Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #41 Skrevet 13. april 2009 Er det nødvendig å lage en så stor sak ut av at jeg sier jeg vil være gutt i mitt neste liv? Livet som er nå gjør jeg det beste ut av, men det må være lov til å tenke og drømme litt om hvordan ting kunne vært også. joda...vi forstår nå at du bare satt og drømte deg bort mens du hørte på musikk og at det ikke var mer i det enn som så
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #42 Skrevet 13. april 2009 joda...vi forstår nå at du bare satt og drømte deg bort mens du hørte på musikk og at det ikke var mer i det enn som så Folk skal alltid overdrive sånn. Jeg mente jo det jeg skrev seriøst men ikke SÅ seriøst. Litt slitsomt å ikke kunne lufte litt tanker uten å bli overumplet av hobbypsykologer.
Gjest postsekk Skrevet 13. april 2009 #43 Skrevet 13. april 2009 Man ser jo også hvordan sjekkemarkedet fungerer. Veldig kjekke gutter har alltid jenter som flokker seg rundt, og de blir aldri ditcha Pene jenter derimot blir stadig vekk "utnyttet" av disse guttene, og ditchet hele tiden. Det er slitsomt å være singel jente og hele tiden måtte passe på at man ikke blir tatt av ulvene. Det jeg misunner gutter for er evnen til å ikke engasjere seg så mye, ikke føle så mye, og i det hele tatt slippe denne analyseringer. Dere kan godt si at det bare er å la være, men det er ikke det. Vi er programmert sånn. Gidder du å ikke ta med meg eller noen av vennene mine i denne smertefulle overgeneraliseringen din? Mulig du er for svak til å stå for dine egne dårlige valg når det gjelder hva slags mennesker du omgås, men vennligst ikke bland inn resten av oss. Vi har ikke alle lyst til å gå rundt og føle oss som ofre pga. hva vi har eller ikke har mellom beina. Hvis du blir gjenfødt som gutt så håper jeg du blir en spinkel og nerdete en, som har dårlig flaks med damene. Så kan du joine de andre misogynistene her på forumet, og lage tråder som denne http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=405556
Gjest Gjest - young boy Skrevet 13. april 2009 #44 Skrevet 13. april 2009 Jeg synes du syter mye. Jeg synes kvinner syter mye.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #45 Skrevet 13. april 2009 Gidder du å ikke ta med meg eller noen av vennene mine i denne smertefulle overgeneraliseringen din? Mulig du er for svak til å stå for dine egne dårlige valg når det gjelder hva slags mennesker du omgås, men vennligst ikke bland inn resten av oss. Vi har ikke alle lyst til å gå rundt og føle oss som ofre pga. hva vi har eller ikke har mellom beina. Hvis du blir gjenfødt som gutt så håper jeg du blir en spinkel og nerdete en, som har dårlig flaks med damene. Så kan du joine de andre misogynistene her på forumet, og lage tråder som denne http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=405556 Hvorfor håper du det? Er du en ond person? Og hvorfor så hårsår egentlig? Hvorfor tror du et er noe galt med menneskene jeg omgås forresten? Vennene mine er topp, jeg kunne i hvertfall ikke valgt bedre
Gjest postsekk Skrevet 13. april 2009 #46 Skrevet 13. april 2009 (endret) Hvorfor håper du det? Er du en ond person? Og hvorfor så hårsår egentlig? Hvorfor tror du et er noe galt med menneskene jeg omgås forresten? Vennene mine er topp, jeg kunne i hvertfall ikke valgt bedre Vel, det virket jo som om du hadde et drømmebilde av at alle gutter har det toppers uten noe drama eller problemer, så da er det jo like greit om du skulle få møte den sure virkeligheten med en gang. Og med omgangskrets så siktet jeg mest til disse fæle guttene som bare "bruker" jenter som du nevnte. For jenter er jo alle en gjeng med tanketomme høns som ikke kan stå for sine egne meninger. Hurra for feminismen liksom.. Endret 13. april 2009 av postsekk
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #47 Skrevet 13. april 2009 Dette er korrekt. Som det har vært påvist i andre tråder her, så er kvinner verden over i alle slags kulturer og til alle tider i snitt fire ganger så ofte deprimerte som menn. Kvinner er rett og slett det svake kjønn. Jeg er for øvrig sjeleglad jeg er mann. Det stemmer. Derfor liker jeg å være kvinne: fordi det er så flott å være sammen med en skikkelig mann. Vi utfyller hverandre.
