må betale for ekstra sete og dersom de er for tykke for sitt sete og flyter over i nabo setet og er til sjenanse, bli satt av flyet... Det burde være kontroll på gaten og de som åpenbart er for tykk og ikke har kjøpt ekstra sete og det ikke er flere ledige bli nekta og fly...

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3029342.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig, sier jeg også. På tide at de overvektige må betale for fettet sitt!

Det er bare rettferdig at han må betale med fordi han tar opp mer plass!

Tjukke folk er en uting i fly. De medfører også en sikkerhetsrisiko ved uhell. Faller de på et barn eller en spinkel person, vil barnet eller den spinkle personen bli skadet i fallet.

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ganske enig. Når ræven til feite folk trenger seg inn på mitt sete. Det er også irriterende når folk tar begge armestøttene. Kanskje en idè også på bussen? En stapp full buss hvor èn person tar to sitte plasser.

Jeg er lettirritert bare så det er sagt, hvis det er noen lettfornærmede tjukke folk som leser, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har opplevd dette på bussen. skulle ta buss i 2 timer, og det var såklart stappfull buss.. eneste "ledig" sete var ved siden av en kjukkas som tok hele sitt sete i tillegg til halve ved siden av. måtte sitte over en time med ene rompeballen på setet og andre rompeballen + ene foten i midtgangen.. au

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle flyselskap kan kreve at en ekstremt tykk person må betale for et ekstra sete. Men det skal også sies at det aldri har skjedd så lenge jeg har jobbet for et flyselskap...

Problemet til mange ansatte er gjerne at de syns det er flaut å si fra, noe som jeg har forståelse for.

Men tøfft gjort av de som faktisk gjorde det!!!

Jeg er helt enig i det dere skriver overfor her. Er man for tykk må man betale for den ekstra plassen man bruker, grusomt for den som får denne personen ved siden av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ekstremt overvektig før (125 kg på 170 cm), nå er jeg nede i "overvektig".

Dette kunne faktisk blitt løst ved å legge inn muligheter for å bestille ekstra brede seter. Det er ofte mulig å bestille med ekstra benplass, så et liknende system i bredden hadde trolig hjulpet mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så innmari feit, men jeg er veldig breiskuldra og lang i beina. På de fleste fly sitter jeg ubehagelig trangt. Det samme på bussen, hvis det kommer en liten bøtteknott og insisterer på å få det ytterste setet. Så dersom det hadde vært mulig å få litt mer armslag, skulle ikke jeg hatt det minste mot å betale litt ekstra for det. Sånn som det er nå, så må jeg trekke armene inn til kroppen og det er nesten umulig å ta seg en kopp kaffe uten å dulte borti spjælingen i setet ved siden av. Hvis jeg hadde hatt to eller halvannet gjennomsnittsseter på flyet, så kunne jeg sitte nogenlunde komfy.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne tråden nærmer seg veldig vond og diskriminerende.

Selv sitter jeg alltid trangt, jeg er høy og langbent. Litt som 42 over meg.

Ja jeg har ofte sittet klistret inntil et vindu ved siden av en noe overvektig person. Og det skulle jeg bli SUR for????

Det er andre ting som irriterer meg mye mye mer. Skulle jeg betale for mere gulvplass fordi jeg har lengre ben?

Ikke alle kan noe for overvekten sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stakkar de som ikke kan være med på berg-og-dal-bane fordi de er for lave, det er jo diskriminerende."

Fuck 'em. Er du høy eller lav, feit eller tynn, alt har konsekvenser. Når det i tillegg er noe så fullstendig selvvalgt som overvekt så er sympatien grovt malplassert. Er du for stor til å få plass så betaler du for to plasser, stort enklere enn det blir det ikke. Har man overvekt i bagasjen betaler man ekstra, det er ikke alle som kan noe for at tingene de pakket veier så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk assosiasjoner til en vitsetegning jeg så en gang.

Scenario: Tettpakket T-bane, hvor en liten, tynn fyr står klistret inntil et berg av en mann.

Replikkveksling:

Tynn: "De burde tatt betalt etter vekt!"

Svær:"Da hadde de ikke hatt råd til å stoppe for å ta på deg!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Isabella_*

Jeg satt ved siden av ei ganske stor dame på flyet en gang. Jeg måtte hjelpe henne med å ta på setebeltet. Mens hun holdt opp magen måtte jeg kneppe igjen beltet. Jeg syntes mest synd på henne. Hun virket veldig utilpass i flyet og jeg syntes mest synd på henne. Selvsagt så jeg hvorfor hun kanskje var stor også når hun bestilte mat og godis. Men jeg tror uansett at de som er store og som velter seg over på min side føler seg mer utilpass enn jeg som får litt mindre plass. TENK på den lille plassen disse menneskene får da!

Kjæresten min er forresten to meter høy og knekker nesten bena når noen skal begynne å legge seteryggen ned. Det er ikke hans skyld at han er lang. DET irriterer meg: Når folk tar seteryggen ned!!!! Det er irriterende det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TENK på den lille plassen disse menneskene får da!

De får like mye plass som alle andre, de har bare valgt å oppta mer av den med kroppen deres. De har valget om å bestille mer eller ta opp mindre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er forresten to meter høy og knekker nesten bena når noen skal begynne å legge seteryggen ned. Det er ikke hans skyld at han er lang. DET irriterer meg: Når folk tar seteryggen ned!!!! Det er irriterende det!

