Gå til innhold

Påan igjen


Umuriel

Anbefalte innlegg

Alle liggestillinger gjorde jo vondt for ham, og det eneste som lindret var pupp. Så da måtte det jo bli sånn. Er bare glad vi fant ut hva som feilet, og at det ikke trenger å bli sånn neste gang.

Vi snakket om det senest i morges - hva denne tida har gjort med oss. Vi er nok ganske annerledes som mennesker nå enn for halvannet år siden. Prioriterer tida vår helt annerldes, og setter pris på småting som tidligere var en selvfølge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morges våknet vi av høylydt "bæbæ lille lam" fra barnerommet :ler: Herlig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rett og slett dritsliten. Fikk riktignok sove til 0930, men har siden da hatt guttungen alene. Jobb kl 15, hjemme igjen kl 23. Nå skal jeg legge meg, opp med guttungen kl 06, og jobb kl 08.

Trenger jeg å si at jeg misliker arbeidshelger??

Jeg er i tenkeboksen angående yrke. Er forresten i flere tenkebokser for tiden, kjenner det er på tide med et oppgjør om hva jeg ønsker med livet mitt fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt grei unge i to netter, vi har fått sove til kl 07! Da har faren stått opp med ham og dratt i barnehagen med ham. Jeg hadde fri i går og jobber seint idag. Godt å ha et par rolige dager etter arbeidshelg.

Jeg er helt avhengig av å ha litt alenetid for å fungere som menneske.

Gutten er så glad i et par av de ansatte i barnehagen. Han sprang rett opp i fanget til hun som var på jobb i går morges. Hadde visst ikke tid til å si hade til faren, for da skulle han leke. Utrolig godt at han trives i barnehagen, da er det med lett hjerte vi sender ham dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt time til spiralfjerning ;) Den forsvinner i løpet av måneden.

Men vi har ingen planer om prøving enda. Liker å ha litt kontroll over syklus og slikt før vi setter igang.

Favorittgynekologen min (ikke at jeg har prøvd så mange) skal slutte, så jeg måtte sikre meg time før han går av. Har litt angst for slikt, men han er helt super å gå til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så forferdelig! Måtte klemme ekstra godt på den lille sove-engelen på fanget mitt da jeg leste det der :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trassen er i full gang her i huset. Han har ladet opp i tre mnd allerede, men nå har han ingen hemninger lengre. Slenger seg på gulvet og raser når den minste ting går ham imot. Og han skal bare spise det HAN har bestemt er bra nok å spise.

Jeg trodde trassen kom i treårsalderen, jeg, men denne karen er visst tidlig ute med det meste. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Febersyk gutt igjen. Han er visst syk hver helg. Hver fredags ettermiddag starter det, men han er heldigvis i høvelig god form. Han blir slapp først når han bikker godt over 40 grader. Han har jo til og med hatt 41 grader feber og vært i fin form.

I kveld sovnet han uten flaska for første gang på et halvt år. Håper vi kan begynne å venne ham av med den, han er egentlig ganske uinteressert i den for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi telle 16 tenner i munnen til lillemann. Nå gjenstår bare seksårsjekslene, så har han alle melketennene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har gutten tisset på do tre ganger, og bare levert en våt bleie. Han er så flink! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt det: Vi har nå vært og tatt en mer seriøs titt på Easywalker Sky, og den seiler opp som soleklar favoritt i hvertfall hos meg, men mannen likte den også. Så jeg tror den kan vinne over Emmaljunga, som hele tiden var mer et fornuftsvalg enn noe annet. Man skal jo faktisk LIKE vogna, også. Så takk for tips og smarte innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre, Honesty! Vi er i alle fall kjempefornøyd med den vogna. Men jeg må bare si at dersom jeg skulle hatt firhjuling igjen så hadde jeg absolutt tatt City Crossen. Men har man først blitt vant til svingbare forhjul, så føles det å gå tilbake til fire faste hjul et stort steg i feil retning :)

Men prøv å få tak i 2009-modellen, og EasyKid/Grow-posen er perfekt i Easywalkeren :)

Fra det ene til det andre; Mormor er terminal og allerede bevisstløs. Jeg rekker ikke nedover før det er for sent, så nå må jeg tenke ut hvordan jeg vil bruke velferdspermisjonen min. Har dessverre jobbhelg, så jeg må enten ta ferie eller permisjon i helga.

Ja, jeg tenker mye praktisk nå. Mormor er godt over 90 og har vært syk lenge, så jeg har igrunn sørget mye over henne allerede. Har drømt mye om henne i det siste, så jeg har skjønt at det har gått mot slutten.

Jeg føler at alle de gamle rundt oss faller bort nå. Gutten vår var født med 5 oldeforeldre i livet, men nå har han snart bare to igjen. Og han er bare ett år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit med bestemoren din. :klem:

Ang. vogna, var det allerede 09-modeller de hadde inne, og leveringstiden var også sympatisk, så vi trenger nok ikke å stresse så voldsomt. Mannen har lyst på svart, men jeg heller mer i retning brun eller olivengrønn. Vognposen så også bra ut, men er den tykk nok til noe annet enn pynt, eller kan vi like gjerne kjøpe en ordentlig pose med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du den posen som liksom hører til vogna? (Du må kjøpe den utenom altså)

Jeg ville spurt om et godt tilbud med Easygrow-posen, jeg fikk den for 1 krone, og den koster egentlig 2000 kroner. Det er den tykke dunposen. Vi har ikke den tynne, stive som tilhører vogna, men jeg vurderer sterkt å kjøpe den. Den vil passe fint nå utover våren, og fungerer omtrent som et stormtrekk.

Vi har den brune vogna og er fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenkte på den tynne posen som hører til, ja. Den kostet 900, mener jeg, og det føles ikke helt verdt det. Men å spørre om tilbud er ikke dumt, selv om jeg er litt feig på det området selv. Det er dumt at de ikke har så masse flotte farger å velge i, men vi klarer vel å bestemme oss til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha nøytral farge på vogna, så kan man heller ha pose og pledd i fine farger. Da er det også lettere å selge senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor har gått bort. Jeg er så glad det er over. Det har vært to fryktelig anspente døgn, og jeg er så glad hun har sluppet fri nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre, selv om jeg skjønner veldig godt tanken om at det var godt hun fikk slippe. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...