Rosalind Skrevet 13. april 2009 #48 Skrevet 13. april 2009 Kjønnsstereotypier har livets rett fordi folk (som TS, med mindre hun var i tøysehumør) lar seg forlede til å tro at kjønnsforskjellene er større enn de virkelig er/bør være. Hvis man begynner å tenke litt selv, fremfor å la kjønnsindustrien diktere hvordan man lever livet, vil verden bevege seg et steg i riktig retning. Dessverre tyder lite på at det fremskrittet er nært forestående. At Beyonce bidrar til å forsterke forskjeller hun selv syter over, får bli dagens humoristiske innslag. Men låta er fin den. Man ser jo også hvordan sjekkemarkedet fungerer. Veldig kjekke gutter har alltid jenter som flokker seg rundt, og de blir aldri ditcha Pene jenter derimot blir stadig vekk "utnyttet" av disse guttene, og ditchet hele tiden. Det er slitsomt å være singel jente og hele tiden måtte passe på at man ikke blir tatt av ulvene. Det jeg misunner gutter for er evnen til å ikke engasjere seg så mye, ikke føle så mye, og i det hele tatt slippe denne analyseringer. Dere kan godt si at det bare er å la være, men det er ikke det. Vi er programmert sånn. Snakk for deg selv! Vel, jeg baserer meg bare på hva guttevenner har fortalt meg om hvordan de har det. Har det falt deg inn at disse guttevennene ikke representative for hele manneslekten? Like lite som du er representativ for kvinner generelt? Jeg blir i alle fall uendelig flau av å lese dine påstander, og reaksjonene i denne tråden er vel en liten pekepinn på at jeg ikke er alene om akkurat det.
Tidemand Skrevet 13. april 2009 #49 Skrevet 13. april 2009 Det første jeg tenker på når jeg hører på den sangen er: "I'd listen to her" delen, greit nok, hører jo på det meste samboeren sier, men har dere en anelse om hvor mye dere faktisk klarer og prate? Det er ikke mulig og høre på alt sammen, det er måte på hva vi gutter/menn klarer... Men det er ikke lett og være mann heller, folk forventer at jeg skal følge med på fotball, kunne reglene, osv... Jeg driter i fotball, og tror jeg endelig har funnet ut hva offside regelen er, men er ikke helt sikker...
Gjest dalieo Skrevet 13. april 2009 #50 Skrevet 13. april 2009 Snakk for deg selv! Har det falt deg inn at disse guttevennene ikke representative for hele manneslekten? Like lite som du er representativ for kvinner generelt? Jeg blir i alle fall uendelig flau av å lese dine påstander, og reaksjonene i denne tråden er vel en liten pekepinn på at jeg ikke er alene om akkurat det. Veldig enig. Og jeg kjenner meg lite igjen i alt det jeg leser om hvordan jenter er programmert til å analysere alt, føle alt og ha masse drama hele tiden... Det er for det første noe som går fra person til person, uansett kjønn, og for det andre velger man litt slike ting selv. Jeg kjenner meg mye bedre igjen i beskrivelsen din av hvordan gutter er, i hvertfall..
Gjest Methuselah Skrevet 13. april 2009 #51 Skrevet 13. april 2009 Om du seriøst tror at vi gutter\menn har det enklere så tro om igjen.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #52 Skrevet 13. april 2009 Ts er tøff som tør si det alle burde vite etter så mange undersøkelser man har fått presentert. Menn har det i snitt bedre med seg selv enn kvinner. De er mentalt sterkere, de bekymrer seg mindre og de har færre ups and downs. Dette er et sårt tema for mange. Derfor rakker de ned på ts når hun bruker venner som eksempler, mens de på samme tid trekker frem seg selv som moteksempel. Det er spesielt ille når en kvinne sier det åpenbare. Det får andre kvinner til å føle seg forrådt. Kvinne er kvinne verst. Det er stort sett bare ekstremliberalister som tviholder på forestillingen om den frie vilje. Andre har forlengst forkastet slikt svada. Vi er i høy grad et produkt av våre gener. Men å ønske at man hadde andre gener, er tabu, spesielt når det gjelder kjønn.
Transe Skrevet 13. april 2009 #53 Skrevet 13. april 2009 Jeg ser ikke på og interssere meg absolutt minder enn null den forballen.
Gjest gjestkvinne Skrevet 13. april 2009 #54 Skrevet 13. april 2009 Jeg ser ikke på og interssere meg absolutt minder enn null den forballen. NB TS ! Du kan jo " leve " som en gutt selv om du er jente - men samtidig beholde alle fordelene ved å være jente også . Eks du kan lære deg å gi blaffen i husarbeid og prioritere mest bare hobbiene dine - og finne deg en type som vasker og rydder opp etter dere ...finns noen sånne menn - er bare å lete ! Du kan oppføre deg som en gutt om du vil selv ? Hva hindrer deg ? Jeg lever ganske likt en gutt vil jeg tro - selv om jeg er jente ...Jeg er et utrolig dårlig kjerringemne , hater husarbeid , liker ikke å lage mat - det gjør typen ...he he Jeg vil si jeg har fått en kjerring i huset - MANNEN MIN ! he he Jeg trives med det .
Rosalind Skrevet 13. april 2009 #55 Skrevet 13. april 2009 Ts er tøff som tør si det alle burde vite etter så mange undersøkelser man har fått presentert. Menn har det i snitt bedre med seg selv enn kvinner. De er mentalt sterkere, de bekymrer seg mindre og de har færre ups and downs. Jeg har ikke fått presentert noen undersøkelser som sier at menn i snitt har det bedre med seg selv enn kvinner. Har du noen å henvise til, kanskje? Dessuten er det vel neppe ts' konklusjon som er problemet her - hun må gjerne ønske at hun hadde vært mann. Det er et høyst personlig ønske. Problemet er vel premisset hun legger til grunn; at menn generelt er så enkle vesener (pilse, pule, se fotball). Den eneste konklusjonen som er plausibel i denne sammenheng er at ts er rimelig enkel selv. Og dermed gjør alt unødvendig komplisert.
aline Skrevet 13. april 2009 #56 Skrevet 13. april 2009 Man ser jo også hvordan sjekkemarkedet fungerer. Veldig kjekke gutter har alltid jenter som flokker seg rundt, og de blir aldri ditcha Så det du sier her, er at kjekke gutter ikke blir dumpa? Hvilken verden lever du i, der det finnes noen i det hele tatt, som aldri blir dumpet, som aldri møter noen som ikke vil ha dem og som aldri møter motgang? Bare fordi de er mannfolk og veldig kjekke? Jeg vet om veldig kjekke (jobber som modell, så er ikke bare jeg som synes det) menn som sliter som ett helvete med å finne dame. Som blir brukt og utnyttet av jenter som kun vil ha en kjekk mann og ikke personen. Som blir dumpet og som ikke får alle de vil. De er faktisk helt normale mennesker, til tross for at de er menn og veldig kjekke. utvalget på byen er nok større en for endel andre, men det betyr i bunn og grunn lite, dersom man bryr seg om litt mer en å få seg ei dame for natta. (noe de aller fleste kvinnfolk kan få til også, uten å være veldig vakker til og med. Mye lettere en mannfolk.) Vel, jeg baserer meg bare på hva guttevenner har fortalt meg om hvordan de har det. Jeg har alltid hatt nære, gode guttevenner, og etter at vi alle ble over 30, kjenner jeg ikke igjen din beskrivelse av menn. På noen områder har de de enklere en kvinner, på andre områder har de det vanskeligere. Det som er felles for alle menn jeg kjenner, er at de har masse følelser! De utbasunerer dem nok ikke like raskt og høyt til gud og hvermann, som endel kvinner gjør, men de HAR dem ja! De har mange forventninger, høyt stressnivå og har faktisk sjeldent tid til å nyte småtingene i livet. Det er nok mulig at menn generellt ser litt lettere på hvert enkelt forhold, at de ikke bekymrer seg på samme måte, men min erfaring er faktisk at veldig mange menn både analyserer og bruker tid og følelser på de kvinner de møter i sitt liv. Vet ikke hvor mange ganger jeg tenker og sier "og dere klager på at kvinnfolk analyserer og gnager på ting?" Det handler vel i bunn og grunn om å kunne glede seg over småting. og DET tror jeg ikke menn er flinkere til en kvinnfolk! Tja, nå var ikke denne tråden ment som kritikk av menn, men som en beundring av deres evne til å glede seg over de enkle tingene i livet. min erfaring er faktisk stikk motsatt når det kommer til akkurat det å klare å glede seg over småting og enkle ting.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 13. april 2009 #57 Skrevet 13. april 2009 Man ser jo også hvordan sjekkemarkedet fungerer. Veldig kjekke gutter har alltid jenter som flokker seg rundt, og de blir aldri ditcha Pene jenter derimot blir stadig vekk "utnyttet" av disse guttene, og ditchet hele tiden. Det er slitsomt å være singel jente og hele tiden måtte passe på at man ikke blir tatt av ulvene. Det jeg misunner gutter for er evnen til å ikke engasjere seg så mye, ikke føle så mye, og i det hele tatt slippe denne analyseringer. Dere kan godt si at det bare er å la være, men det er ikke det. Vi er programmert sånn. Jeg opplever det også slik. Det hjelper ikke så veldig mye å være pen jente hvis man vil ha et fast forhold. Mens kjekke gutter har det ganske lett.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #58 Skrevet 13. april 2009 Jeg opplever det også slik. Det hjelper ikke så veldig mye å være pen jente hvis man vil ha et fast forhold. Mens kjekke gutter har det ganske lett.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #59 Skrevet 13. april 2009 Det er litt morsomt å lese at ei jente er sjokkert over at hun ikke får seg type selv om hun er pen. Javel,men det kan hende det er alt du er og folk ser etter noe mer? Lurt å vurdere den muligheten tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #60 Skrevet 13. april 2009 Jeg bruker det ikke som unskyldning, men konstanterer at det er sånn det er. Vi kan ikke noe for at vi føler det vi føler. Klart vi kan velge slike menn, noen vi også gjør, men aldri hørt om ulv i fåreklær? Jo, jeg har hørt om ulv i fåreklær, men disse finnes jo blant begge kjønn. Jeg er også enig i at man ikke kan noe for det man føler når man først treffer på noen man tror man liker, men jakter man stadig på en partnertype som gang på gang viser seg å være feil (altså menn som tydeligvis ikke er ute etter noe seriøst i dette tilfellet) for en selv, så får man heller bytte jaktmarker istedet for å spekulere i om menn har det enklere eller ikke. Det er utelukkende ditt eget ansvar for å speide blant partnere du mener er bedre for deg. Og igjen, det (hva man velger som sjekkearena) kan man faktisk velge selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå