Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja.

Kan du utdype hvilke ting hun tar kreditt for, som andre har gjort?

Anonymkode: ea2ae...d2b

F,eks si at hun har kjøpt noe og gir det til deg,men egentlig så var noen andre som kjøpe presangen til deg (stort sett noen man ikke ser ofte):

Anonymkode: 34e14...5fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

F,eks si at hun har kjøpt noe og gir det til deg,men egentlig så var noen andre som kjøpe presangen til deg (stort sett noen man ikke ser ofte):

Anonymkode: 34e14...5fd

Å, det er direkte frekt og sjofelt gjort! Da får du jo ikke takket det egentlige giveren da. Trist

Anonymkode: ea2ae...d2b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2016 den 17.31, AnonymBruker skrev:

Å, det er direkte frekt og sjofelt gjort! Da får du jo ikke takket det egentlige giveren da. Trist

Anonymkode: ea2ae...d2b

Enig, og personen må jo stusse litt når man ikke får en takk for gaven. Det hadde jeg gjort.

Anonymkode: 34e14...5fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, og personen må jo stusse litt når man ikke får en takk for gaven. Det hadde jeg gjort.

Anonymkode: 34e14...5fd

Stusse? Første mottaker sier vel takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Brimi skrev:

Stusse? Første mottaker sier vel takk?

Man forventer vel et takk fra den som faktisk får gaven :P 

Person A gir gaven til person B med beskjed om å bringe den videre til person C. B gir gaven til C og sier at gaven er fra seg selv. 

Endret av penny_
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, penny_ skrev:

Man forventer vel et takk fra den som faktisk får gaven :P 

Person A gir gaven til person B med beskjed om å bringe den videre til person C. B gir gaven til C og sier at gaven er fra seg selv. 

? Her var vel poenget slik jeg forstod det at man gir videre gaver man selv har fått?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Glitnir skrev:

? Her var vel poenget slik jeg forstod det at man gir videre gaver man selv har fått?

I så fall veldig dårlig formulert siden det står at A kjøpte presangen til C :P 

Sitat

F,eks si at hun har kjøpt noe og gir det til deg,men egentlig så var noen andre som kjøpe presangen til deg

 

Endret av penny_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, acetosella skrev:

Har en venninne som bruker Netflixen, Viaplayen, Sumoen og HBOen min. Jeg betaler faktisk for dette, men det tenker hun ikke over. Var en gang jeg, kjæresten min (før vi ble samboere) og søsteren min brukte Netflixen samtidig og da fikk jeg melding fra venninnen min med spørsmål om jeg kunne gå ut av Netflix fordi det var for mange enheter som så på samtidig og hun ville se serien sin......

Hvorfor betaler du flere tusen i året for venninnen din?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, acetosella skrev:

Har en venninne som bruker Netflixen, Viaplayen, Sumoen og HBOen min. Jeg betaler faktisk for dette, men det tenker hun ikke over. Var en gang jeg, kjæresten min (før vi ble samboere) og søsteren min brukte Netflixen samtidig og da fikk jeg melding fra venninnen min med spørsmål om jeg kunne gå ut av Netflix fordi det var for mange enheter som så på samtidig og hun ville se serien sin......

Håper du bytta passord sånn at du kunne se på det du ville :P

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, acetosella skrev:

Har en venninne som bruker Netflixen, Viaplayen, Sumoen og HBOen min. Jeg betaler faktisk for dette, men det tenker hun ikke over. Var en gang jeg, kjæresten min (før vi ble samboere) og søsteren min brukte Netflixen samtidig og da fikk jeg melding fra venninnen min med spørsmål om jeg kunne gå ut av Netflix fordi det var for mange enheter som så på samtidig og hun ville se serien sin......

Hadde uten tvil byttet passord. Vi er tre venninner som bytter på dette. Jeg har Netflix, hun ene venninnen min har viaplay og hun siste har hbo. Så bruker vi hverandres :) 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett han ene som har en plastikk kopp stående på kjøkkenbenken med brukte plastikk gafler. Står der møkkete hver gang. Lurer på om han sparer bestikk og oppvask eller noe. Av den typen gafler man får med om man bestiller mat på en kiosk.. ganske ekkelt.

Anonymkode: 5d739...35a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, acetosella skrev:

 

 

Tenkte i starten at jeg hadde jo betalt for det uansett, så hun kan få bruke den, men bytta passord to dager etter de meldingen kom altså... Fikk en litt snurt melding dagen etter hvor hun lurte på hvorfor hun ikke kom seg inn. Jeg sa jeg hadde avbestilt alle tjenestene for det ble for dyrt. Nå betaler samboer Viaplay og Spotify Premium og jeg betaler HBO og Netflix, og det er kun vi to som har passordene :)

Så bra. Akkurat det samme jeg også ville ha gjort. 

Anonymkode: 25ab2...b04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.3.2016 den 18.54, Wonderbitch skrev:

Hahahaha!!!

Jeg hadde en samboer som sparte på bokser med tomatpure helt til de ble mugne. For at de skulle holde seg i kjøleskapet lengst mulig uten å bli dårlige helte han olje på toppen. Han kunne også lage seg nudler, for så å sette resten inn i kjøleskapet til senere om han ikke orket mer. Har noen av dere sett hvordan kalde nudler i "suppe" ser ut? Forferdelig uappetittelig. Han forventet også at dersom jeg var den av oss som ble sulten først, var det jeg som skulle spise disse fantastiske nudlene. Blæ..

Han pleide også å stjele alt som stjeles kunne fra skolen han gikk på, toalettpapir, penner, notatblokker, klistremerker, kopi-ark osv, for å slippe å kjøpe dette selv. Den bittelille hybelen vi delte var full av ting han "kunne få bruk for" og som jeg hadde forbud mot å rydde vekk eller flytte på. Alt som var gratis tok han med mengder av, uansett om han trengte det eller ikke. Vi kunne f.eks ha 20-40 kart over Trøndelag (bor ikke i nærheten en gang), 200 "Stem Høyre"-stickers, innpakningspapir til en krone per stk. for resten av livet, ALT mulig rart folk gav bort når de skulle flytte fra hybelhuset, inkl halvspist og gammel mat, møllspiste sengetrekk og rester av shampoo, håndkrem, barberskum- you name it. Åh herregud så glad jeg ikke er sammen med han lenger!

:ohmy: Jeg er mildt sagt sjokkert.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som virkelig er gjerrig! Hun dukker opp på fest uten alkohol og forsyner seg av alkoholen jeg har. Ofte tar jeg bare med en liten flaske vin som er nok til meg (er student og da tar man med eget drikke på vors), men hun forsyner seg altså av dette drikke uten å spørre. Hun forventer at vi deler, men bare jeg betaler. Hun går bare ut på byen med folk som spanderer. Ofte menn hun ikke har noe interesse av, men blir med kun fordi hun da slipper å betale noe. Disse mannfolka tror selvfølgelig at de er venner og henger sammen fordi de begge trives i hverandres selskap.

Har blitt invitert på vinkveld til henne og sa da at jeg kunne ha med vin til meg selv. Så slipper hun å kjøpe til begge. Hun spør da om jeg kan kjøpe en flaske vin til henne, så kan hun diske opp med god mat. På den måten spleiser vi. Jeg gjorde dette og gledet meg til vin og mat. Da jeg kom dit viste det seg at middagen hun disket opp med var en halv pakke ritz kjeks hun hadde fått av moren sin og nesten spist opp. Jeg derimot hadde lagt ut for vin til begge.. Var rimelig sulten da jeg kom hjem.

En annen venninne toppet seg derimot da vi skulle i bursdag til vår felles venninne. Siden denne felles venninnen og jeg er veldig gode venner kjøpte jeg en fin gjennomtenkt gave. Som student kunne den ikke være for dyr, men samtidig ville jeg ikke gi noe billig ræl. Så gaven var av høy standard med tanke på at bare én betalte, men hadde to spleiset var gaven for "dårlig". Da jeg og venninnen min møttes for å reise i bursdagen sammen sier hun "Kan ikke du skrive på navnet mitt på gaven fordi jeg glemte å kjøpe". Det endte med at jeg måtte skrive på hennes navn, noe som forresten så utrolig dumt ut i et personlig skrevet bursdagskort. Da jeg ga gaven i bursdagen følte jeg meg gjerrig selv fordi min gode venninne trodde sikkert at vi ikke gadd å gi henne noe ordentlig bursdagsgave :P Endte med at jeg fortale at gaven bare var fra meg og at venninnen min ba meg skrive på hennes navn. 

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...