Gå til innhold

Celica skal bli mamma til en liten jente :)


Celica

Anbefalte innlegg

Hei på deg!

Nei, jeg har igrunnen ikke kommet så veldig langt med sykehusbagen enda, hehe. Er litt sløv på den fronten.. Men må vel ta meg sammen å gjøre noe med det snart. Har igjen å vaske noe klær, sengtøy og re opp barnesenga også. :)

Kunne vært en tanke ja, er jo ikke så lenge igjen nå vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei :)

Nå er det ikke lenge til det kommer en bebis :D

Sjekker innom så jeg får litt oppdateringer ;D

Hei, så hyggelig du tittet innom :)

Nei, nå er det ikke lenge igjen. Terminen er jo på søndag, men ser ikke vekk ifra at jeg går på overtid da, men men.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært en tanke ja, er jo ikke så lenge igjen nå vettu ;)

Nei, det er jammen ikke lenge igjen. I går kveld satt jeg å tenkte- og tiden har flydd avsted. Føler igrunnen at jeg nettopp ble gravid, og nå skal jeg snart føde. Synes det er litt skummelt og, at det kan skje når som helst nå. Gruer meg veldig, men det går nok fint. Tror ikke jeg har tid til å grue meg når det endelig står på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jammen ikke lenge igjen. I går kveld satt jeg å tenkte- og tiden har flydd avsted. Føler igrunnen at jeg nettopp ble gravid, og nå skal jeg snart føde. Synes det er litt skummelt og, at det kan skje når som helst nå. Gruer meg veldig, men det går nok fint. Tror ikke jeg har tid til å grue meg når det endelig står på :P

Måtte jo innom en tur igjen :lur:

Ja, tenk som tiden har flydd. Personlig synes jeg jo tiden har gått kjempesakte, men det har gått veldig fort nå mot slutten alikevel :)

Ja, for all del, forbered deg på å gå over tiden, det gjorde egentlig ikke jeg og det er ikke mye festlig nå når overtiden har begynt :ler:

Men nå er det bare ei uke til de setter oss igang, her nede går man bare litt over ei uke over, så det er kjempegreit :)

Jeg har jo trodd at vannet har gått to ganger nå og jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle gjøre. Har jo lest fødselsbøker opp og ned i mente men når jeg plutselig stod der så kikka jeg bare dumt på mannen.

- Stå ikke bare der da, du må ringe føden, sier han :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo innom en tur igjen :lur:

Ja, tenk som tiden har flydd. Personlig synes jeg jo tiden har gått kjempesakte, men det har gått veldig fort nå mot slutten alikevel :)

Ja, for all del, forbered deg på å gå over tiden, det gjorde egentlig ikke jeg og det er ikke mye festlig nå når overtiden har begynt :ler:

Men nå er det bare ei uke til de setter oss igang, her nede går man bare litt over ei uke over, så det er kjempegreit :)

Jeg har jo trodd at vannet har gått to ganger nå og jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle gjøre. Har jo lest fødselsbøker opp og ned i mente men når jeg plutselig stod der så kikka jeg bare dumt på mannen.

- Stå ikke bare der da, du må ringe føden, sier han :ler:

Ja, jeg synes også at det egentlig har gått sakte, men når jeg ser tilbake på den tiden jeg fikk vite jeg var gravid- så har det jo faktisk gått fort og! Åå, jeg aner ikke hvor lenge man går her før man blir satt i gang. Håper ikke det er for lenge iallefall. :)

Hehe, såpass. Jeg har trodd at jeg har hatt rier og våkner ofte opp om natta for å sjekke om vannet har gått, hehe. Mye rart man kan få seg til å tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten oversikt fra de to siste kontrollene:

23.06.09, 38-ukerskontroll hos legen:

Vekt: 77 kg

BT: 130/80

Symfyse fundusmål: 35 cm

Notater fra legen: Mye menssmerter/sammentrekninger, skjededel kort.

01.07.09, 39-ukerskontroll hos jordmor:

Vekt: 78 kg

BT: 105/80

Symfyse fundusmål: 35 cm

Leie: HF (hode festet)

Notater fra jordmor: Etter forhold OK..

Det har ikke vært noen stor fremgang mellom kontrollene. Når jeg var hos legen på 38-ukers kontroll så sa hun at det var begynnendes åpning, men ikke noe å skrøyde av. Mens idag når jeg var hos jordmor sa hun at den indre mormunnen var lukket, altså at det ikke er noen åpning i det heletatt. Hadde ett lite håp om at det gjerne var litt åpning slik at jeg iallefall visste det var noe på gang. Men det kommer vel uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en liten oversikt fra de to siste kontrollene:

23.06.09, 38-ukerskontroll hos legen:

Vekt: 77 kg

BT: 130/80

Symfyse fundusmål: 35 cm

Notater fra legen: Mye menssmerter/sammentrekninger, skjededel kort.

01.07.09, 39-ukerskontroll hos jordmor:

Vekt: 78 kg

BT: 105/80

Symfyse fundusmål: 35 cm

Leie: HF (hode festet)

Notater fra jordmor: Etter forhold OK..

Det har ikke vært noen stor fremgang mellom kontrollene. Når jeg var hos legen på 38-ukers kontroll så sa hun at det var begynnendes åpning, men ikke noe å skrøyde av. Mens idag når jeg var hos jordmor sa hun at den indre mormunnen var lukket, altså at det ikke er noen åpning i det heletatt. Hadde ett lite håp om at det gjerne var litt åpning slik at jeg iallefall visste det var noe på gang. Men det kommer vel uansett :fnise:

Nei, der var det ikke stor forskjell nei. Det derre fundusemålet mitt ligger på 40, hehe! Kjedelig med åpningen da, men har hørt om flere som ikke er modne i det hele tatt, for så å føde dagen etter, det går jo ikke fort, men alikevel fort å få litt åpning :)

Jeg tenkte jeg skulle ringe ned til jordmor i morgen å høre om hun har 10 minutter til meg for å sjekke modningen min. Er jo 2 dager over i morgen så hun kan vel ikke si nei til det? :sjenert:

Aner ikke jeg, men det hadde vært moro iallefall. Er det ekkelt når hun sjekker det, eller er det helt greit?

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der var det ikke stor forskjell nei. Det derre fundusemålet mitt ligger på 40, hehe! Kjedelig med åpningen da, men har hørt om flere som ikke er modne i det hele tatt, for så å føde dagen etter, det går jo ikke fort, men alikevel fort å få litt åpning :)

Jeg tenkte jeg skulle ringe ned til jordmor i morgen å høre om hun har 10 minutter til meg for å sjekke modningen min. Er jo 2 dager over i morgen så hun kan vel ikke si nei til det? :sjenert:

Aner ikke jeg, men det hadde vært moro iallefall. Er det ekkelt når hun sjekker det, eller er det helt greit?

Ja, vet. Håper iallefall at det kan skje noe til helgen da. Men er litt skummelt, for hvis det skjer noe i helga så har ikke jordmødrene helgevakt her inne i juli. Og det er rundt en time til sykehuset. Så føler meg ganske "utrygg" akkurat der.. Er jo en veldig betryggenes tanke når en vet at jordmor stiller opp og blir med ut til sykehuset.. Menmen, det går nok fint det også- om det skulle skje i helga :)

Ja, du må ringe jordmor å høre. Er så spennende dette her med modning. Tror nok ikke jordmora er så vanskelig vel? Det er jo nesten som en vanlig underlivsundersøkelse, bare jeg synes det var litt mer ubehagelig. Men har hørt mange som ikke synes det er så gale også da. Jeg fikk litt smerter etterpå, men det er visst veldig vanlig. Men du må huske på å puste godt, og slappe godt av- da er det mindre ubehagelig :)

Ta å legg ut enten her, eller i dagboka di om hvordan det går i morgen. Er skikkelig spent jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet. Håper iallefall at det kan skje noe til helgen da. Men er litt skummelt, for hvis det skjer noe i helga så har ikke jordmødrene helgevakt her inne i juli. Og det er rundt en time til sykehuset. Så føler meg ganske "utrygg" akkurat der.. Er jo en veldig betryggenes tanke når en vet at jordmor stiller opp og blir med ut til sykehuset.. Menmen, det går nok fint det også- om det skulle skje i helga :)

Ja, du må ringe jordmor å høre. Er så spennende dette her med modning. Tror nok ikke jordmora er så vanskelig vel? Det er jo nesten som en vanlig underlivsundersøkelse, bare jeg synes det var litt mer ubehagelig. Men har hørt mange som ikke synes det er så gale også da. Jeg fikk litt smerter etterpå, men det er visst veldig vanlig. Men du må huske på å puste godt, og slappe godt av- da er det mindre ubehagelig :)

Ta å legg ut enten her, eller i dagboka di om hvordan det går i morgen. Er skikkelig spent jeg :D

Det går nok kjempegreit, her har vi 45 minutter så det går nok kjempegreit :)

Men det kan jo kanskje være greit å legge inn bittegranne ekstra tid?

Det er jo kjempeservice at jordmor stiller opp slik da, skjønner at det virker er betryggende ja :)

Nei, håper ikke hu er så vanskelig, spørs nok hvilket humør hun er i og om hun i det hele tatt har tid. Men det tar vel ikke så lang tid? Skal jo ikke ha noe kontroll, hadde jo det på mandagen. Skal oppdatere vettu, men er helt sikkert ikke moden.

- Ånei, her er det tett som bare det, du må nok bare vente, er sikkert beskjeden jeg får :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok kjempegreit, her har vi 45 minutter så det går nok kjempegreit :)

Men det kan jo kanskje være greit å legge inn bittegranne ekstra tid?

Det er jo kjempeservice at jordmor stiller opp slik da, skjønner at det virker er betryggende ja :)

Nei, håper ikke hu er så vanskelig, spørs nok hvilket humør hun er i og om hun i det hele tatt har tid. Men det tar vel ikke så lang tid? Skal jo ikke ha noe kontroll, hadde jo det på mandagen. Skal oppdatere vettu, men er helt sikkert ikke moden.

- Ånei, her er det tett som bare det, du må nok bare vente, er sikkert beskjeden jeg får :kjefte:

Det tar da ikke så lang tid. Rundt 10 min kanskje? Håper du er moden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det skje noe snart, altså :)

Ja, helt enig. Jeg går bare å venter nå jeg. Hadde veldig sterke menssmerter i natt, men ingenting som tok seg opp. Så håper det gjerne kommer av at ting begynner å modnes da. Tror nok ikke jeg får på terminen som er på søndag. Blir nok en gang i neste uke- om ikke lenger :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig. Jeg går bare å venter nå jeg. Hadde veldig sterke menssmerter i natt, men ingenting som tok seg opp. Så håper det gjerne kommer av at ting begynner å modnes da. Tror nok ikke jeg får på terminen som er på søndag. Blir nok en gang i neste uke- om ikke lenger :kjefte:

Menssmerter er bedre enn ingen smerter, husk det :lur:

Eneste smertene jeg har her er når han presser mot blæra og det begynner å gjøre skikkelig vondt nå. Må bare stoppe opp når han finner for godt å presse nedover, hehe.

I kveld er det ut å gå, nå er det på tide han ser lyset :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menssmerter er bedre enn ingen smerter, husk det :lur:

Eneste smertene jeg har her er når han presser mot blæra og det begynner å gjøre skikkelig vondt nå. Må bare stoppe opp når han finner for godt å presse nedover, hehe.

I kveld er det ut å gå, nå er det på tide han ser lyset :ler:

Ja, jeg vet. Derfor var det litt "irriterendes" da smertene ga seg :gjeiper: Hehe, her ligger hun også å presser ned mot blæra. Også ligger hun konstant med beina/rompa opp mot ribbeina så det gjør vondt hele tiden.

Lykke til med tur-gåing. Skulle ønske det hadde blitt mer tur på meg, men sliter enda med bekkenet så det gjør veldig vondt å gå for mye. Får holde meg til :sengekos: jeg da, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd noe her eller?

:popcorn:

Nei, her har det ikke skjedd noenting. Kjenner ikke noe heller. Går bare å venter i spenning nå.. Er mange så tror jeg får på tirsdag da, for da er det fullmåne- så ikke vet jeg, hehe. Satser på hun kommer i løpet av uken iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke termin i dag? Synes jeg så det i terminklubben, 5. juli :)

Jo, terminen er idag den. Men ser ikke ut som om hun vil ut enda.. Men dagen er jo enda "ung", hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...