Gjest Stjernedryss Skrevet 16. april 2009 #101 Skrevet 16. april 2009 Dette med ADHD er jo forøvrig et ganske interessant eksempel! Dette er jo en diagnose som ikke knyttes til biologiske/fysiologiske variabler. Ift det du sier om tendenser og statistikker: Hvordan vet du at måten menn og kvinner skiller seg på er genetisk betinget og ikke kulturelt? Igjen, jeg mener ikke det er et enten eller, men det var du som begynte å snakke om gener. Åpner man for at miljø har mye å si vil man fort også kunne forklare forskjellene innad i kjønnene i større grad. Og det er vel det de fleste her forsøker å gjøre, med eksempler om ditt og og om datt. Poenget er vel heller at du menet at alt skyldes kun miljø, mens jeg mener begge deler teller.
Rosalind Skrevet 16. april 2009 #102 Skrevet 16. april 2009 Poenget er vel heller at du menet at alt skyldes kun miljø, mens jeg mener begge deler teller. Nei, det var absolutt ikke poenget. Nå henfaller du til ønsket om polarisering igjen. Les innleggene mine en gang til, er du snill.
Rosalind Skrevet 16. april 2009 #103 Skrevet 16. april 2009 Ift det du sier om tendenser og statistikker: Hvordan vet du at måten menn og kvinner skiller seg på er genetisk betinget og ikke kulturelt? Igjen, jeg mener ikke det er et enten eller, men det var du som begynte å snakke om gener. Åpner man for at miljø har mye å si vil man fort også kunne forklare forskjellene innad i kjønnene i større grad. Og det er vel det de fleste her forsøker å gjøre, med eksempler om ditt og og om datt. Poenget er vel heller at du menet at alt skyldes kun miljø, mens jeg mener begge deler teller. ...
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. april 2009 #104 Skrevet 16. april 2009 Spiller vel ingen rolle hvem som begynte å prate om gener. Jeg har alltid ment, mener fortsatt, og kommer alltid til å mene at gener OG miljø er viktig.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. april 2009 #106 Skrevet 16. april 2009 Når begynte forresten denne diskusjonen å handle om forskjellene innad i kjønnene, det var forskjellene mellom kjønnene som er interessante. Ellers kunne vi jo bare diskutert forskjellene mellom individer, og det er jo alle enige om at finnes.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. april 2009 #107 Skrevet 16. april 2009 Ikke alle gutter er bankranere, men alle bankranere er gutter
Rosalind Skrevet 16. april 2009 #108 Skrevet 16. april 2009 Når begynte forresten denne diskusjonen å handle om forskjellene innad i kjønnene, det var forskjellene mellom kjønnene som er interessante. Ellers kunne vi jo bare diskutert forskjellene mellom individer, og det er jo alle enige om at finnes. Spørsmålet var vel heller om disse forskjellene (pilsing, puling og fotball) er genetisk betinget, og til det har jeg skrevet et innlegg. Nå har du jo imidlertid trukket tilbake at det er genetiske forskjeller som genererer dette, og nevner miljø som en mulig utfyllende faktor. Da er alle glade.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. april 2009 #109 Skrevet 16. april 2009 Spørsmålet var vel heller om disse forskjellene (pilsing, puling og fotball) er genetisk betinget, og til det har jeg skrevet et innlegg. Nå har du jo imidlertid trukket tilbake at det er genetiske forskjeller som genererer dette, og nevner miljø som en mulig utfyllende faktor. Da er alle glade. Jeg har ikke trukket tilbake noe som helst, jeg mener og har alltid ment at gener OG miljø genererer disse tingene
Tidemand Skrevet 16. april 2009 #110 Skrevet 16. april 2009 Ikke alle gutter er bankranere, men alle bankranere er gutter Ikke alle som som spiser brød er mordrere, men de fleste mordere har spist brød
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. april 2009 #111 Skrevet 16. april 2009 Ikke alle som som spiser brød er mordrere, men de fleste mordere har spist brød Det er fordi de aller fleste i befolkningen har spist brød, de aller fleste i befolkningen er derimot ikke gutter
Tidemand Skrevet 16. april 2009 #112 Skrevet 16. april 2009 Det er fordi de aller fleste i befolkningen har spist brød, de aller fleste i befolkningen er derimot ikke gutter Nei heldigvis... Men er du sikker på att alle bankranere er gutter da?
