Teriyaki Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #281 Del Skrevet 1. juli 2009 Heihei! Ja nå er jeg tilbake fra jobb Ferien var kjempeflott. Vi begynte med to dager i Oslo hvor vi var i frognerparken, akershus festning, koloseum osv. Riktig trivelig. Bare meg og min kjære på hotell. Tirsdagen møtte vi parret vi skulle feriere med på Gardemoen, også reiste vi til Skiathos. Hotellet var kjempeflott. Vi bodde i hver vår leilighet som var nesten litt borg-aktig. Noe utenom det vanlige. På ferien har vi snorklet en del. Under havet har vi sett to sorter blekksprut, mureneål og mange forskjellige fiskearter i alle størelser i tillegg til flotte korall og berg. Vi har vært ute kanskje fire kvelder, men kun to av dem var skikkelig fylle, så det var ingen rølpetur. Har spist masse god mat. Alt fra lasagne til grillet kyllingfilet med panerte poteter og rødkål med en søtlig smak, nesten som om den var kokt i honning. Ellers har vi shoppet en litt også. Jeg har kjøpt meg selv en kjole, og den fine kjæresten min kjøpte en svindyr kjole til hele 89 euro som jeg hadde siklet på hele ferien. Det var jammen en flott øy med trivelige mennesker og mange fine bakgater osv. Litt krangling ble det i løpet av turen, både for meg og min, og for det andre paret. Men sånn blir det vel bare av og til. Nå gleder jeg meg mye til jeg skal til Thailand med kjæresten og familien hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 2. juli 2009 #282 Del Skrevet 2. juli 2009 Høres ut som dere har hatt en fin ferie Teriyaki Gøy å ligge på et hotell litt utenom det vanlige også De fleste er jo så like. Når skal dere til Thailand da? Ha en super sommerdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #283 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hei Ulva! Til Thailand skal vi ikke til før til påsken, så det er en stund til. Men skal starte sparingen om ikke så lenge nå, så. I tillegg er planen at jeg skal få tatt dykkerlappen til den tid, slik at jeg kan dykke der nede. Fantastisk undervannsliv der borte. Endret 2. juli 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #284 Del Skrevet 5. juli 2009 Heihei! Er ikke så aktiv her om dagen, litt mye som skjer for tiden Har for litt siden kommet hjem fra hytten med min kjære og hundene. Der har vi fikset litt på stampen, grillet, tatt en svømmetur og spilet et spill som heter mil. Har begynt å søke på jobb nå. Det blir nok et jobbår ja. Greit det, men samtidig litt kjedelig i og med at jeg har jo gledet meg til høyskolen. Men får vel ta det til neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. juli 2009 #285 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg ville bare titte innom med en bukett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #286 Del Skrevet 6. juli 2009 Takk, så koselig! Nå har jeg fri helt til fredag, så det skal jammen bli deilig. Må riktig nok rydde og vaske leiligheten, rense begge akrariumene på 250 L og skrubbe altanen, men ellers så blir det deeilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. juli 2009 #287 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Hei. Jeg leste at du ville ta dykkerlappen Teriyaki. Det anbefaler jeg deg på det sterkeste. Jeg har den selv, men har ikke dykket i utlandet ennå. Thailand er sikkert et kjempefint land å dykke i. Her er det overskyet, men varmt. Egentlig synes jeg vi enten kunne hatt og blå himmel, eller så kunne vi få ha Hva er poenget med skyer som det ikke kommer ut av? I dag har jeg få planer. Jeg drømte i natt at jeg holdt på å miste alle tennene mine. De ble delt i to av en mystisk sprekk på midten. Det var ikke noe gøy. Kanskje det var et tegn på at jeg må bli flinkere med ? Ikke at jeg ikke er det fra før, jeg har faktisk aldri hatt ett eneste hull. Ha en fin dag. Endret 7. juli 2009 av The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 7. juli 2009 #288 Del Skrevet 7. juli 