Jeg er en av dem som legger ned seteryggen i det øyeblikk setebeltelyset slukkes. Og jeg gjør det med god samvittighet. Når jeg flyr vil jeg enten sove eller ligge lett tilbakelent og lese. Det er meninga man skal kunne legge ned ryggen, ellers hadde ikke knappen vært der. Jeg nekter å sitte rett opp og ned i flyet. Det er ubehagelig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flyr ofte
Alle flyselskap kan kreve at en ekstremt tykk person må betale for et ekstra sete. Men det skal også sies at det aldri har skjedd så lenge jeg har jobbet for et flyselskap...

Problemet til mange ansatte er gjerne at de syns det er flaut å si fra, noe som jeg har forståelse for.

Men tøfft gjort av de som faktisk gjorde det!!!

Jeg er helt enig i det dere skriver overfor her. Er man for tykk må man betale for den ekstra plassen man bruker, grusomt for den som får denne personen ved siden av seg.

Ja, det er faktisk grusomt å få en veldig overvektig person ved siden av seg. Da sitter man der, innetrykket og klemt, bare fordi det sitter en stor hvalross på siden av en. Neste gang jeg bestiller vil jeg forsøke å få spurt på forhånd om det er en normalvektig på siden, så jeg slipper å sitte ved siden av en tykk person, spesielt ille er det på langreiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som legger ned seteryggen i det øyeblikk setebeltelyset slukkes. Og jeg gjør det med god samvittighet. Når jeg flyr vil jeg enten sove eller ligge lett tilbakelent og lese. Det er meninga man skal kunne legge ned ryggen, ellers hadde ikke knappen vært der. Jeg nekter å sitte rett opp og ned i flyet. Det er ubehagelig det!

Heldigvis er flypersonale blitt flinke til å si i fra til passasjerer som er som deg, som ikke tar hensyn til de bak - de sier gjerne:

- "Dere som har seteryggene nede må rette de helt opp nå", når det er matservering og folk skal spise og drikke, og så lenge måltidet varer.

På seteryggen er det et brett, vet du, der en skal plassere glasset, koppen og tallerkenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal jeg lide for at andre er tykke? Et flysete er hvor bredt, kanskje en 35-40 cm. Og saa tar sedepassasjeren halvparten av det, og jeg sitter igjen med et 20 cm bredt sete.

Seteryggen er ogsaa tatt, omtrent halvparten forsvinner.

Saa, altsaa, hvorfprs skal jeg ha en aldeles forferdelig flytur bare fordi noen andre ikke passer inn i flysetet. Nei adskillig bedre at de bestiller to seter saa kan vi beege sitte nogenlunde komfortablet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heldigvis er flypersonale blitt flinke til å si i fra til passasjerer som er som deg, som ikke tar hensyn til de bak - de sier gjerne:

- "Dere som har seteryggene nede må rette de helt opp nå", når det er matservering og folk skal spise og drikke, og så lenge måltidet varer.

På seteryggen er det et brett, vet du, der en skal plassere glasset, koppen og tallerkenen!

Nettopp!

Sist gang vi var ute å fløy satt det en litt eldre dame ved siden av meg. Fyren foran slang ned setet når han var ferdig å spise.

Hun ved siden av holdt på å få alt av mat og kaffe i fanget!

Jeg legger aldri ned setet når jeg sitter på flyet, kun av hensyn til de bak. Har jeg vondt i både bein og rygg når jeg går av flyet? Ja, så absolutt!

Men det er utrolig irriterende å måtte bruke setet foran som bite-kloss!

Neste gang skal jeg kanskje se an om hva personen bak meg gjør, legger han ned setet så plager det vel ikke han at jeg tar meg samme frihet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

det er jo litt irriterende med hylende barn og barn som hele tiden sparker i flysetet foran seg og roter deg i håret.. Lange personer som stikker knærne sine i ryggen.. Men man må akseptere at ikke alle er 170 høy og 70kg.. Selvfølgelig er det kjipt med feite folk som tar opp all plass, men et tips er jo å bestille det setet mot midtgangen... Litt irriterende med folk som dulter bort i deg hele tiden, men det er hvertfall litt bedre plass... (jeg er 160 og 50kg og tar lite plass ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg legger ned setet med én gang jeg har mulighet til det. Så sovner jeg og sover til jeg blir vekket når fest setebetet-skiltet begynner å lyse, slik at jeg må reise opp igjen setet. Det går fint an å bruke brettet på seteryggen selv om setet foran er lagt ned. Det jeg gjør er sikkert egoistisk, men jeg har lange bein og ødelegger ryggen min dersom jeg må sitte helt rett opp og ned hele flyturen. For øvrig syns jeg ikke det blir nevneverdig dårligere plass til beina mine om personen foran også har setet liggende nede. Jeg sitter for øvrig også ved midtgang, slik at jeg får litt mer "beinslag".

Ang. store folk i fly, er det vanskelig. Setene er jo drittrange, og selv om jeg ikke er særlig bred, trenger jeg faktisk setet mitt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ned setet med én gang jeg har mulighet til det. Så sovner jeg og sover til jeg blir vekket når fest setebetet-skiltet begynner å lyse, slik at jeg må reise opp igjen setet. Det går fint an å bruke brettet på seteryggen selv om setet foran er lagt ned.

Heldigvis sørger flypersonalt for at alle passasjerer retter om stolryggen sin når det er servering og spising av måltid.

Og er det noen få passasjerer som "glemmer" å rette opp stolryggen, sier den som er så uheldig å sitte bak i fra til personalet, som går bort og vekker den som sover med stolryggen nede når folk skal spise på brettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...