Gå til innhold

Er det greit å skifte bleie på kafé?


Meaty

Anbefalte innlegg

Nei jeg hadde ikke brydd meg, så lenge hun skiftet oppi vogna.

Hadde ikke brydd meg om at hun ikke vasket hendene heller. Jeg er ikke naiv, og vet at massevis av folk ikke vasker hendene etter dobesøk heller, og jeg følger da ikke etter de som en hauk heller, og ber de om å vaske hendene sine.

Skal man ferdes på offentlige steder må man tåle at det finnes uhygieniske mennesker som ikke vasker hendene sine. Så stoler jeg heller på at spisestedene faktisk vasker kopper og kar.

Skjønner at mange reagerer på bleieskiftinga, og ville nok ikke gjort det selv av hensyn til andre, men som sagt ville ikke jeg brydd meg om noen andre gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor går ikke bleier og bind for det samme? Hva hvis det hadde vært Tena Lady en dame skiftet på seg selv under bordet? Hadde det vært greit? ;)

Hvorfor ikke diskutere det som er relevant i forhold til Topic?

Det er snakk om å skifte belie på en unge, ikke sitte og klø seg selv på intime steder. Disuksjonen blir ikke bedre av å vri den til det absurde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Og: Hysteri i forhold til bakterier er langt farligere enn de fleste bakterier.

Er det virkelig noen som i fullt alvor mener det er helseskadelig med ei bæsjebleie nedi ei søppelkasse på utsiden av et spisested?

Edit: Skrivefeil.

Jeg hadde reagert med manglende matlyst fremfor helsehysteri om jeg visste at det var bæsj i søppelkassen ved siden av meg. Og det er i og for seg irriterende nok. Noen (og kanskje da spesielt småbarnsmødre) synes ikke bæsj og tiss er noe problem, men for mange andre er det ikke det man har lyst til å tenke på når man får maten sin servert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke diskutere det som er relevant i forhold til Topic?

Det er snakk om å skifte belie på en unge, ikke sitte og klø seg selv på intime steder. Disuksjonen blir ikke bedre av å vri den til det absurde.

Det er da virkelig ikke off topic! Jeg spør om man også ville synes det hadde vært ok om den dame skiftet tena lady under bordet.

Jeg synes det er mye mer off topic å snakke om at folk er alt for redde for bakterier i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert med manglende matlyst fremfor helsehysteri om jeg visste at det var bæsj i søppelkassen ved siden av meg. Og det er i og for seg irriterende nok. Noen (og kanskje da spesielt småbarnsmødre) synes ikke bæsj og tiss er noe problem, men for mange andre er det ikke det man har lyst til å tenke på når man får maten sin servert!

Hvis du ikke visste det da? Hadde det vært greit da?

Legg gjerne merke til at ts ikke har skrevet noe som helst om at det luktet av bleia. At det er lite ok at det blir skiftet bæsjebleie inne på et spisested kan nok mange av oss være enige i.

Edit: skrivefeil

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da virkelig ikke off topic! Jeg spør om man også ville synes det hadde vært ok om den dame skiftet tena lady under bordet.

Jeg synes det er mye mer off topic å snakke om at folk er alt for redde for bakterier i dette landet.

At ei dame skifter bind under bordet på et spisested er bare absurd, og har ikke noe med at det blir skiftet bleie på et barn å gjøre.

Hva er vitsen med å komme opp med helt uasnnsynlige sammneligninger?

Edit: skrivefeil

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke visste det da? Hadde det vært greit da?

Legg gjerne merke til at ts ikke ahr skrevet noe som helst om at det luktet av bleia. At der er lite ok at det blir skiftet bæsjebleie inne på et spisested kan nok mange av oss være enige i.

Det sier jo seg selv at jeg ikke hadde reagert om jeg ikke visste noe.

Vi vet jo ikke om det var tissebleie eller bæsjebleie. Det kan ha vært begge deler selv om TS ikke luktet noe.

At ei dame skifter bind under bordet på et spisested er bare absurd, og har ikke noe med at det blir skiftet bleie på et barn å gjøre.

Hva er vitsen med å komme opp med helt uasnnsynlige sammneligninger?

Edit: skrivefeil

Hvorfor er det så usannsynlig da? Jo, fordi folk aldri ville funnet på å gjøre det. Og hvorfor ville folk aldri funnet på å gjøre det? Fordi det er EKKELT å spre kroppsvæsker på den måten inne på en kafé! Så da skjønner jeg ikke hvorfor voksne (!!) mennesker legger slike tanker til side med en gang man får en baby å ta hånd om, og utvikler et syn om at tiss og bæsj er helt ok på kafé blandt fremmede folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke direkte kresen av meg. Det meste kan foregå rett foran øynene mine mens jeg spiser uten at jeg bryr meg en skvett om det. Men jeg synes det må være rimelig å tenke på at andre kan føle det plagsomt. De fleste steder har vel et stellerom som er beregnet på sånne ting, så det er ikke som om de må forlate stedet for å få gjort det. Det er nok helt naturlig for foreldrene, men det er ikke sikkert at alle som ikke har små barn selv synes det er like stas å få bleieskiftet i maten. Jeg forstår jo at det foregikk i det skjulte, men er det greit at alt mulig blir utført i det offentlige rom?

Jeg lever i den lykkelige villfarelse at det er en tid og ikke minst et sted for alt.

Nå har jeg jammen hørt om det og :fnise:

Endret av Crow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har noe med folkeskikk å gjøre, og respekt for andre mennesker!

Kanskje det bare var tissebleie, kanskje hun ikke fikk tiss på fingrene, kanskje hun vasket hendene med antibakteriell serviett etterpå, kanskje hun trodde ingen så det.

Likevel, bleiskift har ingenting på et spisested å gjøre, noen reagerer sterkt på dette, ikke minst å se en bleie i søppelbøtten.

Personlig har jeg selv reagert over at noen skifter bleie i sofaen hjemme hos meg- det har jeg aldri gjort selv. Hos mine foreldre gikk jeg alltid på badet, la et håndkle på gulvet, og skiftet der.

Jeg har også opplevd at noen putter bæsjebleier i søppelet på kjøkkenet hos meg, uten et pip, mens vi nipper til vin og lager festmiddag. Selv har jeg ikke lyst på bæsjebleier i kjøkkensøpla mens jeg lager mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier jo seg selv at jeg ikke hadde reagert om jeg ikke visste noe.

Vi vet jo ikke om det var tissebleie eller bæsjebleie. Det kan ha vært begge deler selv om TS ikke luktet noe.

Hvorfor er det så usannsynlig da? Jo, fordi folk aldri ville funnet på å gjøre det. Og hvorfor ville folk aldri funnet på å gjøre det? Fordi det er EKKELT å spre kroppsvæsker på den måten inne på en kafé! Så da skjønner jeg ikke hvorfor voksne (!!) mennesker legger slike tanker til side med en gang man får en baby å ta hånd om, og utvikler et syn om at tiss og bæsj er helt ok på kafé blandt fremmede folk.

Dette synes jeg blir helt vilt Foxyfish.

Man sprer da ikke kroppsvesker rundt på en kafé selv om man skifter ei bleie nedi ei barnevogn, og går ut og kaster bleie i ei søppelkasse etterpå.

Man sprer ikke kroppsvæsken sin rundt omkring hvis man skifter bind under et spisebord heller, men å komme på et sånt eksempel er rett og slett bare absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når noen romsterer nedi ei barnevogn så ødelegger de apetitten din (og alle andres som du tydeligvis også snakker for)?

Hvordan gjorde hun det da?

Jeg vet ikke hva Meaty så eller ikke så, jeg vet bare hva hun skrev i hovedinnlegget. Les det om igjen du, så ser du at det ikke står noe sted at hun så at det ble skiftet bleie.

Bevares. Hva er bleiehender? Regner med at du tillegger voksne mennesker å være så renslige at de ikke rører hendene rundt i bleieinnholdet?

---

Og: Hysteri i forhold til bakterier er langt farligere enn de fleste bakterier.

Er det virkelig noen som i fullt alvor mener det er helseskadelig med ei bæsjebleie nedi ei søppelkasse på utsiden av et spisested?

Edit: Skrivefeil.

Les igjen du, så ser du at Meaty så bleien. Altså visste hun at det ble skiftet bleie. Og om jeg ser en brukt bleie, så synes jeg det er uapetittelig. Å gå rundt med brukte bleier, og kaste INNE på et spisested, kan ødelegge apetitten og kafekosen for mange, ja.

Man får like mye baselusker på seg av å skifte bleie som man får av å tørke seg når man går på do. Og når man har vært på do, vasker man hendene etterpå. Bakterier kan også spre seg via luft.

Bleien ble ikke kastet på utsiden av spisestedet. Den ble kastet INNE på spisestedet. Det kan jeg garantere deg bryter med reglene som gjelder på spisesteder. Mattilsynet hadde nok reagert ganske kraftig på noe sånt.

Og det ER ikke annerledes å skifte bleie på en unge enn det er å skifte bleie på en voksen. Synes du det er greit om en person diskret skifter tena inne på kafeen, og så bærer bleien, så du kan se den, og kaster den i bøtten ved siden av deg? Det er ikke noe som helst annerledes enn å skfite på en baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sprer da ikke kroppsvesker rundt på en kafé selv om man skifter ei bleie nedi ei barnevogn, og går ut og kaster bleie i ei søppelkasse etterpå.

Hun gikk vel ikke ut? Det står bare at hun kastet bleie i nærmeste søppelskasse, på kaffeer rundtomkring her så er det gjerne inne i kaffen, og i verste tilfelle ved disken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg blir helt vilt Foxyfish.

Man sprer da ikke kroppsvesker rundt på en kafé selv om man skifter ei bleie nedi ei barnevogn, og går ut og kaster bleie i ei søppelkasse etterpå.

Man sprer ikke kroppsvæsken sin rundt omkring hvis man skifter bind under et spisebord heller, men å komme på et sånt eksempel er rett og slett bare absurd.

Det høres bare absurd ut fordi "tiss fra baby" er ok. "Tiss fra voksen dame" er ikke ok. Det som egentlig er absurd er at man ser på et bind som absurd å skifte på kafé, mens en tisse- eller bæsjebleie skal man akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har noe med folkeskikk å gjøre, og respekt for andre mennesker!

Kanskje det bare var tissebleie, kanskje hun ikke fikk tiss på fingrene, kanskje hun vasket hendene med antibakteriell serviett etterpå, kanskje hun trodde ingen så det.

Likevel, bleiskift har ingenting på et spisested å gjøre, noen reagerer sterkt på dette, ikke minst å se en bleie i søppelbøtten.

Personlig har jeg selv reagert over at noen skifter bleie i sofaen hjemme hos meg- det har jeg aldri gjort selv. Hos mine foreldre gikk jeg alltid på badet, la et håndkle på gulvet, og skiftet der.

Jeg har også opplevd at noen putter bæsjebleier i søppelet på kjøkkenet hos meg, uten et pip, mens vi nipper til vin og lager festmiddag. Selv har jeg ikke lyst på bæsjebleier i kjøkkensøpla mens jeg lager mat!

Hvor ellers skal man kaste bleie hvis ikke i søpla? !!

Og hvis du ikke ville ha bleie i søpla på kjøkkene kunne du kanskje ha sagt ifra på forhånd hvor hun skulle kaste bleia. Folk klarer ikke å lese tankene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg blir helt vilt Foxyfish.

Man sprer da ikke kroppsvesker rundt på en kafé selv om man skifter ei bleie nedi ei barnevogn, og går ut og kaster bleie i ei søppelkasse etterpå.

Man sprer ikke kroppsvæsken sin rundt omkring hvis man skifter bind under et spisebord heller, men å komme på et sånt eksempel er rett og slett bare absurd.

Hvorfor er det absurd å skifte bind, men ikke å skifte bleie på en baby? Begge deler er like ekkelt, og derfor så gjør normale mennesker det ikke. Unntatt dem som er så i ammetåka at de synes det er greit at de ødelegger apetitten til andre ved å styre med brukte bleier inne på en kafé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les igjen du, så ser du at Meaty så bleien. Altså visste hun at det ble skiftet bleie.

Ja, hun så bleien etter at bleia var skiftet. Har jeg skrevet noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor ellers skal man kaste bleie hvis ikke i søpla? !!

Og hvis du ikke ville ha bleie i søpla på kjøkkene kunne du kanskje ha sagt ifra på forhånd hvor hun skulle kaste bleia. Folk klarer ikke å lese tankene dine.

I søppelet UTE. Eller for de som har det, i søppelet på badet. Man hiver ikke brukte bleier på kjøkkenet. Alvorlig talt. Det er som å ta med seg brukt dopapir fra do inn på kjøkkenet. Det er ikke greit.

Til og med på jobben er det oppslag om at bleier skal pakkes inn og legges i en egen dunk på do, ikke i den vanlige tørkepapirdunken på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun så bleien etter at bleia var skiftet. Har jeg skrevet noe annet?

Ja. Du skrev at det eneste hun så var romstering i en vogn. Og at det ikke var noe å miste apetitten for.

Men det var altså en synlig, brukt bleie. Som ble kastet i søppelet INNE. På et spisested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gikk vel ikke ut? Det står bare at hun kastet bleie i nærmeste søppelskasse, på kaffeer rundtomkring her så er det gjerne inne i kaffen, og i verste tilfelle ved disken.
Ok, sorry.

Det høres bare absurd ut fordi "tiss fra baby" er ok. "Tiss fra voksen dame" er ikke ok. Det som egentlig er absurd er at man ser på et bind som absurd å skifte på kafé, mens en tisse- eller bæsjebleie skal man akseptere.
Nei, det høres absurd ut fordi voksne mennesker ikke drar opp skjørt eller ned bukse inne på et offentlig spisested for å skifte bind under bordet.

Men jeg har ikke noe problem med at du og jeg har forskjellig syn på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du skrev at det eneste hun så var romstering i en vogn. Og at det ikke var noe å miste apetitten for.

Men det var altså en synlig, brukt bleie. Som ble kastet i søppelet INNE. På et spisested.

Står det i hovedinnelgget, eller legger du til litt for egen regning nå?

Edit: Og jeg står ved at det var romsteringen i vogna ts så, og ikke at det var et bleieskift, det forstod hun først etter at hun så bleia. iallefall iflg. hovedinnelgget.

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...