Gå til innhold

Er det greit å skifte bleie på kafé?


Meaty

Anbefalte innlegg

Jeg var på kafé midt på dagen i går, og et par bord bortenfor meg satt det to damer og hun ene hadde en baby som lå i vogn. Hun begynner å romstere nedi vogna og etter en stund kommer hun opp med en sammenrullet bleie. Litt mer romstering, ungen får på seg klær igjen, og så går hun til søppelkassen i nærheten og kaster bleia.

Jeg syntes det var litt guffent, men er dette vanlig? Jeg pleier ikke akkurat å gå på kafé på den tiden av døgnet men jeg lurer jo litt. Dette var forøvrig på et kjøpesenter som har egne rom der man kan stelle babyer.

Hva synes dere?

Merkelig at folk klarer å følge med på hva andre driver med hele tiden. Hva hun romsterte med oppi vogna kan vel ikke du være sikker på! Kanskje det var en "gulpeklut" hun rullet sammen?

Hadde du ikke nok med å drikke kaffe, spise wienerbrød og prate med din evt. bordkamerat!

Det er så mye man skal bekymrer seg for her i verden så en bæsjebleie fra eller til kan man ikke ta så tungt!

Uansett så er det bortkastet energi og irritasjon for deg, for moren til barnet bryr seg helt sikkert ikke og tenkte ikke på det som noe problem i hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er virkelig ikke, under noen omstendigheter, greit å skifte bleie på et offentlig sted!

Mødre får oppsøke toalettet!

Restauranter og kafeer som tillater offentlige bleieskift og amming får dårlig rykte og mange kunder unngår slike steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er virkelig ikke, under noen omstendigheter, greit å skifte bleie på et offentlig sted!

Mødre får oppsøke toalettet!

Restauranter og kafeer som tillater offentlige bleieskift og amming får dårlig rykte og mange kunder unngår slike steder!

Jasså, så der finnes plasser som forbyr offentlig amming? Det var da intressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok for gitt at alle skiftet mening etter å ha blitt utsatt for de fantastisk gode, saklige argumentene til dere to (?) som mener at bleieskift (med eller uten gullbæsj) på serveringssteder er fullkomment normalt, og noe alle vi andre må tolerere siden det tross alt "er noe spesielt med mødre" og bare småbarnsmødre (vel å merke kun den bittelille andelen av småbarnsmødre som mener bleieskift på kafé er greit) vet hva som er god folkeskikk og akseptabel oppførsel?

Nei, jeg gjorde ikke det, så jeg kan rett og slett ikke forstå hvordan du kan påstå noe du ikke har det minste peiling på.

Men det er vel det som hører med tråden og de som har så stort behov for å kommentere hva andre skal og ikke skal? Kanskje? :)

Akkurat. Og du "glemte" visst å svare på denne når du tok for deg resten av postene etter det forrige innlegget ditt:

Nei, Jeg "glemte"/glemte overhodet ikke å svare på noe innlegg. Er jeg ikke fri til å svare på hvilke innlegg jeg vil? Det du siterer leste jeg ikke en gang.

Og for å være ærlig......så skjønner jeg ikke at folk nærmest "overnatter" i denne tråden for å argumentere for hvor selvfølgelig det er å bry seg med hva andre gjør. Jeg skjønner i grunnen ikke interessen for å skrive innlegg på innlegg for å forsvare eget "bleiesyn" heller jeg da, men det er nå meg.

Jeg er litt "enkel" i topplokket jeg skjønner du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel det som hører med tråden og de som har så stort behov for å kommentere hva andre skal og ikke skal? Kanskje? :)

Nei, Jeg "glemte"/glemte overhodet ikke å svare på noe innlegg. Er jeg ikke fri til å svare på hvilke innlegg jeg vil? Det du siterer leste jeg ikke en gang.

Akkurat, du leste ikke innlegget, bare alle andre innlegg. Logisk.

Og for å være ærlig......så skjønner jeg ikke at folk nærmest "overnatter" i denne tråden for å argumentere for hvor selvfølgelig det er å bry seg med hva andre gjør. Jeg skjønner i grunnen ikke interessen for å skrive innlegg på innlegg for å forsvare eget "bleiesyn" heller jeg da, men det er nå meg.

Jeg er litt "enkel" i topplokket jeg skjønner du. :)

Overnatter? :klø:

Diskusjonen handler (handlet) om hvorvidt det er greit å skifte bleier på kafé. De aller fleste som har svart, mener at nei, det er det ikke. Noe "noen" tydeligvis har litt vansker med å akseptere. Hvem er det egentlig som skriver "innlegg på innlegg" her? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer også veldig på hvorfor ingen som forsvarer urin og avføring på kafé (for det er akkurat det det er. Uansett hvor søt avføringsprodusenten er) kan svare på hvorfor man ikke kan trille vognen vekk fra der folk spiser i det minste.

Jeg har på følelsen at det kan begrunnes med at det rett og slett ikke finnes noen unnskyldning for ikke å klare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også veldig på hvorfor ingen som forsvarer urin og avføring på kafé (for det er akkurat det det er. Uansett hvor søt avføringsprodusenten er) kan svare på hvorfor man ikke kan trille vognen vekk fra der folk spiser i det minste.

Jeg har på følelsen at det kan begrunnes med at det rett og slett ikke finnes noen unnskyldning for ikke å klare det.

Dette er jo et veldig interessant spørsmål, som flere har stilt i denne tråden. Er det noen bæsjeforkjempere som vil kommentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...