2009 Teriyaki Høres ut som du har en del å drive med i dag ja. Er det fint vær hos dere eller? Er ofte sånn synes jeg at når godværet forsvinner herfra, så får dere det The Kitten: Måtte bare kommentere drømmen din, og det er en drøm jeg har hatt selv noen ganger. Kanskje fordi jeg ikke gikk til tannlegen på så mange år. Men leste engang at det betydde forandringer i livet ditt, hvis man tror på sånt Kos deg masse med fridager Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. juli 2009 #289 Del Skrevet 7. juli 2009 Teriyaki Høres ut som du har en del å drive med i dag ja. Er det fint vær hos dere eller? Er ofte sånn synes jeg at når godværet forsvinner herfra, så får dere det The Kitten: Måtte bare kommentere drømmen din, og det er en drøm jeg har hatt selv noen ganger. Kanskje fordi jeg ikke gikk til tannlegen på så mange år. Men leste engang at det betydde forandringer i livet ditt, hvis man tror på sånt Kos deg masse med fridager Teriyaki Jeg tror litt på drømmer, men ikke alt for mye heller. Jeg får bare vente og se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #290 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei The Kitten! Ja jeg tenker på det med dykkerlappen. Jeg snorklet mye i Hellas, og kan vel si at jeg ble bitt av basillen, men vil gjerne gjøre mer enn bare å snorkle på overflaten. Mitt største "problem" blir vel å lære å utligne trykket. Det er jeg ikke så flink til ennå i alle fall. Enig i det. Her har vi sol, skyer og ikke så varmt. Det er jo bare kjedelig det. Morsom drøm du hadde. Kanskje det er et tegn på et begynnende hull Jeg hadde heller aldri hatt hull før, inntil jeg ble 15 år. Nå har jeg borret tre. Det er sånne knøttsmå hull i jekslene som oppstår fordi tennene sitter så tett at tannbørst og sikkert ikke tannkrem kommer imellom. Hei Ulva! Jo det er litt å gjøre, hehe. I morgen kommer pappa, stemor og lillesøster på kaffe og jordbær, så viktig at det ser fint ut da. Stemor har ikke vært her enda, hun. Været er så om så. Det er grei temperatur, men ikke noe å skryte av, også er det litt blå, og litt overskyet. Været var litt bedre i går, men likevel ikke så bra som man skulle ønske. Nå har jeg vært i byen og styrt med bil og sånt, så nå skal jeg fortsette med rydding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. juli 2009 #291 Del Skrevet 7. juli 2009 Teriyaki: Jeg slet litt med utligningen selv i begynnelsen. Har du prøvd i saltvann, eller bare i klorvann/ferskvann? Det er enklere i saltvann fordi saltet hjelper med å løse opp. Bare ta deg god tid og utlign før du får vondt. Det er og som med alt annet her i livet, jo oftere du gjør det, dess bedre blir du på det. Hvis du sliter veldig med det, så finnes det noen piller som hjelper. Jeg vet ikke hva de heter, vi kaller de bare dykkerdop. De funker på samme måte som nesespray. Spør på ditt lokale dykkesenter, så kan de sikkert hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 7. juli 2009 #292 Del Skrevet 7. juli 2009 hei! tittet innom dagboken din ved en tilfeldighet, men så ble jeg veldig fengslet av innledningen din! det er litt av noen tøffe opplevelser du har rukket å oppleve i ditt 18 år korte liv. men det er godt å se at du har det bra nå! deilig med hellastur da! elsker kreta! har du vært der før? åh! og kan jeg spørre hvor i norge du er fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #293 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei Skorpio! Joda det har vært noen hindringer hittil, men håper det går en stund før neste hindring nå. Det var herlig med tur til Hellas. Skikkelig god avkobling fra hverdagen. Har aldri vært på Kreta nei. Er det fint der? Det er vel kanskje veldig mye turisme, og fulle gater? Jeg bor i Bodø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. juli 2009 #294 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg ville bare nevne at jeg har blitt verneverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 8. juli 2009 #295 Del Skrevet 8. juli 2009 Hei Skorpio! Joda det har vært noen hindringer hittil, men håper det går en stund før neste hindring nå. Det var herlig med tur til Hellas. Skikkelig god avkobling fra hverdagen. Har aldri vært på Kreta nei. Er det fint der? Det er vel kanskje veldig mye turisme, og fulle gater? Jeg bor i Bodø. jeg anbefaler deg virkelig å ta en tur til kreta! er kjempefint ja, og..jeg vet ikke, jeg bare liker meg der! :gjeiper: moren min har alltid villet dra dit, så jeg har jo liksom fått det inn med teskje noen steder er det mye turisme, men finnes noen mer ukjente perler og. vi har pleid å dra til et bittelite sted som heter paleohora. der skjer det ikke mye, men leier man bil kan man kjøre rundt på øya en dag og kikke på andre steder og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #296 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Teriyaki: Jeg slet litt med utligningen selv i begynnelsen. Har du prøvd i saltvann, eller bare i klorvann/ferskvann? Det er enklere i saltvann fordi saltet hjelper med å løse opp. Bare ta deg god tid og utlign før du får vondt. Det er og som med alt annet her i livet, jo oftere du gjør det, dess bedre blir du på det. Hvis du sliter veldig med det, så finnes det noen piller som hjelper. Jeg vet ikke hva de heter, vi kaller de bare dykkerdop. De funker på samme måte som nesespray. Spør på ditt lokale dykkesenter, så kan de sikkert hjelpe deg. Klarte vist å overse innlegget ditt i går! Jeg har bare prøvd en fem-seks ganger i Hellas. Det var saltvann. Fikk det litt til et par ganger, men..Merket litt framskritt i alle fall Dykkerdop ja..Hehe. Da har jeg noe i backup i alle fall Men skal vel klare å få det til etter hvert. Og gratulerer med verneverdig! Vil det si du skal i millitæret? Endret 8. juli 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #297 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) jeg anbefaler deg virkelig å ta en tur til kreta! er kjempefint ja, og..jeg vet ikke, jeg bare liker meg der! :gjeiper: moren min har alltid villet dra dit, så jeg har jo liksom fått det inn med teskje noen steder er det mye turisme, men finnes noen mer ukjente perler og. vi har pleid å dra til et bittelite sted som heter paleohora. der skjer det ikke mye, men leier man bil kan man kjøre rundt på øya en dag og kikke på andre steder og. Hørtes fint ut Neste reisemål blir nok Thailand da, men..Vi får se hva tiden bringer. Om en uke så kjører jeg, pappa og lillesøster til Danmark hvor vi skal plukke opp stemor og stelillebror i København og storesøsteren min sitter på onkel. Det er et familietreff med farmor, barna hennes og barnebarn. Nå er hun så dårlig at hun konstant går rundt med oksygentilførsel. Gruer meg til å se det. Hun har vært syk i mange mange år. Fikk for lenge siden en lungesykdom, som kan være arvelig, men som bare utløses hvis man røyker så vidt jeg har forstått, øker i alle fall risikoen kraftig. Da var hun på slutten så dårlig at hun ikke kunne reise seg fra stolen i stua til sofaen uten å bli skikkelig anpusten. Men så fikk hun lungetransplantasjon. Man kan trygt si at hun fikk livet tilbake. Hun kunne leke med hunden igjen, han var forøvrig verdens flotteste hund. Hun kunne gå turer, vaske huset osv. Men for noen år siden begynte det å gå nedover igjen. Det er tross alt begrenset hvor lenge kun en fungerende lunge klarer å dra lasset. Så nå har hun vært inn og ut av rehabilitering de siste to årene, og hun har vært mye syk. Sansynligvis blir dette siste gang vi ser henne, vi som ikke bor i samme by som henne. Dette er hennes store drøm, å samle hele gjengen. Så sånn sett tror jeg faktisk at hun holder fast på livet nå for at hun skal få tid til dette, og at etterpå, kommer hun kanskje til å la det gå sin gang. Vet ikke jeg. Håper hun blir her lengre. Det har skjedd en gang før at vi trodde hun var på veis ende, men så kom hun seg igjen. Men denne gangen ser det vel egentlig mørkt ut. Farmor er bare litt over 60 år hun. Alt for ung til å dø. Men hun har i alle fall fått mange år ekstra. Uten lungetransplantasjonen, så hadde hun vært død for mange år siden, og jeg hadde sansynligvis ikke husket henne så godt. Kan ikke ha vært mer enn seks år da hun fikk ny lunge. Stakkars farmor blir den første av mine besteforeldre som blir borte. Har aldri vært i begravelse før, og det er egentlig noe som skremmer meg. Grunnen til at jeg skriver om dette her, er at jeg ikke vil gå rundt og tenke på det når vi kommer til Danmark. Da skal vi kose oss, og jeg skal være med min farmor. Blir en flott tur. Er veldig glad i henne. Men hun er litt irriterende også, for akkurat som meg, så er hun en smule kverulerende Så vi har hatt våre diskusjoner, hehe. Nei det må jeg si. En mer sterk og flott dame enn farmor skal man lete riktig lenge etter. Hun er virkelig beundringsverdig. Endret 8. juli 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. juli 2009 #298 Del Skrevet 8. juli 2009 til Teriyaki som har en syk farmor. Det kan ikke være enkelt, men det er viktig å kose seg så godt en kan i besøk uansett. Som du skriver er det jo hennes store drøm å samle alle, og hun setter sikkert pris på det om dere alle er blide, og ikke fokuserer på at hun er syk. Hvor lenge skal dere være der? Selv har jeg bare min farmor igjen av besteforeldrene mine. Min farfar døde før jeg ble født, og p.g.a en stor familiekrangel mistet vi all kontakt med min mormor og morfar da jeg var fire-fem år gammel. Jeg kan ikke huske dem i det hele tatt. Jeg ville ikke en gang kjent de igjen om jeg traff dem på gaten. Det synes jeg er veldig trist. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. juli 2009 #299 Del Skrevet 8. juli 2009 Klarte vist å overse innlegget ditt i går! Jeg har bare prøvd en fem-seks ganger i Hellas. Det var saltvann. Fikk det litt til et par ganger, men..Merket litt framskritt i alle fall Dykkerdop ja..Hehe. Da har jeg noe i backup i alle fall Men skal vel klare å få det til etter hvert. Og gratulerer med verneverdig! Vil det si du skal i millitæret? Tusen takk! Verneverdig her på kg betyr at dere må ta godt vare på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #300 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) til Teriyaki som har en syk farmor. Det kan ikke være enkelt, men det er viktig å kose seg så godt en kan i besøk uansett. Som du skriver er det jo hennes store drøm å samle alle, og hun setter sikkert pris på det om dere alle er blide, og ikke fokuserer på at hun er syk. Hvor lenge skal dere være der? Selv har jeg bare min farmor igjen av besteforeldrene mine. Min farfar døde før jeg ble født, og p.g.a en stor familiekrangel mistet vi all kontakt med min mormor og morfar da jeg var fire-fem år gammel. Jeg kan ikke huske dem i det hele tatt. Jeg ville ikke en gang kjent de igjen om jeg traff dem på gaten. Det synes jeg er veldig trist. Ha en fin dag. Ja, tror nok det hadde blitt en demper på turen om alle kun hadde fokusert på sykdommmen. Det er litt forskjellig det. Vi kjører neste onsdag, og regner med vi er framme fredagskveld/lørdags formidag, også blir jeg helt til torsdagen hvor jeg tar fly hjem, mens de andre blir vel en to-tre dager til. Dette pga. jeg har begrenset med fri pga. jeg har allerede hatt en ferie. Slike familiekrangler kan ikke være noe særlig. Synes alltid det er trist å høre om folk som ikke har kontakt med et eller flere familiemedlemer. Åja det var innleggstelleren du viste til. Verneverdig ja. Med over 30 000 innlegg så må en vel si at du er bra verneverdig ja! Oj, du har jammen vært aktiv også! Ser du ble medlem i 2007. Ikke dårlig Jeg ble medlem i 2008, og har ikke klart å få 2000 innlegg en gang. Endret 8. juli 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå