Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Det er så gøy når instruktørene er gode! Man blir så ekstra engasjert! Og ekstra sliten ;)

:enig:

Middagen i dag var kjempegod! Har masse igjen da, så blir nok det samme i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den enigsmileyen ser ut som om den gjør noe heeeelt annet enn å være enig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enigsmileyen ser ut som om den gjør noe heeeelt annet enn å være enig :ler:

:ler: Ja det ser jo litt tvilsomt ut :fnise:

I dag må jeg vakse leiligheten, for i morgen kommer det en takstmann klokken halv tolv mens jeg er på jobb. R skal være der, da. Er veldig spent.

Hvor lang tid tror dere man trenger til å venne seg til et par pumps? Jeg har et par kjempefine pumps fra ecco med åpen tå som jeg kjøpte for to år siden, men som er brukt lite. Klarer ikke å huske når jeg kjøpte dem, og til hvilken anledning. Bare fant de helt plutselig i fjor, og det eneste jeg vet er at de ble kjøpt året før, for jeg har et vagt, vagt minne :ler:

Men til poenget: Jeg får vondt i det området før tærne, heter det bladet? Bare av fem minutter. ER det mulig å venne seg til skoene til lørdagen? Har så lyst å ha dem på meg når jeg skal ut. :)

Nå skal jeg lage en god kyllingfiletmiddag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vetikke: Har ikke god erfaring med å gå inn sko, jeg bare går dem inn der og da (på festen i det her tilfellet) Har kun på et punkt måtte ta av meg skoa, og det var da på et julebord for 3-4 år siden. Så da vandret jeg rundt i snøen barfot!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Jeg har fått undulater! Det kom noen innom ekstrajobben til R med både bur og dyr, så det endte opp med at vi tok dem med oss hjem. De er ikke ordentlig tamme enda, så må nok bruke en del tid på det. Men håper jeg kan slippe dem ut av buret allerede innen uke, men er mulig det er litt vel opptimistisk. Synes bare så synd på dem når de hele tiden sitter i buret.

Jeg har ikke klart å finne navn til noen av dem enda. Er helt blank. En gutt og en jente. Hmmm..

R er ute og drikker, og jeg sitter her alene. Jeg ble invitert med av noen av de andre da jeg var på turneringen for å levere noe til han, men jeg vet han ikke vil ha meg med, så jeg takket nei :sukk:

Ellers var det veldig gøy i går da jeg hadde fest. Tok litt av, kan man jo si. :)

Har forresten klipt meg! Er veldig fornøyd. Det er blitt mye kortere. :)

I morgen vet jeg ikke hva jeg skal finne på. Eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg skal trene og gjøre husarbeid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

Gratulerer med undulater Teriyaki :) Vi hadde undulater når jeg var liten. Hadde to en gang og de het Pelle og Pia :jepp:

Har ikke lest meg opp her, men håper det er bra med deg.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk! De er veldig fine, og jeg har gjort bittesmå framskritt med temmingen. Det går sakte, men sikkert. :)

De har fått navnene Leo og Luna. Tror jeg. :)

Nå må jeg på jobb. Første gang de skal være alene mer enn en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det travelt med både undulater, hund, husarbeid, trening og jobb for tiden, så rekker hverken innom her eller andre steder. Så vidt i alle fall. ;)

Det går framover når det kommer til fugletemmingen. Veldig spennende, men jammen jeg et tålmodighetsprosjekt. ;)

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det går bra med meg. Har fri fra jobb i dag, og det er deilig. :jepp:. Jeg skal treffe ei venninne for å drikke :kaffekopp: og :skravle:. Tenkte også å ta :sol: for den ekte :sol: lar visst vente på seg. :roll:

Skal du se finalen i Melodi Grand Prix? Jeg skal på Grand Prixfest hos ei venninne i kveld. Vi får jordær og champagne. :nigo:

I morgen skal jeg gå 7-fjellsturen. :hoppe:

Det var fine navn undulatene hadde fått. :) Hvordan går det med temmingen av dem?

Har du planer for helgen?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei The Kitten! :)

Jeg har aldri brydd meg særlig om Grand Prix. Så så vidt finalen i fjor med Alexander Rybakk, og har ikke hørt sangen til Didrik. Så da vet du hvor lite jeg føler med :fnise:

Det har ikke gått særlig framover siste dagene. Gikk en del framover søndag, mandag og tirsdag, men hvis det har gått noen vei siden så er det heller bakover siden ejg ikke har hatt tid til å sitte med hånden inni buret så mye som hver eneste time som jeg gjorde første dagene. Menmen. Får se om jeg klarer å få dem tam.

Men jeg tror ikke Luna kan hete Luna, for fuggelen har fått blåskjær på voksnesen noe som tyder på at det er en gutt det også. Var helt hvit sånn som jentene er de første dagene, men nå blir den bare mer og mer blå.

Jeg skal ikke så mye i helgen. Får en veninne på besøk, og vi skal lage noe godt. I morgen skal jeg vaske leiligheten og kanskje bilen. Nå skal jeg på en liten sykkeltur. Ca. 1,5 mil. Hadde egentlig treningstri i dag, men har lyst på litt trening i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg har ikke pc for tiden, så får ikke vært her så mye, desverre. Men får en ny en om noen uker! :hoppe:

Det går ellers bra med meg. Er bare 12 arbeidsdager igjen nå før jeg har ferie, så er det bare 5 fulle arbeidsuker igjen før jeg endelig er ferdig med jobben! :hoppe:

Vi har fått takst på leiligheten som ble bedre enn forventen, så det er jo positivt. Tror jeg/vi har en spennende tid forran oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten begynt på antibiotika i dag for noe jeg har hatt i mellom to og tre år, kanskje mer. Er veldig spent om bare en uke på flagyl kommer til å få det bort. Hadde vært befriende. :) Trodde ikke det var noe å gjøre med, så ble jo glad da jeg fant ut at jeg bare måtte gå på kur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvilken datamaskin skal du kjøpe?

Så bra dere har fått en takst på leiligheten som dere er fornøyd med. :jepp:

Jeg lurer veldig på hva du har fått antibiotika for. Er det lov å spørre?

Leste i dagboken min at du skal på hyttetur i helgen. Det blir sikker kjempekoselig. Jeg håper i alle fall det. :)

Hva skal Luna hete nå da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvilken datamaskin skal du kjøpe?

Så bra dere har fått en takst på leiligheten som dere er fornøyd med. :jepp:

Jeg lurer veldig på hva du har fått antibiotika for. Er det lov å spørre?

Leste i dagboken min at du skal på hyttetur i helgen. Det blir sikker kjempekoselig. Jeg håper i alle fall det. :)

Hva skal Luna hete nå da?

:klemmer:

Jada det går greit det. Det er noe som heter bakteriell vaginose, hvis du har hørt om det før. Jeg er ikke sånn kjempehardt rammet, men nok rammet til at det har plaget meg litt og at jeg er lei av det. Hvis du ikke vet hva det er, så er det en slags infeksjon i underlivet.

Luna blir vel Lennard :ler: Men nå har det seg sånn at vi har vurdert tiden vi har i hverdagen og det at de er to voksne fugler blit for vanskelig. Det er snakk om flere måneder med mye tidkrevende temming, og det har vi ikke kapasitet til akkurat nå. Så vi har vel egentlig bestemt oss for å ikke ha dem. Det var et prøveprosjekt, men ser ikke ut til at det lykkes. Vi har derimot bestem oss for å få fuggel etter hvert, så om noen mnd. skal vi nok få en liten babyundulat fra oppdretter som da er håndtemmet fra første stund. Da går det mye fortere, og er mye enklere å temme fuggelen. Så får vi se om vi skaffer en til etter hvert for å gi den selskap når vi ikke er hjemme. Det er synd, og får litt dårlig samvittighet, men tror nok vi gapte over for mye denne gangen. De er så utamme og plutselig gikk all framgangen tilbake uten at jeg hadde gjort noe feil, så det går nok ikke likevel.

Men vi har i alle fall blitt bitt litt av fuglebakterien! Så når forholdene ligger til rette for det, så skal vi kontakte en oppdretter. :) Det har jo også med det at jeg vil at fuglene skal ha det bra, og når de ikke er tamme, så kan de ikke få fly fritt i leiligheten, så da er det bedre at noen andre med bedre tid kan få dem. :)

Tror hytteturen blir veldig koselig. :) blir alene noen timer på lørdag fordi R må inn til byen for å jobbe, men da skal jeg ta meg en joggetur, jeg skal slappe av og være ute med hundene (les; jeg har fått meg nytt regntøy, så om været blir dårlig så gjør ikke det noe :ler: )

Er mye skrivefeil her pga. jeg sitter på R sin pc. Han har et ekkelt tastatur.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Var det fint på hytten?

Så synd det ikke fungerte med fuglene, men sånn er det vel bare noen ganger.

Har du link til pcen du skal kjøpe forresten? Jeg så du hadde skrevet om det i dagboken min. Deilig å få den til rimeligere pris da. :jepp:

Jeg vurderer å kjøpe meg nytt kamera. Tenker på dette kameraet men vil vente til det blir litt rimeligere. Nå koster det 3 800 kr, det er ikke så mye da, men hvorfor betale mer enn nødvendig?

Ha en fin dag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Var det fint på hytten?

Så synd det ikke fungerte med fuglene, men sånn er det vel bare noen ganger.

Har du link til pcen du skal kjøpe forresten? Jeg så du hadde skrevet om det i dagboken min. Deilig å få den til rimeligere pris da. :jepp:

Jeg vurderer å kjøpe meg nytt kamera. Tenker på dette kameraet men vil vente til det blir litt rimeligere. Nå koster det 3 800 kr, det er ikke så mye da, men hvorfor betale mer enn nødvendig?

Ha en fin dag. :klemmer:

Heihei!

Ja, det var veldig fint på hytten. :) Vi har slappet av, jeg har vært på joggetur, vi har spist masse god mat, vært ute med hundene, vært ute med båten osv. :) Ingen tv er godt i blant.

Jeg har ikke linken som pappa sendte meg, men jeg tror det er denne: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-med-tv-kort/toshiba-satellitel500d-16l-wintv-mini/129693.5057/

Får den i morgen eller på onsdag :jepp:

I dag har jeg vært på bikinijakt! Det blir enten en kongeblå bikini, eller en rosa og brun en. Liker egentlig den kongeblå best, men er litt usikker på bakparten på trusa. Så vi får se. Har tatt bilder, så skal la R få en finger med i spillet :ler:

Ha en fin dag du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiii! Nå er det bare 7 arbeidsdager igjen til vi reiser, og bare TO dager til vi skal bestille biletter og sånt. Gleder meg til alt er fastsatt! :)

Og når vi kommer hjem så er det bare å rydde og vaske leiligheten og gjøre den klar til visning! For nå skal det selges og vi skal etter hvert komme oss til et bedre sted å bo! :) Blir utrolig bra. :)

To dager til så er det helg. Det blir godt. Jeg er sliten i kroppen nå etter mye jobbing siste halve året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Her hjemme har vi kjempefint vær! Det håper jeg varer helt til fredag, for da kan det bare være regn og kaldt fram til vi kommer tilbake den 29. juni. :)

Ellers så har jeg fått meg ny pc nå. Er veldig fornøyd med den hittil, og må jammen si at min forrige pc var bra sarvelig i forhold til denne. :)

Har også kjøpt meg nye sko i dag. Brune gladiatorsko. :) Så nå har jeg dem på meg inne for å gå de ut til lørdag når vi skal tråle byen og gjøre oss kjent i Dubronik.

For 10 dager i Kroatsia pluss fy til og fra Oslo og hotell fra fredag til lørdag, ble det 9500 kr. Litt dyrt, men det er fordi at Kroatsia ikke er av de aller mest vanlige reisemålene, så det er ikke like mye konkuranse.

Har forresten fryktelig søndagsfølelse siden jeg var ute i går, så tror hele tiden at det er mandag i morgen. Dagene går dessuten relativt sakte fordi jeg bare tenker på at jeg skal på ferie snart :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...