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. april 2009 #113 Skrevet 16. april 2009 Nei heldigvis... Men er du sikker på att alle bankranere er gutter da? Jeg er selvfølgelig ikke 100% sikker, men at et signifikant flertall er det er jeg i hvertfall ikke i tvil om.
Tidemand Skrevet 16. april 2009 #114 Skrevet 16. april 2009 Jeg er selvfølgelig ikke 100% sikker, men at et signifikant flertall er det er jeg i hvertfall ikke i tvil om. Joda, det er flere menn som raner banker, men til til gjengjeld, så er flertallet av butikktyver jenter
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. april 2009 #115 Skrevet 16. april 2009 Joda, det er flere menn som raner banker, men til til gjengjeld, så er flertallet av butikktyver jenter Det kan godt stemme, jeg nevnte det vel mest for å poengtere en kjønnsforskjell.
Tidemand Skrevet 16. april 2009 #116 Skrevet 16. april 2009 Selvfølgelig er det forskjell på kjønnene... Det skulle jo bare mangle, men derfor valgte du og plassere menn i ett dårlig lys?
waco Skrevet 16. april 2009 #117 Skrevet 16. april 2009 Menn må slite for å få seg sex og partnere, for kvinner så krever det ingen anstrengelse å få seg et ligg eller bli oppvartet.
Rosalind Skrevet 16. april 2009 #118 Skrevet 16. april 2009 Jeg har ikke trukket tilbake noe som helst, jeg mener og har alltid ment at gener OG miljø genererer disse tingene Hmm. Jeg får ikke så mye ut av at du alltid har ment det (se eksemplene under). Spørsmålet blir vel da om du mener at preferanse for pils og fotball er genetisk betinget eller ikke (det var faktisk det eksemplet du gav). Og hvis dette heller er kulturbetinget er det jo i stor grad relativt og foranderlig. Og altså ikke så veldig kjønnsbestemt (noe som gjør ønsket ditt om å være gutt i ditt neste liv ulogisk ). Det jeg misunner gutter for er evnen til å ikke engasjere seg så mye, ikke føle så mye, og i det hele tatt slippe denne analyseringer. Dere kan godt si at det bare er å la være, men det er ikke det. Vi er programmert sånn. Jeg bruker det ikke som unskyldning, men konstanterer at det er sånn det er. Vi kan ikke noe for at vi føler det vi føler. Jeg forstår menn, forstår hvordan de tenker, men jeg skulle ønske vi kunne ta ting like enkelt som de. Det er ikke fordi jeg ikke forstår de at jeg spekulerer, det er fordi hjernen min absolutt vil spekulere. Den er skapt for å kverne på tanker uansett hvor mye jeg heller vil kose meg og nyte livet. Dere som mener at gener ikke er arvelig: Jeg regner med at dere også mener at man da ikke er født med en personlighet, at man ikke kan skylde på genene at man er sjenert eller har en psykisk sykdom. Dere mener vel også at kjønnet overhodet ikke påvirker hjernen og at det ikke er noen sammenheng mellom sexlyst og kjønn, mellom interesse for biler og kjønn eller mellom noe som helst og kjønn egentlig. ...
waco Skrevet 16. april 2009 #119 Skrevet 16. april 2009 Kvinner har også mye lettere for å årsaksforklare sine egne gale handlinger med at det var andres sin skyld, og kvinner flest føler ikke samvittighet og eierforhold på samme måte som menn. Det er ikke uten grunn det er flest kvinner som blitt tatt for naskeri.
Gjest Stjernedryss Skrevet 17. april 2009 #120 Skrevet 17. april 2009 Hmm. Jeg får ikke så mye ut av at du alltid har ment det (se eksemplene under). Spørsmålet blir vel da om du mener at preferanse for pils og fotball er genetisk betinget eller ikke (det var faktisk det eksemplet du gav). Og hvis dette heller er kulturbetinget er det jo i stor grad relativt og foranderlig. Og altså ikke så veldig kjønnsbestemt (noe som gjør ønsket ditt om å være gutt i ditt neste liv ulogisk ). ... Jeg sier ikke at det heller er kulturbetinget jeg sier at det er BEGGE DELER. Snakk om kverulant!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå