Gå til innhold

Påan igjen


Umuriel

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått fingern ut og fått bestilt et par avvenningstruser til poden. Han er mer eller mindre tørr på dagtid, i alle fall i barnehagen, så jeg tenkte vi skulle prøve litt i ferien. Avvenningstrusene holder på litt væske, samtidig som barnet kjenner at det blir vått og ubehagelig.

Funker det hadde det jo vært kjempepraktisk, og funker det ikke, så gjør det ingen verdens ting. Han er jo bare halvannet år gammel, og det er ingenting å stresse med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må vi visst begynne å passe på telefonregningene fremover. Guttungen satt plutselig og sa "ja, ja" i en svært hyggelig tone, og jeg måtte gå å se hva han holdt på med. Da satt han og pratet med en automatisk telefonsvarer med min telefon. Sjekket nummeret han hadde ringt (55566666, lett å slå for en liten tass), og det tilhørte Bergen Kommune. Han hadde til og med greid å lagre nummeret som "M" i telefonlista mi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Blåser støv av dagboka mi, jeg.

Siden sist har vi vært tre uker på ferie, ikke mer eksotisk enn hos mine foreldre og en liten uke hos svigermor. Siden vi er alene om alt i byen vi bor i (ingen familie rundt oss), så er ekte ferie for oss å få litt hjelp med guttungen innimellom, og å få sove lenge noen morgener sammen. Luksus!

Guttungen har holdt besteforeldrene igang fra tidlig morgen (ca kl 05 hver morgen) til leggetid. Utrolig hvor lite søvn den gutten trenger. 9-10 timer om natta og 1/2 - 2 timer midt på dagen. Egentlig klarer han seg fint uten den luren også, men han blir så gretten utover ettermidagen hvis han ikke får den.

Ferien startet med sykdom og feber hos oss alle tre (typisk at man blir syk når man endelig kan slappe av), men etterhvert kom vi oss til hektene. Idag kom vi hjem, og da fikk lillegutt feber igjen.

Vi fikk forresten en dårlig hjemkomst, ble møtt av en vegg av vond lukt, og vi fant fort ut at kjøleskapet var ødelagt. Alt måtte kastes, og vi måtte ut og kjøpe nytt. Har vasket gulvet 6 ganger, og enda henger stanken i, men det er mye bedre nå. Jeg fikk i alle fall nytt og lekkert kjøleskap, enda godt vi hadde billig ferie ;)

Ellers har vi bestemt oss for at vi ønsker et barn til om ikke altfor lenge. Så nå blåser vi i alt som heter prevensjon, og lar det stå til. Fjernet jo hormonspiralen i mars, men vi har vært forsiktige frem til nå. Nå er tida inne for en liten bror eller søster, føler vi, men vi tar det som det kommer. Men jeg kjenner det er skummelt selv om vi har vært gjennom det før. Vi har det jo så fint sammen, vi tre. Men før eller siden må vi bare hoppe i det, og vi har bestemt oss for å gjøre det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en spennende og skummel avgjørelse :) Har jo forstått at dere har lekt med tanken en stund, og da er det kanskje like greit å hoppe i det først som sist. "Alle" sier jo dessuten at nummer to er enklere, så da er det vel kanskje sant da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper inderlig det. Hvis det er sant, så er jeg åpen for nr 3 også, men hvis vi skal ha det på samme måte med nr 2 som med nr 1, så gir vi oss etter nestemann. Kommer litt an på svangerskapet også, og hvilken grad av bekkenløsning jeg får neste gang.

Nå er broren til mannen her, og de skal spikre opp det som mangler av listverk i kåken. Men må si jeg ikke er imponert over effektiviteten deres. Jeg dro til byen med guttungen slik at de skulle få arbeide i fred, og da jeg kom tilbake fire timer senere hadde de kun klart å liste rundt et lite vindu.

Var og veide og målte gutten på helsestasjonen i samme slengen, han har jo hatt ekstremt dårlig matlyst den siste måneden, og har gått ned nesten ett kg. 12,2 kg og 85 cm lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lillegutt på tur i barnehagen igjen etter fire ukers sommerferie. Han gledet seg veldig, og hoppet ned fra stolen med en gang vi nevnte barnehagen i morges. Han har fått ny retroinspirert matboks med håndtak (som en liten koffert), og bar den så stolt da han gikk til bilen. Han har blitt så stor i løpet av sommeren!

Jeg jobber seint nesten hele uka, så jeg står opp sammen med ham slik at jeg får sett ham disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tja, da kan det jo se ut som om svineinfluensaen har gjort sitt inntog i vårt hjem. Mannen ligger nede for telling med influensasymptomer og høy feber. Han jobber i et internasjonalt firma der mange av kollegaene har vært på ferie i sitt hjemland. Flere av de kommer fra høyrisikoland, så det er jo ikke usannsynlig at de har dratt det med seg tilbake hit.

Jeg har - hysterisk som jeg er - vasket og spritet badet og kjøkkenet, og funnet frem håndsprit. Ungen er også desinfisert, og mannen forvist til soverommet. Jeg er alene i mitt yrke på jobb denne og neste uke, så det passer veldig dårlig å bli syk nå.

Og så har bilen streika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda! Skjønner egentlig godt at du er "hysterisk", selv om det nok helst går bra. Håper du og lillegutt slipper unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg unngår smitte denne gangen så er det et under. Har fått absolutt alt lillemann har dratt med seg hjem fra barnehagen. Men på en annen side så har jeg faktisk aldri hatt influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nei, hun skrev i en tråd at jeg måtte få meg dagbok, så jeg måtte bare opplyse om at jeg faktisk har det ;) Men orker ikke ha link til den i signaturen, for jeg har ikke så mye å skrive om foreløbig :)

Men jeg kan i alle fall fortelle at lillegutt sov helt til halv åtte i morges, og at han da hadde bæsja i bleia og var veldig lei seg for det. Men alle kan ha uhell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnehagen kontaktet oss idag med spørsmål om vi kunne kjøpe noen truser til guttungen. Han er helt tørr gjennom hele barnehagedagen, og de syns det var på tide å prøve truser. Jeg ble litt :hakeslepp: , for i det siste har vi kun fått ham på do hjemme om morgenen og når han vil bæsje, og han er jo bare ett år og ni måneder gammel.

Men selvsagt skal gutten få seg truser! :jepp:

Edit: Skrivefeil

Endret av Umuriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er faktisk litt gøy! :) Men håper ikke det blir nedtur for ham å ha på bleie hjemme da, for da er han overhodet ikke motivert for å gå på do. Kan jo hende det endrer seg når han får seg truser. Eller kanskje vi skal gå for boxere siden faren bruker det. Han har jo begynt å bli litt opptatt av at de to har ting og tang til felles, og liker å herme etter ham :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er :) Her har hun begynt å ville sitte på potta/do uten bleie..men gjøre noe der? nei det vil vi ikke..

det gjør vi i bleia (sier i fra at hun skal ha på bleie) eller på gulvet dersom vi ikke er raske nok med sette den på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

*blåse støv av*

Truseforsøket i barnehagen har vi avlyst fordi de ikke klarte å følge ham opp. Hentet ham en ettermiddag, og da var de ute og lekte. Han hadde ingen bleie på og hadde tisset seg veldig ut, alt var vått. Han gikk rett og slett og vasset i sitt eget tiss i støvlene. Avtalen var at han skulle ha på bleie ute. Trenger vel ikke si at jeg ble rasende? Greide å beherske meg såpass at jeg sa ifra på en saklig måte, men de forsto tegninga. Han hutret og ropte "våte, våte" da jeg kom og hentet ham. Fikk feber senere på kvelden og var syk hele helga.

Nå er han syk igjen, sår i halsen, men det som plager ham mest er en skikkelig øyebetennelse. Han har fått antibiotikasalve, men det er en skikkelig infeksjon har han fått nå. Øynene er hovne og delvis limt igjen, og alt dette skjedde i løpet av få timer i ettermiddag. Så nå har vi vært gjennom en times gråterunde i kveld, fikk flashbacks til da jeg gikk og bysset et hysterisk spedbarn, og plutselig raslet det ikke lengre i eggstokkene ;)

Ellers er alt vinterutstyret i hus. Vinterdresser, vintersko, vinterstøvler, votter, luer, mellomlag, undertøy. Godt å være ferdig med det, men kjenner det svir i lommeboka. Skal ta vare på alt bortsett fra skoene, resten får gå i arv den dagen det kommer en bror eller søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig! Å, jeg hadde BLITT så FORBANNA!!!

Vinterutstyr svir ja, det er sikkert. Vi kjøpte heldigvis altfor stor dress i fjor, og har også superundertøy og ullklær som passer enda, men må ha nye sko og lue, votter osv. Hvilken str bruker S i sko nå? K gjorde et hopp i sommer og bruker str 25 :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...