Gå til innhold

Påan igjen


Umuriel

Anbefalte innlegg

Ja, får vel bare tenke sånn :ler: Veldig koselig å se gutta mine være så glade i hverandre da :rødme: Du - hvilken størrelse har S i disse Kivat-luene? Vi har kjøpt en Reima-lue, men han trenger iallefall to skikkelige vinterluer¨, så lurte på å bestille en slik en. Men så ble jeg usikker på størrelsen, tenkte at str 2 er det samme som to år? Eller er det slik som Reima sine størrelser i votter og sånn at det ikke stemmer overens med alder?

Kivat er store i størrelsen, S har fremdeles str 1-2 år (tror det er størrelse 1), og han er større i hodet enn gjennomsnittet (har str 50 i reima, og den er ikke mer enn den må være). Er sikker på at den holder enda en sesong. De er veldig tøyelige. Str 2 tror jeg er 2-5 år hvis de ikke har forandret på størrelsene. Lua hans er i alle fall i barnehagen, så jeg får ikke sjekket den akkurat nå.

Ellers er jeg veldig fornøyd med duskelua i ullfleece fra Nøstebarn. Super passform! Der har vi den største størrelsen. Skinnlua fra Nøstebarn er visstnok også suveren. Svigermor holdt på å kjøpe den til S, men fikk stoppet henne siden han allerede har tre tykke vinterluer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå så jeg størrelsesguiden på Kivat;

str 1: 1-2 år

str 2: 2-5 år

str 3: 5-10 år

Men som sagt, vi har str 1-2 år, og den holder sannsynligvis en sesong til, altså til han blir 3,5 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de jeg visste om er nedlagt. Men deres utvalg kunne overhodet ikke matche liten og lekker. Om lua ser liten ut nå, så vider den seg ganske kraftig ut. Siden jeg ser hun har tilbud der vurderer jeg faktisk å kjøpe en i str 2 så han kan ha til neste år, så kan den han har degraderes til reservelue. Er jo så mye fint å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting man merker spesielt godt når man har barn er at klokka stilles. De sover ikke videre en time til på kommando. Er øynene først åpnet, forblir de åpen. Sånn er i alle fall lillegutt. Takk og pris for Mikke Mus på tv tidlig om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her hadde egentlig vesla tenkt å stå opp halv 5 i dag! (normalt er det mellom 6 og 7).. men fikk overtalt henne til å sove videre og da sov hun til halv 7..

mikke mus er god å ha ja.. samme med pingu på dvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det morgen 0520, og ikke snakk om å sove mer. I det siste har han sovet til mellom 0630-0700, så det har vært veldig bra. Så det var jo helt typisk at klokkestillingen måtte komme nå. Men det pleier jo å rette seg opp etter noen dager, heldigvis :)

På dvd-fronten går det forøvrig i Disneys Biler, Rorri Racerbil, Postman Pat og Redningsskøyta Elias. Men kun om morgenen. Han har tendenser til å bli en skikkelig tv-slave, så vi må kjøre en litt stram linje med tv-titting. Dessverre setter han på dvd'er selv hvis de ligger i hans høyde :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å justere snuppa i forhold til klokkestillinga for en uke siden vi. Vet at om vi legger henne mye senere enn hun er vant med, så våkner hun ekstra tidlig neste morgen. Så for å slippe problemer har vi tatt 5-10 minutter om dagen. Ser ut til at det fungerte ypperlig :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problemet med senere legging. Fungerer totalt mot sin hensikt. Har alltid lagt ham halv åtte, men jeg ser at han faktisk sover lengre om vi legger ham 19.15. Skal prøve det en stund, og kanskje justere videre til kl 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også ;) Og K er også i ferd med å bli en tv-slave, har gått fra å ikke være interessert i det hele tatt, til å ville se på Rorri hele tiden, bare på et par måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nå søt når han ber om å se på Rorri. Han er ikke stødig på r-lyden enda, så Rorri heter Lollo :ler: "Æ ville se lollo!"

Og Elias heter Elisa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K snakker ikke noe særlig enda han, men han er veldig flink til å vise hva han vil da, og så sier han "TV!" hver gang han vil se på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo etterhvert eksperter på å tyde de små :) S snakket mye i enkeltord inntil nylig. Syns språket har eksplodert i det siste, og vi kan nå ha samtaler med ham. Han snakker med enkle setninger, og har de siste to dagene begynt å prøve seg på lengre ord, f.eks "ødelagt" og "elefant". Men det er mye babbel innimellom også, særlig når vi spør om hva han har gjort i barnehagen idag. Da kommer det lange tirader med uforståelig babbel, og et par navn innimellom som vi kjenner igjen :)

Nok skryt, nå skal jeg finne senga. Kan sove lenge i morgen også, har seinvakt, men deretter tre tidligvakter. Onsdag kommer foreldrene mine hit, mamma skal sjekke hjertet på sykehuset her. Håper ikke de finner noe alvorlig, jeg syns familien min har hatt nok motgang og sykdom de siste tre årene nå, og jeg tror ikke jeg takler enda mer elendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Har besøk av pappa, han påstår han skal stå opp med lillegutt i morgen. Han er av den gamle skolen og har aldri byttet bleier i hele sitt liv, så nå har jeg vist ham hvordan man kler på en Up&Go-bleie :ler:

Ikke for det, lille røvern vet utmerket godt selv hvordan man gjør det. "Gjøre sjøl" hører vi flere ganger daglig for tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har vi akkurat vært i prinsessebursdag. Alt lys rosa og lys lilla, og det gikk stort sett i barbiedukker, High school musical, Hello Kitty osv. Gutten vår ble helt forvirret blant alt jentestæsjet og fant absolutt ingenting interessant å leke med helt til han oppdaget bilen til Barbie :ler:

Det blir litt for sukkersøtt for meg, hvis jeg noengang får en datter håper jeg virkelig ikke hun blir sånn. Jeg har prøvd å ikke ha overdose lyseblått til lillegutt, og jeg kommer definitivt til å holde meg unna rosafellen hvis det skulle komme en jente neste gang. Men det er utrolig hvor mye farger har å si for folks oppfatning av barnets kjønn. S har hatt en del oransje og røde klær, og når han har hatt det på seg, har folk tatt det for gitt at vi har jente :slår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig vaksinert mot svineri. Godt å ha det unnagjort. Litt øm i armen, vondt ved anstrengelser, men det er helt vanlige bivirkninger. Har også fått bittelitt halsvondt.

Det har vært stor pågang av folk som ville vaksinere seg denne uka, så idag kastet jeg meg inn i vaksineringen selv, og fikk unna noen kollegaer og pasienter. Det verste arbeidet er jo å blande og trekke opp, men det gikk ganske raskt etterhvert :)

I helga skal vi feire toårsdag, og det gleder vi oss til. Onkelen til lillegutt har kommet hit for å feire bursdag, og det er veldig koselig. De er prikk like de to, både av utseende og når det gjelder interesser. Er bare glad lillegutt foreløbig ikke deler pappaens fascinasjon for data og teknologi, syns vi har mer enn nok duppeditter i hus.

Nettene er for tida helt fantastiske. I natt sov han fra 18.30 til 07! Pleier ikke legge ham 18.30, men i går ba han om å få legge seg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lillegutt i seng. I morgen fyller han to år, og han er veldig opptatt av å vise frem to (eller tre) fingre og si "to år". Søtingen! :hjerte:

Det føles som om det bare er noen måneder siden jeg gikk rundt i stua og telte minutter mellom riene, men det har jo faktisk gått to år allerede. Det er når barna kommer man egentlig ser hvor fort tida går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...