Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #21 Skrevet 13. april 2009 Det er ingen som er "programmert" til noen som helst. Bruker du alltid det som unnskyldning når du ikke kommer opp og frem i verden? Eller når du ikke får til noe? Mennesker har fri vilje, vi skiller oss faktisk litt fra dyreriket, selv om vi også har instinkter behøver vi ikke å bli styrt av disse. Jenter kan selv velge hvilke typer menn man går etter. Det finnes drøssevis av menn som ikke er blant "ulvene" og dere står fritt til også å velge slike menn. Jeg bruker det ikke som unskyldning, men konstanterer at det er sånn det er. Vi kan ikke noe for at vi føler det vi føler. Klart vi kan velge slike menn, noen vi også gjør, men aldri hørt om ulv i fåreklær?
Gjest Cipheria Skrevet 13. april 2009 #22 Skrevet 13. april 2009 Jeg bruker det ikke som unskyldning, men konstanterer at det er sånn det er. Vi kan ikke noe for at vi føler det vi føler. Klart vi kan velge slike menn, noen vi også gjør, men aldri hørt om ulv i fåreklær? Nei, eg er nok ganske sikker på at det er ei unnskyldning. Er det fakta, må du komme med bevis. Og nei; personlege erfaringar er ikkje bevis. Det finst og kvinnelege ulvar.
Gjesten Skrevet 13. april 2009 #23 Skrevet 13. april 2009 Det jeg misunner gutter for er evnen til å ikke engasjere seg så mye, ikke føle så mye, og i det hele tatt slippe denne analyseringer. Dere kan godt si at det bare er å la være, men det er ikke det. Vi er programmert sånn. Jeg kjenner flere gutter som engasjerer seg like mye som kvinner, og som blir såret som bare det når de blir brukt/ikke får jenta de vil ha. Jeg tror bare ikke det er like vanlig at de viser kvinner den siden av seg. Jeg har brukt mye tid på å trøste guttevenner, som - tro meg - analyserer minst like mye som vi kvinner gjør.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #24 Skrevet 13. april 2009 Jeg bruker det ikke som unskyldning, men konstanterer at det er sånn det er. Vi kan ikke noe for at vi føler det vi føler. Dette er korrekt. Som det har vært påvist i andre tråder her, så er kvinner verden over i alle slags kulturer og til alle tider i snitt fire ganger så ofte deprimerte som menn. Kvinner er rett og slett det svake kjønn. Jeg er for øvrig sjeleglad jeg er mann.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #25 Skrevet 13. april 2009 Nei, eg er nok ganske sikker på at det er ei unnskyldning. Er det fakta, må du komme med bevis. Og nei; personlege erfaringar er ikkje bevis. Det finst og kvinnelege ulvar. Unskyldning for hva da? Jeg har jo ikke klaget på noe som helst, jeg har bare sagt at jeg er misunnelig. Bevis for hva? Ja, ulver finnes i begge kjønn, det har jeg aldri nektet for.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #26 Skrevet 13. april 2009 Man ser jo også hvordan sjekkemarkedet fungerer. Veldig kjekke gutter har alltid jenter som flokker seg rundt, og de blir aldri ditcha Pene jenter derimot blir stadig vekk "utnyttet" av disse guttene, og ditchet hele tiden. Det er slitsomt å være singel jente og hele tiden måtte passe på at man ikke blir tatt av ulvene. Det jeg misunner gutter for er evnen til å ikke engasjere seg så mye, ikke føle så mye, og i det hele tatt slippe denne analyseringer. Dere kan godt si at det bare er å la være, men det er ikke det. Vi er programmert sånn. Den sangen har jeg også hørt,men ble ikke like påvirket tror jeg Det første du må lære deg å slutte å bruke ord "utnyttet" og "tatt av ulvene". Sett på noe girlpowemusikk isteden! Neste gang du blir helt på tuppa av å sitte å spekulere,analysere og lurer på om han vil noe mer så er svaret ganske enkelt : nei! Er han interessert så merker du det!!! Tips: Finn deg mannevenner som du ikke er interessert i å ha et forhold med. Observer atferd og lær. Jeg vil tro du bli overasket av å høre at de faktisk er i stand til å føle ting de også.