Gå til innhold

Glabarn?


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

Håper du blir fornøyd med håret etter en frisørtime idag :)

Er alltid greit å få freshet seg opp litt før sommeren..

Lurer selv på å jøre noe med håret, men er dyrt å dra til frisør - så blir vel gjerne til at jeg farger håret selv eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nååå, så søt han er gutten din! Jeg må si det blir litt morsomt om det viser seg at det er en liten guttefant som er der inne ;)

Kjempebra at det gikk fint hos gynekologen! Sikkert deilig å få det bekreftet at alt står bra til der inne :) Tenk at du er over 12 uker, det er jo helt.. wow!! Når tror du det begynner å vise igrunn, når er det "vanlig"? :) Tenk så spennende! Veldig fint ultralydbilde forresten, så jo veldig tydelig hva det "var for noe".. Hhehe! :fnise:

Gi en lyd når du har hørt hjerteslag med den babywatcheren da! Det høres jo ut som en snerten oppfinnelse det da, som en liten betryggelse, og sikkert artig for far også å kunne få "ta del" i det som skjer på en litt mer håndfast måte :)

Ha en fantastisk torsdagskveld sammen med den flotte gutten din og den lille i magen! :)

Haha, ja, det er jo 50/50 sjans for gutt da, så det kan godt hende han treffer på den der, ja. :ler: Har også egentlig "lyst" på gutt først, for jeg tror (altså, nå er det jo mange individuelle forskjeller ute og går) at det er vanskeligere med gutt enn jente i de første årene. Altså, lettere å sysselsette jenter, lettere å do-trene osv. Men de blir jo, mest sannsynlig, verre i puberteten da. :sukk: Så derfor har jeg "mest lyst på" gutt først egentlig. Men hvem vet? I følge gynekologen så har jo egget festet seg på en dato som vi kun tilbrakte i tog fra Bodø til Sandefjord, og jeg har lest at "jentecellen" er mer levedyktig enn gutten. Likevel er det jo veldig tidlig å avgjøre det også da, ettersom målingene er litt vanskelige så tidlig som det jeg var. Bedre å vente på ordinær ultralyd da, ja. Kan jo kanskje til og med se hvilket kjønn det er da. :nigo: Den som lever får se!

Veldig deilig å få det hele bekreftet, og ikke minst se bilde av den lille som hoppet rundt. Egentlig har jo de ukene gått ganske så kjapt, ja. Jeg var jo "heldig" og fikk det hele oppi eksamensperioden, og den pleier jo å forsvinne forbi i en tåke omtrent. :ler: Når det gjelder å få mage, så er det ganske så individuelt. Har man akkurat gått gravid, så får man gjerne magen tilbake veldig fort. Flergangsgravide får også gjerne mage noe tidlig. Jeg merker jo at livmoren har kommet opp over skambenet da, men noe gravidmage har jeg ikke enda. Føler meg bare tjukk egentlig, for magemusklene er ikke sånn som de var før jeg ble gravid. Det er ganske vanskelig å stramme magemusklene egentlig, og de er ikke "der de pleier å være" hvis du skjønner. Nesten som om de har delt seg omtrent. Litt vanskelig å forklare i alle fall. Ikke så lett å gå rundt og føle seg tjukk, også stirrer alle på magen hvorhen jeg går da. :ler:

Ja, det var ganske mye man så på ultralyden, ja! :Nikke: Etter 12 uker så ser det jo ut som en liten baby. Nå skal den jo bare vokse i en helt enorm fart frem til ca uke 24 tror jeg, så roer tempoet seg litt ned. Nå produserer den lilles bukspyttkjertel produserer insulin nå og greier! Så nå kommer det seg der inne ;)

Ja, jeg gleder meg til å prøve ut Baby Watcheren igjen sammen med Glagutten!

:klem:

Her fant jeg dagboka di og oppdatering, vettu :tommelopp:

Så deilig at alt var i orden!! :hoppe:

Ja, her er alt i skjønneste orden! Jeg er bare treig med oppdateringer for tiden. :sjenert: Men nå kommer det masse innlegg igjen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir fornøyd med håret etter en frisørtime idag :)

Er alltid greit å få freshet seg opp litt før sommeren..

Lurer selv på å jøre noe med håret, men er dyrt å dra til frisør - så blir vel gjerne til at jeg farger håret selv eller noe..

Ja! Det ble jeg! Hun ville egentlig ikke klippe det så kort da, men det ble kort. Samt lyse striper sånn at sola kan gjøre resten. Jeg ble veldig mørk når håret ble så kort, så jeg var litt "bekymret" for hvor teit det kom til å bli med blekede striper i mørk blondt hår, men det ble veldig bra. Fikk jo den fargen jeg hadde på håret jeg klippet av egentlig.

Dyrt var det, ja. Men som jeg sa til frisøren; Dette er nok siste gang på leenge jeg har tid eller råd til å gå til frisøren. :ler: Det var hun egentlig enig i også. ;) Så litt deilig å kunne gå med håret løst og at det ikke floker seg til hele tiden. Har fått merkelig "krøll" på det da, men skal se om jeg får glattet det litt mer ut etter dusjen etterpå. :Nikke:

Gratulerer med den lille i magen :)

Takk! Så koselig med nye lesere som er innom boka! :hoppe: Du kommer fra Vestfold du også? Moro med flere "naboer" her inne! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tid, jeg har ikke vært inne med oppdatering på leenge nå! Aller først så skal jeg finne den 13 ukersoppdateringen fra babyverden (nå har jeg fått boken fra babyverden i posten også forresten. Der er det én del til mor og én del til far. Kjempefint!), så må jeg jo fortelle om ukens begivenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix::danser::duskedame: 13 uker :duskedame::danser::strix:

Fra 13 uker og 0 dager til 13 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 35 g

CRL: 7 cm

Full lengde: 8,5 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 11 uker gammelt. Hjernen vokser videre, og spesielt forhjernen vokser seg større for å dekke over de andre hjernestrukturene. Inndelingen forblir den samme. Fosterets beinmarg, lever og milt produserer blodceller.

Fosteret har begynt på sin store vokseperiode og spreller rundt i livmoren. Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg.

TIL MOR

Det som gis oppmerksomhet, det vokser!

Akkurat som barnet og livmoren vokser i deg, opplever du sikkert "å vokse" selv også. Disse synlige forandringene av kroppen er det dessverre ikke alle kvinner som blir like fortrolige med. I alle fall ikke sånn med en gang.

Tenk hvilket motebilde dagens kvinner møter. Vi tvinges til å sammenligne oss med kropper som knapt nok klarer å menstruere! Vær stolt av frodigheten din! Vær glad for den fantastiske friske kroppen du har som nå gir liv til et nytt menneske! Gi både den voksende livmoren og den voksende kroppen din positiv oppmerksomhet. De nødvendige kiloene vil komme uansett.

Ny statistikk viser at norske barn stadig blir større. Dette kan igjen føre til flere kompliserte fødsler. Klarer du å øke bevisstheten på matinntaket, og bestemmer deg for å spise magert og sunt, behøver du ikke bekymre deg for at ditt barn blir "for stort."

Noen gravide plages med hodepine. Dette kan være plagsomt. Det kan være hormonet progesteron som forårsaker disse plagene. Rikelig med drikke og en daglig spasertur vil ofte kunne hjelpe. Er du stresset, eller har arbeidsstillinger som kan forverre eller gi deg hodepine, bør du forsøke å gjøre noe med det. Den hodepinen som ikke henger sammen med stress og eller muskulære stramninger, forsvinner som oftest tidlig i svangerskapet.

TIL FAR: Nærhet

Mange opplever økt nærhet under svangerskapet, og at dette kompenserer en noe lavere seksuell aktivitet. Det er få situasjoner i livet hvor et par kommer så nær hverandre som nå.

Å vente barn er noe man så til de grader er sammen om, og et svangerskap rommer hele spekteret av følelseslivet. Mange par opplever at den spontane seksualiteten delvis erstattes av behov for en annen type nærhet. Mentalt er man i større grad innstilt på å ta hensyn og være oppmerksom. Da kan det hende at intimiteten og tilfredsstillelsen like mye ligger i små kjærtegn enn seksuell aktivitet.

Spesielt kjæresten din kan oppleve at hun er ekstra sårbar i denne perioden. Hun vil være mer opptatt av å bli tatt vare på, og mer var for hva du gjør og sier. Kanskje vil hun be deg massere ømme ledd eller stryke henne på ryggen. Det blir mer naturlig i denne perioden at man i større grad er intim med hverandre på andre områder enn det seksuelle. Jeg tror også dette gjør noe med menns forhold til barnet. Det er umulig å forestille seg kjæresten gravid uten å bli fylt med følelser, omsorg, spenning og forventning. Det er hennes kropp barnet tar bolig i, og den erkjennelsen endrer nok også menns holdninger.

For mange menn blir det naturlig å stryke kjæresten over magen i denne perioden, legge øret inntil, lytte til hjerteslag eller la hånden hvile over navlen og vente på dytt, spark eller slag fra den lille. Da er det ikke så rart at den samme omsorgen forplanter seg i forhold til partneren din. Det er intimt og nært og knytter dere nærmere sammen.

Ukens sitat:

"Vi kan ikke gjøre store ting - bare små

ting med stor kjærlighet."

Mor Teresa

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begivenhetene har egentlig ikke stått i kø denne uken da, men jeg kan jo starte ved starten. På torsdag dro jo Glagutten ned til sine foreldre med bildet fra ultralyden. Der fant han bare sin far hjemme, for moren var i byen for å handle noe klær til konfirmasjonen de skulle til i helgen. Den vordende farfar var heelt uvitende (endelig én som ikke "visste det"), men ble veldig glad. Det hjalp sikkert at Glagutten også var veldig engasjert og det var tydelig at han gleder seg mye. Men, "farfar" fikk beskjed om at søskene til Glagutten ikke skulle vite noe, og at "farmor" ikke måtte spre nyheten til alle når de da skulle i konfirmasjon. Vi vil ikke at søstrene hans skal få vite det før alle vennene våre vet det, rett og slett for vi vet at søsterene ikke klarer å holde kjeft og kommer til å prate om det på facebook osv. Da blir det dumt når jeg ikke har sagt noe på jobben osv enda. Derfor får ikke de vite noe enda. Dessuten blir det jo kortere ventetid da. :Nikke: "Farfar" løste det på en flott måte; Han har ikke fortalt det til "farmor" enda. :ler: Glagutten synes det var litt rart at hun ikke ringte for å gratulerer og når hun ringte i løpet av helgen så tok hun det ikke opp. Da var det kun bekymring for vanningen av plen og planter her i tropesommeren vår. Men vi fortalte det til min bror med beskjed om å holde det for seg selv. Vi vil jo gjerne prate åpenlyst om det hjemme også på en måte, og da er det greit at han vet om det. Tror ikke han bryr seg så veldig mye, men det blir sikkert litt annerledes etter at ungen kan kommet. Man kan ikke akkurat forvente enorm entusiasme fra en gutt på 17 heller tror jeg.

Videre jobbet jeg fredagskveld, lørdagsmorgen/dag og søndagsmorgen/dag. Relativt sliten idag nå, ja. :sukk: Men det ble jo bra penger av det. I alle fall med helligdagstillegget igår. :tommel: På søndagsettermiddag var vi hjemme hos mine foreldre som hadde vært på handletur i Sverige. Jeg hadde jo så klart gitt dem handleliste på forhånd (les: lakris, Skittles, Capri Sonne osv). Så kom en god venn av oss innom, og ble med inn for å spille poker og annet kortspill. Glagutten og kameraten fikk så ordnet det til med pokerkveld hjemme hos en tredje kamerat. Dette førte til at den gravide Glajenta ble en selvskreven sjafør for hele gjengen. :ler: Det gjør jo ikke noe å kjøre, men å hente er jeg ikke så glad i.. Likevel ville jeg heller hente dem enn at de overnatter borte. (les: Med de mener jeg jo egentlig bare Glagutten ;)) Da vet jeg at jeg ikke hadde fått tak i han i løpet av hele dag. Så da hentet jeg dem klokka kvart over fire i natt! Og var hjemme, etter å ha levert alle disse guttene som plutselig dukket opp, halv seks. Og rett over ni stod jeg opp. Tror kanskje jeg venter gutt likevel, jeg. :Nikke: Det sies at man har mer energi da. Grunnen til at jeg stod opp så tidlig var at Glagutten har blitt syk. :sukk: Vet ikke hva det er, men det er nok ikke pga alkoholen igår heller. Han var ikke brisen en gang når han la seg, og har kastet opp i ett sett. Lurer på om det kanskje er en matforgiftning elns.. Håper bare jeg slipper unna der, for det er nok ikke noe bra når man går gravid. I alle fall hvis årsaken er for lite stekt kjøtt osv. Han fikk noen Valerina Forte jeg hadde liggende (naturmiddel for søvnproblemer) og nå tror jeg han fikk sove. Håper han kommer seg i løpet av dagen i alle fall. Krysser fingrene for det! Det har vært så mye smitte på sykehjemmet i helgen, og jeg liker ikke tanken på å ha dratt det med meg hjem altså. Jeg er like fin da, og gravide skal visstnok ha mye lavere immunforsvar enn hva man har ellers. Derfor er man litt mer utsatt osv. Da burde jeg jo ha blitt syk selv også, hvis jeg har båret på noe virus eller noe annen drit.

Nå ringte pappa meg, og han ville gjerne komme innom en tur for å se på gaven jeg holder på med. Den er jo ikke ferdig enda heller.. :sukk: Men han kan få lov til å se "the work in progress" ;) Derfor må jeg nå lette på stumpen for å rydde litt plass her, gitt. Snakkes plutselig folkens!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: 13 UKER! :bolledeig:

Så ufattelig kjedelig med matforgiftning, håper GlaGutten snart blir bedre!

Måtte le litt da jeg leste om hvordan "Farfar" hadde ordnet det ved å ikke si det til "Farmor", det er sånn ting ordnes hos min farfar og farmor og :ler:

Hvordan er formen ellers da? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: 13 UKER! :bolledeig:

Så ufattelig kjedelig med matforgiftning, håper GlaGutten snart blir bedre!

Måtte le litt da jeg leste om hvordan "Farfar" hadde ordnet det ved å ikke si det til "Farmor", det er sånn ting ordnes hos min farfar og farmor og :ler:

Hvordan er formen ellers da? :klem:

Ja! 13 uker! Kjære tid som tida flyr avsted.. Nå er det juni og 23 dager til første jordmortime. :Nikke:

Så moro at du også har det sånn da. :ler: Haha, jeg trodde faktisk ikke at han turte det, jeg. Hadde vi visst at han kunne holde det for seg selv, kunne han fått vite det for maaange uker siden. Det er jo svigermor jeg var bekymret for ang. spredning til tjukke slekta. Det er jo fint at hun kommer til å glede seg, da, men det er dumt å spre det til så mange hvis vi skulle være så uheldig å miste. Men det var vi ikke! :nigo:

Formen er veldig bra. Nesten uforskammelig bra mtp at jeg har jobba 21 timer i helgen og sovet 3 1/2 time i natt. Trenger ikke så mye søvn nå som det er så fint vær antagelig. :Nikke: Eller så er det :babygutt: i magen min, og derfor er jeg ved så fin form. Er ikke så lenge til neste ultralyd heller da. Ganske nøyaktig 31 dager til 2. juli idag.

Ellers så har jeg veldig lite vondt i ryggen (Det hender en gang i blant at det kjennes ut som om rumpa faller av. Veldig vanskelig følelse å forklare, men det stråler liksom ned i lårene fra korsryggen. Særlig hvis jeg har sitti lenge i litt dum stilling, f.eks. i bilen. Men dette skjer ikke ofte i det hele tatt, så jeg satser på at det er noe som går over!), er ikke kvalm eller dårlig og har det generelt bra for tiden. :biggrin: Merker fortsatt magen da. Livmoren strekker seg fortsatt og har egentlig fortsatt mensmurringer. Litt stikkinger i siden osv. Gleder meg veldig til å kjenne liv, da! :Nikke: Men det er nok en del uker til antakeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soffy

Hei hei Gladjenta :) Jeg lovet at jeg skulle komme innom dagboken din igjen, og nå er jeg altså her :)

Er så koselig å lese her, nesten akuratt som å lese en god, koselig bok :) Føler meg så glad etterpå liksom :hoppe: hehe..

Du har jo enormt mye energi virker det som, selvom du er gravid! Kaanskje det er en liten guttebass i magen, som du selv sier? :)

Jeg tror jeg også ville hatt en gutt først, slippe litt unna humørsvingningene til jentene i puberteten hadde vært noe! Onkelen min har fått 4 jenter han stakkars.. :P haha :sjokkert:.. ingen gutter!

Jaja, ser du har studert det samme som meg dette året, økonomi! Heldig du som er ferdig med eksamener. Jeg blir ferdig i morgen med rettslæren! Har ikke helt kontroll, men... Hvilke eksamener hadde du dette semesteret?

Førskolelærer høres koselig ut altså :D Har faktisk tenkt den tanken selv et par ganger, men tror jeg ender opp med 5årig økonomiutdannelse.. Høres kjeeeedelig ut! :P

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Gladjenta :) Jeg lovet at jeg skulle komme innom dagboken din igjen, og nå er jeg altså her :)

Er så koselig å lese her, nesten akuratt som å lese en god, koselig bok :) Føler meg så glad etterpå liksom :hoppe: hehe..

Du har jo enormt mye energi virker det som, selvom du er gravid! Kaanskje det er en liten guttebass i magen, som du selv sier? :)

Jeg tror jeg også ville hatt en gutt først, slippe litt unna humørsvingningene til jentene i puberteten hadde vært noe! Onkelen min har fått 4 jenter han stakkars.. :P haha :sjokkert:.. ingen gutter!

Jaja, ser du har studert det samme som meg dette året, økonomi! Heldig du som er ferdig med eksamener. Jeg blir ferdig i morgen med rettslæren! Har ikke helt kontroll, men... Hvilke eksamener hadde du dette semesteret?

Førskolelærer høres koselig ut altså :D Har faktisk tenkt den tanken selv et par ganger, men tror jeg ender opp med 5årig økonomiutdannelse.. Høres kjeeeedelig ut! :P

Klemmer fra meg!

Så koselig av deg å si noe sånt! :rødme: Glad er bra! Ja, det er jo helt vilt dette her. Er ikke det spor trøtt enda heller. Blir nok tidlig kveld i dag da kan jeg tenke meg, men det gjør jo ikke så mye. Har ikke de store planene for morgendagen heller. Jeg skal en tur til byen for å finne litt "ekstragaver" til mamma. Pappa har akkurat vært innom med 2000,- kr, som jeg enten skal kjøpe kjøpe litt gaver for eller gi bort alt i sin helhet. Det kommer jo litt an på hva jeg finner for noe, men 1000-1500 kr i kontanter tenker jeg hun får. Ved siden av alle gavene. Det skal jo være gave fra meg, Glagutten og broren min også mener jeg. Så selv om ikke vi kommer til å ha verdens beste økonomi fremover, må hun jo få en ordentlig gave av oss også på 50-årsdagen!

Jeg vil gjerne ha jente også, men kanskje starte med det "vanskeligste" først? Men man vet jo aldri da. Jeg er selv eldst av min bror og meg, og det gikk jo fint det også! :Nikke:

Oi, 4 jenter! :fnise: Den tidligere onkelen til Glagutten har prestert å lage 5 jenter med 3 forskjellige damer, han! Det er ganske så store aldersforskjeller på jentene da, så han har aldri hatt 5 pubertale jenter under samme tak, men likevel. Tror ikke han kan lage gutter, jeg. :ler:

Går du første året du også eller? Jeg gikk jo årsstudium da, men det tilsvarer jo 1. året på økad. Rettslære er jo igrunn den "letteste" synes jeg. Da har man jo lovsamlingen med seg, og hvis man kan lese lovene, burde det jo gå greit. Jeg meldte meg av eksamen i finansregnskap med analyse, statistikk og mikro- og markedsøkonomi. (Det siste faget synes jeg var kjempeinteressant, men jeg orket ikke å lese når kvalmen og alt stod i som verst. Ville ikke misbruke en sjanse heller) Også tok jeg rettslære og organisasjonsfag. Så blir jo ikke all verdens studiepoeng da, men shit au. Ja, jeg tror nok man må beregne sivilgrad for å bli ettertraktet på jobbmarkedet nå for tiden. Synd at økonomi skulle bli et sånt "populærstudium", men sånn er det nå. Det er jo egentlig veldig interessant, og man kan jo få noen flotte jobber med den utdannelsen! Ikke dumt i det hele tatt rett og slett. Men jeg tror, og håper, at førskolelærer passer meg bedre.

Mange klemmer tilbake! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soffy
Så koselig av deg å si noe sånt! :rødme: Glad er bra! Ja, det er jo helt vilt dette her. Er ikke det spor trøtt enda heller. Blir nok tidlig kveld i dag da kan jeg tenke meg, men det gjør jo ikke så mye. Har ikke de store planene for morgendagen heller. Jeg skal en tur til byen for å finne litt "ekstragaver" til mamma. Pappa har akkurat vært innom med 2000,- kr, som jeg enten skal kjøpe kjøpe litt gaver for eller gi bort alt i sin helhet. Det kommer jo litt an på hva jeg finner for noe, men 1000-1500 kr i kontanter tenker jeg hun får. Ved siden av alle gavene. Det skal jo være gave fra meg, Glagutten og broren min også mener jeg. Så selv om ikke vi kommer til å ha verdens beste økonomi fremover, må hun jo få en ordentlig gave av oss også på 50-årsdagen!

Jeg vil gjerne ha jente også, men kanskje starte med det "vanskeligste" først? Men man vet jo aldri da. Jeg er selv eldst av min bror og meg, og det gikk jo fint det også! :Nikke:

Oi, 4 jenter! :fnise: Den tidligere onkelen til Glagutten har prestert å lage 5 jenter med 3 forskjellige damer, han! Det er ganske så store aldersforskjeller på jentene da, så han har aldri hatt 5 pubertale jenter under samme tak, men likevel. Tror ikke han kan lage gutter, jeg. :ler:

Går du første året du også eller? Jeg gikk jo årsstudium da, men det tilsvarer jo 1. året på økad. Rettslære er jo igrunn den "letteste" synes jeg. Da har man jo lovsamlingen med seg, og hvis man kan lese lovene, burde det jo gå greit. Jeg meldte meg av eksamen i finansregnskap med analyse, statistikk og mikro- og markedsøkonomi. (Det siste faget synes jeg var kjempeinteressant, men jeg orket ikke å lese når kvalmen og alt stod i som verst. Ville ikke misbruke en sjanse heller) Også tok jeg rettslære og organisasjonsfag. Så blir jo ikke all verdens studiepoeng da, men shit au. Ja, jeg tror nok man må beregne sivilgrad for å bli ettertraktet på jobbmarkedet nå for tiden. Synd at økonomi skulle bli et sånt "populærstudium", men sånn er det nå. Det er jo egentlig veldig interessant, og man kan jo få noen flotte jobber med den utdannelsen! Ikke dumt i det hele tatt rett og slett. Men jeg tror, og håper, at førskolelærer passer meg bedre.

Mange klemmer tilbake! :klemmer:

Så fint at dere tenker på fin gave til mors 50års dag :) har du tenkt ut noe spesielt eller?

Ja, jeg går første året mitt på sivøk. Finansregnskap med analyse hadde jeg forrige semester, var sikkelig vanskelig synes jeg! Dette semesteret hadde vi noe tilsvarende kalt kostnads-og inntektsanalyse. Jeg VEIT jeg strøyk på den eksamenen.. Gjorde 20% av hele eksamen liksom :klø:

Skjønner godt at du valgte å melde deg av 3 fag. Må ikke være lett å konsentrere seg med en kvalme hengende over seg.

Ingen av mine eksamener dette semesteret har gått noe særlig bra, egentlig.. Hadde statistikk, mikro- og markedsanalyse, kostnad og inntekt og rettslære (i morgen). Det blir å ta opp igjen i september ja :P

Jeg synes det er bra at du har funnet noe som passer deg bedre, og går for det liksom :) Jeg tør liksom ikke begynne på noe annet nå.. :sukk: Det er så mange mange andre ting jeg kunne tenkt meg, men vet ikke hva jeg skulle ha valgt!!! Blir nok bacheloren i økonomi først, så får jeg se hva som skjer videre :)

Har du fortalt venninnen din om at du er gravid enda forresten? Hva sa hun:)?

Nå skal jeg lese rettslære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at dere tenker på fin gave til mors 50års dag :) har du tenkt ut noe spesielt eller?

Ja, jeg går første året mitt på sivøk. Finansregnskap med analyse hadde jeg forrige semester, var sikkelig vanskelig synes jeg! Dette semesteret hadde vi noe tilsvarende kalt kostnads-og inntektsanalyse. Jeg VEIT jeg strøyk på den eksamenen.. Gjorde 20% av hele eksamen liksom :klø:

Skjønner godt at du valgte å melde deg av 3 fag. Må ikke være lett å konsentrere seg med en kvalme hengende over seg.

Ingen av mine eksamener dette semesteret har gått noe særlig bra, egentlig.. Hadde statistikk, mikro- og markedsanalyse, kostnad og inntekt og rettslære (i morgen). Det blir å ta opp igjen i september ja :P

Jeg synes det er bra at du har funnet noe som passer deg bedre, og går for det liksom :) Jeg tør liksom ikke begynne på noe annet nå.. :sukk: Det er så mange mange andre ting jeg kunne tenkt meg, men vet ikke hva jeg skulle ha valgt!!! Blir nok bacheloren i økonomi først, så får jeg se hva som skjer videre :)

Har du fortalt venninnen din om at du er gravid enda forresten? Hva sa hun:)?

Nå skal jeg lese rettslære!

Til mamma har jeg bestilt fotokopier av alle bildene hun hadde på pc'n, laget oversikt og satt dem kronologisk inn i 4 album. Det ble totalt nesten 780 bilder! :hakeslepp: Har ikke rukket å skrive under alle bildene enda, men det får hun gjøre selv rett og slett. Evt. så får jeg ta en "turn" når jeg er der. Dessuten har vi lagt inn 1000 kr inn i de ubrukte lommene bakerst i det siste albumet. Også har jeg kjøpt to bøker, Jan Mehlum og Unni Lindell. Dessuten fant jeg masse perlesmykker på Kappahl som er uten lås! (Hun tåler ikke metall, heller ikke "ekte" metaller som sølv og gull) Så det er jo ufattelig vanskelig å finne noe til ho egentlig. Jeg tror ho blir fornøyd med det da. Da blir hele gaven fra pappa, broren min og oss. Fra Glagutten og meg sånn eget har vi kjøpt en bok som heter Bestemors minnebok elns. Det er en bok som bestemor kan skrive ned minner fra sin egen barndom osv, som blir morsom for barnebarna å lese i når de blir eldre. Så det er ikke bare til det barnet i magen min nå, men til alle de andre som kommer etter hvert også. Dessuten blir hun ikke ferdig med den heller, men kan godt påbegynnes nå. :Nikke: Vi visste ikke helt om hun skulle få den nå til bursdagen sin eller om vi skulle gi den senere, men jess. Hun kan jo likeså godt få den nå.

Uffda, det er ikke noe moro å "vite" at man kommer til å stryke heller. :( Men jaja, man kan alltids konte da! Og nå er det jo snart sommerferie! :hoppe: Jeg lurer veldig på hvordan jeg skal få sagt det til både svigers og til mine foreldre da, at jeg skal bli førskolelærer mener jeg. Nå har jeg jo da først gått ingeniørfag, og så økonomi.. Så det blir jo noe "mindre vanskelig" enn hva jeg er vant med. Jaja, de får bare vende seg til det rett og slett. :Nikke:

Venninna mi bare; "Faen ass, det visste jeg!" Haha, nå er ho i Egypt og koser seg ;)

:hallo: GlaJenta!!

Så hyggelig å lese inne hos deg!

<ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_danse.gif' alt=':danse:'> :hoppe: 13 UKER :danse::hoppe:

Gleder meg til å følge deg videre!

Ja!! 13 uker! Tenke seg til. Nå er det jo ikke lenge til det er 14 uker heller, da. ;) Og bare 21 dager til jordmortimen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi hos svigers forresten. Så nå vet i alle fall både svigermor og svigerfar det. Svigermor sendte melding til den ene søsteren til Glagutten med en gang, men hun svarte ikke. Istedet sendte hun melding til den andre søsteren som vi egentlig ikke hadde tenkt til å si noe til før vi har fortalt det til våre venner. :ler: Så de ringte her i går kveld begge to. :fnise: Jeg visste jo at de ikke klarte å holde noe for seg selv. Jaja, og på lørdag så skal mamma få lov til å fortelle det til alle som vil høre. Nå gidder jeg ikke å prøve å holde det hemmelig lenger. Glagutten har jo fortalt det til nesten alle sine venner uansett. Det er bare at de aller fleste av mine venner fortsatt holder på med eksamen og shite, så jeg vil ikke "forstyrre" dem oppi det. De får vente til de kommer hjem før de får vite noe.

Jeg var i byen igår og kjøpte en fin kjole (empiresnitt sånn at magen har plass til å vokse) og noen perleøredobber samt kjede som jeg skal ha på meg på lørdag tenkte jeg. Vi skal jo være på verandaen uansett, så det går nok fint tenker jeg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper dere får en flott feiring av moren din på lørdag!

Og deter litt av en gave hun får - er ikke bare bare å sette inn såpass mange bilder i albumer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt moro å fortelle det til folk også da? ;)

Joja, det er jo det. Er godt å kunne prate om det åpenlyst i alle fall. :Nikke: Å slippe og holde noe skjult er veldig godt. Så nå er det jo bare et par venner igjen også. Nyheten kommer til å spre seg relativt fort uansett tenker, jeg. Mamma og pappa ville at jeg skulle fortelle det selv på lørdag, da. Det vil jeg ikke. Så jeg sa til mamma at ho kan ringe til søsteren sin i morgen elns, og gjerne fortelle det før jeg kommer, men jeg vil helst få spørsmålene samlet og heller ikke mens jeg sitter midt oppi det. Orker ikke sånt "fuzz" hvis du skjønner. Har ikke så lyst til å svare på de samme spørsmålene om igjen og om igjen heller. Men det er sikkert mye fint arvegods å kunne hente om de vet det på lørdag, og mamma nevnte noe om en vugge idag! :Nikke: Så jeg tror ikke det blir så all verdens dyrt dette utstyret, jeg. :nigo:

Håper dere får en flott feiring av moren din på lørdag!

Og det er litt av en gave hun får - er ikke bare bare å sette inn såpass mange bilder i albumer altså!

Hun ble veldig glad for gavene idag! Og veldig overrasket også, og det er jo nesten enda mer morsomt ;) Så da kan lørdagen bare komme. Ja, jeg er glad jeg hadde nesten en måned på meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, da var vi hjemme igjen. :tommelsmil: Jeg holder på å laste ned 1. sesong av Grey's Anatomy (tenk at jeg som er Desperate Housewives-fan ikke har sett én hel episode av Grey's..), så nå skal jeg ta igjen siden det er sesongavslutning på de frustrerte fruene. ;) Samboer og jeg har dessuten startet på Fringe, og det er faktisk en helt ok serie det også. Har en del å "ta igjen" egentlig. Samboer får jo fulgt med sånn ukentlig på alle seriene, men jeg har kun DH jeg gjør det med. Resten blir det så som så med. Men nå har jeg jo litt fri, og kan se på det jeg vil når været tillater det. :nigo:

Nå er Glagutten ute med noen kompiser. Den ene hadde kjøpt seg Walkie-Talkie, og nå testet de ut, via bil, hvor langt den rakk. :ler: Også kaller han meg barnslig som liker å leke med ungene? Haha, jaja. Gutter er gutter, er det ikke så de sier? ;)

Formen er fortsatt veldig bra. Har litt vondt i hodet fra tid til annen, og jeg kvier meg litt for å ta smertestillende. Før jeg ble gravid, tok jeg gjerne Paracet og Ibux uten å tenke noe særlig over det, men etter den positive testen har jeg ikke tatt noe som helst. Føler meg litt flink faktisk. ;) Jeg får heller bare gå å legge meg hvis det blir for ille, og blir det virkelig ille, så tar jeg jo en pille eller to så klart. Paracet skal man jo kunne ta uansett, men jeg liker å være litt forsiktig for det.

Jess, snakkes plutselig! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tid, 5 episoder av Grey's og jeg er hekta! :ler: Får omtrent ikke gjort noe annet enn å sitte og glo nå. Har fått tørket støv i stua, og tatt ned klær samt satt over en ny vaskemaskin, da. Men i forhold til hva jeg kunne ha gjort er det svært lite. :fnise: Nå er den evindelige "diskusjonen" i gang her; "Hva skal vi ha til middag?" Har lyst på noe veeldig enkelt, jeg. :Nikke: Må handle ordentlig i morgen uansett, for jeg skal bake sjokoladekake til lørdag. (Må ha ting jeg ikke pleier å kjøpe, som skummet kefir f.eks.) Lurer på om jeg skal kjøpe kalkunpølser, jeg. :ler: Samboeren min synes jeg er så rar, som faktisk liker pølser. Pleier jo å kjøpe de "sunne" kalkunpølsene da. Pølse i brød, ketchup, sennep, potetsalat og løk! :sikle: Ja, det blir nok det! Må på butikken for å kjøpe brød til frokosten i morgen uansett, så. Eller har dere noen bedre middagstips som tar ca like lang tid å lage? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...