Gå til innhold

Påan igjen


Umuriel

Anbefalte innlegg

Formen min er veldig mye bedre idag enn i går, så idag er jeg oppegående.

Har nettopp snakket med mannen, og mine foreldre har visst tatt turen til svigermor idag (vel tre og en halv times kjøretur) for å treffe lillemann. De hadde stoppet på veien og kjøpt ham både trillebåre og nye joggesko. Mamma hadde dessuten bakt sjokoladekake, så jeg tipper det er en liten gutt som har hatt en super dag idag :)

Men blir godt å få dem hjem igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at formen er bedre!

Veldig koselig men litt upraktisk med besteforeldre som har på spanderbuksene. Regner med vi kommer til å få overfyllte lekekasser her i huset også, og jeg kjenner jeg er litt ambivalent til det.

Tror forresten vi må komme en tur på besøk og teste bæredingser hos dere. Jeg kjenner at jeg er klar for noe som kan bæres på ryggen snart, så vi får hendene fri. Hadde vært praktisk å kunne jobbe i hagen nå om dagen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært koselig :) Vi har meitai og patapum, litt smak og behag hva man foretrekker.

Mot slutten av uka eller neste uke hadde kanskje passet best siden lillemann er forkjølet. Tenker på babyen din da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helga kanskje? Jeg har heldigvis omsider baby som kan kjøre bil, siden vi har fått ny bilstol, så vi er til og med transportable uten for mye styr :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bilstol har dere kjøpt? Ny babybilstol?

Jeg jobber seint lørdag og tidlig søndag (såfremst jeg ikke blir tatt ut i streik), så er hjemme lørdag formiddag og søndag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer lørdag eller søndag best for dere da? Jeg tror vi kan begge dagene. Er du god på meitai-knytinger, eller skal jeg lese meg opp litt på forhånd?

Vi hadde oprinnelig en Britax Baby Safe Sleeper, men den eneste gangen hun ikke hylte i den var på tur hjem fra barselhotellet, for da ble hun lagt ned sovende. I starten sovnet hun etter en stund, men ettersom hun ble større og mer utholdene hylte hun hele veien uten stopp. Vi leide først en Izi Sleep, men der var det samme resultat. Så gav vi egentlig litt opp, men på oppfordring fra min søster tok vi et nytt forsøk og denne gangen fikk vi leid en Maxi Cosi Cabriofix. Hadde ingen forhåpninger, men hun har vært fornøyd i den fra første sekund, så i dag leverte jeg leiestolen tilbake og kjøpte stol og base. Får se om vi får solgt det andre setet vi har, selv om jeg selv ikke ville ha kjøpt brukt babysete. Vi vet jo at det er i god stand og nesten ubrukt, så jeg selger det i alle fall med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal også ha maxi cosi cabriofix med base neste gang. Hadde emmaljunga sitt sete nå sist, og var kjempefornøyd med det, men solgte det sammen med vogna siden jeg hadde adapter til understellet. Lettere å få solgt hele pakka.

Angående meitai og knytinger; vi bruker meitai ganske mye, så jeg kan jo knyte den på. Både mage og rygg. Mener det går an å bære på hofte også med meitai, men det har vi ikke prøvd.

Jeg og mannen i huset liker forskjellige knytinger når det gjelder ryggbæring, han foretrekker å krysse stroppene over brystet, mens jeg liker å bære som en ryggsekk. Men du må gjerne lese litt selv altså :)

Både lørdag og søndag passer forsåvidt, men søndag hadde kanskje passet best siden prøvekaninen (guttungen) gjerne ligger og sover en stund om formiddagen før jeg skal på jobb lørdag. Mandag er vel helligdag, tror jeg, og da er vi i alle fall hjemme hele dagen alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både lørdag og søndag passer forsåvidt, men søndag hadde kanskje passet best siden prøvekaninen (guttungen) gjerne ligger og sover en stund om formiddagen før jeg skal på jobb lørdag. Mandag er vel helligdag, tror jeg, og da er vi i alle fall hjemme hele dagen alle sammen.