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #27 Skrevet 13. april 2009 Var det ikke ts som sa hun hadde fått et par hundre henvendelser fra gutter på ett eller annet sjekkeforum? Fælt å være dame, da. Mye bedre å være en av de to hundre gutta som må slite vettet av seg for å få så mye som et surt avslag.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #28 Skrevet 13. april 2009 Den sangen har jeg også hørt,men ble ikke like påvirket tror jeg Det første du må lære deg å slutte å bruke ord "utnyttet" og "tatt av ulvene". Sett på noe girlpowemusikk isteden! Neste gang du blir helt på tuppa av å sitte å spekulere,analysere og lurer på om han vil noe mer så er svaret ganske enkelt : nei! Er han interessert så merker du det!!! Tips: Finn deg mannevenner som du ikke er interessert i å ha et forhold med. Observer atferd og lær. Jeg vil tro du bli overasket av å høre at de faktisk er i stand til å føle ting de også. Jeg vet at gutter også har følelser, men det er da allmen vitenskap at kvinner og menns hjerner faktisk fungerer litt ulikt. Hvorfor jenter får fler meldinger på nettsteder enn gutter det vet jeg ikke, men det er jo uansett like mange gutter og jenter som ender opp med hverandre til slutt, så da får jo guttene like mye uttelling som jentene.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #29 Skrevet 13. april 2009 Jeg vet at gutter også har følelser, men det er da allmen vitenskap at kvinner og menns hjerner faktisk fungerer litt ulikt. Hvorfor jenter får fler meldinger på nettsteder enn gutter det vet jeg ikke, men det er jo uansett like mange gutter og jenter som ender opp med hverandre til slutt, så da får jo guttene like mye uttelling som jentene. Hjernene fungerer litt ulikt det er sant. Poenget er at du bør anstrenge deg for å forstå menn. Det er nøkkelen som gjør at du slipper mye unødig spekulering.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #30 Skrevet 13. april 2009 Hjernene fungerer litt ulikt det er sant. Poenget er at du bør anstrenge deg for å forstå menn. Det er nøkkelen som gjør at du slipper mye unødig spekulering. Jeg forstår menn, forstår hvordan de tenker, men jeg skulle ønske vi kunne ta ting like enkelt som de. Det er ikke fordi jeg ikke forstår de at jeg spekulerer, det er fordi hjernen min absolutt vil spekulere. Den er skapt for å kverne på tanker uansett hvor mye jeg heller vil kose meg og nyte livet.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #31 Skrevet 13. april 2009 Men det er virkelig ikke sånn at menn har det så mye enklere enn oss damer. Det er det du åpnet med,derfor så setter jeg spørsmålstegn ved om du forstår menn eller vet så mye om et mannehjerte.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #32 Skrevet 13. april 2009 Men det er virkelig ikke sånn at menn har det så mye enklere enn oss damer. Det er det du åpnet med,derfor så setter jeg spørsmålstegn ved om du forstår menn eller vet så mye om et mannehjerte. Vel, jeg baserer meg bare på hva guttevenner har fortalt meg om hvordan de har det.
Gjest Gjest_KeS_* Skrevet 13. april 2009 #33 Skrevet 13. april 2009 Gutter har det så mye greie enn oss jenter. Mye mindre drama, følelser og komplikasjoner. Det må være greit å kunne synes at pilsing med kompiser og fotball er helt topp og ha som mål å pule flest mulig damer. I mitt neste liv vil jeg bli en gutt... Jeg er gutt (vel, egentlig mann). Men jeg har ikke noe til overs for "pilsing". Jeg synes drikkekulturen i Norge er latterlig, og kan ikke skjønne hvorfor det skal være så utrolig kult å drikke seg dritings. Jeg blir faktisk litt flau på vegne av folk som snakker så mye om at de har drukket seg stupfulle/skal drikke seg stupfulle i helgen. "Voks opp" tenker jeg i inni meg. Jeg har heller ikke som mål å pule flest mulig damer. Tro det eller ei, men å pule er ikke det første jeg tenker på når jeg har fattet interessere for ei dame. Når det gjelder fotball så ser jeg sjelden på kamper med mindre det er favorittlaget mitt. Men det skal sies at jeg var mye mer opptatt av fotball for en del år siden. Jeg hadde aldri trodd at det skulle skje for en del år siden, men det ser ut til at jeg mer eller mindre har vokst av meg fotballinteressen. Hmmm... hva var egentlig poenget mitt med dette innlegget? Veit ikke helt, men dersom de egenskapene du beskrev over er grunnen til at du heller vil være gutt i ditt "neste liv", så er det ganske tydelig at du ikke vil bli gjenfødt som meg.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #34 Skrevet 13. april 2009 Jeg er gutt (vel, egentlig mann). Men jeg har ikke noe til overs for "pilsing". Jeg synes drikkekulturen i Norge er latterlig, og kan ikke skjønne hvorfor det skal være så utrolig kult å drikke seg dritings. Jeg blir faktisk litt flau på vegne av folk som snakker så mye om at de har drukket seg stupfulle/skal drikke seg stupfulle i helgen. "Voks opp" tenker jeg i inni meg. Jeg har heller ikke som mål å pule flest mulig damer. Tro det eller ei, men å pule er ikke det første jeg tenker på når jeg har fattet interessere for ei dame. Når det gjelder fotball så ser jeg sjelden på kamper med mindre det er favorittlaget mitt. Men det skal sies at jeg var mye mer opptatt av fotball for en del år siden. Jeg hadde aldri trodd at det skulle skje for en del år siden, men det ser ut til at jeg mer eller mindre har vokst av meg fotballinteressen. Hmmm... hva var egentlig poenget mitt med dette innlegget? Veit ikke helt, men dersom de egenskapene du beskrev over er grunnen til at du heller vil være gutt i ditt "neste liv", så er det ganske tydelig at du ikke vil bli gjenfødt som meg. Det kan nok stemme det. Nå handler jo ikke dette om fotball og pils på den måten, jeg kunne like gjerne skrevet, biler eller datamaskiner. Det handler vel i bunn og grunn om å kunne glede seg over småting.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #35 Skrevet 13. april 2009 Det kan hende du er mest borti guttunger og ikke menn?
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #36 Skrevet 13. april 2009 Det kan hende du er mest borti guttunger og ikke menn? Tja, nå var ikke denne tråden ment som kritikk av menn, men som en beundring av deres evne til å glede seg over de enkle tingene i livet.
Gjest Gjest_KeS_* Skrevet 13. april 2009 #37 Skrevet 13. april 2009 Tja, nå var ikke denne tråden ment som kritikk av menn, men som en beundring av deres evne til å glede seg over de enkle tingene i livet. Ha ha, den var morsom. Tror heller du burde beundre kvinners evner til å glede seg over de enkle tingene i livet. Slik som å shoppe, lese Comsopolitan og lignende blader, se på såpeserier, matche klær etc.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #38 Skrevet 13. april 2009 Ålreit,det var littt vanskelig å forstå..Jeg tror du klarer å glede deg mer over småting etterhvert når ting faller på plass og selve sjekkingen er historie,det har nok ikke så mye med kjønn å gjøre det altså..kanskje mer hvor man er i livet og hvilke målsetninger man har satt seg.
Gjest Cipheria Skrevet 13. april 2009 #39 Skrevet 13. april 2009 Unskyldning for hva da? Jeg har jo ikke klaget på noe som helst, jeg har bare sagt at jeg er misunnelig. Bevis for hva? Ja, ulver finnes i begge kjønn, det har jeg aldri nektet for. Dersom du er misunneleg, så indikera det at situasjonen du beskriver i første innlegg, ikkje er noko du opplever sjølv. Eg seier at dette er noko du fint kan greie å oppnå, "til tross" for at du er dame. Det blir då ein unnskyldning å seie at gutter har det enklare fordi dei er gutter. Du er jo ikkje gut, derfor blir tilstanden uoppnåeleg, og du har ingen grunn til å søke den. I staden for kan du skulde på ytre faktorar, sjølv om det er hos deg sjølv fasiten ligger. Dersom du vil ha enkle mål i livet, så setter du enkle mål. Du seier at du konstatera faktum (slik som det er). Men det du bygger påstanden din på er det du "opplever". Eg møtte ei stemor som slo barna sine ein gang, betyr det at alle stemødre slår barna sine? Nei. Og derfor (bla) er subjektive opplevingar upålitelege. Din påstand er derfor upåliteleg, og eg vil ha bevis for at menn har det enklare, og for at det er verre for damene på sjekkemarkedet. Det er ikke fordi jeg ikke forstår de at jeg spekulerer, det er fordi hjernen min absolutt vil spekulere. Den er skapt for å kverne på tanker uansett hvor mye jeg heller vil kose meg og nyte livet. Trur du at du tenkjer og spekulerer meir enn menn (generelt)? Trur du det er derfor dei greier å ta lettare på ting? Det er meir komplisert enn som så. Eg vil tru at dei fleste skjuler det når dei blir negativt påverka av hendingar. Med mindre det er snakk om veldig gode venner. Men det er fortsatt mykje man ikkje snakka om. Man har og ulike strategiar for å takle ulke hendingar. Nokre distansera seg og greier derfor å gi inntrykk av at dei ikkje bryr seg. Medan andre deler meir, og vil muligens virke skjørare. Men det betyr ikkje at det er tilfelle. Det man ser og det som faktisk er tilfelle, stemmer ikkje alltid overeins. Og man kan nok komplisere det enda meir. Uansett, så er det mogleg å snu tankegangen sin.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #40 Skrevet 13. april 2009 Dersom du er misunneleg, så indikera det at situasjonen du beskriver i første innlegg, ikkje er noko du opplever sjølv. Eg seier at dette er noko du fint kan greie å oppnå, "til tross" for at du er dame. Det blir då ein unnskyldning å seie at gutter har det enklare fordi dei er gutter. Du er jo ikkje gut, derfor blir tilstanden uoppnåeleg, og du har ingen grunn til å søke den. I staden for kan du skulde på ytre faktorar, sjølv om det er hos deg sjølv fasiten ligger. Dersom du vil ha enkle mål i livet, så setter du enkle mål. Du seier at du konstatera faktum (slik som det er). Men det du bygger påstanden din på er det du "opplever". Eg møtte ei stemor som slo barna sine ein gang, betyr det at alle stemødre slår barna sine? Nei. Og derfor (bla) er subjektive opplevingar upålitelege. Din påstand er derfor upåliteleg, og eg vil ha bevis for at menn har det enklare, og for at det er verre for damene på sjekkemarkedet. Trur du at du tenkjer og spekulerer meir enn menn (generelt)? Trur du det er derfor dei greier å ta lettare på ting? Det er meir komplisert enn som så. Eg vil tru at dei fleste skjuler det når dei blir negativt påverka av hendingar. Med mindre det er snakk om veldig gode venner. Men det er fortsatt mykje man ikkje snakka om. Man har og ulike strategiar for å takle ulke hendingar. Nokre distansera seg og greier derfor å gi inntrykk av at dei ikkje bryr seg. Medan andre deler meir, og vil muligens virke skjørare. Men det betyr ikkje at det er tilfelle. Det man ser og det som faktisk er tilfelle, stemmer ikkje alltid overeins. Og man kan nok komplisere det enda meir. Uansett, så er det mogleg å snu tankegangen sin. Er det nødvendig å lage en så stor sak ut av at jeg sier jeg vil være gutt i mitt neste liv? Livet som er nå gjør jeg det beste ut av, men det må være lov til å tenke og drømme litt om hvordan ting kunne vært også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå