Gå til innhold

barna slipper inn far

Fremhevede innlegg

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Barna må ikke høres i rettsalen nei. De kan bli intervjuet av en sakkyndig utenfor rettsalen men må ikke vitne i retten. Dette vet jeg fordi jeg altså kjenner til en nokså nylig avholdt barnefordelingssak.

Jeg er ikke enig i at trådstarter ikke har noe å vinne på å gå til retten. Det handler om å fastsette hvilke grenser som gjelder slik at man kan få far til å forstå at grensene skal respekteres eller så kan man gå til ytterligere skritt.

Jeg mener heller ikke at mor skal frata far samvær - men at det skal fastsettes hva dette samværet skal være og konsekvensene av å bryte det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Barna må ikke høres i rettsalen nei. De kan bli intervjuet av en sakkyndig utenfor rettsalen men må ikke vitne i retten. Dette vet jeg fordi jeg altså kjenner til en nokså nylig avholdt barnefordelingssak.

Jeg er ikke enig i at trådstarter ikke har noe å vinne på å gå til retten. Det handler om å fastsette hvilke grenser som gjelder slik at man kan få far til å forstå at grensene skal respekteres eller så kan man gå til ytterligere skritt.

Jeg mener heller ikke at mor skal frata far samvær - men at det skal fastsettes hva dette samværet skal være og konsekvensene av å bryte det.

Det var jo det jeg skrev. De må høres, i samtale med dommer eller sakkyndig. De kan altså ikke holdes utenfor.

Og hvilke skritt skal man gå til hvis far ikke respekterer grensene? Hvilke sanksjonsmuligheter har man? Ingen. Retten vil ikke frata ham samvær. Han kan ture frem og sabotere som han vil.

Det eneste mor ender opp med, er en dom som forplikter henne. Hun kan få bøter hvis hun ikke følger den. Og en fet advokatregning.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Det var jo det jeg skrev. De må høres, i samtale med dommer eller sakkyndig. De kan altså ikke holdes utenfor.

Og hvilke skritt skal man gå til hvis far ikke respekterer grensene? Hvilke sanksjonsmuligheter har man? Ingen. Retten vil ikke frata ham samvær. Han kan ture frem og sabotere som han vil.

Det eneste mor ender opp med, er en dom som forplikter henne. Hun kan få bøter hvis hun ikke følger den. Og en fet advokatregning.

Du tror ikke at en rett som forteller far at hans oppførsel er skadelig for barna har noen effekt? Du tror ikke at en rett som forteller far at mor har rett til et privatliv har noen effekt? Det er godt mulig at den effekten ikke finnes overfor far, men den vil faktisk ha effekt overfor både mor og senere når barna er gamle nok barna.

Men jeg er tilbøyelig til å være enig i at det er mye penger med lite resultat, så den beste løsningen er kanskje den verste - prøve som best er å ignorere fars forfølgelses og kontrolltendenser i håp om at det mister sin interesse etterhvert.

Gjest Gjest_minsin_*
Skrevet

Har visst gått glipp av at TS har skrevet at hun vil frata ungene samværet med faren?

For jeg har helt frem til nå forstått det slik at TS VIL at ungene skal ha samvær med faren sin. Det eneste hun ikke vil er at han skal komme uanmeldt. Eller er jeg helt på jordet?

Skjønner veldig godt at mange ikke vil bli invandert i hjemmet sitt. Det er utrolig slitsomt, om det er en eks eller nabo som kommer i tide og utide.

Jeg ville synes det var mer normalt om faren ringte og avtalte om han kunne invitere med barna ut på lekeplassen, spise eller lignende. Moren ville vel ikke nektet det så lenge det passer.

Merkelig at han ikke savner barna de helgene han skulle hatt dem...

Det går helt fint å snakke med politiet om hvordan du skal forholde deg til dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Har visst gått glipp av at TS har skrevet at hun vil frata ungene samværet med faren?

For jeg har helt frem til nå forstått det slik at TS VIL at ungene skal ha samvær med faren sin. Det eneste hun ikke vil er at han skal komme uanmeldt. Eller er jeg helt på jordet?

Neida hun har ikke skrevet det.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, hun vil ikke frata dem samvær. Derfor har det heller ikke noe for seg å gå til retten. For hva skal hun be retten om? Dagens ordning? Den har hun jo.

Når man går til retten, må det være for å endre noe. Man må si til retten hvilken endring man ønsker. Her finnes det ikke grunnlag for noen endring.

Skrevet

Tråden er ryddet.

Tråden stenges, da den er ryddet tre ganger på kort tid.

-jolie (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...