Teriyaki Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #341 Del Skrevet 24. juli 2009 God formidag! Etter å ha sittet og søkt litt på jobb og sånt, så får jeg nok litt tid her inne før jeg tar meg en joggetur. Turen til Danmark var fin den. Farmor var som forventet dårlig, men til tider mye dårligere enn jeg hadde forventet. Hun har blitt rullestolbruker, oksygenbruker, og tar også enda flere medisiner enn tidligere. Det var en morgen hvor hun var så dårlig, og sleit sånn at jeg måtte gå ut av rommet fordi det ble for tungt å se på. Men likevel har hun fortsatt det gode og sterke humøret. At hun klarer å holde på det, er helt utrolig. Hun har blitt avhengig av andre for å komme seg gjennom dagen, men likevel klarer hun å se lyst på ting. Usikkert hvor lenge vi kommer til å ha henne, men hun sa hun tror hun kommer til å bli sterkere om litt når hun har kommet seg etter det tre måneders lange sykehusoppholdet som hun nettopp har hatt. Så får satse på det. Ellers så har vi ikke gjort sånn kjempemye. Det har blitt en liten strandtur, og en liten bytur for å sjekke ut byen. Det er på kveldene det har vært mest artig å være der, for da har vi alle sammen, bortsett fra farmor som har slappet av i leiligheten sittet ute med øl og kos. En av dagene dro jeg og min søster ut til byen og vi så avslutningen av en havnefestival. Det var det beste fyrverkeriet jeg har sett. Etterpå dro vi på pub, etterfulgt av at vi tok en liten tur på stranden. Kom ikke hjem før klokken sju. Det har vært mange kjedelige øyeblikk hvor jeg egentlig bare har lengtet hjem, så selv om det har vært en fin opplevelse å ha hele familien samlet, så var det veldig godt å komme hjem. Spesielt godt med tanke på at de andre setter seg i bilen om en time kanskje, og begynner kjøringen. Kommer nok ikke hjem før på mandag eller noe sånt. I går spilte vi volleyball. Det var koselig det, men jeg klarte å få et kne midt i nesen og på overleppen. Gjorde skikkelig vondt, men merkelig nok slapp jeg unna med litt neseblod, en hoven leppe og litt småvond nese i ettertid. Har ikke et eneste blåmerke. Så det er jo fint. Litt komisk var det da. I dag skal jeg og samboer dra til hytta hvor vi skal være til i morgen, også drar vi på en liten fjelltur til søndag. På søndag tenkte vi å dra på kino, og på mandag er det tilbake til hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 24. juli 2009 #342 Del Skrevet 24. juli 2009 Trist at farmoren din er dårlig. Jeg er omtrent like gammel som deg, og jeg synes det er så rart å se at besteforeldrene mine begynner å bli gamle, og at det er de som trenger hjelp til ting istedetfor at de hjelper oss.. Fint at hele familien din har fått ha litt ''kvalitetstid'' Hvilke jobber har du søkt på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #343 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Ja, men det er det som er problemet. Farmor er ikke gammel. Hun er bare 61 år gammel. Så det blir mye verre enn om det skulle være en besteforelder på 80 og eldre. Årsaken til at hun er som hun er, er at hun for godt over ti år siden fikk en sjelden og alvorlig lungesykdom som gjør at lungene blir harde også vokser de noe som til slutt gjør at man ikke får til å puste. Hun fikk lungetransplantasjon, men kun med den som var blitt skikkelig ille. Den andre var bare så vidt begynt å bli litt syk, så den ble det ikke gjort noe med. Men nå er det så stor og dårlig at den presser mot ribbein og rygg noe som gir store smerter, samtidig som at hun nesten ikke klarer å puste. Derfor må hun bruke oksygen. I tillegg har mange andre organer som nyrer og lever begynt å skrante litt pga. sterk medisinbruk de siste årene. Så det er desverre ikke det naturlige aldringsforløpet som er årsakene til plagene. I dag har jeg kun søkt på en jobb på Nordlandsbadet, men har også registrert meg på adecco og jobzone. Endret 24. juli 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. juli 2009 #344 Del Skrevet 25. juli 2009 Farmoren din høres ut som en sterk dame som vi alle kan lære noe av. Havnefestival og fyrverkeri virker høres koselig ut. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 25. juli 2009 #345 Del Skrevet 25. juli 2009 Teriyaki Det er forferdelig trist når såpass unge mennensker som din farmor blir så syke. For 61 år er slett ikke noen alder i våre dager, selv om det høres gammelt ut når man er mye yngre. Men farmoren din virker iallefall til å være en stå på dame med godt humør, en sånn som ikke gir opp. Og det er bra Gir man opp, så går det iallefall galt. Håper du og samboer koser dere masse på hytta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 25. juli 2009 #346 Del Skrevet 25. juli 2009 Trist å høre om bestemor din Så ung hun er, og det gjør det enda verre. Husker jeg også syns det var ekkelt å se bestefar på sykehuset, men han var over tjue år eldre enn din bestemor. Lykke til med jobbsøkingen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 25. juli 2009 #347 Del Skrevet 25. juli 2009 61 er ingen alder nei.. Bra at bestemoren din har en familie som støtter henne! Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #348 Del Skrevet 26. juli 2009 Heihei! Nå er vi tilbake fra hytten =) The Kitten: Ja hun er virkelig en sterk dame Hun er virkelig beundringsverdig. Fyrverkeriet var kjempekos! Ulva: Nei 61 er ingen alder. Det er jo det som er. Men som du sier, hun er en stå på dame! Hytteturen var fin den. Sammen med foreldrene hans, og endelig fikk vi brukt stampen for første gang! Men er enda litt arbeid igjen. Trulta: Det er nok tungt uansett alder, men det blir jo på en måte værre når dem ikke er i den "rette alderen", som du sier. Men at det noensinne føles naturlig, det tror jeg ikke. Babord: Farmor har en støttende familie ja. Blir så klart mest for dem som bor i samme by som henne, vi bor jo på andre siden av landet, menmen. Vi støtter så godt vi kan. Ja da sitter jeg og koser meg med rester fra pølse- og makaronigratengen. Sååå godt. Det må være noe av det beste jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 27. juli 2009 #349 Del Skrevet 27. juli 2009 Så bra at hytteturen var fin Dere har vel ganske bra vær om dagen også dere? Håper dagen din i dag også er fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #350 Del Skrevet 27. juli 2009 Så bra at hytteturen var fin Dere har vel ganske bra vær om dagen også dere? Håper dagen din i dag også er fin Tjaa..Været er så som så. Akkurat nå er det grått, men det har vært sol noen ganger i dag. Ellers så har temperaturen vært fin og stabil hele dagen, men ikke no å skryte av da. Bodø er jo på en måte på "midten" av Nordland, så når de melder været, sier de av og til sør for, og nord for Bodø. Derfor er det også ofte veldig lokalt vær i byen. Dagen har ikke gått ut på så mye. En skikkelig hard treningsrunde, husarbeid og resten bare avslapning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. juli 2009 #351 Del Skrevet 28. juli 2009 Innom for å hilse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #352 Del Skrevet 28. juli 2009 I dag spiste jeg så mye til middag at jeg har vondt i magen enda! Ellers skjer det ikke mye. Koselig med hilsen, The Kitten! I morgen blir en litt travel dag. Står opp sikkert rundt klokken ti, så spiser jeg noe lett til frokost, så tar jeg en times joggetur, så er det hjem og i dusjen, så er det å spise litt, deretter må jeg begynne det slitsomme strevet med å komme meg til jobb. Er jo uten bil om dagen, så må ta to forskjellige busser for å komme meg dit. Så er det altså jobb fra tre til ni, også får vi se hvordan jeg kommer meg hjem i og med at det ikke går buss før en og en halv time senere. Blæææ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #353 Del Skrevet 29. juli 2009 Er så tiltaksløs for tiden at jeg orker ikke skrive så mye i dagboken. Men det kommer seg vel alltids etter hvert. Jeg og kjæresten har endelig klart å komme oss ut at den loopen som kun har bestatt av krangling. Det er godt å ha kommer ut av det, for man blir bra sliten av det. Selv om det mange dager kun var korte krangler, så var det nok til at man ble helt gal. Så hadde vi en litt stor en på lørdag, og siden da har vi ikke hatt noen ting. Så det er godt! I dag er bilen endelig fikset! Seks uker har den stått i ro, så det skal bli godt å kjøre til jobb i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 30. juli 2009 #354 Del Skrevet 30. juli 2009 Teriyaki Sånn er det bare det. Ikke alltid man har like mye lyst og tiltak til å skrive så mye. Det går i bølger det der Så bra at du og kjæresten har ordnet opp. Det sliter med krangling enten de er små eller store. Man går liksom på tå hev, og venter på neste gang. Var bilen på verksted i 6 uker Det måtte da gjøre vondt i lommeboka? Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #355 Del Skrevet 30. juli 2009 Vet at flere har det ja, men hvor vanlig det er vet jeg ikke. Jeg har heldigvis ikke opplevd det i mine to svangerskap. Neida bilden har stått hos foreldrene hans i seks uker fordi vi har vært bortreist, og letet etter en passende, billig dynamo, men vi fant ikke, så måtte kjøpe en ny en til 3000 kr. Så kjæresten satt den inn selv i går. Men gjorde likevel litt vondt. Er skyldig pappa 5000 for Hellas-turen, og nå 3500 til min kjære for diverse ting som har dukket opp som vi har delt på i det siste. Så sånn er det. Nå er jeg sliiiten! Har stått og gått i seks timer på jobb i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 31. juli 2009 #356 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg skjønner godt at du er sliten etter å ha stått på og jobbet i dag. Heldigvis kan du forhåpentligvis nyte helgen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 1. august 2009 #357 Del Skrevet 1. august 2009 God helg Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. august 2009 Forfatter #358 Del Skrevet 3. august 2009 Heihei! Da ligger jeg her og slapper av før jobben. På fredagen dro jeg, kjæresten min og kompisen hans (og sjefen min) på fjelltur. Vi hadde tunge sekker og hundene var i storhumør der de løp løs rundt oss. Etter kanskje sånn tre timer gåing, kom vi til første camp. Der ble det fisket litt, spist, og litt øldrikking. Vi tok kveld da det begynte å bli lyst igjen. Dag to gikk vi ikke lenger enn kanskje to timer, men det var veldig mye oppoverbakke, så god trening var det. Da kom vi til et kjempefint vann hvor vi satte opp camp for resten av dagen. Der fikk guttene masse bra fisk. Jeg fisket jeg også, men ikke like mye som dem. Dag tre begynte vi på hjemreisen. Da gikk vi i litt over fire timer i hardt terreng, dvs. bratt oppover et fjell, så bratt nedover, så i masse lyng, i elv og etter hvert kom vi fram. Det var en veldig veldig fin tur! Skal legge ut bilder på facebook! Det gikk ikke i går av en eller annen grunn. De to neste helgene blir jeg alene. Tipper det blir en smule kjedelig, menmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2009 Forfatter #359 Del Skrevet 4. august 2009 I dag var jeg flink! Sto opp ti over halv ti, i stedet for klokken elleve som det ofte blir. Dermed er jeg klar til å dra på trening allerede klokken elleve noe som gjør at jeg er ferdig på trening til litt over tolv, og etter litt avslapning kan jeg begynne med husarbeid sikkert allerede klokken halv to. Dermed er jeg i god rute i dag. Jeg og kjæresten skal finne på noe koselig i dag. Blir sikkert kino! Torsdag klokken ti skal jeg på intervju hos Jobzone! Det er et bemanningsbyrå, så er vel ikke førstevalget, men..Skulle gjerne ha funnet ut om de to andre jobbene jeg har søknad hos blir avslått eller ikke før jeg eventuelt takket ja til noe der, men jeg kan ikke akkurat ta sjansen...Går vel sikkert an å ta et kort vikariat der og om det dukker opp noe bedre, så kan jeg begynne der i stedet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. august 2009 #360 Del Skrevet 4. august 2009 Det høres ut som du hadde en veldig koselig tur. Jeg vil gjerne se bildene. Bare send en PM om du synes det er ok at jeg legger deg til som venn. Hvis du ikke synes det er ok, så skjønner jeg det. Masse lykke til hos jobzone! Min bror har fått jobb før gjennom et annet bemanningsselskap (Adecco) og den jobben hadde han ett halvt år før han flyttet utenlands for å studere. I sommer har han sommerjobb hos det samme firmaet. Han trives kjempegodt, så du kan absolutt finne noe du trives med og i via et bemanningsselskp. Jeg har også vært på intervju hos et bemanningsselskap for lenge siden. De stilte masse spørsmål om hva jeg liker å gjøre, hvilke arbeidsmiljø jeg trives i, hva jeg hadde jobbet med tidligere, positive og negative sider, osv. Kort fortalt vil de nok bare karlegge hvilken personlighet du har, for å se hvilken jobb som kan passe best til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå