Gå til innhold

If I were a boy...

Fremhevede innlegg

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Selvfølgelig er det forskjell på kjønnene... Det skulle jo bare mangle, men derfor valgte du og plassere menn i ett dårlig lys? :P

Helt tilfeldig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er faktisk enig med waco for en gangs skyld: dersom man skal se på pluss og minus hos menn og kvinner (helt uavhengig av om det er pga gener eller miljø eller noe annet), så tror jeg faktisk kvinner har endel pluss menn misunner også.

f.eks at kvinnfolk alltid kan få seg ett greit ligg, det ER ikke slik, generellt for menn. Sex, oppmerksomhet, komplimenter, muligheten til multi-orgasmer er større, kan ha sex med begge kjønn og det annet kjønn synes bare det er sex.... etc etc, har holdt meg til overfaldiske ting, siden det var der det begynte.

Snakk om kverulant!

:ler:

Skrevet
Jeg er faktisk enig med waco for en gangs skyld: dersom man skal se på pluss og minus hos menn og kvinner (helt uavhengig av om det er pga gener eller miljø eller noe annet), så tror jeg faktisk kvinner har endel pluss menn misunner også.

f.eks at kvinnfolk alltid kan få seg ett greit ligg, det ER ikke slik, generellt for menn. Sex, oppmerksomhet, komplimenter, muligheten til multi-orgasmer er større, kan ha sex med begge kjønn og det annet kjønn synes bare det er sex.... etc etc, har holdt meg til overfaldiske ting, siden det var der det begynte.

:ler:

Hvis du mener det begynte med overfladiske ting har du misforstått hele startinnlegget...

Skrevet
Jeg sier ikke at det heller er kulturbetinget jeg sier at det er BEGGE DELER. Snakk om kverulant!

Så så. Poenget er at ønsket ditt om å bli en gutt i ditt neste liv blir ulogisk dersom de tingene du lister opp er foranderlige størrelser (og ikke genetisk kjønnsbestemte). Fotball f.eks. Eller øldrikking.

Men akkurat dette vil du ikke svare på. Det er jo enklere å slenge ut en påstand uten å følge opp. Evt. kalle andre hissige og kverulerende når de kommer med motargumenter. :)

God helg!

PS. Tråden er nå flyttet der den hører hjemme ser jeg!

PS 2. Jeg er også enig med Waco i at gutter ikke har det så greit de, heller (og kanskje er slike inngrodde kjønnsstereotypier mer til ugagn enn til gagn i et samfunnn hvor kvinnene i stor grad rister dem av seg).

Skrevet

"Hvis du mener det begynte med overfladiske ting har du misforstått hele startinnlegget..."

Gutter har det så mye greie enn oss jenter. Mye mindre drama, følelser og komplikasjoner. Det må være greit å kunne synes at pilsing med kompiser og fotball er helt topp og ha som mål å pule flest mulig damer. I mitt neste liv vil jeg bli en gutt...

Jeg ser at det ikke BARE er overfladiske ting, men det som nevnes her, utover "mindre drama, følelser og komplikasjoner (som jeg er uenig med at gutter har mindre av en oss jenter), så er vel fokusen lagt på ting som pilsing, fotball og sex. Og det synes jeg vel ikke er så veldig dypt egentlig.

Skrevet
"Hvis du mener det begynte med overfladiske ting har du misforstått hele startinnlegget..."

Jeg ser at det ikke BARE er overfladiske ting, men det som nevnes her, utover "mindre drama, følelser og komplikasjoner (som jeg er uenig med at gutter har mindre av en oss jenter), så er vel fokusen lagt på ting som pilsing, fotball og sex. Og det synes jeg vel ikke er så veldig dypt egentlig.

Det handler jo ikke om pilsing, fotball eller sex, men om følelsene rundt dette. Jeg nevte bare disse tingene for å understreke poenget mitt. Jeg har aldri vært spesiellt god til å formulere meg skriftlig, men vær grei og prøv å tolk ting i riktig retning da.

Skrevet

Det er fire ganger så mange menn som kvinner som tar selvmord, det er flere bostedsløse menn, flere mannlige tiggere, kriminelle og det er flere menn som sitter i fengsel. Ja menn er de svakeste på de aller fleste samfunnsarenaer.

Skrevet (endret)
Gutter har det så mye greie enn oss jenter. Mye mindre drama, følelser og komplikasjoner. Det må være greit å kunne synes at pilsing med kompiser og fotball er helt topp og ha som mål å pule flest mulig damer. I mitt neste liv vil jeg bli en gutt...

Og du har mange mannfolk som kompiser, skjønner jeg? :rolleyes:

Makan til generalisering, og nei - det er ikke flere av kompisene mine enn av venninnene mine som passer til den beskrivelsen der.

Endret av mrs_bond
Skrevet
Det er fire ganger så mange menn som kvinner som tar selvmord, det er flere bostedsløse menn, flere mannlige tiggere, kriminelle og det er flere menn som sitter i fengsel. Ja menn er de svakeste på de aller fleste samfunnsarenaer.

igjen veldig enig med wacos poeng, hvordan kan det være en generell sak at menn har det så mye enklere og bedre en kvinner, så lenge tendensene er slik waco her viser til?

Skrevet

Og videre, - damer tar høyere utdannelse enn menn, er flinkere med kosthold, mindre risikovillige i forhold til skader og ulykker, mindre sjanse for å bli slått ned, mindre risiko for å bli utsatt for blind vold, kvinner lever lengere enn menn, kvinner har større sosialt nettverk, er mindre utsatt for sykdom, men er allikevel oftere hos legen. Menn blir oftere slått personlig konkurs, er den svake part ved skillsmisser, flere alkohollikere blant menn og livstilsykdommer rammer oftere menn.

Dessuten får menn oftere alzheimer enn kvinner.

Ressursmidlene samfunnet bruker på kreftforskning er seks eller åtte ganger høyere enn ved prostetakreft. Allikevel får flere prostetakreft enn brystkreft i norge.

Blir litt dumt å diskutere hvem det er mest synd på liksom.

Skrevet

Jeg må si meg igjen enig.

Det er helt klart pluss og minus ved begge kjønn, men det må være mulig å se at ikke det er så enkelt at ett kjønn har det lett, og det andre vanskelig.

Kvinner har mange fordeler, menn har sine fordeler. Kvinner har sine bakdeler, og det samme har menn.

Begge kjønn har følelser, og jeg tror at vi har like mye følelser, bare forskjellige måter å uttrykke dem på. At vi ikke SER mannens like ofte, betyr ikke at de ikke er der. Som med mye annet, så snakker vel ikke menn generellt like mye om tankene sine, følelsene sine og problemene sine som kvinner gjør. Det betyr ikke at de ikke har dem.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Det er helt klart pluss og minus ved begge kjønn, men det må være mulig å se at ikke det er så enkelt at ett kjønn har det lett, og det andre vanskelig.

Det har jeg heller aldri påstått! Jeg har heller aldri påstått at menn ikke har tanker, følelelser eller problemer. Snakk om å mistolke innlegg!

Skrevet

Jenter kan få seg et ligg uansett tid på døgnet. Går du bort til nabogutten mitt på natta og spør om du kan få "sove" der så tviler jeg på at du får døra slengt i tryne.

Gutter derimot. Går rundt konstant kåt og kvinnfolka er som regel alt for kostbare.

Skrevet

Det er nok derfor det er så mange flere uteliggere blant menn enn blant kvinner. Damer kan bare krype opp i en manneseng uansett hvor destruktive de er.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jenter kan få seg et ligg uansett tid på døgnet. Går du bort til nabogutten mitt på natta og spør om du kan få "sove" der så tviler jeg på at du får døra slengt i tryne.

Gutter derimot. Går rundt konstant kåt og kvinnfolka er som regel alt for kostbare.

Dette er jo nettopp poengets kjerne. Et ligg med hvem som helst og en gutt er kjempehappy.

Skrevet

jeg kjenner ganske mange kvinner som hadde blitt kjempehappy for:

- en blomsterkvast

- fuglekvitter om morgenen

- lukten av vår og fargene som følger mer

- en lat dag i sola

- vindusshopping

- en liten flørt tilfeldig

- en koselig sms

- ett glass vin med jentene

- en øl i sola

kunne fortsatt ganske lenge, for meg er dette like mye småting som det du legger opp til med gutta.

Gjest postsekk
Skrevet
Dette er jo nettopp poengets kjerne. Et ligg med hvem som helst og en gutt er kjempehappy.

Dette er nettopp poenget: Du tror alle er sånn.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Dette er nettopp poenget: Du tror alle er sånn.

Nei, jeg tror ikke alle er sånn. Jeg tror det er et signifikant antall flere gutter som er sånn enn jenter.

Skrevet

Det blir litt feil å si at alle jenter kan bare gå opp til en type og få seg et ligg også, tviler på at det er tilfellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...