Gå til innhold

barna slipper inn far

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Herlighet! Vær glad for at faren til dine barn viser interesse!

At han kommer uanmeldt betyr at han bryr seg! Dersom han er GAL så forstår jeg at du ikke liker det!

Mannen er like glad i barna sine som det du er, hvorfor utsetter du dem for dette?

Skal barna nekte sin egen far å besøke dem?

Barna vil være med pappan sin og du nekter dem det!

Det er jo pappaen selv som "nekter" å være sammen med barna sine ved å avlyse helgesamvær. At han skal møte opp på en times kaffebesøk er ikke tilstrekkelig. Han burde da ta med seg barna ut for å oppleve ting, være sammen, finne på noe.

Endret av jolie
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Slik jeg føler det har vi en far som forsøker å møte barna hans hjemme hos dem selv. Være far for sine egne barn i barnas eget hjem.

Men er det lett å være farsfigur og få respekt når mora bare driver å saboterer etthvert forsøk på å ta litt initativ til kontakt? Er ikke positive overraskelser en del av barneoppdragelsen?

Fytte rakkern, jeg er glad jeg ikke har unger. Spesiellt ikke når jeg leser hvordan dere svartmaler en far som savner ungene sine.

Hvorfor er ikke faren alltid velkommen i barnas hjem da? Har ikke mødre bittelittegranne respekt for sine barns far?

Tragisk er det, - og jammen glad jeg er barnløs når jeg leser hvor trist det er å være pappa i dagens samfunn.

Og til trådstarter, - hvorfor var skillsmissen så opprivende da? Var det du som var skyld i dette? Kanskje du hadde vært utro, og faren til barna lurer enda på hvorfor og hva som var årsaken? Slike handlinger kan drive menn fra vettet, - og det virker som dere vet det.

(post scriptum, nå vet vi ikke om trådstarter har vært utro, men så lenge man diskuterer om barnefaren er voldelig så er det jo minst like relevans til temaet)

Kjære deg,Waco. Har du i det hele tatt lest det TS har skrevet?

Hun forteller bla om en far som dropper samvær, men dukker opp noen dager senere på uanmeldt besøk. Vitner dette om en far som savner barna sine. Da burde han vel hatt det samværet han droppet da. Og hvorfor må han inn på mors enemerker? Han kan jo bare ta med barna ut hvis han ønsker å være sammen med dem.

I tillegg forteller hun om en mann som har vært fjernet 4 ganger fra hjemmet hennes av politiet. Det vitner ikke om en særlig stabil person. Og ikke en person som de fleste ville ha hatt ubedt inn i sitt hjem.

Skrevet

Altså at man skal lære barna sine å ringe politiet dersom pappa kommer på besøk.

Joda, jeg har skjønt hvordan dere tenker! Jeg er bare glad jeg ikke har unge med noen av dere...!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det er helt forferdelig bare tanken på at en mor kan be barna sine om nekte å åpne for faren sin. Han burde jo på mange måter alltid vært invitert, - barna er jo like mye hans familie.

Greit nok at de har barn sammen, men hvorfor skal mor finne seg i å ha far innom sitt hjem i hytt og gevær uten noen spesiell grunn??

Mor og far bør respektere hverandre sitt hjem, det har tross alt blitt slutt og de har hver sin bostad!

En ting er det hvis det er snakk om felles barn sin bursdag og høytider, men bare sånn så lell, nei; det synes jeg er urimelig at mor skal finne seg i.

Har desverre ingen konkrete råd, men skjønner meget godt at mor finner det frustrerende!

Gjest Gjest
Skrevet
Altså at man skal lære barna sine å ringe politiet dersom pappa kommer på besøk.

Joda, jeg har skjønt hvordan dere tenker! Jeg er bare glad jeg ikke har unge med noen av dere...!

Nå har vel ingen i tråden anbefalt TS at hun skal lære barna å ta kontakt med politiet når far dukker opp uannmeldt.

Det er helt tydelig at du ikke klarer å sette deg inn i hvordan det oppleves å komme hjem og finne en person på ditt kjøkken som ikke har noe der å gjøre. Selv om han er faren til barna, er det ikke hans hjem lenger, og dermed ikke et sted han bare kan valse inn i uten å bli bedt.

Gjest Gjest
Skrevet

Et tenkt senario. Om 10 år er barna til TS ute av redet, men hjemmet hennes er fremdeles barnas barndomshjem. Er det fremdeles greit at far kommer på uannmeldt besøk, og bare tar seg til rette. Eller skal dette gjelde bare fordi barna er små?

Hvor går grensen for når det ikke lenger er greit at faren plutselig står i døra. Når TS evnt er etablert på ny med ny mann? Eller skal eksen fremdeles kunne få komme ubedt da også? Når TS evnt får nye barn. Skal eksen fremdeles få komme ubedt da også?

Jeg bare spør???

Gjest Gjest
Skrevet
Et tenkt senario. Om 10 år er barna til TS ute av redet, men hjemmet hennes er fremdeles barnas barndomshjem. Er det fremdeles greit at far kommer på uannmeldt besøk, og bare tar seg til rette. Eller skal dette gjelde bare fordi barna er små?

Hvor går grensen for når det ikke lenger er greit at faren plutselig står i døra. Når TS evnt er etablert på ny med ny mann? Eller skal eksen fremdeles kunne få komme ubedt da også? Når TS evnt får nye barn. Skal eksen fremdeles få komme ubedt da også?

Jeg bare spør???

Gode poenger. Og for å snu det andre veien: Farens hjem er jo også barnas hjem, så da må jo mor kunne gå inn der når som helst når hun vil, eller hva?

Gjest Gjest
Skrevet
Men er det lett å være farsfigur og få respekt når mora bare driver å saboterer etthvert forsøk på å ta litt initativ til kontakt? Er ikke positive overraskelser en del av barneoppdragelsen?

Er det en positiv overraskelse når far dropper de avtalte samværshelgene også? Hvor er initiativet hans til kontakt når han dropper ut? Far HAR allerede en avtale om langt mer kontakt med barna enn han selv gidder å overholde. Da er det han som svikter, ikke mor.

Og om han ønsker å gi barna positive overraskelser så burde han fortrinnsvis gjennomføre disse overraskelsene i sine samværshelger. Må han absolutt overraske barna ved å komme hjem til dem utenom så bør han vel ha planlagt noe hyggelig de kan gjøre sammen? Gå en tur, for eksempel.

Skrevet
Slik jeg føler det har vi en far som forsøker å møte barna hans hjemme hos dem selv. Være far for sine egne barn i barnas eget hjem.

Merkelig at han ikke vil følge opp samværet da, og håner mor....??

Mora saboterte da ikke helgesamværet - det gjorde faren... tror du trenger å sette deg litt mer inn i problemstillingen - FØR du svarer. Dessuten - hvis far er oppegående - vil han forstå at det å dukke uventet opp hos mor - IKKE er en positiv overraskelse. Han lager jo bare en skikkelig ekkel stemning.

Fytte rakkern, jeg er glad jeg ikke har unger. Spesiellt ikke når jeg leser hvordan dere svartmaler en far som savner ungene sine.

Jeg forstår virkelig ikke hva du skriver om??? Det er jo far om IKKE følger opp sine samvær....

Hvorfor er ikke faren alltid velkommen i barnas hjem da? Har ikke mødre bittelittegranne respekt for sine barns far?

Hvis du leser innlegget til TS - står det svart på hvitt HVORFOR han ikke er velkommen... Hvorfor skal man ha respekt for noen som ikke har behandlet deg bra???

Og til trådstarter, - hvorfor var skillsmissen så opprivende da? Var det du som var skyld i dette? Kanskje du hadde vært utro, og faren til barna lurer enda på hvorfor og hva som var årsaken? Slike handlinger kan drive menn fra vettet, - og det virker som dere vet det.

Kan det ikke like godt være faren som har vært utro da??? Jeg bare spør... Siden han tydelig liker å dominere og vise seg nå, kan det da like godt være han som er grunnen til at det var opprivende... Litt dumt å bare se saken fra DINE tanker...

Såpass burde kunne forvente av en voksen kvinne også, - at hun tar konsekvensene av hvem hun velger til far til sine barn.

Jeg vet ikke noe om din alder, men du virker veldig umoden i dine svar. TS har vel møtt barnefaren for mange år siden, og av god livserfaring - vet jeg at mange folk kan forandre seg MYE i årenes løp. Så dengang snille og rolige gutten, kan ha blitt til en manipulerede mann f.eks..

Skal mødre drive å lære ungene sine å ringe politiet dersom pappa kommer på besøk?

Hvem har sagt det?

Haha, jeg må jammen si jeg ler godt når jeg hører de knallgode rådene myrthe kom med som alle applauderer.

Takker for spydig svar... Forøvrig heter jeg MyrtheL....

Som sagt, glad jeg ikke har barn, ihvertfall ikke med en av dere..

Det siste er vi meget enig i....

Gjest Gjest
Skrevet

Ved å komme på et kort besøk en ettermiddag istedet for å ta vare på helgene han faktisk skulle vært sammen med barna?

Det er farens oppgave å gjøre SITT hjem til barnas hjem, så kan han være en far for sine barn der. At han skal være nødt til å møte barna i morens hjem er bare tull. Han har oppført seg dårlig og er ikke velkommen der, det må han respektere. Så får han heller være mann og ta ansvar for seg selv og barna, tilbringe tid med dem når han skal istedet for å droppe ut.

Mor saboterer ikke noe samvær. Far velger jo selv å ikke ha barna når han skal. Han kan ikke av den grunn trenge seg inn i hennes hjem. Mannen bør vokse opp, rett og slett.

Gjest Gjest_Alexandra_*
Skrevet

Jeg bare spør???

Han kommer til hjemmet for å besøke barna! Tror du at barna ville ha lukket opp dersom dem ikke ville?De lukker opp fordi de blir glade for å se faren sin.

Om faren til barna kommer på uanmeldt besøk når bara ikke er der, så er det mor han vil besøke - da stiller jo saken seg annerledes! Saken er jo ikke sånn!?

Dersom TS har fått nye barn er uinteresant, mannen vil besøke sine egne barn!

Gjest Gjest
Skrevet

For noen svar mor får her. Mange raringer her inne. Selvsagt skal ikke mor sabotere samvær, men det er da ikke riktig at fraskilte mennesker skal ha kravpå adgang til hverandres hjem. Men hold barna utenfor konflikten.

Skrevet
Det ER forskjell på å lukke opp for faren sin og ta en prat kontra at han får komme inn i hennes hus. Greit nok at det også er ungenes hjem, men det er også hennes. Det tyder på at han har et kontrollbehov ovenfor henne iflg det ts har skrevet tidligere.

Ja, det tror jeg de fleste som har svart i denne tråden er enige om.....Poenget er jo det at denne konflikten må mor ta med faren, og ikke involvere barna i.

Gjest Gjest
Skrevet
Han kommer til hjemmet for å besøke barna! Tror du at barna ville ha lukket opp dersom dem ikke ville?De lukker opp fordi de blir glade for å se faren sin.

Om faren til barna kommer på uanmeldt besøk når bara ikke er der, så er det mor han vil besøke - da stiller jo saken seg annerledes! Saken er jo ikke sånn!?

Det betyr jo ikke at han kan ta seg inn i mors hus som han selv vil av den grunn!

Enn hvis mor har lyst til å besøke barna når de er hos far. Kan hun da dra dit når far ikke er hjemme, la barna slippe henne inn og så kan hun ta seg til rette i huset og lage kaffe på kjøkkenet hans osv?

Par som har gått fra hverandre har ikke rett til å gå inn i eksens hus uten eksens tillatelse. Å bruke barna som unnskyldning for å komme seg inn blir bare dumt. Skal far liksom være som en av barnas venner? Komme inn og sitte på barnerommet? En voksen mann burde vite bedre. De fleste voksne mennesker har behov for privatliv, særlig skjermet fra eksen sin. Og når mannen i tillegg har oppført seg ubehagelig mot kvinnen, så burde han ikke trenge å være særlig intelligent for å skjønne at det bryter med all skikk og bruk hvis han "besøker" barna hjemme hos henne uten hennes tillatelse.

Mannen har tydeligvis ikke særlig stort behov for å være sammen med barna sine når han velger å ikke ha dem i sine helger. Påfallende merkelig at han da skal ha behov for å besøke dem en ettermiddag senere. Det lyser lang vei at dette ikke handler om savn etter barna.

Skrevet
Ja, det tror jeg de fleste som har svart i denne tråden er enige om.....Poenget er jo det at denne konflikten må mor ta med faren, og ikke involvere barna i.

Helt enig med deg! Det er skikkelig dårlg å dra inn barna i denne saken!

Gjest Gjest
Skrevet
Om faren til barna kommer på uanmeldt besøk når bara ikke er der, så er det mor han vil besøke - da stiller jo saken seg annerledes! Saken er jo ikke sånn!

Det er jo ikke det. Hvis TS hadde fått nye barn, skulle disse barna levd med at det sto for dem en ikkefamiliær person ubedt på kjøkkenet?

Jeg må si jeg er overrasket over hvor mange som hadde syntes det var greit å få eksen ubedt på besøk. Men vil tro det kanskje ville ha forholdt seg annerledes, hvis man selv hadde stått midt i det. Da hadde det kanskje ikke vært så greit allikevel??

Gjest Gjest
Skrevet
Er det en positiv overraskelse når far dropper de avtalte samværshelgene også? Hvor er initiativet hans til kontakt når han dropper ut? Far HAR allerede en avtale om langt mer kontakt med barna enn han selv gidder å overholde. Da er det han som svikter, ikke mor.

Og om han ønsker å gi barna positive overraskelser så burde han fortrinnsvis gjennomføre disse overraskelsene i sine samværshelger. Må han absolutt overraske barna ved å komme hjem til dem utenom så bør han vel ha planlagt noe hyggelig de kan gjøre sammen? Gå en tur, for eksempel.

Nå er det ikke uvanlig at det kommer informasjon som i ettertid støtter ts, om det tidligere har fremkommet informasjon som ikke støtter ts (også kalt "vikarierende argumentasjon")

Alt tyder på at TS i denne saken har flyttet barna 6-8 mil bort fra far (ref 1 times kjøretid). At barn og far setter pris på det samværet de har mulighet til er ikke så veldig rart synes jeg. Og far er tydligvis villig til å forsake 2 timers kjøring iløpet av en kveld for å få til dette samværet (et samvær som kansje varer i 1-2 timer ?).

Det er klart far bør finne på noe mer enn å sitte hjemme hos barna, men det er samtidig ikke lett å finne på noe spennende på et fremmed sted. En bør kunne forvente noe mer for å hjelpe barna og far til aktiviteter enn at mor ringer politiet slik at barna ser en far som blir påsatt håndjern og ført bort.

Kan ikke ts avtale med far at han kommer når barna har sine fritidsaktiviteter (de fleste barn driver en eller annen aktivitet). Da kan han bli med barna og vise interesse for deres hverdag på denne måten.

Det går en annen tråd paralellt hvor en spør hvorfor fedre har så lite tid sammen med barna. Om det er vanlig at mødrene ringer politiet så snart pappan viser interesse for barna synes jeg ikke det er så rart at en del fedre trekker seg bort.

Ftt

Gjest Gjest
Skrevet
Alt tyder på at TS i denne saken har flyttet barna 6-8 mil bort fra far (ref 1 times kjøretid). At barn og far setter pris på det samværet de har mulighet til er ikke så veldig rart synes jeg. Og far er tydligvis villig til å forsake 2 timers kjøring iløpet av en kveld for å få til dette samværet (et samvær som kansje varer i 1-2 timer ?).

Far har også blitt bortvist fra huset, som for øvrig ikke er kjøpt etter skilsmissen for å si det sånn, ved fire anledninger.

Hvis du leser hva TS skriver har hun ikke flyttet med barna. Det har derimot far gjort. Hvordan stiller saken seg nå?

Gjest Stine Lise
Skrevet
Det er jo ikke det. Hvis TS hadde fått nye barn, skulle disse barna levd med at det sto for dem en ikkefamiliær person ubedt på kjøkkenet?

Jeg må si jeg er overrasket over hvor mange som hadde syntes det var greit å få eksen ubedt på besøk. Men vil tro det kanskje ville ha forholdt seg annerledes, hvis man selv hadde stått midt i det. Da hadde det kanskje ikke vært så greit allikevel??

Er denne faren skremmende da? Står han ikke å bare vil barna sine vel? Han vil treffe dem! Er det noe galt i det da? Det er ikke bra dersom han er klin gal men da hadde hann vært sperret inne! Han er ikke det!Moren skriver ikke noe om at han er gal i huet sit!

La oss si det var andre veien da!

At far hadde hovedomsorgen for barna og mor traff barna sine 2-4 ganger i uken!

La oss si at hun kom til barna og eks. mannens hus å banket på for å prate med barna!

Skulle hun blitt sendt på dør?

Skulle man ringt politiet?

Dersom NEI, hvorfor ikke! Fordi hun er hunnkjønn?

Gjest Gjest
Skrevet
Er denne faren skremmende da? Står han ikke å bare vil barna sine vel? Han vil treffe dem! Er det noe galt i det da?

Hvorfor ialle dager treffer han dem ikke når det er ordinert samvær da? Det ser ut til at mange mener at det er helt greit at faren kutter helgesamværet hjemme hos seg selv, for så å dukke opp hos mor noen dager senere.

Synes ikke du det er litt rart da?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...