Gjest Stjernedryss Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Gutter har det så mye greie enn oss jenter. Mye mindre drama, følelser og komplikasjoner. Det må være greit å kunne synes at pilsing med kompiser og fotball er helt topp og ha som mål å pule flest mulig damer. I mitt neste liv vil jeg bli en gutt...
Gjest Gjest - young boy Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Gutter har det så mye greie enn oss jenter. Mye mindre drama, følelser og komplikasjoner. Det må være greit å kunne synes at pilsing med kompiser og fotball er helt topp og ha som mål å pule flest mulig damer. I mitt neste liv vil jeg bli en gutt... Jeg vet ikke hvordan livet er som jente/kvinne, og vet heller ikke hvordan livet ditt er/har vært. Men mitt liv akkurat nå er ikke så enkelt som du skal ha det til, av ulike årsaker. Joda, det er digg å pilse og se fotball ilag med gode kompiser (den siste lar jeg ligge siden jeg ikke har erfaring på det området), og få alle bekymringene lagt til side. Men jeg vet alltid at neste morgen, neste uke, neste måned, så er alle faktorene som gjør livet kjipt, tilbake. Det er mange ulike faktorer, som jeg ikke gidder gå inn på, med ulik grad av "viktighet", men de helt er reelle. Livet er, som mange har sagt tidligere (men som jeg alltid mistenker for å ikke selv ha opplevd det) urettferdig, ikke alle har det like lett. Dessverre. Men jeg vet, tross min unge alder, at det er galt å generalisere alle medlemmene av et kjønn pga noen få individer. Ikke anta at jeg har det så mye lettere enn deg. Det synes jeg nesten er litt fornærmende, fordi du kjenner ikke meg. Let's be friends.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Jeg vet ikke hvordan livet er som jente/kvinne, og vet heller ikke hvordan livet ditt er/har vært. Men mitt liv akkurat nå er ikke så enkelt som du skal ha det til, av ulike årsaker. Joda, det er digg å pilse og se fotball ilag med gode kompiser (den siste lar jeg ligge siden jeg ikke har erfaring på det området), og få alle bekymringene lagt til side. Men jeg vet alltid at neste morgen, neste uke, neste måned, så er alle faktorene som gjør livet kjipt, tilbake. Det er mange ulike faktorer, som jeg ikke gidder gå inn på, med ulik grad av "viktighet", men de helt er reelle. Livet er, som mange har sagt tidligere (men som jeg alltid mistenker for å ikke selv ha opplevd det) urettferdig, ikke alle har det like lett. Dessverre. Men jeg vet, tross min unge alder, at det er galt å generalisere alle medlemmene av et kjønn pga noen få individer. Ikke anta at jeg har det så mye lettere enn deg. Det synes jeg nesten er litt fornærmende, fordi du kjenner ikke meg. Let's be friends. Jeg snakker jo ikke om enkeltindivider nå da, klart alle kan ha problemer av det ene eller det andre slaget, men det er tendenser jeg tenker på. Du må ikke bli fornærmet selv om jeg er misunnelig på dere.
Gjest Gjest - young boy Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Jeg snakker jo ikke om enkeltindivider nå da, klart alle kan ha problemer av det ene eller det andre slaget, men det er tendenser jeg tenker på. Du må ikke bli fornærmet selv om jeg er misunnelig på dere. Ble ikke fornærmet, selv om innlegget mitt kunne tolkes slik. Jeg synes det er litt vanskelig å diskutere generaliseringer og tendenser. Men på et punkt mener jeg det er en viktig forskjell mellom gutter og jenter, og det er forventningene jeg føler at gutter skal leve opp til. Du vet, Be A Real Man. Aldri hørt noe slikt på jentesiden.
Gjest Mo Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Gutter har det så mye greie enn oss jenter. Mye mindre drama, følelser og komplikasjoner. Det må være greit å kunne synes at pilsing med kompiser og fotball er helt topp og ha som mål å pule flest mulig damer. I mitt neste liv vil jeg bli en gutt... Husk at det stort sett er gutta som må forholde seg til disse dramaene, følelsene og komplikasjonene, da. I så måte er jeg glad jeg er jente. Dessuten sier det vel en del om hvilke gutter du er i befatning med dersom pilsing med kompiser, fotball og å pule flest mulig damer er det store. For ikke å snakke om at dette får deg til å øsnke du var gutt...
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Jeg har en guttevenn jeg...et "skikkelige mannfolk". Han deler alle tanker,sorger og gleder med meg og vet du hva? Han har definitivt like mye drama i sitt liv som det jeg har. Joda han klarer å holde maska og gå ut å ta noen pils med kompiser og knulle noen damer der jeg hadde liggi hjemme og deppet, men det biter han i ræva likavel etterpå. Jeg lover deg...det er ikke noe lettere å være mann. Jeg vil påstå at det til tider sikkert er mer frustrerende tilogmed...
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Gutter har også følelser og komplikasjoner, de holder det bare mer inni seg og later som om alt er greit. Statistisk sett er det flere gutter som er deprimerte og tar livet sitt... Dessuten er det noen gutter som ikke liker fotball i det hele tatt, og endel gutter som ikke liker pilsing og puling av flest mulig damer. Jeg kjenner flere gutter som omtaler seg selv som "forholdgutt", og ikke har så mye til overs for ONS. Selv skulle jeg gjerne kunnet åpne glidelåsen, slengt ut tissen og tissa istedenfor å dra ned flere bukser, legge papir på doringen hvis det er offentlig do, sette meg ned, tørke meg og dra på meg klærne igjen, dessuten er det mye lettere for gutter å onanere og å ha deilig sex. Og så har de ikke mensen og PMS. Men jeg kan sitte på bussen eller hvor som helst og være dritkåt uten at noen ser det... Og slipper å tenke på hvor jeg skal gjøre av spruten når jeg onanerer.
Transe Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Jeg er offisielt gutt/mann. Har vert mye ute som jente. Ville så sbsolutt vert jente om jeg fikk velge. Fordel med jente: Mye friere i klæveien Slipper dress og slips. Slipper å sjekke opp, blir sjekka. Det har jeg opplevd. Kan få føde og amme. Bakdel med jente: Mensen Kan stå å tisse, men det gjør jeg bare i skogen, ellers sitter jeg å tisser. Volstekt, redsel for overgrep. Blir kalt hore/løs for ingenting, gutta er baretøffinger om dem legger ned mange jenter. Men alt i alt, jeg ville vert jente .
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Føde og amme er da ikke en fordel med å være jente, det er en bakdel.
Nienna Skrevet 13. april 2009 #10 Skrevet 13. april 2009 Statistisk sett er det flere gutter som er deprimerte og tar livet sitt...Fail. Statistisk sett er det kvinner, og spesielt tenåringsjenter som er deprimerte, men det antas å være digre mørketall angående deprimerte av det mannlige kjønn. Måtte bare skyte inn akkurat det.
Kiyo Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 Jeg tror ikke jeg ville vært gutt/mann om jeg fikk velge. Jeg er stolt av å kunne føde og amme. Hva kan vel være mer fantastisk enn å bære fram et barn og så kunne ta seg av det? Stolt av kroppen min som kan det jeg Jeg liker tanken på at jeg og mine venninner har ingen problemer med å dele følelser og tanker på en måte ingen menn jeg kjenner gjør med hverandre. Jeg har lov til å ta vare på meg selv, har større utvalg i klær, slipper å måtte "tøffe" meg til for alt og alle, og har et bedre anlegg for å kunne språk (noe jeg har en interesse for) i stedet for matematikk. Kjønnsmessig har jeg mindre plager enn menn selv med tanke på mensen og PMS (og jeg skulle likt og sett en mann som kan blø i syv dager strekk uten å dø av det :gjeiper: ) Når det kommer til det å stå og tisse, vel, i min barndom opparbeidet jeg meg den egenskapen i speider'n (å aldri måtte oppleve barnål i rumpa mer var motivasjon nok til å øve i dusjen) Har ikke tatt det i bruk på flere år nå da men skal nok få det til igjen hvis jeg må. Alt jeg kommer på i farta ^^
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #12 Skrevet 13. april 2009 Føde og amme er da ikke en fordel med å være jente, det er en bakdel. Dette er da absolutt en av fordelene ved å være jente! Jeg ble veldig nyskjerrig på hvor gammel du er nå jeg
Teriyaki Skrevet 13. april 2009 #13 Skrevet 13. april 2009 Føde og amme er da ikke en fordel med å være jente, det er en bakdel. Det er vel strengt tatt en personlig mening, dermed kan du jo ikke si at sånn og sånn er det. Selv ser jeg virkelig fram til det å gå gravid, føde og amme. Jeg er glad det er jeg som må stå for den delen når den tid kommer. Jeg er kjempeglad for å være jente. Ser ikke så veldig mange fordeler med å være gutt. Har ikke interesse av å ha mange kompiser på et overfladisk nivå som kun ser på fotball og drikker øl. Forøvrig er det mange gutter som har skikkelig venneforhold og som gjør mye annet, men nå går jeg bare utifra ts sin beskrivelse av den generelle gutten. Heldivig er kjæresten min mer dyp enn som så, selv om han også er veldig glad i øl og fotball.
Gjesten Skrevet 13. april 2009 #14 Skrevet 13. april 2009 Føde og amme er da ikke en fordel med å være jente, det er en bakdel. Jeg synes absolutt det er en fordel! Jeg synes også at pilsing med kompiser eller venninner et helt topp. Er ikke fan av fotballen, men gå ut å ta noen øl, eller ta noen øl hjemme og se en film.. Absolutt en bra kveld! Jeg ville ikke vært mann om jeg fikk velge..
Gjest kenneth Skrevet 13. april 2009 #15 Skrevet 13. april 2009 Kjønnsstereotypier har livets rett fordi folk (som TS, med mindre hun var i tøysehumør) lar seg forlede til å tro at kjønnsforskjellene er større enn de virkelig er/bør være. Hvis man begynner å tenke litt selv, fremfor å la kjønnsindustrien diktere hvordan man lever livet, vil verden bevege seg et steg i riktig retning. Dessverre tyder lite på at det fremskrittet er nært forestående. At Beyonce bidrar til å forsterke forskjeller hun selv syter over, får bli dagens humoristiske innslag. Men låta er fin den.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #16 Skrevet 13. april 2009 Jeg synes det er litt vanskelig å diskutere generaliseringer og tendenser. Men på et punkt mener jeg det er en viktig forskjell mellom gutter og jenter, og det er forventningene jeg føler at gutter skal leve opp til. Jeg synes du syter mye. Selvsagt skal menn Be a Real Man. Kvinner har også slike forventninger til seg. Det er skikkelig synd om du ikke klarer å diskutere tendenser/generaliseringer: det er jo nettopp hva det er. Det er altså ikke plassen å komme opp med personhistorier - vi diksuterer tendenser. Ofte kan det se enklere ut å være mann. De slipper husarbeid, føde barn, ta mammpermisjon og de slipper å unnskylde seg. Menn bare kjører på og kommer seg opp og fram. Kvinner skal være mer diplomatiske og moderate, og ta hensyn til alle andre. Menn bare sier tut og kjør og reiser på tur. Så er de utro og får et løsbarn. Men konen står der hjemem og tilgir.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. april 2009 #17 Skrevet 13. april 2009 Man ser jo også hvordan sjekkemarkedet fungerer. Veldig kjekke gutter har alltid jenter som flokker seg rundt, og de blir aldri ditcha Pene jenter derimot blir stadig vekk "utnyttet" av disse guttene, og ditchet hele tiden. Det er slitsomt å være singel jente og hele tiden måtte passe på at man ikke blir tatt av ulvene. Det jeg misunner gutter for er evnen til å ikke engasjere seg så mye, ikke føle så mye, og i det hele tatt slippe denne analyseringer. Dere kan godt si at det bare er å la være, men det er ikke det. Vi er programmert sånn.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #18 Skrevet 13. april 2009 Det må være deilig å være dame. I hvert fall hvis man var en pen dame. Ha som hovedinteresse å bruke opp penger på å shoppe klær og annet dill-dall. Bruke noen timer på egenpleie foran speilet og så stå hele kvelden og avvise beilere. Slippe forventningspress om å utrette noe særlig mer enn deltidsstilling i det offentlige. Et enkelt liv.
Gjest Cipheria Skrevet 13. april 2009 #19 Skrevet 13. april 2009 Det er jo ganske enkelt å sette seg ned å sei at damer har det vanskelegare, og for så å bruke det som ei unnskyldning for livet man har laga seg. Dersom man opplever at jentene rundt ein er hysteriske, så får man skifte vennegjeng. Eller kanskje det er ein grunn til at man har slike venner. Uansett; vil man ha ei forandring i livet sitt, er man nødt å jobbe for det sjølve. Kjønn er ikkje ei begrensning, det har vi mange eksemplar på. Man kjem seg heller aldri vidare om man skal skulde på ting rundt seg. Stereotypen hevdar og at mannfolka har mindre kjensler, noko som kan føre til at mannfolka ikkje vil innrømme når dei sliter. Noko som igjen fører til at mennene ikkje går til psykolog/ lege når det er nødvendig. Du vet, Be A Real Man. Aldri hørt noe slikt på jentesiden. Vi ska vere sexy, flinke på skulen, ansvarlege osv. Nokre fryktar at den neste generasjonen med jenter kjem til å komme med ei bølgje av depresjon pga at dei ikkje greier å leve opp til forventningane..
Gjest Gjest_mannen_* Skrevet 13. april 2009 #20 Skrevet 13. april 2009 Man ser jo også hvordan sjekkemarkedet fungerer. Veldig kjekke gutter har alltid jenter som flokker seg rundt, og de blir aldri ditcha Pene jenter derimot blir stadig vekk "utnyttet" av disse guttene, og ditchet hele tiden. Det er slitsomt å være singel jente og hele tiden måtte passe på at man ikke blir tatt av ulvene. Det jeg misunner gutter for er evnen til å ikke engasjere seg så mye, ikke føle så mye, og i det hele tatt slippe denne analyseringer. Dere kan godt si at det bare er å la være, men det er ikke det. Vi er programmert sånn. Det er ingen som er "programmert" til noen som helst. Bruker du alltid det som unnskyldning når du ikke kommer opp og frem i verden? Eller når du ikke får til noe? Mennesker har fri vilje, vi skiller oss faktisk litt fra dyreriket, selv om vi også har instinkter behøver vi ikke å bli styrt av disse. Jenter kan selv velge hvilke typer menn man går etter. Det finnes drøssevis av menn som ikke er blant "ulvene" og dere står fritt til også å velge slike menn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå