Gå til innhold

If I were a boy...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har du egentlig sett musikkvideoen trådstarter?

I begynnelsen er det jo dama (beyonce) som er bitch og utro. Han fyren sier noe slikt: "When you do that, do you know how it makes me look, and feel?"

Jeg sa noenlunde de samme ordene til min eks, som også oppførte seg som hun dama. Så slo jeg opp. Hun virkelig hater meg nå. Og så fant hun seg en ny fyr rett etterpå. Det er lenge siden nå, men fortsatt så hater hun meg og baksnakker meg til alle. Hun mener jeg er en player/ulv, fordi jeg ikke ville ha en utro dame, og gjorde det slutt uten å gi henne en ny sjanse.

Så det er ikke enklere for oss gutter. Vi har tross alt følelser vi også, kanskje vi bare skjuler dem bedre? Noen damer kan være iskalde og kyniske dem også.

Endret av mrnice
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fail. Statistisk sett er det kvinner, og spesielt tenåringsjenter som er deprimerte, men det antas å være digre mørketall angående deprimerte av det mannlige kjønn.

Måtte bare skyte inn akkurat det.

Ja, for stort sett alle mentale sykdommer, unntat antisosial personlighetsforstyrrelse, så ligger jenter foran. Jenter er mer ustabile som vesener, de har jo også periodiske hormonelle svigninger.

Skrevet
Jeg vet om veldig kjekke (jobber som modell, så er ikke bare jeg som synes det) menn som sliter som ett helvete med å finne dame. Som blir brukt og utnyttet av jenter som kun vil ha en kjekk mann og ikke personen. Som blir dumpet og som ikke får alle de vil. De er faktisk helt normale mennesker, til tross for at de er menn og veldig kjekke.

Vet du, ikke for å være slem, men det kjentes litt godt å få vite at det også er noen menn som er kjekke som sliter med å finne dame. Ut fra venninners og egne erfaringer synes jeg det virker som de kjekke mennene bare kan velge og vrake i damer, men kun bruker dem til sex. Jeg er ute etter en kjekk mann, men da et fast forhold. Og jeg ser han som person, men vil at han skal være kjekk også. :)

Skrevet
Ja, for stort sett alle mentale sykdommer, unntat antisosial personlighetsforstyrrelse, så ligger jenter foran. Jenter er mer ustabile som vesener, de har jo også periodiske hormonelle svigninger.

Er det ikke en generell oppfatning om at kvinner lever lenger enn menn fordi de er flinkere til å takle problemer i hverdagen sin?

For all del: le av meg og kall meg det svake kjønn; Når mannemennene dør et par år før meg av stress og magesår fordi de ikke tør prate om problemene sine så blir det min tur til å le :fnise:

Vet du, ikke for å være slem, men det kjentes litt godt å få vite at det også er noen menn som er kjekke som sliter med å finne dame. Ut fra venninners og egne erfaringer synes jeg det virker som de kjekke mennene bare kan velge og vrake i damer, men kun bruker dem til sex. Jeg er ute etter en kjekk mann, men da et fast forhold. Og jeg ser han som person, men vil at han skal være kjekk også. :)

Herregud, du høres ut som de guttene som klager over at alle jenter kan få seg noe når som helst, og buhu så synd det er på dem fordi jenter sitter med all den seksuelle makta :roll:

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Greit at folk er uenige med meg altså, men hvorfor hisse seg opp sånn som enkelte her inne gjør. Jeg har jo aldri påstått at ALLE gutter har det enkelt og at ALLE jenter har det vanskelig, men jeg tror det er generellt vanskeligere å være jente. Det er så klart bedre å være en populær jente enn å være enn nerdete gutt, bare så det er sagt ;)

Skrevet

Ja, fatter ikke at folk gidder å hisse seg opp. Dette er vel en bare en uhøytidelig debatt og et lite hjertesukk.

Skrevet
Herregud, du høres ut som de guttene som klager over at alle jenter kan få seg noe når som helst, og buhu så synd det er på dem fordi jenter sitter med all den seksuelle makta :roll:

Alle jenter kan ikke få seg en de har lyst på når som helst, men kjekke gutter kan. ;)

Skrevet
Greit at folk er uenige med meg altså, men hvorfor hisse seg opp sånn som enkelte her inne gjør. Jeg har jo aldri påstått at ALLE gutter har det enkelt og at ALLE jenter har det vanskelig, men jeg tror det er generellt vanskeligere å være jente. Det er så klart bedre å være en populær jente enn å være enn nerdete gutt, bare så det er sagt ;)

Folk "hisser seg opp" som du skriver pga at det var et idiotisk utsagn..

Skrevet

Ha nå litt humor da. Hun kom med noen velkjente generaliseringer som vi alle kan kjenne igjen, men som vi vet ikke gjelder for alle gutter. Utrolig hvor mange kverulerende mennesker som utfolder seg på slike forum.

Skrevet
Ha nå litt humor da. Hun kom med noen velkjente generaliseringer som vi alle kan kjenne igjen, men som vi vet ikke gjelder for alle gutter. Utrolig hvor mange kverulerende mennesker som utfolder seg på slike forum.

Rart det der.. det finnes et eget forum for uhøytidelige generaliseringer, men jeg er rimelig sikker på at det ikke heter 'Generell debatt'.

Skrevet

Jeg sier som mora mi:

Er det rart det blir krig? :gjeiper:

Gjest kenneth
Skrevet
(...)Det er stort sett bare ekstremliberalister som tviholder på forestillingen om den frie vilje. Andre har forlengst forkastet slikt svada. Vi er i høy grad et produkt av våre gener. Men å ønske at man hadde andre gener, er tabu, spesielt når det gjelder kjønn.
Jeg er helt enig i det du skriver om den frie vilje; Å tro man holder stø kurs uavhengig av omgivelsene, er i beste fall naivt.

At problemstillingene som i denne tråden har blitt diskutert har så mye med genetikk å gjøre, stiller jeg meg tvilende til. Du er jo selv innom tabuer i ditt innlegg, og det er i mine øyne et langt mer sentralt begrep.

Jeg har ved flere anledninger påpekt overfor min venninne (34) at hun bør droppe de høyhælte skoene når vi er på byen, slik at hun slipper å få gnagsår, være i paraolympics-modus når vi skal til neste pub, eller for den saks skyld måtte ta taxi hvis vi skal tilbakelegge en skarve kilometer. Hun mener jeg ikke forstår hvorfor kvinner "må" bruke høyhælte sko. Er det jeg som ikke forstår hennes "genetiske handikap", eller er det hun som mangler forståelse for begrepet kultur og/eller evnen til å innse sin rolle som konsument (evt. viljen til å gjøre noe med det)?

Andre gener er neppe det TS og de øvrige kjønnssutrerne trenger/ønsker. Da er et kurs i sosiologi langt mer matnyttig. Hvis man i tillegg klasker til med en ny ryggrad, vil man både være bedre rustet til kampen mot "de genetiske markedskrefter", og kanskje mindre villig til først å generalisere til den store gullmedaljen for deretter å si at man ikke mente alle allikevel.

Siden vi hadde et musikalsk utgangspunkt, kan jeg anbefale Anouks Modern world.

Hvis jeg nå var litt for "hissig", "humørløs" og "kverulant", så "unnskylder" jeg det.

There's only one thing they can't fix

No, I won't let you be misled

And that's the hole in your head

Can't do nothing about that

Skrevet
Gutter har det så mye greie enn oss jenter. Mye mindre drama, følelser og komplikasjoner. Det må være greit å kunne synes at pilsing med kompiser og fotball er helt topp og ha som mål å pule flest mulig damer. I mitt neste liv vil jeg bli en gutt...

Det må være greit å kunne synes at verden er så stereotyp og endimensjonal...

*tror ikke livet er enklere for gutter*

Gjest Gjest_Ana_*
Skrevet
Jeg har ved flere anledninger påpekt overfor min venninne (34) at hun bør droppe de høyhælte skoene når vi er på byen, slik at hun slipper å få gnagsår, være i paraolympics-modus når vi skal til neste pub, eller for den saks skyld måtte ta taxi hvis vi skal tilbakelegge en skarve kilometer. Hun mener jeg ikke forstår hvorfor kvinner "må" bruke høyhælte sko. Er det jeg som ikke forstår hennes "genetiske handikap", eller er det hun som mangler forståelse for begrepet kultur og/eller evnen til å innse sin rolle som konsument (evt. viljen til å gjøre noe med det)?

At vi vil bruke høyhælte sko har jo å gjøre med at vi vil gjøre oss ekstra sexy. Hæler får bena til å se enda lengre ut, pluss former musklene i leggene, så de ser ekstra pene ut. Dette elsker mange menn. Vi vil gjerne tiltrekke oss det motsatt kjønn, så å bruke høye hæler er delvis forårsaket av genene.

Skrevet

Tror vel ikke folk er så skrekkelig opphisset, men det er jo en diskusjon, så folk sier vel hva de mener da, siden du startet med å gjøre nettop det.

Og selvsagt kan du og noen til være sikre på at det er lettere å være mann og vanskeligere å være kvinne, men for de av oss som er uenig i dette, og ikke kjenner det igjen heller som en generalisert ting, så må det da være lov til å svare.

at svar som mener noe annet, er hissige, trenger de absolutt ikke være. Kritikk av synspunktene som kommer frem trenger heller ikke være en hissig respons. Bare en respons på noe man er uenig i.

Kvinner MÅ ikke gå med høye hæler for å tiltrekke seg mannfolk, forresten, så genetisk er det vel neppe.... det finnes mange måter å være sexy på uten at man må kle seg "upraktisk".

Skrevet

Jeg tror det er ca. likt, for hver ulempe kvinner har kan man finne en liknende ulempe hos gutta. Bytt ut å lide for skjønnheten med høye hæler, sminke osv. med ekstra styrketrening og trening generelt. Bytt ut forventninger om at man skal være sexy, feminin, ansvarsfull osv., med forventninger om at man skal være maskulin, "ta det som en mann", og like sport. Kvelder med skravling med jentegjengen blir til kvelder med øl og fotball med gutta, fødsel og mensen blir til å miste håret, prostataproblemer og tidlig død, et følelsesliv som tar kontroll på deg blir til et følelsesliv som man har vanskelig for å skjule også videre.

Det er ikke sånn at det man ikke har erfaring med er så mye bedre enn det man kjenner, selv om vi mennesker alltid greier å overbevise oss selv om dette. Gresset er alltid grønnere på andre siden av gjerdet, heter det vel, og man kan tolke det som man vil. En erfaring jeg har er at alle sliter med sine problemer, uansett hvor veltilpasset de ser ut til å være. Ofte så er det de som det ser ut som at har minst problemer som har verre problemer enn alle andre.

En vis person sa en gang: "Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle". Så hvis ønsket til noen i denne tråden ble innfridd, at de fikk bytte kjønn, så tviler jeg på at de hadde fått det så veldig mye bedre enn de har det nå, for sånn funker det veldig sjeldent.

Gjest ei kjærring
Skrevet
Gutter har det så mye greie enn oss jenter. Mye mindre drama, følelser og komplikasjoner. Det må være greit å kunne synes at pilsing med kompiser og fotball er helt topp og ha som mål å pule flest mulig damer. I mitt neste liv vil jeg bli en gutt...

Er det så mye drama med oss damer da eller er det mye drama med noen damer, har intrykk av at enkelte liker å være dramaqueens.

Jeg er født dame og har vært i den tilstanden i 46 år og kan ikke si at jeg er spesielt dramatisk av meg. Når det gjelder følelser så har mannen min like mye av dem som meg, komplikasjoner er det ikke så mange av akkurat for noen av oss.

Pilsing med kompiser syns vi begge er hyggelig, og fotballen får han styre med selv uten nevneverdig dramatikk fra min side. Pulingen er mellom oss to, ikke noe mål å pule flest mulig lenger. :)

Det er en ting menn gjør som jeg skulle ønske jeg kunne, det var å slippe å dra ned buksa og sitte på huk for å pisse ute i naturen - der syns jeg mannfolka har sluppet billig unna. :)

Skrevet
Det er en ting menn gjør som jeg skulle ønske jeg kunne, det var å slippe å dra ned buksa og sitte på huk for å pisse ute i naturen - der syns jeg mannfolka har sluppet billig unna. :)

Ja, vi vant der! ;)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Dere som mener at gener ikke er arvelig: Jeg regner med at dere også mener at man da ikke er født med en personlighet, at man ikke kan skylde på genene at man er sjenert eller har en psykisk sykdom. Dere mener vel også at kjønnet overhodet ikke påvirker hjernen og at det ikke er noen sammenheng mellom sexlyst og kjønn, mellom interesse for biler og kjønn eller mellom noe som helst og kjønn egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...