Gjest O-Ren Ishii Skrevet 26. april 2009 #241 Skrevet 26. april 2009 Det jeg synes er interessant er at menn har ikke vært så store før i historien, det er først i nyere tider at man har hatt mulighet til å bli så stor. Likevel mener KM at kvinner alltid har villet hatt noe sånt og at det ligger i naturen deres. Jeg forstår ikke helt tanken. Det er akkurat det jeg også finner merkelig. :klø: Jeg bryr meg fint lite om hva andre jenter foretrekker av menn, og hva jeg finner pent er ikke nødvendigvis det andre finner pent. Jeg liker imidlertid ikke at man rakker ned på noens kroppsbygging, enten den er ekstremt stor eller veldig smal. Forøvrig har jeg lite til overs for syting. Og det jo egentlig syting fra TS' side denne tråden dreier seg om.
firewater Skrevet 26. april 2009 #242 Skrevet 26. april 2009 Det er litt fascinerende å lese følgende: Det du bør gjøre er å finne frem til hvordan en ultra-feminin kropp skal se ut (det finnes det studier på), få deg en slik kropp og så blir frustrert dersom menn heller foretrekker skikkelig maskuline damekropper. Da får du min fulle sympati og et slikt prosjekt er faktisk relevant i forhold til det jeg forfekter også. Hvis poenget var å få en kropp som kvinner synes var ideal så virker det mer naturlig å spørre dem enn å gå etter hva en biolog måtte eventuelt mene om det. Han sammenlignet muskler med at man aldri kan ha for mye penger eller være for pen. Jeg vil heller si at det har mer til felles med høyde eller penisstørrelse - til slutt blir man så stor at man ikke kan brukes til noe lenger og bare er grotesk. Dette gjelder menn med kuker som Cola-flasker, menn på høyde med Yao Ming og menn med musklene som KM snakker om. Man tar en av svææært mange faktorer, bygger det opp til det latterlige for å gjøre opp for det andre man ikke har og deretter klarer man ikke å forstå hvorfor man ikke gjør det bra.
Gjest Grafica Skrevet 26. april 2009 #243 Skrevet 26. april 2009 Er det bare jeg som ikke forstår tittelen på denne tråden? :klø: Ellers meget enig i de to siste postene over meg... Spesielt det med historisk sett. For et par hundre år siden var fedme et tegn på velstand, men ellers var menn ganske normalbygde, sålangt jeg har inntrykk av...
absinthia Skrevet 26. april 2009 #244 Skrevet 26. april 2009 Synes denne påstanden er relativt problematisk. Helt siden grunge og dance musikken kom har jo heavy metal hatt et slags nerdestempel. Metalfan er i høy grad nerder, dvs. de ser nødvendigvis ikke ut som det , men vi er det. Metalfan har en egen tendens til å kjenne sin "metalkrønike", kunne årstall for plateutgivelser, huske platecover, flere bandhistorier mm og er betegnet som de mest trofaste fans i musikkverdenen. Ps. Jeg hører på annen musikk også, bare så det er sagt, så de siste 10 årene har jeg bare vært en helt vanlig musikknerd og ikke hardcore matalfan. Men nerdete; Jah!
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 26. april 2009 #245 Skrevet 26. april 2009 Metalfan er i høy grad nerder, dvs. de ser nødvendigvis ikke ut som det , men vi er det. Metalfan har en egen tendens til å kjenne sin "metalkrønike", kunne årstall for plateutgivelser, huske platecover, flere bandhistorier mm og er betegnet som de mest trofaste fans i musikkverdenen. Signerer! Man må kunne sin metall.
Gjest Bond Skrevet 27. april 2009 #246 Skrevet 27. april 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Anglofil Skrevet 27. april 2009 #247 Skrevet 27. april 2009 Alle er forskjellige, og da har man gjerne ulike preferanser også. Jeg har ikke inntrykket at kvinner generelt kun faller for 'slike' menn, uten at jeg kan se hva som nødvendigvis er så galt med en mann som er 'nerd'. Mvh Yvonne
Gjest like Skrevet 27. april 2009 #248 Skrevet 27. april 2009 Finnes den? At den ekstreme venstresiden forakter styrke i form av materiell rikdom, som f.eks. når de hater rike mennesker, rike vestlige samfunn osv. er en kjensgjerning. At den ekstreme venstresiden hater mannen fordi mannen har hatt mer makt i samfunnet enn kvinner like så. Alt mandig, som f.eks. fysisk styrke blir således lag for hat og forakt. Jeg hater ikke menn som er fysisk sterke eller har masse muskler. Men når jeg tiltrekkes av en mann så er ikke muskler nok, det må være mer der. Og er det mer der så kan jeg like godt falle for en muskelbunt som for en gjennomsnittsmann. Man har sine preferanser, mine går ikke så mye på utseendet som det går på hva han kan tilby meg mentalt. Likevel hater jeg ikke de som ikke passer mine preferanser.
Gjest ei frue Skrevet 27. april 2009 #249 Skrevet 27. april 2009 Ja denne tråden er en eneste stor holdningskampanje, dine sneversynte holdninger. Jeg kan ikke erindre at jeg har sett en eneste bodybuilder-kropp på noen av mannfolka på bildene fra mine bestefordeldre's yngre dager. Jeg er veldig feminin og langt fra noen feminist, men likevel så tilhører ikke du mitt mannsideal. Du må lære deg å godta at folk er forskjellige. Min mann driver med slektsgranskning og har utrolig mange bilder fra generasjoner tilbake, og ingen ser ut som KM's ideal. Jeg er feminin jeg også, ingen panserfeminist og det skal mer enn muskler til å fange meg. Mannen min trener og er sprek, har passe med muskler og har mye i hodet samt at vi er på bølgelengde når det gjelder politikk, etikk og moral. Kvinner er forskjellige, det en kvinne liker trenger ikke en annen kvinne like. Og menn er også forskjellige, det en mann liker trenger ikke en annen mann like.
Gjest Gjest_femi_* Skrevet 27. april 2009 #250 Skrevet 27. april 2009 Det er riktig, men denne tråden handler nå uansett om dette mystiske fenomenet som går ut på at damer ønsker menn som er sykelige og svakelige, fremfor barske muskelbunter slik de burde. Jeg forlanger å kunne velte meg i damer som en bi-effekt av å være grizzlybjørn av en mann. Menn er ikke ENTEN sykelige og svake ELLER muskelbunter, dvs. menn som ikke er muskelbunter er ikke automatisk sykelige og svake. Har du ikke lært noe om livets nyanser under utdanningen din?
Gjest Gjest_femi_* Skrevet 27. april 2009 #251 Skrevet 27. april 2009 Vet du hva Konservativ Mann? jeg synes at det er helt greit at du liker kropper som i bildene du har lagt ut. Det støter meg ikke overhodet. Jeg er dessuten sikker på at det finnes ganske mange kvinner som liker slike kropper, selv om flertallet nok foretrekker kropper som er litt mindre muskuløse/fete. Ditt problem er slik jeg ser det ikke den gigantiske kroppen din, men snarere holdningene du forfekter. Mennesker er jo så veldig mye mer enn akkurat det fysiske ytre. Just presis. KM kan ha så mange muskler han vil, en mann kan gjerne ha store muskler men for min del bør han ha helt andre holdninger enn KM for at jeg skal tenne.
Konservativ Mann Skrevet 27. april 2009 Forfatter #252 Skrevet 27. april 2009 Menn er ikke ENTEN sykelige og svake ELLER muskelbunter, dvs. menn som ikke er muskelbunter er ikke automatisk sykelige og svake. Har du ikke lært noe om livets nyanser under utdanningen din? Det er klart det finnes mellomting, f.eks. menn som befinner seg i størrelsen 90-100kg, men idealmannen, slik denne portretteres i media, er gjerne 185 og veier 80kg. Det er stusselige saker, gitt. Nå skal det sies at jeg har drevet med kondisrelatert idrett før og har like stor respekt for veike fotballspillere som ekte mannfolk, men det er artig å sette ting litt på spissen. Hvor ble mannsidealet fra min barndom av, jeg tenker på He-Man, GI Joe, Hulk Hogan, barbaren Conan osv. Er ikke dette noe å strekke seg etter, da?
Pjukset Skrevet 27. april 2009 #253 Skrevet 27. april 2009 Nå skal det sies at jeg har drevet med kondisrelatert idrett før og har like stor respekt for veike fotballspillere som ekte mannfolk Jeg har aldri snakket med en så sneversynt person noensinne. Forteller det deg ingenting at det er ingen i tråden her som støtter deg i hva et ekte mannfolk er? Tren, få muskler, se ut som He-man. Men slutt å lev i den villfarelsen at det er slik en mann må se ut for å være mann.
PeeWee Skrevet 27. april 2009 #254 Skrevet 27. april 2009 Uansett, hva er poenget med så store muskler så lenge man har skytevåpen?
Gjest ja Skrevet 27. april 2009 #255 Skrevet 27. april 2009 Jeg blir mer kåt av intelligens enn store muskler. Trener fyren er det bare bonus, men hvis jeg måtte velge mellom en vanlig mann med doktorgrad i kjernefysikk eller Ronnie Coleman, så hadde det blitt førstemann.
Gjest Gjest-H Skrevet 27. april 2009 #256 Skrevet 27. april 2009 Jo større jo mer mann? Jeg ser ikke nytteverdien i være så jævla svær. I hvilke overlevelsessituasjoner foruten slossing på byen er det optimalt å være arnold stor? Du har bygd deg opp en en stor kropp med muskler som man ikke har bruk for i dagligdagslivet og som tar opp mye av det oksygenet du tilfører kroppen. Ta med en kar på Arnold størrelse og gå ei 3mil på ski, se hvor fort han går og hvor lang tid det tar før han gir opp. Det er langt mer praktisk og nyttig å være en blanding av sterk, sensterk og utholden. Hvor stor sannsynlighet er det for at du kommer ut for en situasjon i livet der det er nødvendig å løfte 200kg med brystmusklene? Det er ikke negativt å være sterk, men jeg vil aldri i verden ofre nytten av å være utholden til fordel for å kunne løfte ei stang med masse vekter på. Se på gutta i spesialstyrkene, de har det jeg vil kalle perfekt fysikk, sterke og utholdene, optimale kropper for å takle de fleste situasjoner i livet der fysikken blir satt på prøve. Her er et bilde av Navy Seals, de er godt trente, men ikke spesielt svære. Disse gutta går gjennom laaaaaaangt hardere fysiske og psykiske utfordringer enn det de store gutta som løfter tunge vekter i en avslappet atmosfære på et treningstudio gjør. Er ikke noe mindre menn fordi de ikke er like store som arnold var. Faktum er at, foruten at de ikke løfter like tunge vekter som Arnold gjorde så slår de ham på alle andre fysiske utfordringer, og med god margin.
firewater Skrevet 27. april 2009 #257 Skrevet 27. april 2009 Hah, Navy Seals! For noen pingler! Klarer ikke å løfte en svært tung gjenstand en gang...
Gjest amu Skrevet 27. april 2009 #258 Skrevet 27. april 2009 Amu: "For hvor ofte er det bruk for styrken din?" Styrke har ALLE bruk for. Hele tiden. Kanskje ikke benkpress, da det finnes så mange andre nyttig øvelser å kjøre, men styrketrening generelt vil ha en positiv effekt på nesten alle. Sett utifra at man får et program som er skikkelig satt opp, og som lar en presse grensene sine litt. Ikke bare et copy-paste program en såkalt PT har satt opp iløpet av 5 min. Ja vi har alle bruk for styrke. Men vi har ikke bruk for å kunne løfte f.eks en "ball" på 180 kg opp på ei hylle. De gangene jeg har behov for hjelp med å løfte ting, skal tingene flyttes langt og de er store og uhåndterlige, så en person klarer ikke å flytte tingen alene uansett. Forøvrig er noen av påstandene her inne helt på jordet. Man trenger ikke være feit, klumpete, ha dårlig kondisjon, mindre smidig eller være treig dersom man trener vekter. Generaliseringer funker best om de har en brodd i seg, ikke om de er basert på egen fantasi. Man trenger ikke det, men noen er det faktisk, og det har jeg sett med egne øyne.
Gjest amu Skrevet 27. april 2009 #259 Skrevet 27. april 2009 KM: Jeg kan ikke se for meg at du vil lykkes med denne holdningskampanjen din. Du er så fokusert på utseende. Jeg og de jeg kjenner ble mindre opptatt av det ytre da vi gikk ut av vgs. Nå er det indre kvaliteter som betyr mest. Mens du får ut din frustrasjon her, koser vi andre oss sammen. Tenk det - en gjeng med veike, svake, lite maskuline, metroseksuelle nerdegutter har det artig med feministiske, sosialistiske lesber. Vi formerer oss og oppdrar barn som sikkert blir av samme ulla. Grøss og gru... Selv om du er stor og sterk kan du få være med i gjengen, eneste kravet er at du legger fra deg noen av holdningene dine. Det er nemlig dem vi ikke liker.
Gjest Gjest_Kvinnen_* Skrevet 27. april 2009 #260 Skrevet 27. april 2009 Jeg elsker mannen min. Han er 190 høy, har store armer, store lår, store legger, er bred over skuldrene, har fine brystmuskler, har kroppshår og et mandig ansikt. Han veier litt over 100 kg og er en flott og staut mann. Hvorfor elsker jeg ham? Fordi han er snill som dagen er lang. Fordi han respekterer meg, som er gudinnen hans. Fordi han gjør like mye husarbeid som meg. Fordi han er sammen med ungen vår like mye som meg. Fordi han støtter meg i alt jeg gjør. Fordi han er stolt av meg som har en flott jobb. Fordi han er ambisiøs og gjør karriere. Fordi det er en selvfølge for ham at jeg gjør karriere. Fordi han er en flott samtalepartner som setter pris på meg og mine meninger. Fordi han er uenig med meg når det trengs. Fordi han er mann nok til å tåle at også en kvinne kan være sterk og smart. Fordi han er fantastisk i senga. Og fordi han har hjerne nok til å skjønne at han ikke er bedre enn meg på grunn av at han har penis.
Fremhevede innlegg