Gå til innhold

En dråpe i havet

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg er grusomt trøtt og sliten! Men må vel bare tvinge meg opp av sofaen sånn at jeg våkner til livet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Teriyaki

En liten lyd fra meg. Hvordan står det til med deg i dag da?

:hug:

Heihei! :)

Det går bra med meg! Har vært på jobb fra ti til to, og etter det fikk jeg prøvd ut sykkelen for første gang. Etter at jeg nå har spist litt, så tenker jeg å prøve å dra på sykkeltreningstur med hunden, hvis han tør, da. Har ikke kjøpt springer, så må bruke vanlig bånd.

I kveld er det endelig litt kvalitetstid med R. :) Det er lenge siden nå siden han har vært bortreist. :)

Vi skal forresten FLYTTE! Naboene har klagd på oss på nytt, fordi de mener at hundene har bjeffet sånn, noe jeg mener de overdriver noe ekstremt med tanke på at den uken de påsto var så eksremt ille, den var jeg hjemme store deler av tiden, og ikke en eneste gang når jeg kom hjem lagde hundene en lyd fra seg. Men det var tredje klagen, så nå får vi brev om at de vil vi skal flytte. De kan jo ikke tvinge oss, men siden vi uansett har lyst, så gjør vi det. Årsaken er kanskje ikke så heldig, men jeg ser lyst på det og gleder meg til vi omsider faktisk har flyttet fra dette grusomme nabolaget som la oss for hat for lenge, lenge siden. De har IKKE vært fair mot oss i det hele tatt.

Forresten den billigsykkelen jeg kjøpte var helt grei. Den er tyngre enn skikkelige sykler, så framdriften er litt dårligere, og merker generelt at den er dårlig kvalitet i forhold til den flotte, forrige sykkelen min, men den duger. :)

Hvordan går det med deg, da?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

At dere ikke kommer overens med naboen visste jeg ikke. :troest: Det er slitsomt med sånne naboer! Skal dere flytte langt? Når flytter dere? Betaler der mer/mindre der dere bor nå enn dere dere skal flyttet til? Hvor stor er leiligheten/huset dere flytter til? Hvilken farge er det? Hvor mange rom? Hvilken etasje er det i (hvis det er leilighet)? Skal dere ha utflyttingsfest? Skal dere ha innflyttingsfest? Får dere hage? Hvor mange etasjer er det (om det er hus)?

Er det mer jeg kan spørre om? :fnise:

Ja, det var en ting til: Vil dere ha innflyttingsgave?

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

At dere ikke kommer overens med naboen visste jeg ikke. :troest: Det er slitsomt med sånne naboer! Skal dere flytte langt? Når flytter dere? Betaler der mer/mindre der dere bor nå enn dere dere skal flyttet til? Hvor stor er leiligheten/huset dere flytter til? Hvilken farge er det? Hvor mange rom? Hvilken etasje er det i (hvis det er leilighet)? Skal dere ha utflyttingsfest? Skal dere ha innflyttingsfest? Får dere hage? Hvor mange etasjer er det (om det er hus)?

Er det mer jeg kan spørre om? :fnise:

Ja, det var en ting til: Vil dere ha innflyttingsgave?

:ler:

Hvordan skal jeg få til å svare på alt :fnise: Nei vi håper på et hus på et sted som heter Tverlandet, det er et gammelt hus med to etasjer, to garasjer og plen. Må pusses en del opp. Det er hvitt, men må sikkert male det på nytt etter hvert. Er ikke sikker på hvor mange rom det er. Tviler på at det blir utflyttningsfest, eller jo kanskje. Da skal den være HØYLYTT! (jepp, nå er vi litt barnslige :fnise: ). Innflytningsfest blir det nok ja. Sikkert på sensommeren en gang når vi har fått pusset opp i alle fall stuen og badet, er ikke sikker på hvor mye sånt tar.

Hvis alt går smertefritt og fort i forhold til salg av leiligheten, kjøp av hus og overtagelse, så håper jeg på at vi kan være i gang med oppussing allerede i juni. Men det er kanskje litt opptimistisk, vet ikke helt. Vi flytter ikke så veldig langt. Ca. 20 min med bil unna der vi bor nå. Dvs. det er vel 2 mil? Ikke sikker.

Huset er verdt mer enn denne leiligheten, men om vi må betale så mye mer i mnd. det vet jeg ikke. Er vel snakk om å ta et ekstra lån på 5-600 tusen, så det er ikke sikkert det blir så mye mer i hverdagen, sånn med tanke på at da slipper vi den fordømte fellesgjelden!

