mjau-mjau Skrevet 13. august 2009 #301 Del Skrevet 13. august 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. august 2009 #302 Del Skrevet 13. august 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 13. august 2009 #303 Del Skrevet 13. august 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heart* Skrevet 23. august 2009 #304 Del Skrevet 23. august 2009 Innom å legger igjen spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heart* Skrevet 27. august 2009 #305 Del Skrevet 27. august 2009 Håper alt er bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 27. august 2009 #306 Del Skrevet 27. august 2009 Bettie Innom for å hilse på deg, og håper alt står bra til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. august 2009 #307 Del Skrevet 29. august 2009 Lurer på hvor Bettie har gjort av seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 29. august 2009 #308 Del Skrevet 29. august 2009 Nå er det lenge siden du har skrevet her, håper at alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heart* Skrevet 30. august 2009 #309 Del Skrevet 30. august 2009 Innom med en Håper du har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. august 2009 #310 Del Skrevet 30. august 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 30. august 2009 #311 Del Skrevet 30. august 2009 Hei Bettie, Jeg er ofte innom leser selv om jeg ikke skriver noe. Nå er det lenge siden du har vært her, håper alt er bra med deg. Stor klem fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heart* Skrevet 10. september 2009 #312 Del Skrevet 10. september 2009 Innom med en Håper alt er bare bra med deg Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rekaaa Skrevet 12. september 2009 #313 Del Skrevet 12. september 2009 Håper alt er bra Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 16. september 2009 #314 Del Skrevet 16. september 2009 Hei Bettie Håper det er bra med deg. Tenker masse på deg. Lenge siden du har vært her nå så. Reiser østover en drøy uke vi nå, så ville bare legge igjen en hilsen før jeg drar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. september 2009 #315 Del Skrevet 16. september 2009 Regner med du har nok med deg selv om dagen, så jeg sender noen varme tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 16. september 2009 #316 Del Skrevet 16. september 2009 Hei Bettie, Sender deg positive tanker, og håper det er bra med deg. Klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 30. september 2009 #317 Del Skrevet 30. september 2009 Savner deg, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. september 2009 Forfatter #318 Del Skrevet 30. september 2009 hallo dere. takk for alle positive tanker og hilsner. sommeren har ikke vært så god med meg, så den hopper jeg bare over. men en endring i medisinene mine har hjulpet meg over kneika igjen. det bli bare små bokstaver denne gangen, for jeg skriver bare med en hånd. den andre er godt innsurret og høyt hevet op en pute. fikk operert håndleddet i går. en av senene i hånda lå i knip, så fingrne sovnet. men nå er senen splittet. det gjør jo vondt noen dager og så blir det bra igjen. frøkna er hjemme og pleier meg, gir meg mat og det jeg trenger. må bare fortelle om helgen som var, for da var jeg med på noe veldig spesielt. hele familin, btors familie og foreldrebe mine var invitert i et bryllup i bretange. av min familie var det bare jeg som kunne dra. halvdelen er ute og reiser så han kunne ikke bl med. vi fløy til paris fredag, og flturen gikk helt greit. bror hadde bestil bil - 7 seter - fra flyplassen. men der hadde det vært noe kluss med bestillingen, for 5 store mennesker med bagasje ble tilbudt en liten golf. da bror hadde fått stilt inn setet slik at han kunne kjøre - han er to meter lang, var det ikke plass til noen i setet bak. vi fikk kranglet oss til en litt større opel. jeg måtte ta av meg skoa og fikk ett bein litt under forsetet og ett mellom forsetet og døra. svigerinne satt i midten og fikk plassert sine bein under hvert sitt sete. hun hadde i hvert fall ingen seterygg foran seg. på den måten fikk far litt bedre plass i baksetet. takket være gps-en jeg lånte av frøkna kom vi greit fram til landsbyen hvor vi skulle bo. men veien der var for liten til å få inn på kartet. etter en del om og men fant verten ut at det lureste var å finne oss og vise vei. bror, svigerinne, deres datter og jeg skulle dele to rom på en b-b. etter at vi hadde fått nøkkelen kjørte vi mor og far dit de hadde fått overnattingssted - på slottet der bryllupet skulle være. og så kjørte vi til nabobyen for å hente niese. jeg fikk heldigvis et rom for meg selv. det var et veldig koselig sted lyst og rent med skodder til vinduene og et lekkert bad. frokosten var god - og rikelig, med pariserloff, tynne pannekaker, juce, kaffe, melk, syltetøy av den hjemmelagde sorten. nå er ingen av oss veldig bevandret i fransk, og vertskapet lite i engelsk, meb ved hjelp av et blandingszpråk og miming forsto vi hverandre godt nok til å kunne avtale tid for frokost. siden vi ikke kom oss i seng før ved halv-to-tiden, valgte vi en sen frokost. bror og jeg kjørte ned til byen - en koselig havneby og tittet litt på livet der. kvelden før fikk vi greie på at det var ikke et hvilket som helst bryllup vi skulle i. brudgomen hadde arvet tittelen markis, så dette var årets kjendisbryllup i regionen med gjester som lorder fra skottland, noen viscomter og baroner + en god del europeiske økonomistørrelser. jeg var veldid glad for at jeg hadde kjøpt meg en lang, ny turkis silkekjole. da vi ankom kirken sto masse folk og så på oss, både på veien og i vinduene. det er først gang jeg har bltt sett på som en kjendis. serimonien i kirken varte i to timer, med innleid kor til å synge salmene, korgutter, røkelse og alt som hører til i en katolsk vielse. da selv seremonien var over hørte vi fløytetoner og et sekkepipeorkester fra området spilte. det var besten som å bli satt tilbake til middelalderen, jeg er ikke akkurat fan av sekkepiper, men dette passet absolutt inn. etter kirken var det mottagelse ved den eldste bygningen på slottsomådet. der var det korsang. sekkepiper, drill og jonglering med store flagg, masse sjampanje og kanapeer. det var rundt 250 mennesker invitert til mottagelseb, og brudeparet håndhilste på alle før de gikk inn og vinket til gjestene fra en slottsbalkong. til middag var det 156 gjester. alle disse fikk ikke plass i spisesalen, så swt var satt opp et stort telt, med skikkelig tregulv. innvebdig var teltet drapert med et hvitt, silkeaktig stoff, bordene var pyntet med sjampanjefargede roser, hvite liljer og eføy, og store sjuarmede sølvkandelabre med hvite lys. middagen besto av tre retter pluss en hvilerett. det ble mye bestikk å holde styr. jeg satt ved ett av de ti hovedbordene sammen med en polakk som snakket litt engelsk, men ogdt fransk, en fransk dame som bare snakket fransk, en sveitser som snakket fransk og tysk, en polsk dame som snakket utmerket engelsk og fransk, en annen polakk som snakket engelsk, en av mine kusiner, en pols dame som bare snakket litt fransk og en franskmann som snakket ørlite engelsk - og så jeg som snakker engelsk, forstår og snakker litt tysk og som er dårlig i fransk. de som snakket språk jeg kunne satt så langt unna at jeg ikke fikk snakket med dem og det felles språket til resten var fransk. menetter hvert som vinen gikk inn, ble min bordkavaler bedre og bedre i engelsk og jeg bedre og bedre i fransk. middagen besto av forrett: kamskjell og gåselever hovedrett: indrefilet av okse, perfekt stekt og så mørt at man kunne ha spist den med skje. til forretten var det hvitvin - litt søt men perfekt yil sjlmat. rødvinen var bare nydelig, og eksklusiv fikk jeg beskjed om, men det hadde ingen behøvd å fortelle meg hvilerett: toast med smeltet ost. fritt valg av rød eller hvitvin så gikk vi ut til et fantastisk fyrverkeri som varte i rundt et kvarter før vi gikk inn til sjampanje og dessert. jeg drakk minst like mye vann som vin, ellers hadde jeg blii godt på snurr. vi hadde hatt med en kransekake, og den ble servert etter desserten. det var mange som ikke hadde smakt det før så jeg gikk litt rundt og serverte smaksprøver på engelsk, tysk og fransk. etterpå var det dans og fri bar. vi var i seng rundt tre. for å få niese hjem til seg, måtte vi kjøre henne tidlig til stasjonen før vi henet mor og far og takket pent for oss. det er en 6-7 timers tur derfra til paris. vi spiste lunsj ved mont st.michele- en fantastisk bebygd øy like ved fastlandet. middag spiste vi på hotellet like ved flyplassen, for flyet gikk ganske tidlig mandag. det ble alts nok en sein kveld og tidlig morgen. jeg kjørte foreldrene mine hjem, og på veien videre måtte jeg stoppe og kjøpe kaffe, for jeg kjente at jeg kunne sovne ved rattet. og i går ble je alså operert. det er litt rart å si at man er i slekt med en markis. hsn er sønn av en av mine kusiner. og et slikt bryllup får jeg nok aldri oppleve igjen må gi meg med skriving nå, ellers får jeg vondt i den andre armen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 30. september 2009 #319 Del Skrevet 30. september 2009 Hei Bettie Der var du jo. Så kjekt å "se" deg igjen Så trist å høre at sommeren ikke har vært god med deg, men desto gledligere å høre at du er bedre nå Høres ikke godt ut med den oprasjonen, men så lenge du blir bra igjen så. Du verden for et brylupp dere har vært i. Høres ut som en drøm Bortsett fra bilturen da. Ønsker deg god bedring Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. oktober 2009 #320 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hurra! Bettie is back Fint å se deg her inne igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå