Gå til innhold

Glabarn?

GlaJenta88

Anbefalte innlegg

Det var litt kjipt :sukk: Men kanskje han endrer mening innen 17. mai? :jepp: Det ordner seg nok, hvertfall siden dere har middagsplaner for 17. mai, for da må han jo på en måte pynte seg litt, og da endrer han kanskje meningen om å se på toget osv?

Sov godt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var litt kjipt :sukk: Men kanskje han endrer mening innen 17. mai? :jepp: Det ordner seg nok, hvertfall siden dere har middagsplaner for 17. mai, for da må han jo på en måte pynte seg litt, og da endrer han kanskje meningen om å se på toget osv?

Sov godt! :klem:

:heiajente: Heihei Kit!

Tjæ. Jeg tror han ikke er så glad i 17. mai egentlig. Det blir for mye styr for han. Og nå har jeg faktisk begynt å vurdere tanken på at han skal "få lov" til å slippe også.. Det er jo siste barnefrie 17. mai, hvis alt går etter planen. Fra neste år har har han jo ikke noe valg lenger på en måte. Husker jo alltid at pappa ikke var den ivrigste til å kjøre til byen på 17. mai (sånn før jeg begynte på skolen da, og skulle gå i toget selv). Så det er vel noe med de mannfolka. :gjeiper: Synes jo at han skal pynte seg for det, da. Og ikke sitte her hjemme og spille PCspill. Selv om det helt sikkert er det han har mest lyst til. :ler:

Når det gjelder at han ikke gadd å gå ut med søpla igår, så er jeg mer irritert på det. Han lovet at han skulle ta det nå før han dro på jobb istedet, men jeg forsøkte å si at katten har en forkjærlighet for plastposer og at søppelposer ikke kan bli stående over natta. Ja, da var det ikke hans feil hvis katten gjorde det, da. :sukk: Så jeg tok med katten inn på soverommet vårt i natt, og da holdt hun seg vekk fra kjøkkenet. Helt til sambo stod opp for å gå på do, og kastet katten ut i stua samtidig. Når jeg stod opp etter at han var gått, så var det søppel og opprivde poser og papirbiter over hele kjøkkengulvet. Hadde han giddi å tatt med seg selve posene, da? Nei. :sukk: Så jeg får ta det selv hvis jeg skal ut idag. Jeg vet at katten ikke klarer å holde seg unna så altfor lenge, gitt.

Teit start på en flott dag altså. Været her er strålende idag, da! :Nikke: Tror jeg skal manne meg opp for å ringe til gynekologen idag. Må bare spørre hva han har satt av tid til på den timen 28. mai. Om det bare er en vanlig sjekk samt celleprøve osv, eller om det er tid til en innvendig ultralyd samt første svangerskapskontroll. Må jo bestille en time til isåfall, hvis ikke dette er med. Føler litt behov for å ha sett at det er liv i magen min før vi skal spre nyheten. Dessuten er det greit å faktisk ha "riktig" termindato også. Nå så varierer det med en uke ca. (Hvis den menstruasjonen jeg hadde i februar faktisk var mens og ikke mellomblødning, da.) Jeg tror nok det var menstruasjon, men den varte bare i 2 dager, og var veldig rar. Men nå har ikke 2 sykluser vært like her hos oss uansett da. Holder fortsatt en knapp på 7-11. desember jeg. Tror det er mest riktig. Men må nesten på ultralyd for å få det bekreftet.

Også håper jeg at jeg blir ferdig med å sette alle bildene inn i albumene idag. Jeg har ikke skrevet under noen av bildene, og ikke laget "overskrift" på alle nye billdeserier. Likevel så skal det bli deilig å kunne kaste alle disse gule fotokonvoluttene, og kun ha albumene å jobbe med. Jeg fikk forresten en sånn "hemmelig venn"-gave igår. Og den var fantastisk fin. Masse flott som jeg kan bruke til albumene og senere til layouts! :Nikke: Jeg har blitt helt bitt av denne scrappebasillen nå tror jeg.

Da tror jeg at jeg skal gå og koke litt tevann, jeg. Så skal jeg enten jobbe med albumene eller lese litt pensum.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join me og les litt pensum, så har vi så utrolig mye bedre samvittighet senere i dag :jepp:

Ja, jeg får finne frem noe pensumlitteratur og gå ut på verandaen tenker, jeg. Kose meg i sola med litt forretningsjus ♥ :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også å leser! Grusomt deprimerende i dette flotte været, men det er nå en gang sånn som må til..! Jeg skal ha eksamen i morgen! IIIK!!!

Huff, dumme mannen, det var litt teit av ham å ikke ta med hele dritten (bokstavelig talt) ut da! Såå grusomt med boss og ruskt utover.. Katte som liker boss, hehe! :fnise: Det er jo av og til man blir fryktelig irritert på disse mennene! Du er ikke alene om det! Min får rett som det er gjennomgå om han ikke rydder etter seg flere ganger på rad.. Tror det er normalt jeg :fnise:

Du kan jo si at han skal få så mye is han orker om han blir med deg til byen å ser på toget, OG har på finklær! :jepp: Tror ikke du han blir med om du sier det er viktig for deg da? :) Ellers så kan dere jo finne på noe annet koselig sammen :) Grille eller dra på restaurant sammen kanskje! :) Dere får nok en fin dag uansett, jeg tror det! ;)

Lykke til med den jusgreia da! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg mannet meg opp til å ringe. (Ringte til jordmor istedet, da. :fnise:) Det var så absolutt ikke skummelt! Jeg fikk til og med bestilt time hos dem. De har visst ikke noe tilknytning til laboratoriet, så det måtte jeg spørre gynekologen om å gjøre. Hun synes det var rart at legen ikke ville ta dem, men sånn er det bare noen ganger. Men hun sa at jeg helt sikkert fikk en innvendig ultralyd for å bestemme termindato, da! :Nikke: Så det var jo kjempefint! Dessuten er det jo ikke så all verdens lenge igjen til 28. mai heller. 16 dager så vidt jeg kan telle. :Nikke: Lurer veldig på når vi skal fortelle det til svigers da. Jeg skal jo tross alt (kanskje) dit allerede nå den 17. Men, hvis jeg får med meg bilde fra ultralyd, så får jeg jo gjort sånn jeg hadde tenkt til, da. Å printe det ut til dem og feste den buttonen "Verdens beste farmor/farfar". Jeg får høre med samboer etterpå. Han spurte i helgen om vi skulle fortelle dem det i løpet av uken. Uff. Har skikkelig dårlig samvittighet overfor dem altså. Tenk å holde det ene besteforeldreparet utenfor sånn? Men.. Jaja. Det får gå som det går. Dette blir jo deres andre uansett, og mine foreldres første. :Nikke:

Når det gjelder alle disse tantene den 6. juni så går nok det greit nå. Hvis jeg får ultralyd den 28. så vet jeg jo at alt er bra med den lille i magen. :Nikke: Jaja. Det får gå som det går. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei Miam! :vinke:

Nå kan jo jeg sitte ute på verandaen og lese jeg da. Så da slår jeg to fluer i en smekk. Uff. Jeg har lånt masse lekyre om pedagogikk og gamle pedagoger på biblioteket. Det frister jo mer å lese i dem. :Nikke: Men nå har jeg meldt meg av så mange eksamener, at de to jeg har stående må jeg nesten forsøke meg på synes jeg.

Masse, masse lykke til imorgen da! Du må ikke lese så fryktelig mye idag, da. Det er noe dritt å "overlese". Det har jeg gjort flere ganger! Leser og leser til jeg får hjerneteppe og glemmer det meste. :sukk: Det pleier jo å komme tilbake til meg utover eksamensdagen, men kjedelig å sitte der og kope og føle seg skikkelig dum. Har du laget pastasalat til morgendagen da? :lur:

Haha, ja. Jeg har akkurat hatt den samme samtalen inne hos Imli :ler: Jeg har på følelsen av at disse mannfolka ikke plutselig blir mye mer ryddige og ivrige etter å vaske selv om man får barn, gitt. Jeg antar at det er lov å håpe, da. :ler: Han får ikke lov til å oppføre seg sånn som svogeren vår i alle fall! :fy_fy: Når svigerinnen vår gikk gravid, slet hun veldig med bekkenløsningen. Hun lå rett ut i flere måneder. Når hun kavret seg ut av sengen for å gå på toalettet f.eks. så viste det seg at mannen ikke hadde gjort en dritt i resten av leiligheten. Ikke tatt oppvasken, ikke satt over en vaskemaskin, ikke tørket støv eller gått ut med søppelet. Stakkars. Og der lå hun og kunne ikke få gjort noe. Stakkars, jeg tror hun forbannet den mannen da altså. Men det vet jeg jo at min ikke hadde gjort. Han hadde ikke klart å levd sånn over tid. (Det er igrunn det som er planen min, da.) Å ha det så ryddig og rent at han blir vant til det. Så at han ikke kommer til å like seg i rot lenger :ler:

Katten liker å flerre ting opp egentlig. Så søppelposer er litt av en godtepose. Man vet jo aldri hva som kommer ut! Det og doruller. :sukk: Uff. Rakk å ta den fra ho akkurat. :ler: Lurer på hvordan katten kommer til å takle det i desember, jeg. For det første; JULETRE! Det er jeg ganske så bekymret for egentlig. Jeg har jo ingen pynt som det er veldig farlig med, men noen av kulene kan nok knuse hvis de blir revet overende. For det andre; Alt det nye utstyret sammen med masse julepynt. Og for det tredje; Å ikke være "minstejenta" mer. Altså ikke være den eneste babyen i familien. Og akkurat i det jeg skrev dette kom hun hoppende opp i sofaen og la seg helt inntil ryggen min ;) "Purr-purr"

Ja, is tror jeg ikke det er så lurt å lokke han med. Han er ikke så glad i det faktisk. :hakeslepp: Mens jeg derimot! :lur: Nei, det er vel de lakrislissene fra de bodene på torget som er hele trekkplasteret der i gården. Men så har vi jo egentlig felles økonomi, da. Så at jeg sier at han kan få spise alt han orker, så blir det fortsatt vi som tar regninga :ler: Hvis ikke vi skal til svigers på middag, så kunne vi jo kanskje ha gått ut på restaurant og spist, ja. :Nikke: Jeg får høre med han om han har endret mening siden igår. (Hvis det er noe som går litt inn på meg for tiden, blåser disse teite hormonene det til værs, og jeg blir helt fra meg som om alle mine nærmeste ble borte omtrent. Så igår begynte jeg å hyltute pga at han ikke ville være med på 17. maifeiring. :ler: Uff. Det er kanskje ikke akkurat riktig måte å overtale han på?) Det er helt merkelig altså. Føles ut som om jeg er på en berg-og-dalbane. Kjempe-kjempeglad i det ene øyeblikket, så gråter jeg fordi Kong Harald blir årets Nasse Nøff (!), og så dritforbanna fordi sambo ikke tar ut søppelet. Haha, og alt dette med fem sekunders mellomrom. Jeg tror jeg skal være heldig hvis han ikke flytter før desember hvis jeg fortsetter sånn :gjeiper:

Jo takktakk. Jusen ligger på bordet og venter på meg atm. :Nikke: Får kanskje gjort en case eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tror jeg har skrivekløe for tiden, jeg. Alle innleggene blir jo meterlange, jo! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med lange innlegg av og til da duu ;)

NÅ er jeg møkklei! (Lurer på hvor mange ganger jeg har sagt det!). Har akkurat repetert om borgerkrigen, også har jeg lest forelesningsnotater, og mine notater.. Har lest i ca 5 timer! Jeg begynner nesten å lure på om det er bra for i dag.. Litt redd for det som du sier, at jeg får hjerneteppe eller noe! Tror heller ikke det er bra å overlese dagen før, men jeg føler jo at jeg bare kan ting halvveis, så derfor prøvde jeg å pugge litt på borgerkrigen da.. hehe! Spørs jo om vi får om den da, men, det er jo verdt et forsøk! Håper vi får om slavene eller noe annet sånt enkelt.. Andre verdenskrig eller noe! *skjeeeer* :fnise:

Lakrislisser med gitt! Det har ikke vi, men så kommer jo jeg fra landet, så man spiser kake, pølse, brus, is og kaffe på barneskolen, så er det aktiviteter for ungene, også er det et sånt opplegg i gymsalen der det er taler og musikk fra både store og små. Helt okei opplegg, men snakka akkurat med mamma, og hun sa at de hjemme hadde diskutert at de kanskje kommer til Bergen til neste år for å feire her! Det hadde jo vært kjempegøy da, her skjed det sikkert litt forskjellig tenker jeg :) Håper du får med den litt stae mannen nå da ;) Hmm, jeg vet ikke helt hva du kan friste ham med da jeg, hehe! En times lang massasje på kvelden! :lur:

Og den svogeren deres hørtes helt forbanna idiot ut! GUD altså så forbanna jeg ville ha blitt.. Æsjameg! Liker ikke sånne folk jeg altså, fatter ikke at de klarer å leve i all den dritten. Huff, en kompis av meg han er verdens søteste homo.. Hehe, ikke for å være generaliserende altså, men stua hans er verdens ryddigeste og sååå flott.. Kunst og alt det skal være. Så ville jeg se resten av leiligheten, ååh herregud! Støv, klær, kattesand, flasker og boss over alt! Soverommet var et kapittel for seg selv.. Klesskapet så ut som om det hadde fått omgangssyken, klær OVERALT! :ler: Huff.. Hadde ikke orket det jeg! Hvordan klarer man å slappe av i et sånt rot?

Det med juletre er det mange som gruer seg til når det gjelder katter eller hunder eller hva det måtte være. Men når vi fikk både valpen og de to kattene hjemme gikk det overraskende fint! Bare la de være med når dere pynter og tar fram treet, så blir de vant til det. Du skal ikke bli overrasket om katten legger seg under faktisk, våre gjorde det, tror de trodde de var ute i skogen eller noe. Også liker jo katter å tak over seg :)

Huffameg, så hormonell du av og til altså! Det må være veldig rart ja.. Å på en måte ikke ha kontroll over seg selv.. Men det er jo helt naturlig, så det er jo ikke så rart mener jeg ;P Mannen får bare finne seg i det, det er jo tross alt du som bærer fram og trykker ut ungen, så de får værsågod å hjelpe til så godt de kan på andre måter gjennom svangerskapet! :jepp:

Spennende om dere skal fortelle den store nyheten til svigers da :) Det går sikkert fint! De trenger jo ikke å vite at dine foreldre har vist det fra før.. eller? De blir jo sikkert overrasket og glade uansett, så de tenker sikkert ikke på det :)

Wæ, nå fikk du et langt innlegg tilbake du! Hehe! Håper du har fått løst noen caser nå da, du er så flink atte! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på om jeg har laget pastasalat, hehe! Nei, det har jeg ikke, men jeg har kjøpt inn salat og litt diverse da, så jeg skal i allefall varme baguetter i morgen tidlig.. Men kanskje jeg skal lage salat! Hvordan lager du den da? Jeg har jo salat, skinke, pasta :fnise:, emm.. Hva mer bruker man å ha i? Ost? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg også lyst på pastasalat og varme baguetter.. :gjeiper:

Håper du har en fin kveld GlaJenta88 :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Huff, høres ut som samboeren din er litt humørsyk, kanskje han også er litt hormonell? Håper han endrer mening og blir med deg på 17. mai feiring! :jepp:

Katter som liker søppel ja, kjenner til den! Puseherren her i huset tror søppel er snadder :fniser: søppelposer må hives ut med engang!

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på om jeg har laget pastasalat, hehe! Nei, det har jeg ikke, men jeg har kjøpt inn salat og litt diverse da, så jeg skal i allefall varme baguetter i morgen tidlig.. Men kanskje jeg skal lage salat! Hvordan lager du den da? Jeg har jo salat, skinke, pasta :fnise:, emm.. Hva mer bruker man å ha i? Ost? :ler:

Ja, han er litt sær nå det gjelder den lakrisen altså. Han skylder på at moren hans hadde pica på det når hun gikk gravid med han, da. Tror ikke han egentlig kan skylde på det, da. Men jaja. Mamma måtte ha jordbær når hun gikk med meg (og jeg er født i april! Stakkars pappa.. :ler:) og jeg ble jo faktisk jordbærblond da. :fnise:

Når det gjelder pastasalat så har jeg oppi pasta, salat, skinke, ost, agurk, rødløk og paprika. Har jeg noe restegreier liggende så hender det at jeg slenger oppi det også. Jeg er ikke glad i tomat, men samboer får gjerne noen cherrytomater oppi sin. Liker også å bruke sånn tricolorpasta, sånn at det blir litt mer farger. Men også her bruker jeg egentlig det jeg har liggende ;) Håper det gikk bra på eksamen forresten! Nå er du ferdig med den i alle fall! :nigo:

At katter liker tak over hodet tror jeg på. Jeg har akkurat kommet ut fra dusjen, så jeg tok på morgenkåpen og lot håndkleet ligge nede ved beina mine mens jeg sitter litt på dataen. Så kom pus og la seg fint til rette oppi det fuktige håndkledet under beina mine. Haha, vanligvis legger hun seg på sofaen ved siden av meg, men nå ble jo bena mine "tak" :fnise: Jaggu tror jeg hun sovnet også, gitt.

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå fikk jeg også lyst på pastasalat og varme baguetter.. :gjeiper:

Håper du har en fin kveld GlaJenta88 :klem:

Varme baguetter fikk jeg også veldig lyst på, altså! Lurer på om jeg skal steke noen håndverkere til lunsj nå, ja.

:hallo:

Huff, høres ut som samboeren din er litt humørsyk, kanskje han også er litt hormonell? Håper han endrer mening og blir med deg på 17. mai feiring! :jepp:

Katter som liker søppel ja, kjenner til den! Puseherren her i huset tror søppel er snadder :fniser: søppelposer må hives ut med engang!

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Haha, han blir litt "moody" når han er sliten. Han fikk en helt vilt bra lønning denne måneden, da. Vi har felles økonomi, men er jo enige om at når man jobber overtid osv så er det jo våre egne penger i bunn og grunn. Bare vi snakker med den andre før vi faktisk går til innkjøp av noe store greier, så pleier det å gå i orden. Så denne måneden fikk han faktisk litt over 10' til å bruke på seg selv! :ler: (Altså etter at han hadde betalt de faste utgiftene, lagt av penger til matbudsjettet, spart i BSU samt en del på "vanlig" sparekonto) Han bare.. "Hva skal jeg bruke alt dette på, da?" Haha, :ler: Jeg sa jo at det ikke gjorde noe at han sparte mesteparten heller da. Det kan jo hende det skjer noe uforutsett om et par måneder. Tenk hvis PCn ryker i midten av juli f.eks? Så jeg tror nok han sparte mesteparten ;) Men det skal sies at han jobbet hardt for den lønningen. Han jobbet til og med på lørdag og søndag. Så da ble det jo 12 dager i strekk med 12 timers skift omtrent daglig. Det skulle jo bare mangle at han ikke fikk godt betalt.

Ja, kanskje han merker graviditeten på kroppen han også?

Her må også egentlig søppelet rett ut, men så gikk han jo å la seg, og det frister ikke å gå mer i trapper enn nødvendig. Har litt vondt i korsryggen for tiden. Satser bare på at det ikke har noe med bekkenløsningen å gjøre, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke om jeg har klart å få han til å endre mening om 17. mai, men jeg skal i alle fall til byen med mamma for å handle "penklær" til han idag. Om han vil eller ikke. :ler: Han har ikke så mye av det heller, og jeg liker at han kan pynte seg litt ekstra når vi skal i bursdagsfester osv utover mot sommeren. Er ikke så fan av at han skal gå i det samme som ha bruker på jobb, heller. Selv om han trives absolutt best i sånne "morsomme" t-skjorter og store, baggy bukser. Kanskje jeg finner en fin, baggy bukse til han? :klø: Jeg har jo egentlig funnet ut at hvis han ikke skal til byen før borgertoget/russetoget, så er det jo ikke så viktig med dress uansett. De med bunad og sånn har gjerne skiftet etter barnetoget, og jeg husker at når jeg var yngre hadde jeg alltid kjole eller skjørt i toget, men gjerne bukse og fin topp på ettermiddagen/kvelden. Evt. treningstøy hvis jeg gikk i borgertoget.

Jaja, vi får se hva vi finner etterpå. Dessuten er det ganske vanskelig å finne noe som passer også når han ikke er med selv. Men det vil han neppe!

Håper alle her inne har en flott torsdag 14. mai! :klemmer: Snakkes plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Siden jeg egentlig skulle ha lest pensum, sitter jeg så klart å tenker på alt mulig annet istedet. Lurer på om jeg skal ta en tur til frisøren idag også, jeg. :klø: Men de har sikkert ikke tid til meg egentlig. Det er vel høysesong for frisører nå tenker, jeg. Saken er at jeg er så lei av håret mitt. :fnise: Sambo er veldig glad i håret mitt, da. Men jeg blir så lei! Det er langt og kjedelig, og så tungt at jeg ikke orker å gå med det løst for da bare floker det seg. Gjorde aldri det før! Jeg har lyst på kortere og lettere hår. Ikke sånn veldig kort, da. Men kortere. Og oppklippet, men ikke rund bob. Har et ganske rundt/litt ovalt ansikt, så jeg trenger ikke noe som får hodet til å virke helt rundt heller. Også vil jeg gå til frisøren og føle at jeg har gjort noe. Forrige gang tok jeg av 40(!!)cm, og mamma trodde jeg bare hadde stripet det. :ler: Og jeg hadde gjort nada med fargen. Nå føles det ut som om håret er like langt igjen. Også er det dette med farge da. Jeg har veldig lyst til å farge håret mørkt igjen. I 2005 så satt jeg hårmodell for ei venninne, og ho farget håret i masse farger. Helt svart underhår (ikke så farlig, for det var jo bare underhår), litt lillaskjær på lag nr. 2, og litt rødlig bruntone på resten. Husker jeg var kjempefornøyd! Poenget er vel at jeg er skikkelig lei av den "dirty blonde" jeg har endt opp med. Jeg var veldig fornøyd med den fargen jeg hadde før (bortsett fra om sommeren da jeg ble omtrent platina). Men nå synes jeg den er så kjedelig. Ikke en farge på en måte. Men, jeg vil jo ikke bleke håret sånn veldig heller. Ikke så fan av jukseplatina, og jeg tviler på at jeg kommer til å kle det noe særlig. :sukk: Jeg vet at det er vanskelig å komme med tips når dere ikke har noen bilder å se etter, da. Men hva mener dere? Hvis jeg skal klippe meg kortere, så vil jeg nok heller ha mørkt hår. Men skal jeg klippe det veldig opp, så tror jeg at jeg heller vil ha lyst hår. Tror ikke det finnes noen frisører som har tid til å ta seg god tid i disse tider heller. (God tid til jobben tar de seg nok, da. Men ikke til selve veiledning og tips osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke lett med dette håret! Jeg har også langt hår, som jeg som regel fletter eller har i hestehale. Søsteren min klippet det ca 20 cm for et par mnd siden, så nesten ikke forskjell :fnise: Jeg er aldri hos frisør heller jeg da. Så har vel prototypen på kjedelig hår - langt, brunt, slett og u-stylet... Er nok ikke den rette til å komme med råd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett med dette håret! Jeg har også langt hår, som jeg som regel fletter eller har i hestehale. Søsteren min klippet det ca 20 cm for et par mnd siden, så nesten ikke forskjell :fnise: Jeg er aldri hos frisør heller jeg da. Så har vel prototypen på kjedelig hår - langt, brunt, slett og u-stylet... Er nok ikke den rette til å komme med råd :ler:

Haha, jeg har langt, slett og en udefinert farge på håret. Liker godt å style det, da. Men har jo ikke så ofte tid til det. Liker å krølle, men det tar jo fort halvannen time å krølle hele håret :ler: Så kan godt tenke meg å få litt mindre hår å krølle :fnise: Dessuten har jeg ikke så tykt hår, men har masse hår! Skikkelig løvemanke som tar timer før det tørker etter at jeg har vært i dusjen. De to forskjellige jeg kan tenke meg er egentlig;

Hovedsaklig tenker jeg på en av disse typene:

Blondt som Arianne Zucker, eller

Mørkt som Alyson Hannigan.

Jeg postet et nytt emne inne på "Velvære, hud, hår og kosmetikk". Der har de kanskje noe å komme med. Ellers så får jeg håpe jeg får tak i en kompetent frisør :Nikke: De skal jo kunne hjelpe til med det sånn egentlig tror jeg. Og hva som passer både hodeform og kroppsform. Jeg er jo ikke så liten fra før, og nå utover så får jeg jo stor mage også. Blir dumt om jeg får et lite hode på en svær kropp. :fnise:

Jeg er også litt "redd" for å komme hjem fra frisøren også er det ingen som ser at jeg har vært der. Sist så var jeg jo hos ei venninne, og da koster det jo ikke noe, men likevel. Kommer ut derfra og føler seg aldri så fin og fjong, også er det ingen som ser noe ;)

Føler at jeg må "fjonge" meg litt opp nå i den tiden før vi blir flere i familien ;) Det blir neppe tid eller penger til frisørbesøk da tenker jeg :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Er det noe lurt å farge håret mørkt nå som vi går mot sommeren da? For håret blir jo naturlig blondere (for de fleste???) nå når sola skinner sterkere og vi er mye ute :) Jeg hadde farget håre mørkt på høsten jeg, når du har en flott brunfarge, da ser man ikke så blek ut heller :) Jeg farget håret mørkt på senvinteren en gang, og herremin så blek jeg så ut! Spøkelse! :fnise: Men man får jo flotte striper i håret nå på sommeren, de fleste jeg kjenner får i allefall det :) Så kanskje du bare kan klippe? Du kan jo klippe kort selv om du ikke skal farge det. Jeg klippet meg kort i forfjor jul, og jeg var dødsfornøyd! Kunne på en måte "dra" håret fremover mot pannen, sånn som gutter kan, også kunne jeg rufse det litt opp bake, samtidig som det var litt lengde på håret fremme. Også fikk jeg ganske kort skrået lugg. Stilig! Huff, jeg tyter i vei.. Synes det er vanskelig å komme med råd siden jeg ikke vet hvordan du ser ut og sånn.. Du kan jo gå inn på en frisør å høre litt med de om hvilken fason som vil passe til fjeset ditt, det har jeg gjort et par ganger :)

Nå er jeg forresten ferdig å lese pensum for i år! :sjokkert: Gidder ikke mer altså, har lest i 6 timer eller noe i dag, så nå får det bare gå som det går! :) Gleder meg til jeg er ferdig i morgen :)

Har dere fin vær ennå eller? Her er det heelt supert! Varmt og greier, håper det ikke blir noe regn på 17. mai nåda! :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gjort håret lysere hvis du skal gjøre noe. Sol og sommer gir lyse striper, samt rask ettervekst, så er sikkert ålreit å gjøre noe som ikke krever så mye vedlikehold, eller? Jeg farget håret brunt i vinter, men ville ha det blondt nå til sommeren, så lot være å farge fra januar til april, tok en runde med lyse striper før påske, og en ny runde nå for et par dager siden. Nå er jeg nesten like blond (men med mye spill) som jeg tidligere var, og er kjempefornøyd. Striper er topp!

:klemmer: til Glajenta og lillebebisen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...