Gå til innhold

Påan igjen


Umuriel

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg det ble litt tungt å bære en så stor unge i sjal ja :fnise:.

Jeg har tenkt litt på hva vi skal ha når sjarmtrollet vokser ut av sjalet. Har vurdert både Ergo og meitai av noe slag, så nå skjønner jeg jo hvor jeg skal spørre om instruksjoner dersom vi kjøper meitai og trenger litt starthjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ergo og patapum er ganske like. Du kan godt prøve våre hvis du vil, både meitai og patapum. Både jeg og mannen (og gutten) liker meitaien aller best. Men det er jo litt smak og behag. Og så har vi jo ikke fått prøvd den nyeste meitaien. Tipper de er hjemme om to-tre minutter, så får vi prøvd den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har bestemt meg for en Manduca, men vi har også fått låne et elastisk sjal, som jeg foreløpig synes virker kjempeskummelt og komplisert. Men nå skal det sies at jeg tilhører den heller utålmodige delen av befolkningen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av nymeitaien i bloggen :)

Honesty: Fordelen med elastisk sjal er jo at når du først har knytt det på deg, så trenger du ikke å knyte det av igjen selv om babyen skal ut av sjalet en liten tur. Kun evt etterstramme litt dersom det har blitt litt løst. Og knytinga går som en lek når man først har fått det i blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var knot med sjal i starten, men nå elsker vi det alle tre. Jeg har øvet sjarmtrollet på å ligge i vogn i dag, men jeg vet ikke om hun eller jeg var mest fornøyd på siste luren da jeg ikke gadd mer i drittværet og tok henne i sjal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk vi testet meitaien på kjøpesenter (pappaen bar selvsagt), og den var meget godkjent fra begge parter. Guttungen satt oppi der og fulgte med alt som skjedde og skravla gikk i ett kjør, som den alltid gjør. En usammenhengende strøm av konsonanter og litt "bæ bæ lille". Koselig :)

Idag har jeg vært hos kiropraktor igjen på mårrakvisten. Jeg er meget skeptisk hver gang han skal "knekke" ryggen på meg, men det kjennes bra ut etterpå. Jeg håper virkelig ryggen blir bra snart. Det meste sitter i bekkenregionen nå, og da kjenner jeg det både når jeg sitter, går og ligger. Men det er absolutt bedre enn i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært ute og hoppet i søle og gjørme i halvannen time, kjempeartig! :) Morsomt å se verden gjennom store barneøyne, man oppdager liksom ting på nytt!

Guttungen så en stor, svart hund på veien idag. Han pekte kjempeivrig og ropte "bææææ" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen så en stor, svart hund på veien idag. Han pekte kjempeivrig og ropte "bææææ" :ler:

:rulle:

Jeg gleder meg til det blir min tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakse: Neste vår er det nok din tur :) Utrolig hvor mange små detaljer man får med seg når man har de små med seg på oppdagelsesferd!

Vi har vært på foreldresamtale i barnehagen idag. De har begynt med et skjema for å kartlegge hvor barna er i utviklingen (mest for å fange opp de som faller utenom og de som trenger ekstra utfordringer), og godgutten vår oppfylte nesten alle punktene av det som forventes av barn mellom 2-3 år! Og han er ikke halvannet år gammel enda :)

Spesielt høyt skårer han på det som har med lek, sosiale relasjoner, språk og trivsel å gjøre.

Vi ser jo hver dag hvor godt han trives i barnehagen, og hvor glad han er i vennene i barnehagen. Det betyr uendelig mye å se at barnet vårt har det bra!

Ja, mye skryt her, men jeg må bare. Tenk at en så liten kropp kan gjøre en mamma så stolt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvordan våren får folk til å krype ut av hiene sine. Jeg ante ikke at det var så mange små barn i gata vår, det kryr jo av småttiser på samme alder som vår. Nå har han vært ute og lekt i nærmere to timer, kun vært inne en snartur og spist middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kryr det også av unger, men de er ørlite større, fra ca 3 år og oppover. Det ser ut som om sykling er den mest populære aktiviteten, ofte etterfulgt av skriking når de faller. Gatene her er nesten frie for trafikk; så det er trygt og fint for smårollingene å leke. :)

Jeg måtte fnise litt for meg selv da jeg hørte nabojenta utbryte: "Det va det æ sa, pappa!" (uten å kjenne konteksten, annet enn at hun syklet uten støttehjul for første gang). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heller ingen trafikk, det er en ringvei, eller hva man skal kalle det, så det er ingen gjennomgangstrafikk. Kanskje 3-4 biler i timen som kjører forbi, en flott lekeplass i midten av ringen, skogen rett bak huset og lysløypa et par hundre meter unna. Helt supert for barnefamilier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk vær idag! Lillegutt har vært ute i barnehagen hele dagen, og var faktisk brun i ansiktet og på hendene da vi hentet ham. Han skulle absolutt ikke inn da vi kom hjem, så mens jeg laget middag, "hjalp" han faren med å skifte dekk på bilen (bedre sent enn aldri).

Han ble kjempeglad da han fikk servert livretten sin etterpå, nemlig hjemmelagde fiskekaker. Fire fiskekaker klarte han å hive innpå, samt potet og litt smeltet smør. Ikke rart han ikke klarte på kveldsmat da han skulle legge seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vær idag! Lillegutt har vært ute i barnehagen hele dagen, og var faktisk brun i ansiktet og på hendene da vi hentet ham. Han skulle absolutt ikke inn da vi kom hjem, så mens jeg laget middag, "hjalp" han faren med å skifte dekk på bilen (bedre sent enn aldri).

Han ble kjempeglad da han fikk servert livretten sin etterpå, nemlig hjemmelagde fiskekaker. Fire fiskekaker klarte han å hive innpå, samt potet og litt smeltet smør. Ikke rart han ikke klarte på kveldsmat da han skulle legge seg :)

Det får da være måte på barnearbeid! :filer:

Været er skikkelig nydelig, men jeg lurer på hvor lenge det holder seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder seg forhåpentligvis pent lenge :)

Barnearbeid ja, du skulle bare visst! Han vet utmerket godt hvordan man stabler i oppvaskmaskinen, og det er faktisk hans jobb å sette den på ;) Det eneste jeg eller faren administrerer er oppvaskmaskinpulveret. Støvsugeren har han også lært seg med, samt støvtørking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest imli

Så fint at lillegutten utvikler seg så bra! Er jo alltid moro når de kan mer enn hva som forventes av dem. Da må man jo skryte litt, og KG er et fint sted å gjøre det på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg sliten. Hadde seinvakt i går, kom hjem kl 23, sov dårlig i natt, opp kl 0630, jobb 0730, dårlige pasienter, jobbet halvannen time overtid, og nå sitter jeg hjemme og er bakvakt for fire avdelinger på jobb. Enda godt jeg har fri i morgen. Puh!

Endret av Umuriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på trening igjen og det var kjempedeilig! Kjenner allerede etter få treninger at kondisjonen forbedrer seg. Godt man har et godt grunnlag (trente rundt fem ganger i uka før).

Jeg får dessuten kjempematlyst når jeg trener, og har nå fortært dagens andre middag :ler: Takk gud for god forbrenning!!

I går sov faktisk guttungen til kl 09. Ble sjokkert da jeg så hva klokka var. Vanligvis sover han rundt 10-11 timer om natta, men han unnet seg nærmere 14 timer i går. Det kan han gjerne gjøre hver helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg visst den eneste på barselgruppa mi som ikke har fått ny baby eller er gravid igjen. Å få tette barn er tydeligvis veldig i skuddet for tida :)

Jeg er forresten syk. Har brygget på ettellerannet i en uke, og i går slo det til. Enda verre idag, men jeg håper det er den verste dagen. Har hodepine, halsvondt og er fullstendig nedsyltet. Heldigvis er guttene mine bortreist, så jeg får pleiet forkjølelsen i fred.

Lillegutt har visst fått seg trehjulsykkel av sin farmor idag, så nå har han både elektrisk motorsykkel, trehjulsykkel, gåvogn og sparkebil, så snart må vi vel bygge ut boden for å få plass til alt utstyret hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...