Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Mousj skrev:

Dette var vi ute for da vi var på ferie med to vennepar og hadde spist på en pizzarestaurant. Alle betalte for antall personer i sin familie og rundet opp. Mens vi styrte med unger og klær for å dra, så oppdaget en av oss at mannen til venninnen min gikk igjennom det som var i betalings"skålen" og kom frem til at det var nok til at han ikke betalte noe som helst. Dermed gikk servitøren som hadde bevertet 20 personer med store og små en hel kveld glipp av en betydelig tips, og vedkommende fyr m. fam. fikk et gratis måltid. Utrolig smålig, og han har sunket som en stein i anseelse hos meg. Jeg kan love at jeg passer på neste gang, og kommer til å kommentere det høyt og tydelig om han prøver tilsvarende stunt igjen.

Sånne folk!

Lurer på hva kona tenkte, kanskje de var av samme ulla??

Men, at folk våger og har mage til å ikke betale for seg. Jeg hadde jaggu spurt om hvordan han tenkte der.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Rosenrød skrev:

Jeg forstår ikke at ingen av dere som opplever dette sier ifra??? De stjeler jo rett og slett tipsen dere har gitt til kelneren? Og spiser gratis på deres regning?

Enig i det. Og en annen ting: er dette gjerrigknarkhistorie?
Å være gjerrig oppfatter jeg at er å være sparsommelig: betale minst mulig eller om mulig unnvære.
En butikktyv sparer jo penger, men er han gjerrig? Heller ikke tipstyven over synes jeg er gjerrig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vox_populi skrev:

Enig i det. Og en annen ting: er dette gjerrigknarkhistorie?
Å være gjerrig oppfatter jeg at er å være sparsommelig: betale minst mulig eller om mulig unnvære.
En butikktyv sparer jo penger, men er han gjerrig? Heller ikke tipstyven over synes jeg er gjerrig.

Er ikke det å la andre betale for seg sånn at man slipper å bruke penger gjerrig? Du sier det jo selv : å betale minst mulig eller om mulig unnvære... Man er jo ganske sparsom om man ikke betaler for noe :P

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brimi skrev:

Er ikke det å la andre betale for seg sånn at man slipper å bruke penger gjerrig? Du sier det jo selv : å betale minst mulig eller om mulig unnvære... Man er jo ganske sparsom om man ikke betaler for noe :P

Jo, du kan bomme fordi du er gjerrig og helst ikke vil bruke penger. Men når vi er over på tyveri og andre vinningsforbrytelser, tror jeg ikke jeg vil bruke det ordet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det store spørsmålet er vel hvorfor så mange har begynt å gi tips i Norge som om det var den største selvfølge?? Ellers er jeg enig, ufint å spise på andres regning!

Anonymkode: cb033...75f

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vox_populi skrev:

Jo, du kan bomme fordi du er gjerrig og helst ikke vil bruke penger. Men når vi er over på tyveri og andre vinningsforbrytelser, tror jeg ikke jeg vil bruke det ordet.

Da har vi ulik oppfatning på hva gjerrighet er. Jeg synes at det er toppen av gjerrighet å la andre betale for er måltid uten at det er avklart på forhånd at den/de andre skal ta regningen. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brimi skrev:

Da har vi ulik oppfatning på hva gjerrighet er. Jeg synes at det er toppen av gjerrighet å la andre betale for er måltid uten at det er avklart på forhånd at den/de andre skal ta regningen. 

Merkelig meningsutveksling. Jeg er enig i det du skriver i både ditt forrige og siste innlegg, men du ser ikke ut til å ha oppfattet det, og påstår at vi er uenige.
Den eneste mulige uenigheten jeg ser, er at du kanskje mener at det er greit å ta penger som jeg har lagt i skåla til kelneren. Det mener jeg er tyveri fra servitøren. Legger jeg likeledes en mynt i tiggerskåla, er den blitt tiggerens, og du og andre må holde fingrene fra fatet. Synes jeg.. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Vox_populi skrev:

Merkelig meningsutveksling. Jeg er enig i det du skriver i både ditt forrige og siste innlegg, men du ser ikke ut til å ha oppfattet det, og påstår at vi er uenige.
Den eneste mulige uenigheten jeg ser, er at du kanskje mener at det er greit å ta penger som jeg har lagt i skåla til kelneren. Det mener jeg er tyveri fra servitøren. Legger jeg likeledes en mynt i tiggerskåla, er den blitt tiggerens, og du og andre må holde fingrene fra fatet. Synes jeg.. 

Hva er det du babler om? :klo: Du sier det ikke er gjerrighet, jeg mener det er det. Dét er det vi er uenige om. Det kan da både være tyveri og gjerrighet?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det store spørsmålet er vel hvorfor så mange har begynt å gi tips i Norge som om det var den største selvfølge?? Ellers er jeg enig, ufint å spise på andres regning!

Ja det er rart, man tipser jo ikke i klesbutikken liksom selv om man får god service.  Folk i klesbutikker har vel heller ikke høyere lønn er servitører.  Servitører i Norge har godt betalt og de er ikke avhengige av tips som de ofte er i utlandet fordi grunnlønna er dårlig. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti noen som har tatt med seg ruller med toalettpapir fra kjøpesentre istedenfor å handle på butikken.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.4.2017 den 8.42, Mousj skrev:

Dette var vi ute for da vi var på ferie med to vennepar og hadde spist på en pizzarestaurant. Alle betalte for antall personer i sin familie og rundet opp. Mens vi styrte med unger og klær for å dra, så oppdaget en av oss at mannen til venninnen min gikk igjennom det som var i betalings"skålen" og kom frem til at det var nok til at han ikke betalte noe som helst. Dermed gikk servitøren som hadde bevertet 20 personer med store og små en hel kveld glipp av en betydelig tips, og vedkommende fyr m. fam. fikk et gratis måltid. Utrolig smålig, og han har sunket som en stein i anseelse hos meg. Jeg kan love at jeg passer på neste gang, og kommer til å kommentere det høyt og tydelig om han prøver tilsvarende stunt igjen.

For en frekkhet! Men var det ingen som kommenterte det han gjorde? Hørtes ikke ut som han gikk så stille i dørene med det han gjorde... 

Anonymkode: d8017...9f9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Veninne jeg ga mobilen min til i gave da jeg kunne bruke samboer sin. Billig tlf greit nokk. Da jeg satt uten tlf hadde henne ingen og gi meg enda henne hadde en ekstra liggende ..  ellers har vi de som er rike som bestefar men tviholder på penger og ikke vil kjøre bil enda jeg har nyvaska hår og det er minus grader ute . Han lever utrolig sparsommelig og mener man aldri skal unne seg noe ekstra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevne en kompis av sambo som kommer hit og aldri har med seg noe og spiser opp alt av godis . Han satte potetgull skåla på fanget sitt og der ble den til de ble tomt . Allerede samme kveld etter han dro spurte han og få komme igjen og hadde vert her 4 dager . Noen liker vel og snylte på andre. Han sponser aldri penger til øl heller . Men er me og drikke opp joda .  Er vel flott og komme i påska for og tømme alt av mat og godis og få oppvarting . Han klager over at han altid er blakk.. >< 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en fra barneskolen han hadde altid med mat boks i bursdag fester for og ta med seg kaker hjem og muffinser . Gjerne typ 4/5 kakestykker eller muffins

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker vi hadde vors en gang og han ene fyren var så bestemt på at han skulle hjem til meg etter byen og hente panten sin. Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde dette var et dårlig sjekketriks, men nei da, han skulle ha sine 6 kroner eller hva det nå var fra ølen som var igjen etter vorset...

Endret av Puny
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Mystix skrev:

Ja det er rart, man tipser jo ikke i klesbutikken liksom selv om man får god service.  Folk i klesbutikker har vel heller ikke høyere lønn er servitører.  Servitører i Norge har godt betalt og de er ikke avhengige av tips som de ofte er i utlandet fordi grunnlønna er dårlig. 

Helt enig.

Så må dere huske at det eneste man oppnår ved å gi tips er å gi arbeidsgivere et argument for å senke lønnsnivået til sine ansatte. Sikkert fint å vise at man er bereist og raus og alt det der, men tipsing er en uting.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2016 den 16.59, AnonymBruker skrev:

En som vasket engangstallerkenene sine og hengte de på snora ute til tørk

Noen som gjenbrukte brukte teposer ved å henge de til tørk...

Gjenbruking av snusposer...

Anonymkode: ea2ae...d2b

Du sikter nok til onkel skrue ;-) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en kollega som hadde "sluttet" å snuse (og var veldig stolt av det), men som gikk og bommet av absolutt alle på jobb som snuste, hver eneste dag,flere ganger om dagen. Spurte hvorfor hun ikke bare kjøpte en ny, men fikk da svar om at hun hadde jo slutta..

hadde også noen venninner som allrid kom med så og si ingenting å drikke på vors, liksom en halv flaske vin delt på tre osv. De ble jo slutt, og hintet hele tiden om drinker osv hos meg, og jrg ga jo vekk drinker men fikk tilslutt nok når jeg sto og blanda. Så blandet vel et par dråper sprit med et lass av blandevann og serverte. Jepp,placeboeffekten kom for fullt:D

Anonymkode: ca49f...a42

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...