Har snakket med mannen, og om det går greit så er det egentlig lørdag som passer best for oss. Jeg har jo prøvekanin jeg også, og hun sover som du vet ikke uoppfordret, så det blir vi ikke plaget med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier vi lørdag. Baby som ikke vil sove kjenner vi til ;) Hadde aldri trodd vi skulle ha en ettåring som er helt uproblematisk om natta, men det har vi altså fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier, jeg gleder meg :hoppe:

Regner med dere også er relativt tidlig oppe. Skal vi bare si sånn på formiddagen en gang, også avtale tidspunkt helt nøyaktig når vi kommer til lørdag? Så kan vi se an hvor lenge snuppa sover på første luren og sånn i forhold til når det passer å dra herifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, eller i alle fall en av oss, er oppe senest kl 07. Ta bare kontakt per telefon/sms :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en skikkelig hals-/ørekatarr. Var ingen betennelse, men jeg kan ikke huske å ha hatt så vondt i hals og ører før. Våkner på natta og må ta smertestillende, og i går klarte jeg hverken å spise eller drikke noe, føltes som om jeg hadde en stor potet i halsen. Håper bare virkelig ikke at lillegutt får det! Ble sykemeldt frem til tirsdag (har arbeidshelg), så får vi se hvordan det går. Kjedelig er det i alle fall.

Mannen har vært kjempesnill og stått opp med gutten om morgenen sånn at jeg har fått sovet ordentlig. Det har virkelig blitt enkelt å ha barn nå, i det siste har han blitt så utrolig flink å underholde seg selv. Leker med biler og trehjulsykkelen hele dagen. Det er morsomt å studere hvordan han planlegger og tenker gjennom leken nå. Og så smisker han! Masse! Han har skjønt at han kan skru på sjarmen :ler:

Nå nyter vi bare denne tida med gode dager og gode netter, snart setter vel trassen inn for fullt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi har i alle fall akkurat en slik meitai, bare med annet mønster. Har ikke sett sånn meitai-knyting, så nesten ut som hun brukte meitaien som en podaegi (eller hva det nå heter), altså en meitai uten midjebelte.

Men vi kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å få hilse på familien din, og å treffe deg igjen :) Den lille sjarmøren din er jo enda søtere i virkeligheten enn på bilder!

Tror nok det blir meitai på oss nå ja. Må bare finne ut hvilken, det finnes jo en miliard forskjellige å velge i :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig ja. Lillejenta deres var jo helskjønn, vi snakket masse om å få en til etterpå :ler: De blir store så altfor fort.

S ble jo så sjenert når dere kom, men han ville i vinduet og vinke når dere dro :)

Når det gjelder meitai så var vi som sagt fornøyde med babyhawk'en, enda mer fornøyd med Concertien vi har nå, og både Go'Klompen og 7Kids står høyt på lista mi. Men vi trenger strengt tatt ikke mer enn en, så det blir vel ikke mer bæretøy med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må ikke ha forskjellig meitai til forskjellige antrekk da? ;)

Jeg har surfet litt rundt nå, og funnet ut at jeg tror vi bestiller en Concerti. Jeg syntes den var veldig behagelig, så da er det jo litt tryggere enn noe jeg ikke har prøvd. Samtidig er det greit med en som ikke er så skrekkelig dyr, så kan jeg heller kjøpe noe dyrere om jeg finner ut at vi bruker den masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kun vært opp til meg så hadde jeg vel ærlig talt hatt minst tre-fire forskjellige meitaier, og sikkert et par vogner til. Men jeg har heldigvis en fornuftig mann som holder meg litt i ørene :)

Nå er poden endelig i seng. Ble tidlig kveld ettersom han kun sov en halvtime tidlig i formiddag. Siden vi hadde svigermor på besøk benyttet vi anledningen til å dra en liten tur ut å spise, og en liten tur på byen i går kveld. Kjenner jeg er sliten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forresten ikke dere syntes det var kjipt at vi bare "snudde i døra". Blir litt sånn nå om dagen, at det meste styres av sovingen til Sjarmtrollet. Kunne selvfølgelig fått henne til å sove i sjalet borte hos dere, men da hadde vi vel blitt værende så lenge at vi hadde sabotert både middagsplaner og andre planer for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg vet hvordan det er med baby ;) Dere må gjerne komme tilbake en annen dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...