TROR jeg har fått med meg det meste nå. :)

Eller glemte en ting..Innflytningsgave? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få :roser: i innflyttningsgave av meg :fnise:

Tuuusen takk! :klemmer:

I dag slapper jeg godt av! Men skal på trening etter hvert også da. Har bare ikke bestemt meg for om det blir spinning eller noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj..Så fort gikk det før huset ble solgt..Jaja, får håpe det dukker opp noe annet etter hvert. Men ser liksom ikke for meg at det kommer til å dukke opp noe bedre/like bra.

Ellers er dagen min ganske trist og grå. :( Var i godt humør når jeg stod opp, men det varte jammen ikke lenge før det ble storm..

Er hjemom en liten tur nå før jeg drar tilbake på jobb den siste timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snøstorm her nå. At det skal være mulig. Vi er i mai snart :kjefte:

Jepp, er helt sykt hvor mye det snør akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg bare lyst til å HYLSKRIKE! Har det helt jævelig akkuart nå...

Vi hadde det HELT fantastisk i helgen, men så var det et eller annet som gjorde at det ble STOR krangel i går. Pga. det har jeg vært i dårlig humør i dag, og på tlf skreiv han hva det var. Jeg sa jeg ville vente med å snakke om det til vi møtes og har tid til å snakke om det. Han tvang ut av meg litt av det, men jeg sa det på langt nær ikke sånn som det egentlig var, og på et vis ble det krangling nå også. Så nå gråter jeg, masse.

Han vil at jeg skal dra til psykolog fordi han sier jeg har slike "utbrudd" så ofte, men jeg føler egentlig at den eneste som gjør meg lei meg i hverdagen er han. Dvs. når han sier kjipe ting eller noe sånt. Hvis jeg er misfornøyd med noe og prøver å ta det opp så er det ofte det ikke går så bra. Men kan jo hende han har rett, da. At jeg trenger å rydde opp i tanker. Men psykologen jeg fikk henvisning til og har vært et par ganger hos, han var ikke brai det hele tatt. Ga meg ingenting, annet enn sorg og slitenhet etter første timen hvor jeg hadde lagt ut om alt det vanskelige jeg har vært gjennom. Andre timen viste jeg ikke helt hva jeg skulle snakke om, og han hjalp meg ikke særlig til det heller.

Akkurat nå HATER jeg meg selv. Vet ikke om det er fortjent eller ikke, men..Synes vel egentlig ikke det er fortjent. Altså, ja det er utrolig dumt av meg å ikke bare legge den død når det først har blitt en case, men sånn er ikke jeg. Når det først har biltt dårlig stemning så vil jeg ordne opp, selv om jeg vet at med oss to så går ikke det. Så jeg tyner han, og tyner han. Sier at jeg synes dette er så vanskelig, spør hvorfor han ikke bare kan forstå osv. osv. Så blir han mer og mer forbannet og sier kjipe ting som gjør at jeg blir bare mer og mer lei meg helt til jeg sitter der jeg sitter nå. Helt TOM. Eller egentlig ikke, jeg har det jævelig. Da er man jo ikke tom.

I dag føler jeg meg som DET kaoset. Jeg var så utrolig lykkelig i helgen og på søndag. En lykke jeg ikke har følt på utrolig lenge. Men en slik lykke trenger litt grobunn for å feste seg, og siden det ble en så ekkel krangel i går (følte meg utrolig urettferdig behandlet, men han har vel sagt ca. unnskyld for det), så datt jeg i stedet HELT ned i kjelleren...

Jeg hater å ha det vondt! Men det har ikke vært noen bra dager økonomisk sett og sånt, i forhold til noe med bil, flytting osv. plus at han har jobbet MASSE. Selv om han kanskje ikke hadde trengt å bli så sur, så føler jeg egentlig at akkurat i dag er min feil. :(

Jeg prøver å bli den positive personen jeg ønsker å være, men det er så lett å falle tilbake til negative tankemønstre. Jeg har blitt en til tider svært negativ person etter hvert som årene har gått. Det har vært så mye motgang, og jeg har liksom aldri fått utløp for noe av det vanskelige før de siste par årene..Før det stengte jeg bare alt inne..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det eneste som gjør deg lei deg i hverdagen er han så bør du heller vurdere å kvitte deg med han. Syns ikke han er bra for deg, jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det eneste som gjør deg lei deg i hverdagen er han så bør du heller vurdere å kvitte deg med han. Syns ikke han er bra for deg, jeg :klem:

Han gjør meg utrolig lykkelig også. Vi har bare hatt det så utrolig tøft, men det begynte å løsne opp de siste ukene, det syntes han også. Jeg har bare ikke troen på at det går fra jævelig til fantastisk med en gang. Det går sakte, men sikkert hvis man klarer det. Og det blir alltid de gangene man går på en real smell og begynner å lure på om det gikk så mye bedre likevel.

Jeg kommer aldri til å gi opp, det skal i alle fall mye til. For selv om vi har hatt det så utrolig turbulent siste månedene, så er vi helt utrolig glade i hverandre. Men man må jo så klart vurdere om det er nok, eller ikke..

Nå skal jeg på spinning og trene av meg litt av "smerten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig langt nede akkurat nå. Jeg har vært deprimert så lenge, og da jeg for et par uker siden følte at nå begynte ting virkelig å løsne opp, så ble jeg bare mer og mer lykkelig. Det var helt fantastisk. Men en slik lykke trenger tid til å slå grobunn, til å være vedvarende. Lykken og positiviteten må "mates" slik at det blir stabilt.

Derfor kom gårdagens krangel på et utrolig dårlig tidspunkt. Det slo meg helt ned. Derfor var jeg så nedbrutt i dag, og så klart hørte han det på tlf og prøvde å dra ut av meg hva det var.Det kom ut litt feil fordi når jeg ikke får forberedt meg eller noe sånt, så får jeg ikke alltid forklart det riktig, så det ble enda mer krangling.

Så dro jeg på spinning. Som alltid får det meg til å komme på mange positive tanker, og det gir meg litt perspektiv. Så uten at jeg på noen måte unnskylder han, og mener han ikke har ting han må jobbe med, for det har han, så har jeg kommet fram til en ting eller to for min del som kan jobbes med.

Jeg skal fortsette det jeg har drevet med fra før av, dvs. at jeg jobber med å snu om den naturlige negative tankegangen min til en positiv en. Dvs. at jeg forblir positiv inntil det eventuelle motsatte er bevist.

Jeg skal også bli flinkere til å ikke bry meg som slike "filleting". Hvis jeg i går bare hadde fortalt han akkurat hva jeg syntes om oppførselen, sagt hadet og så bare latt det ligge, så hadde alt vært så mye bedre. I stedet så tyner jeg han alltid og skal alltid kreve unnskyldning osv. osv. Det gjør bare konflikten mye mer langvarig.

Så vurderer jeg også å prøve meg på nytt når det kommer til psykolog eller noe sånt. Må få ny henvisning da, for jeg vil ikke til han samme fyren som sist. Han var bare rar, og sær.

Vi skal ha en prat i morgen når vi endelig ses igjen. Jeg savner han masse nå. Da skal jeg fortelle alt dette, men jeg skal også kreve at han forteller meg hva han mener han synes at han trenger å jobbe med, så kan vi da bli enige om å begge jobbe med seg selv. Vi må behandle hverandre rett, men for å gjøre det så må vi begge jobbe med oss selv. Jeg er riktignok aldri slem på noen måte, men jeg vet så absoultt at jeg er vanskelig å leve med. Skal prøve å gjøre det lettere.

Er i grunn ikke mer enn nøytral på om jeg tror det kommer til å fungere eller ikke. Jeg presser meg til å være positiv, men det er litt skummelt å tenke for mye på det. Må prøve å forberede meg på at det kan bli et negativt utfall. Så det får vi se på.

Forøvrig litt mer "oppe" nå etter å ha skrevet dette innlegget. Har fått ryddet litt mer opp i tankene nå og fått det litt mer klart for meg.

Kjenner likevel en stor glede over at i morgen ses vi endelig igjen. Han har vært borte hele forrige uke, hele helgen bortsett fra lørdags kveld (som forøvrig var utrolig koselig), så har han vært borte fra søndagsmorgen igjen. Er kommer til byen nå, men er fortsatt på jobb, så vi ses ikke før i morgen ettermidag når jeg selv er ferdig på jobb. Så er klart jeg savner han da. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Jeg har ikke så mye å si egentlig. Ville bare gi en god :hug:

:klem:

Går bedre nå når ting er litt mer på avstand. :) Så får man se hva som skjer framover.

Bare i morgen igjen så er det helg for meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Går bedre nå når ting er litt mer på avstand. :) Så får man se hva som skjer framover.

Bare i morgen igjen så er det helg for meg! :hoppe:

Det er helg for meg nå! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...