Gå til innhold

Er det greit å skifte bleie på kafé?


Meaty

Anbefalte innlegg

Nei, det høres absurd ut fordi voksne mennesker ikke drar opp skjørt eller ned bukse inne på et offentlig spisested for å skifte bind under bordet.

Men jeg har ikke noe problem med at du og jeg har forskjellig syn på det. :)

Det er jo voksne mennesker som som skifter på disse barna også ;)

Men vi får bare være enige om å være uenige :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står det i hovedinnelgget, eller legger du til litt for egen regning nå?

Edit: Og jeg står ved at det var romsteringen i vogna ts så, og ikke at det var et bleieskift, det forstod hun først etter at hun så bleia. iallefall iflg. hovedinnelgget.

etter en stund kommer hun opp med en sammenrullet bleie. Litt mer romstering, ungen får på seg klær igjen, og så går hun til søppelkassen i nærheten og kaster bleia.

Det er lettere å beskylde meg får å dikte og lyge enn å rett og slett lese startinnlegget selv?

Ser man noen dukke opp av vognen med en bleie, så skjønner man at det har skjedd et bleieskift. Og det er ekkelt.

Grunnen til at voksne mennesker ikke drar ned buksen og skifter bleie på kafeer, er fordi de har skjønt at det er ekkelt. Om man har på seg langt skjørt, kan man fint skifte bleie uten at noen ser noe særlig. Men folk gjør det ikke likevel, fordi det er ekkelt. Like ekkelt som å skifte på an baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor på liv og død noen MÅ skifte på barna på kafé, i stedet for å gå på toalettet.

Tror kanskje de på død og liv ikke må det, men at de opplever at livet kretser så mye rundt deres egen akse at det faller seg helt naturlig.

--

(og for å legge til: Jeg hadde brukt stellerommet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å beskylde meg får å dikte og lyge enn å rett og slett lese startinnlegget selv?

Ser man noen dukke opp av vognen med en bleie, så skjønner man at det har skjedd et bleieskift. Og det er ekkelt.

Grunnen til at voksne mennesker ikke drar ned buksen og skifter bleie på kafeer, er fordi de har skjønt at det er ekkelt. Om man har på seg langt skjørt, kan man fint skifte bleie uten at noen ser noe særlig. Men folk gjør det ikke likevel, fordi det er ekkelt. Like ekkelt som å skifte på an baby.

Og jeg gjentar:

-det står IKKE noe i hovedinnlegget om at ts så at det var bleieskift på gang.

-det står ikke noe i hovedinnlegget om at ts så at bleia var godt brukt.

Og: hvis du føler for å skifte bind under bordet, så må du gjerne gjøre det for min del. Jeg hadde ikke blitt støtt, men hadde nok lurt på om du manglet noen skruer i topplokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg gjentar:

-det står IKKE noe i hovedinnlegget om at ts så at det var bleieskift på gang.

-det står ikke noe i hovedinnlegget om at ts så at bleia var godt brukt.

Og: hvis du føler for å skifte bind under bordet, så må du gjerne gjøre det for min del. Jeg hadde ikke blitt støtt, men hadde nok lurt på om du manglet noen skruer i topplokket.

Når man ser noen romstere i en vogn og kommer opp med en bleie, så har man sett et bleieskift. Man trenger ikke se naken hud eller bleiens innhold. Man har likevel sett noen skifte en bleie.

Hun så ikke at den var "godt" brukt nei. Men at den var brukt var det vel liten tvil om. Med mindre du mener det mest sannsynlige er at damen bare rullet sammen en ren bleie og kastet den sånn for moro skyld.

Vi andre har skjønt at å skifte bleier og bind er like ekkelt, og ingen av delene har noe å gjøre i det offentlige rom, da spesielt ikke på et spisested.

Spisestedet kan forøvrig få refs fra mattilsynet om de tillater folk å klusse rundt med tiss og bæsj inne i selve spiserommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det sprer seg så skummel mye basiller av en bleie, ikke mister jeg matlysten av å se en heller. Men som en annen sa -det er en tid og et sted for alt. De fleste reagerer på å måtte amme på toalettet, fordi babyen skal slippe å spise på do, da er det da naturlig at det argumentet går andre veien også -man går ikke på do der man spiser...

Hvorvidt det foregår diskret i vognen eller i full åpenhet på bordet, og hva man ser og lukter eller ikke, er mindre viktig i mine øyne -man skifter ikke bleie der man -og ikke minst andre -spiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg gjentar:

-det står IKKE noe i hovedinnlegget om at ts så at det var bleieskift på gang.

-det står ikke noe i hovedinnlegget om at ts så at bleia var godt brukt.

Og: hvis du føler for å skifte bind under bordet, så må du gjerne gjøre det for min del. Jeg hadde ikke blitt støtt, men hadde nok lurt på om du manglet noen skruer i topplokket.

En brukt bleie er ekkel selv om den er sammenrullet. Man VET at det er tiss eller bæsj inne i den, og slikt vil man ikke ha i nærheten når man sitter og skal kose seg på kafé.

Og tissebleier lukter faktisk de også. Å kaste det rett ved der folk spiser er utrolig hensynsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det sprer seg så skummel mye basiller av en bleie, ikke mister jeg matlysten av å se en heller. Men som en annen sa -det er en tid og et sted for alt. De fleste reagerer på å måtte amme på toalettet, fordi babyen skal slippe å spise på do, da er det da naturlig at det argumentet går andre veien også -man går ikke på do der man spiser...

Hvorvidt det foregår diskret i vognen eller i full åpenhet på bordet, og hva man ser og lukter eller ikke, er mindre viktig i mine øyne -man skifter ikke bleie der man -og ikke minst andre -spiser.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi andre har skjønt at å skifte bleier og bind er like ekkelt

Ok, er nok bare jeg som har litt tungt for det, men det blir nok bedre når jeg blir voksen. :)

Men at noen er i stand til å dikte opp at voksne mennesker skal skifte bind under et spisebord i det offentlige rom - det tror jeg aldri jeg blir voksne nok til å forstå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er nok bare jeg som har litt tungt for det, men det blir nok bedre når jeg blir voksen. :)

Men at noen er i stand til å dikte opp at voksne mennesker skal skifte bind under et spisebord i det offentlige rom - det tror jeg aldri jeg blir voksne nok til å forstå. :)

Det er det heller ingen som har diktet opp. Det har tvert imot blitt poengtert at slikt er helt utenkelig å gjøre, noe du selv også har vært enig i. Og at det er utenkelig å gjøre nettopp av samme grunn som at det burde være utenkelig å romstere med bleieskifting ved et spisebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt å kaste bleia i kafeen, hun kunne jo kastet den inne på do, pleier jo å være søppelkasser der. Det finnes folk som mister matlysten av å se bleieskift, selv om det skjer i vogna. Jeg synes vi skal ha respekt for de. De fleste går på kafe for å nyte god mat/drikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette synes jeg blir helt vilt Foxyfish.

Man sprer da ikke kroppsvesker rundt på en kafé selv om man skifter ei bleie nedi ei barnevogn, og går ut og kaster bleie i ei søppelkasse etterpå.

Man sprer ikke kroppsvæsken sin rundt omkring hvis man skifter bind under et spisebord heller, men å komme på et sånt eksempel er rett og slett bare absurd.

Hva med dette eksemplet da:

Jeg kommer inn på kafe med en psykisk utviklingshemmet mann som bruker bleie. Fordi det er så skittent på do så skifter jeg diskret bleie på mannen ved kafebordet (han har en frakk på seg, og han løfter litt på rompa sånn at jeg kan trekke bleia ut av buksa uten at noen ser naken hud). Jeg ruller sammen bleia og kaster den i søpla i nærheten. Er dette greit? Hvorfor ikke?

PS: Se nå bort ifra at jeg aldri ville ydmyket en voksen person på denne måten, bare tenk på det rent praktiske. Ville du syntes det var ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg gjentar:

-det står IKKE noe i hovedinnlegget om at ts så at det var bleieskift på gang.

-det står ikke noe i hovedinnlegget om at ts så at bleia var godt brukt.

Og: hvis du føler for å skifte bind under bordet, så må du gjerne gjøre det for min del. Jeg hadde ikke blitt støtt, men hadde nok lurt på om du manglet noen skruer i topplokket.

Kan ts være så grei å fortelle hva hun egentlig skrev i hovedinnlegget da? Jeg leser i hvertfall at hun så et bleieskift og så en brukt bleie bli kastet. Noe annet ville vært flisespikkeri.

Og det handler ikke om hva DU personlig blir støtt av eller synes er ekkelt. Det handler om å ta hensyn til at noen andre kan finne det ekkelt. Derfor er det enkelte ting man ikke gjør. Av hensyn til sine omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser (desverre) ikke hele problemet med å skifte en bleie på en kafe så diskre som denne personen gjorde.

Jeg hadde ikke gjort det selv, pga respekt for andre på kafeen, men hva andre gjør henger jeg meg ikke opp i.

Det blir noe annet at et voksent menneske skifter bleie på et offentslig sted fordi det ikke er like lett å gjøre det diskre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrekk og gru. Har faktisk opplevd dette en gang, og da begynte det med at to damer (en av dem var moren) drev og luktet bak på en unge (nedi buksa) mens den lekte på gulvet ved siden av bordet vårt. De to damene diskuterte lukta og fant ut at det luktet ille, og sliftet bleie på gulvet ved siden av bordet der vi satt, jeg og en hyggelig ung mann, lettere anspente, på vår første date.

Og visste ikke helt hva vi skulle gjøre eller hvor vi skulle se.

Dette var på en helt normal, typisk kaffelatte-kafé i hovedstaden.

Jeg håper jeg klarer å beholde respekten for andre når jeg blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det da voldsomt til kverulering om eventuelle detaljer... Tena Lady og tiss som slenges rundt i kafeen. :ler: Men jeg er helt enig med de som sier at allminnelig høflighet tilsier at man ikke skifter bleie inne i kaferommet. Og langt mindre kaster bleier i søppelbøtta der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Linda_*

Det ER utrolig ekkelt! Og hvis man vet at andre kan føle seg støtt av ens handlinger, så gjør man det ikke. Enkelt og greit.

Synes FoxyFish har gode poenger og klarer å argumentere for seg på en god måte. Det er en prinsippsak. Ikke minst handler det om respekt for andre mennesker velbefinnende. Og god gammeldags folkeskikk...

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er greit å bytte bleie inne i en cafe, uansett hvor diskret det ble gjort. Det har med respekt for andre mennesker og normal folkeskikk å gjøre. Hverken mer eller mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...