Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

:pls:

Så kjære, kjære "baby-fairy"; vi er klare for at du sender :heks: på en lang ferie og at spiren endelig skal sitte!

:trist:

Vi har husrom og hjerterom for en eller to til i denne lille familien vår,

og det er faktisk dèt vi ønsker oss mest at alt på denne jord.

:hjerte:

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:lillesky: ble rørt av den talen din til babyfairy.. Jeg håper hun hørte på! Unner deg og mannen din en liten eller gjerne to. ;) Da får du igjen for all ventingen da.

Jeg håper det skjer noe snart! :jepp: Har jo brukt tiden fra vi startet prøvingen i september til å forberede oss. Er bare såå klare, min kjære og jeg. Kan liksom ikke gjøre mere nå enn å håpe og vente. :trist:

Var kanskje i det litt merkelige hjørnet i går når jeg skrev ønskeliste til babyfeen... :sjenert: Men jeg synes ærlig talt at vi har ventet lenge nok nå. Vi har pratet mye om det å bli foreldre, alt fra barneoppdragelse og arbeidsfordeling til hvordan det vil påvirke forholdet vårt, så jeg føler at vi har gjort godt forarbeid, og vi er voksne og klare begge to for å ta ansvar for et nytt familiemedlem. Elsker min kjære så høyt og vi er en fin liten familie vi to. Men vi vil at familien vår skal vokse... :yvonne:

awww, det var fint sagt Missiw! ble rørt jeg :grine:

ja, da var vi begge to på Vitex, dette blir spennende! jeg blir så ivrig da jeg prøver noe nytt, så vil bare at tiden skal gå litt fortere..lurer på om vi merker noen forandringer snart? :lur:

ha en fin kveld :klem:

Krysser alt, unntatt beina :gjeiper: , for at Vitexen er så bra som folk vil ha det til! Er ganske utålmodig av meg og nå har jeg bruk Vitex i tre dager, så nå skjer det vel saker og ting ganske snart! :skratte: Håper den hjelper på syklusene dine og magesmertene mine, og at vi blir :gravid: før sommeren er omme! :jepp:

( Jeg har skrevet "TÅLMODIG" opp på tavla vår for å hver dag bli minnet på at jeg må bare være både TÅLMODIG, og TÅLe motgang og være MODIG... :lur: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på at Vitexen hjelper deg, og at du snart kan sitte med stor mage i stedet for vond mage! ;)

*Nattaklem*

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

( Jeg har skrevet "TÅLMODIG" opp på tavla vår for å hver dag bli minnet på at jeg må bare være både TÅLMODIG, og TÅLe motgang og være MODIG... :lur: )

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte jeg til røntgen stedet for å spørre litt mere om undersøkelsen. Jeg har fått litt tid på å fordøye oppturen og nedturen i forrige uke, og begynt å tenke over det praktiske. :klø:

Legen min sa at jeg kanskje ville bli kontaktet da de muligens ville ta en blodprøve før undersøkelsen og jeg innbiller meg at hun nevnte noe med kontrastveske. Når røntgen stedet ringte forrige uke sa de at det var en omfattende undersøkelse som tok litt tid og at det måtte være en lege tilstede. Jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle ta en "vanlig" røntgen undersøkelse,bare ligge (i en trommel) mens de tar bilder av magen min. Men når en legger sammen all infoen, kan det umulig være bare det...?! :vetikke:

Jeg ringte derfor som sagt til røngten stedet for å prøve å bli litt klokere og bedre forberedt, men det ble jeg ikke, gitt! :sinna: Fikk bare beskjed om at jeg skulle få det jeg trengte når jeg kom og at det skulle være en lege tilstede. Dama var veldig kort og avvisende! Og jeg sitter her like blank! Det er jobben hennes og sikkert hverdagskost for henne, men for meg er dette ganske alvorlig og noe jeg aldri har vært igjennom noe sånt før! :kjefte: De jeg snakket med i forrige uke når jeg fikk ny time, så for å miste den og få enda en ny time nå på tirsdag, var så greie og serviceinnstilte at jeg ble helt satt ut av dèn sure dama. :dåne: Glemte å spørre om det er krise hvis jeg får mensen den dagen bl.a. :sjokkert:

J.... duste dame! :rope:

Jeg har lest noe om at de ved noen typer røntgen av underlivet sprøyter inn kontrastveske i egglederne for å ta bilder mens vesken farer igjennom. Først må jeg da ta en liten gu for å få puttet inn kontrastvesken og videre vil jo den etterhvert komme ut, og da bør jeg være nydusjet og ha med bind. Kanskje er det like greit om jeg er forberdt på noe sånt da, siden sure damen ikke ville gi meg noen svar. :sjenert:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så irriterende! Går vel an å gi noen hint om hva som skal gjøres!!?! :kjefte:

Vet ikke om du skal på samme undersøkelse som meg da jeg var på MR, men siden det er samme område som skal undersøkes, er det jo store muligheter for at de skal gjøre det samme. Jeg hadde heller ikke fått noe informasjon på forhånd, bare et generelt skriv hvor det sto at man ikke kunne ha på seg klær med metaller, at mobiltelefon og nøkler ikke kunne tas med inn i undersøkelsesrommet, så jeg var veldig spent på hvordan dette skulle foregå.

Jeg ble lagt på en benk som skulle kjøres inn i en trommel. Ble litt satt ut og overrasket da de begynte å sette en kanyle i hånden og de monterte masse ledninger, for trodde ikke det var nødvendig på røntgen. Hun fortalt at jeg måtte få kontrastvæske sånn at tarmer og sånn skulle ligge stille når de tok bilder og denne kontrastvæsken fikk jeg da gjennom kanylen i hånden. Så ble jeg kjørt inn i trommelen og de holdt vel på en ca 45 minutter. Når bildeseriene ble tatt, hørtes det ut som maskingevær, det bråkte forferdelig, men det var egentlig det eneste ubehagelige med hele undersøkelsen.

Får håpe du skal det samme som meg, for det jeg gjorde var ikke noe skummelt i det hele tatt. Å få kontrastvæske inn der nede, det hørtes ikke noe særlig ut… :sjenert:

Husker jeg var veldig spent og gruet meg veldig, men det var så absolutt ikke noe å grue seg for.

Ps; husk å ikke ha på en sånn ”diamant” på trusa som jeg hadde da… :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: heihei!!

grrr... jeg blir også alltid så innihampen forbanna av sure mennesker med korte og sure svar. og så når man virkelig har behov for litt trygghet og omsorg da! grrrr... føler meg deg!

Det er sikkert lurt å være forberedt på det meste, men tenke at det går bra...?? jaja, det hørtes litt teit ut ser jeg.. som om det er så lett?? så greit hvis du bare hadde fått beskjed så du kunne forberdt deg, så slipper du å lure og grue deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så irriterende! Går vel an å gi noen hint om hva som skal gjøres!!?! :kjefte:

Vet ikke om du skal på samme undersøkelse som meg da jeg var på MR, men siden det er samme område som skal undersøkes, er det jo store muligheter for at de skal gjøre det samme. Jeg hadde heller ikke fått noe informasjon på forhånd, bare et generelt skriv hvor det sto at man ikke kunne ha på seg klær med metaller, at mobiltelefon og nøkler ikke kunne tas med inn i undersøkelsesrommet, så jeg var veldig spent på hvordan dette skulle foregå.

Jeg ble lagt på en benk som skulle kjøres inn i en trommel. Ble litt satt ut og overrasket da de begynte å sette en kanyle i hånden og de monterte masse ledninger, for trodde ikke det var nødvendig på røntgen. Hun fortalt at jeg måtte få kontrastvæske sånn at tarmer og sånn skulle ligge stille når de tok bilder og denne kontrastvæsken fikk jeg da gjennom kanylen i hånden. Så ble jeg kjørt inn i trommelen og de holdt vel på en ca 45 minutter. Når bildeseriene ble tatt, hørtes det ut som maskingevær, det bråkte forferdelig, men det var egentlig det eneste ubehagelige med hele undersøkelsen.

Får håpe du skal det samme som meg, for det jeg gjorde var ikke noe skummelt i det hele tatt. Å få kontrastvæske inn der nede, det hørtes ikke noe særlig ut… :sjenert:

Husker jeg var veldig spent og gruet meg veldig, men det var så absolutt ikke noe å grue seg for.

Ps; husk å ikke ha på en sånn ”diamant” på trusa som jeg hadde da… :fnise:

Tusen takk for at du skreiv og fortalte hvordan din MR var, Happy Feet! :klemmer:

God å høre andres erfaringer. :jepp: Jeg tenkte faktisk på denne trusa di når jeg leste info.brosjyren. :skratte: Så det skal jeg huske ja! Og så er jeg forberedt på at jeg må ligge leeeeenge inni en veldig bråkete trommel. Det er greit at de sa at undersøkelsen tar lang tid, men det er faktisk utrolig greit å vite at det tar nesten en time. :tommelopp: Har trua på at det skal gå bra og gleder meg til å få det overstått og forhåpentligvis få klarhet i hva som foregår "der nede". :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: heihei!!

grrr... jeg blir også alltid så innihampen forbanna av sure mennesker med korte og sure svar. og så når man virkelig har behov for litt trygghet og omsorg da! grrrr... føler meg deg!

Det er sikkert lurt å være forberedt på det meste, men tenke at det går bra...?? jaja, det hørtes litt teit ut ser jeg.. som om det er så lett?? så greit hvis du bare hadde fått beskjed så du kunne forberdt deg, så slipper du å lure og grue deg..

Det er veldig unøvendig å ta den tonen ja. :kjefte: Dette er blodig alvor og det er mange bekymringer knyttet til dette, ikke nødvendigvis selve undersøkelsen, men smertene i magen og hva det kan være.

Det er ikke det at jeg gruer meg, men det er kjekt å være forberdt på hva som skal foregå. Fikk jo ingenting utav det hu kjerringa sa i allefall! :nei:

Men heldigvis har jeg fått masse info av Happy Feet nå, så nå vet jeg litt mere om det jeg går til. Og om jeg skal igjennom noe en plass i mellom det Happy Feet var igjennom og det jeg har lest om, så er det ikke ille. Trenger bare å smøre meg med den berømte tålmodigheten for å greie å ligge i trommelen så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser et program på BCC Knowlegde som heter A Child Against All Odds. Der har en dame på nesten 40 fått transplantert en eggleder fra sin idenstiske tvilling fordi hennes egne eggledere ikke har funket siden hun var 22 år! :sjokk: Det var selvfølgelig i USA. Men det funket faktisk! Hun fikk en datter, jeg tror det var ett år etter! :dåne: Helt utrolig!

Svigerinnen spurte om hvor lenge vi hadde tenkt å vente med å få barn i dag! :trist: Jeg sa at det blir vel når det blir, men at jeg må finne ut av magevondtet først (alle vet om det). Sa at legen mistenkte endo og hva det var. Så da vet hun at det trenger ikke å være lett for oss å få barn, men ikke at vi faktisk prøver. Har lyst å være åpen om at vi prøver, men jeg synes allerde at folk legger for mye i ting som f.eks. hvis jeg ikke drikker på en fest. Er jeg kvalm eller utenfor, så er jeg automatisk gravid. Dessuten orker jeg ikke forventningene fra alle andre. Har nok med mine egne og kjæres. :forvirret:

Har vært tidvis helt utenfor idag. :eeeh: Er ved godt mot og har kost meg på shopping, :handle: men taklet bare ikke "barnevogn-mafiaen" på kjøpesentert. Måtte bare prøve å unngå å se på dem... :sjenert: Begynte nesten å gråte når et lite barn prøvde å få kontakt med meg fra handlevognen mens jeg prøvde sko. :grine: Jeg begynte også nesten å gråte når jeg hørte på radioen om han studenten i Danmark som døde fordi sykehuset trodde han sa at han var homofil, og ikke hemofil. Så det er ikke bare babyrelatert som får meg til å reagere... Jeg er generelt i godt humør og er ikke så oppgitt og lei meg som jeg var for et par uker siden. Er sikkert bare litt hormonell :vetikke: IKM er om 5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri i hele helga! :danser: Måtte selvfølgelig våkne kjempetidlig. Men det gjør ingenting for sola skinner og jeg skal bare kose meg i dag! :sol:

Dagens deilige planer:

:sol::kaffekopp::spise::husarbeid::hoppe::danse:

Jeg har jordbær og vaniljekesam i kjøleskapet som skal nytes!

Skal kose meg med rydding og vasking. Blir så fint etterpå!

Skal spille god musikk og lufte godt i godværet.

Sommerklærne skal fram. Bare en uke til "syden"!

Urtene mine skal få ny jord og nye potter og verandakassene får små jordbær planter oppi!

Skal hente niesa i barnehagen. Det blir stas!

Skal bort i middag.

Skal ha meg en liten dupp i sola på verandaen siden jeg våknet så altfor tidlig. Må øve meg litt til "syden"

Magen har vært helt umulig i flere dager! Men den får bare holde på å styre der nede! :kjefte: Den får ikke ta ifra meg humøret og nå nærmer det seg MR og forhåpentligvis en løsning! :jepp:

Bare 4 dager til IKM, men det skal jeg heller ikke fundere så mye over (det er planen i allefall). Jeg vil bare få tatt MR`en!

Det er helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om det er duket for en strålende dag :strix: kos deg masse! :)

:skya: Det er helg :skya:

Ja, det er helg, godvær og jeg har friiiiii! :jepp:

Men, det spørs om denne lista vil strekke seg over hele helga. :sjenert: Tror ikke jeg rekker alt i dag... Tror det har blitt litt for mye kos, og litt for lite arbeid! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du skreiv og fortalte hvordan din MR var, Happy Feet! :klemmer:

Bare hyggelig å kunne dele noen erfaringer. Får håpe du skal gjennom det samme, for det var ikke noe skummelt. :) Krysser fingrene for at du snarlig får svar på hva som skjer der nede. Er vel ikke så lenge til du skal dit nå? Er så glad for at du fikk time tidligere, selv om den første timen ble utsatt, så er det jo helt fantastisk at du slipper å vente så lenge som først var meningen.

Så deilige planer du hadde for dagen i dag! Håper du har kost deg skikkelig og at resten av helga blir like fin. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

god helg :klem: ikke gøy å høre om magen din som slår seg vrang... satser på at den gir deg fred iallfall noen timer nå...!! så får du kose deg med masse helgekos og opplegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne dele noen erfaringer. Får håpe du skal gjennom det samme, for det var ikke noe skummelt. :) Krysser fingrene for at du snarlig får svar på hva som skjer der nede. Er vel ikke så lenge til du skal dit nå? Er så glad for at du fikk time tidligere, selv om den første timen ble utsatt, så er det jo helt fantastisk at du slipper å vente så lenge som først var meningen.

Så deilige planer du hadde for dagen i dag! Håper du har kost deg skikkelig og at resten av helga blir like fin. :strix:

Skal på tirsdag, samme dag som IKM.... Er derfor mest forkusert på MR og ikke på om :heks: kommer eller ei!

Har bare kost meg og slappet av! Deilig at jeg har enda en og en halv dag igjen, blank og åpen! :hoppe:

:klem:

god helg :klem: ikke gøy å høre om magen din som slår seg vrang... satser på at den gir deg fred iallfall noen timer nå...!! så får du kose deg med masse helgekos og opplegg

God helg til deg også, Aurelia! :heiajente:

Magevondet har jeg blitt vant til og det er ikke værre enn normale mensmurringer. :sjokkbla: Hadde jeg visst hva det var kunne jeg kanskje levd med smertene, de er ikke sååå ille. Det værste er å ikke vite hva det er og i sammenheng med 9 PP`er, synes jeg det er litt skummelt! :trist:

I ettermiddag har jeg lekt med niesen og katten. Var kjempekoslig! Nå sitter å vurderer litt :popcorn: til kveldskosen foran TV`en... Livet er herrlig akkurat nå! :sol:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte samboern :hjerte: ringte i går kveld å lurte på hvordan det sto til "der nede" og om jeg har merket noe enda. Han er skikkelig spent på om spiren sitter denne måneden! :hoppe: Er jo det jeg også, med IKM tre dager unna, men er som sagt mest fokusert MR`en... :sjenert: Tror faktisk at jeg ikke har vært mere avslappet. Tenker ikke engang på symptomer. Faktisk er det ganske befriende! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så deilig når man automatisk ikke tenker på symptomer å slikt, gjorde ikk det denne gang jeg heller før på torsdag da begynte tankene å svirre. Har også Ikm tirsdag men kanskje mandag ikke helt sikkert men har en dårlig følelse i dag... Så blir nok flere pp på oss ja :kjefte: sorry klaginga men :fnise:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...