Gå til innhold

Påan igjen


Umuriel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden sist har det ikke skjedd så mye.

Poden har vært syk igjen, men det er jo ikke noe nytt. Det ekle var at vi slet med å få ned feberen hans. Han fikk febernedsettende om kvelden før han la seg, og i 03-tida på natta, likevel hadde han 41 graderi kroppstemperatur kl 06.30 om morgenen (da hadde han ligget i bare bleien i tre timer). Da ble til og med jeg betenkt, og valgte å få en akuttime til ham hos legen. Etter dobbel dose paracet begynte vi endelig å få litt kontroll.

Huff, man skal være glad så lenge de små er friske!

Nå går det vannkopper i barnehagen, og MMR-vaksinen står for døra, så vi har litt av hvert av "godsaker" foran oss.

Ting er med andre ord som før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på kurs i forbindelse med jobben. Mitt første kurs siden jeg begynte å jobbe igjen etter permisjonen. Deilig å få litt faglig påfyll. Har to dager igjen av kurset, og jeg må si at det var virkelig deilig å sette seg på "skolebenken" igjen.

Vi har det fryktelig hektisk på jobb for tida. Mye sykdom både på jobben og blant de ansatte, så det er lav bemanning. Under halvparten av staben vi var for halvannet år siden. Veldig demotiverende, så jeg har så smått begynt å se meg rundt etter noe annet, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier :)

Kurs idag og, veldig givende.

Nå spiser jr kveldsmat (fatter ikke at han har plass til mer, han spiste 2 poteter, 2 hjemmelagde fiskeboller, brokkoli og saus for en time siden), men likevel sklir en porsjon havregryn og biola ned nå. Den gutten eier ikke magemål :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi levert poden hos en venninne av meg, og er klar for vårt første halve døgn uten barn etter han ble født. Det føles rart allerede, og jeg kjenner jeg ikke greier å slappe av før jeg får melding om at han sover. Tenkte ta meg litt vin, men det blir ikke før jeg vet han sover. Ellers må jeg vel bare være forberedt på å rykke ut og hente ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
:klem: Håper dere klarer å senke skuldrene. Jeg er veldig glad for det lille nettverket vi har her oppe, og må innrømme at det er en viktig årsak til at jeg nekter å flytte herfra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettverk er gull. Hadde vi bodd nærmere mitt hjemsted hadde vi vel knapt sett guttungen :) Både mamma og pappa forguder ham. Pappa har aldri vært særlig interessert i barn, men han ligger strak ut på gulvet og leker med ham når vi er der. Det er så godt å se.

Litt rart (og sårt) at farfaren ikke bryr seg særlig om ham. Enda gutten er et speilbilde av sin farfar utseendemessig. Jaja. Hans tap.

Jeg er i alle fall sjeleglad for de vennene jeg har som orker å stille opp for oss. Og som gjør det med glede, og faktisk spør om de får passe ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Her finnes det også en kommende farfar som stikker unna og setter seg med kryssordet hvis det blir noe som helst kaos, og til og med skifter tv-kanal under barne-TV. Så jeg er litt spent på om det kan endres med neste barnebarn. Farmoren er til gjengjeld helt annerledes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var deilig med en frikveld ja. Vi var ute og spiste og koste oss, og dro hjem ganske tidlig. Sov til 0930, da sto mannen opp, men jeg klarte å sove en time til. Spiste en rolig frokost, og bare slappet av.

Hentet gutten kl 14, og de hadde storkost seg sammen. Han sov til kl 06 og har bare vært blid og snill :)

Vi har en utrolig lettvindt og tillitsfull unge! Jeg er så stolt av ham! :hjerte:

Litt rart med det forresten, når jeg ser han gjør ugagn i barnehagen og sånt, så svulmer hjertet mitt veldig. Jeg tenker bare "Yess, det er guts i ham!" :ler: Litt ugang skal de tross alt gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, han går ikke... Han løper :fnise:

Han prater mye, kan masse ord, har ikke oversikten lengre. Han har så smått begynt å sette sammen ord, f.eks "se pappa" når han skal vise noe. Han babler veldig mye, det meste er uforståelig, men han greier å gjøre seg forstått ved hjelp av kroppsspråk.

Du fikk adressen til bloggen vår en gang? Der er det masse bilder og oversikt over de siste "milepælene" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det var godt. Men det var jammen godt å få ham tilbake og :ler:

Ingen blir vel så fort savnet som de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Coop Obs! idag og kom over goretex-sko til barn til 99 kr! De hadde visstnok kostet 699,- før, og så helt ok ut, så jeg kjøpte et par. Hadde aldri hørt om det merket før (Primigi), men når jeg søker på det så kommer det opp masse positiv omtale. Og skoene koster 549,- på den billigste nettbutikken, så jeg føler jo at jeg har gjort et lite scoop :ler:

Guttungen trengte i alle fall nye sko, for vinterskoene får han kun på seg med vanlige sokker i. Dessuten går det mot vår, og da passer det jo utmerket med goretex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt er det ett år siden gutten for første gang sov en hel natt alene i egen seng. Det var en enorm milepæl for meg, for jeg hadde alltid ammet ham i søvn, dag som natt. Det betydde rett og slett friheten tilbake for meg! :)

Vi slet veldig med søvnen til jr, og for ett år siden hadde jeg aldri trodd vi skulle være der i er idag, nemlig at han går inn på rommet selv etter kveldsstellet og vil opp i senga for å sove. Og der sover han hele natta, 10-12 timer i strekk. Så utrolig deilig :)

Jeg håper virkelig det fortsetter slik, for vi har virkelig hatt mye styr med nattesøvn det siste året.

Mormor ligger forøvrig på sykehus igjen. Jeg har en veldig uggen følelse i kveld. Hun blir snart 94 år gammel og det sier seg selv at prognosene ikke er store.

Men på sett og vis føler jeg på en måte at jeg har tatt farvel med henne, vi trodde vi skulle miste henne for nøyaktig ett år siden, men hun klarte seg gjennom den runden. Alt vi har møttes etter det har vært bonus, og hver gang jeg har sagt farvel har jeg vært innstilt på at det kanskje har vært den siste gangen.

Men hun er en seig dame, vi får se hva morgendagen bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at det er en dato du har merket deg. Vi er veldig bevisste på å få gode søvnvaner på sjarmtrollet fra starte av, men jeg ser at det kan være litt vanskelig å holde de gode forsettene noen ganger, selv om hun er en veldig grei baby å legge. Kan bare tenke meg hvor vanskelig noe sånn må være med en KISS-baby. Tipper man gjør hva det skal være for å få dem til å sove når man er desperat nok. Godt det har snudd for dere, og at dere har fått fine vaner nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...