Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 Populært innlegg #3021 Del Skrevet 9. juli 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stilte opp en hel lørdag for å bygge platting hos en venn. Vi handla en grandis, ketchup, potetgull og brus til 140kr, å hadde dette til lunsj/snacks i pausene. Når jeg sitter på bussen hjem får jeg bilde av kvittering fra handleturen "vipps over det du syns jeg skal ha". Jeg er ekstremt konfliktsky så jeg bare vippset over halvparten for å bli ferdig med det. Anonymkode: 579d9...f83 Åfyfaen, håper det var siste gang du hjalp denne personen med noe slikt når dette er takken? Når kompisen min passa katta i 7 dager mens jeg var på sykehusrt fyllte jeg kjøleskapet hans og overraska han og kona med barnepass og forhåndsbetalt booking på hotell. Sku faen bare mangle når noen er serviceinnstilte og gode venner - slik du tydeligvis er. Anonymkode: 86d87...15d 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #3022 Del Skrevet 9. juli 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: Åfyfaen, håper det var siste gang du hjalp denne personen med noe slikt når dette er takken? Når kompisen min passa katta i 7 dager mens jeg var på sykehusrt fyllte jeg kjøleskapet hans og overraska han og kona med barnepass og forhåndsbetalt booking på hotell. Sku faen bare mangle når noen er serviceinnstilte og gode venner - slik du tydeligvis er. Anonymkode: 86d87...15d Det ble eneste gangen jeg stilte opp ble oppriktig lei meg og såra av å bli behandla på den måten, men en erfaring rikere. Anonymkode: 579d9...f83 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3023 Del Skrevet 10. juli 2019 On 5/7/2019 at 3:57 PM, Fru Uperfekt said: Nei det er ikke lovpålagt, tror du må lese deg opp litt Jo, det er faktisk lovpålagt nå. Fra 2019 er det vel. Vi har blitt «rammet» av et EU-direktiv som pålegger å ta betalt for plastposer. Anonymkode: a5ad0...482 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. juli 2019 #3024 Del Skrevet 10. juli 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er faktisk lovpålagt nå. Fra 2019 er det vel. Vi har blitt «rammet» av et EU-direktiv som pålegger å ta betalt for plastposer. Anonymkode: a5ad0...482 Det er et fond som det pr nå er frivillig å være med i. Er vi som forbrukere som betaler for å reklamere for butikker for at de skal kunne gi til fondet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3025 Del Skrevet 10. juli 2019 Vi har en på jobb som tar med seg teposer fra jobb hjem. Dette er da ikke en lavtlønnet person, så han burde strengt tatt klart å kjøpe sin egen te.. Anonymkode: db1c6...b82 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3026 Del Skrevet 10. juli 2019 På 9.7.2019 den 6.24, AnonymBruker skrev: Da jeg gikk i 10.klasse hadde jeg en venninne med noe sparsommelige foreldre. Husker en dag jeg var med henne hjem etter skolen, og venninnen spør om jeg er sulten og om vi ikke skulle lage oss noe mat. Moren satt like ved og hørte tydeligvis dette. Jeg takket ja til tilbudet om mat, men det skulle jeg fort angre på. For da smeller det ifra moren: «Du har helt sikkert ikke spist opp matpakka di idag NN, så dere får spise av den først!». Eh.. Venninnen var tydeligvis vant med dette, for helt uten skam serverte hun meg en av sine dvaske brødskiver med svett brunost som har ligget sammen med andre halvspiste brødskiver i en varm skolesekk de siste 8 timene. Ved siden av fikk jeg sjenket opp halve saftflasken hennes som hun hadde sippet til hele dagen, i et brukt glass som hun fant i vasken. Jeg husker ikke hvordan jeg reddet meg ut av situasjonen, men jeg fortsatte i hvert fall å være sulten. Det tok litt tid før jeg ble med henne hjem igjen også. Anonymkode: 94fda...a85 Hm, jeg gir også beskjed til mine barn, når de kommer skrubbsultne hjem fra skolen, at de må spise opp brødet i matboksen før de lager seg noe nytt hjemme. De har ofte ikke tid til å spise på skolen (påstår de), så de har ofte ikke spist opp begge skivene de har med. Men jeg ville aldri funnet på å servere venner/venninner dette, da. Anonymkode: 5e89e...534 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3027 Del Skrevet 10. juli 2019 Møter ofte en dame i 30 årene på butikken. Hun handler alltid alene og slår meg som en ekstrovært type med dårlige sosiale antenner. Når hun har ukeshandlet tar hun frem sine 3 poser (gjenbrukte engangsposer, fair enugh det altså!) som hun fyller. Ofte (Les: alltid) har hun nok varer igjen på båndet til å fylle en fjerde pose. Men istedenfor å kjøpe en kiwi-gjenbrukspose til 17 kroner - eller en engagnspose til 2 koner, tar hun enkeltvarene og legger rundt på/inni klærne sine. Type skinkepakke og ost i bukselinjingen, agurken i bh, tyggis i skolinjingen, sjokoladeplatene i jakkeermet, brusen i lommen, blomkålen inni tshorten på ryggen osv osv. Hun virker fornøyd med livet, snakker med de hun møter på i butikken, kjøper dyr kvalitetsmat (prior kyllingfillet fremfor first prise) og går med mærkeklær som 21, adidas, tiger of sweeden osv. Tror ikke det er en ekstra pose som bikker økonomien hennes altså Anonymkode: 86d87...15d 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3028 Del Skrevet 10. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møter ofte en dame i 30 årene på butikken. Hun handler alltid alene og slår meg som en ekstrovært type med dårlige sosiale antenner. Når hun har ukeshandlet tar hun frem sine 3 poser (gjenbrukte engangsposer, fair enugh det altså!) som hun fyller. Ofte (Les: alltid) har hun nok varer igjen på båndet til å fylle en fjerde pose. Men istedenfor å kjøpe en kiwi-gjenbrukspose til 17 kroner - eller en engagnspose til 2 koner, tar hun enkeltvarene og legger rundt på/inni klærne sine. Type skinkepakke og ost i bukselinjingen, agurken i bh, tyggis i skolinjingen, sjokoladeplatene i jakkeermet, brusen i lommen, blomkålen inni tshorten på ryggen osv osv. Hun virker fornøyd med livet, snakker med de hun møter på i butikken, kjøper dyr kvalitetsmat (prior kyllingfillet fremfor first prise) og går med mærkeklær som 21, adidas, tiger of sweeden osv. Tror ikke det er en ekstra pose som bikker økonomien hennes altså Anonymkode: 86d87...15d Virker ikke som det har noe med økonomi å gjøre heller, så jeg skjønner ikke helt hvorfor hun er gjerrig? Jeg har også alltid med egne handlenett/ryggsekk på butikken fremfor å kjøpe poser. Forsøker å tenke på miljøet. Anonymkode: 3d1e6...e97 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dacini Skrevet 10. juli 2019 #3029 Del Skrevet 10. juli 2019 Da jeg solgte en hest fikk de nye eierne med en del av utstyret, som sal (spesialtilpasset hesten), hodelag, beskyttere, dekken og transportbeskyttere. Dette var utstyr av god kvalitet. Jeg visste at dette passet hesten og de gav inntrykk av at de ville bruke dette videre da utstyret de hadde ikke var av samme kaliber. De fikk med utstyret for en symbolsk pris. Noen uker etter lå dette til salgs på finn.no og hesten gikk med deres gamle utstyr. -dacini- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3030 Del Skrevet 11. juli 2019 23 hours ago, Fru Uperfekt said: Det er et fond som det pr nå er frivillig å være med i. Er vi som forbrukere som betaler for å reklamere for butikker for at de skal kunne gi til fondet. Ja, sånn var det før. Nå er det lovpålagt. Anonymkode: a5ad0...482 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 11. juli 2019 #3031 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) På 17.12.2015 den 17.23, Stringfellow1 skrev: under studietiden bodde jeg i bo-kollektiv sammen med en litt merkelig skrue. når jeg skulle til skolen eller ut på noe, så pleide jeg å lage matpakke kvelden før. Slik at jeg slapp å gjøre dette veldig tidlig neste morgen. Selv om jeg la den på min hylle i kjøleskapet og skrev navnet mitt utenpå. Så hadde maten for vane å forsvinne, før jeg åpnet kjøleskap-døren neste morgen for å plukke frem maten min. Da hadde hun spist den opp i løpet av natten eller om morgenen før jeg stod opp. Hun gadd ikke lage seg frokost selv, og det var jo selvfølgelig veldig mye billigere å forsyne seg av noen andre sin mat i stedet for å kjøpe seg mat og drikke med sine egne penger. en gang kjøpte jeg flere par med sokker, men de fleste av disse forsvant i løpet av en ukes tid eller noe. For sokkene hennes fikk jo så fort hull på seg. Derfor var det tydeligvis mye bedre å bruke mine sokker, i stedet for å slite ut hennes egne sokker! eller hun gikk rett inn på rommet mitt og plukket med seg bøker, filmer og alt mulig som hun hadde lyst på (eller behov for) uten å spørre om lov eller levere det tilbake. I tillegg gjemte hun tingene mine inne på sitt eget rom, slik at jeg ikke skulle finne det igjen. hun var av den typen som helst ikke ville kjøpe skolebøker og skrivesaker heller. Men heller forsynte seg av ting som andre hadde lagt igjen. Eller hun spurte om å få låne skolebøkene til alle andre, i stedet for å kjøpe slike ting selv. For disse bøkene var jo svindyre, må vite! Hva gjorde du med det? Håper hun fikk en skyllebøtte? NB. Ser nå at svaret er gammelt. Never mind. Endret 11. juli 2019 av Armitage 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 11. juli 2019 #3032 Del Skrevet 11. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, sånn var det før. Nå er det lovpålagt. Anonymkode: a5ad0...482 https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2013/okt/regulering-av-plastbareposer/id2434864/ Prøver fremdeles å finne noe som tilsier at butikken er pliktig til å ta peng for pose. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg tånegla Skrevet 11. juli 2019 Populært innlegg #3033 Del Skrevet 11. juli 2019 HerreGud LAG EN EGEN POSETRÅD🤬🤬 63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truno Skrevet 11. juli 2019 #3034 Del Skrevet 11. juli 2019 Jeg tar salt og pepper fra burger king, har råd til salt og pepper selv, men de posene er så grei å ha liggende på jobb😅 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 11. juli 2019 #3035 Del Skrevet 11. juli 2019 20 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2013/okt/regulering-av-plastbareposer/id2434864/ Prøver fremdeles å finne noe som tilsier at butikken er pliktig til å ta peng for pose. Jeg tror også det er noe EU-greier. Når vi var på den årlige Kypros-ferien tidligere i sommer måtte vi for første gang betale for poser overalt. Fikk beskjed om at det var lovpålagt. Minimum 6 cent eller noe i den duren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3036 Del Skrevet 11. juli 2019 På 10.7.2019 den 11.25, AnonymBruker skrev: Virker ikke som det har noe med økonomi å gjøre heller, så jeg skjønner ikke helt hvorfor hun er gjerrig? Jeg har også alltid med egne handlenett/ryggsekk på butikken fremfor å kjøpe poser. Forsøker å tenke på miljøet. Anonymkode: 3d1e6...e97 Nokså gjerrig å slenge agurken i bh'n, tyggisen i skoa og entrecôten på baklomma fremfor å spandere et par kroner på en pose til, da. Jeg bruker også plastposer flere ganger, tøynett etc - eller dropper pose hvis jeg skal ha bare et par varer. Men om jeg har for liten plass i medbrakte poser så har jeg ingen motforestillinger mot å kjøpe en pose fremfor å lage et spetakkel av meg selv ved å fylle skjorta med grønnsaker. Anonymkode: 5bffa...dcd 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3037 Del Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nokså gjerrig å slenge agurken i bh'n, tyggisen i skoa og entrecôten på baklomma fremfor å spandere et par kroner på en pose til, da. Jeg bruker også plastposer flere ganger, tøynett etc - eller dropper pose hvis jeg skal ha bare et par varer. Men om jeg har for liten plass i medbrakte poser så har jeg ingen motforestillinger mot å kjøpe en pose fremfor å lage et spetakkel av meg selv ved å fylle skjorta med grønnsaker. Anonymkode: 5bffa...dcd Hahaha okey da skjønner jeg Anonymkode: 3d1e6...e97 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 Populært innlegg #3038 Del Skrevet 11. juli 2019 Jeg jobber på et sykehjem og der er det en ansatt som tar med seg skittentøy for å vaske det på skyllerommet. Det som vanligvis blir vasket på selve sykehjemmet er klær som er for møkkete til å bli sendt direkte til renseriet. Dvs oppkast, mye avføringsrester osv. Ville aldri i hele mitt liv vasket mine egne klær i vaskemaskinen på jobb for å spare noen usle kroner🤢 Samme person dusjer også på jobb. Vi har et beboerrom som skal pusses opp fordi det er mye urin- og avføringsrester fra forrige beboer, særlig mye på badet. Men nå er rommet stengt, og gjett hvem som bruker den dusjen🙈 Anonymkode: 0ee5d...df2 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3039 Del Skrevet 11. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nokså gjerrig å slenge agurken i bh'n, tyggisen i skoa og entrecôten på baklomma fremfor å spandere et par kroner på en pose til, da. Jeg bruker også plastposer flere ganger, tøynett etc - eller dropper pose hvis jeg skal ha bare et par varer. Men om jeg har for liten plass i medbrakte poser så har jeg ingen motforestillinger mot å kjøpe en pose fremfor å lage et spetakkel av meg selv ved å fylle skjorta med grønnsaker. Anonymkode: 5bffa...dcd Men er det fordi hun ikke vil kjøpe pose? Kanskje hun synes det er mest praktisk? Ikke vet jeg, men jeg vet nå at jeg kan ty til litt kreative løsninger for å bære når jeg er alene. Anonymkode: ef7d0...b8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3040 Del Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men er det fordi hun ikke vil kjøpe pose? Kanskje hun synes det er mest praktisk? Ikke vet jeg, men jeg vet nå at jeg kan ty til litt kreative løsninger for å bære når jeg er alene. Anonymkode: ef7d0...b8b Altså, jeg har tatt en pose i hver hånd, røyken i jakkelomma og brusen på baklomma jeg også, men jeg greier ikke å se én eneste god grunn til å ha agurk i bh'n, blomkål på ryggen, sjokolade i jakkeermet og skinke i bukselinningen når en pose koster to kroner. Anonymkode: 5bffa...dcd 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå