Gå til innhold

Er det greit å skifte bleie på kafé?


Meaty

Anbefalte innlegg

Det er naturlig å skifte bleie. Og det er naturlig å gå på do. Dette er handlinger som innebærer illeluktende kroppsvæsker, og bakterier. For meg er det naturlig å gjøre disse tingene på toalett/bad/stellerom. Vaske hendene mine der, og hive bleien der (i en sammenknytt pose hvis der ikke er bleiebøtte). Jo! Bleier lukter!

Uansett om man kjenner lukt eller ikke, så bør man respektere at andre enn man selv mister matlysten bare ved tanken på hva som skjer i vogna, og hva som ligger i bosset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde syntes det hadde vært skikkelig ekkelt, og hadde heller ikke vært redd for å si ifra til moren at jeg syntes hun kunne tatt med barnet sitt på toalettet. det har ingenting å si om det er tiss eller bæsj. ett offentlig spisested eller annet sted er ikke egnet til å skifte bleie.

håper virkelig ikke de fleste mødre synes dette er ok. er altfor mange som tror at ingen lar seg støte av slike ting som de små vidunderene dems gjør.

synes forøverig at spisesteder kanskje kan henge opp en lapp om at bleie skift bes tas på toalettet... (selv om det sikkert hadde fått noen mødre til å bli helt fra seg, fordi det er jo så natulig)

nei takk. ikke i nærheten av mitt bord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor denne bleia måtte skiftes på kafeen i stedet for å ta turen til nærmeste toalett/stellerom. Det får da være grenser for hvor mye livet til mora kretser rundt sin egen akse. :overrasket:

Hva med å se litt lenger enn sin egen nesetipp og ta litt hensyn til andre? Unnskyldningen "Jeg er nybakt mamma og kan derfor ta meg til rette slik det passer meg" synes jeg ærlig talt er rimelig loslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo har ikke alle cafeer toaletter, og ofte må en opp en trapp, igjennom en trang gang og mye rart før en kommer til et trangt sted med bare plass til en møkkete do og en liten vask. Ikke særlig plass til å bytte på bleie i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fredrikke_*

Æsj.....

Syns folk ikke skulle fått barn før de scoret mer enn middels på en sosial iqtest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at noen er i stand til å dikte opp at voksne mennesker skal skifte bind under et spisebord i det offentlige rom - det tror jeg aldri jeg blir voksne nok til å forstå. :)

Tja, jeg har faktisk vært vitne til at en (riktignok svært ruset) kvinne skiftet tampong inne på t-banen. Lekkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tiril_*
Tja, jeg har faktisk vært vitne til at en (riktignok svært ruset) kvinne skiftet tampong inne på t-banen. Lekkert.

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Jeg pleier ikke få tiss på hendene når jeg er på do heller. Jeg holder jo bare i papiret, og får ikke noe på meg. Likevel vasker jeg hendene etterpå. Noe de aller, aller fleste er enige om at er det mest hygieniske.

Hun kunne tatt med seg vognen inn på stellerommet, og stelt ungen i vognen der. Bare det å trille vognen vekk fra spiseområdet, frem til stelleromsdøren, og skiftet der, hevet bleien inne på do, og vasket hendene, hadde hjulpet. Men å hive bleien inne i selve kaferommet, og ikke vaske hendene, er ekkelt og uhygienisk.

Nja, det kan ikke sammenlignes helt for et toalett er fult av bakterier og dritt. Om dette var et spebarn, hvor skal man egentlig gjøre av barnet mens man vasker hendene? Jo, man må holde barnet i armene og vaske en og en hand, det blir ganske knotete å få det til uten å bli full av bakterier. Så bakteriemessig så vil jeg tro at hun kunne kommebedre utav det når hun skiftet nedi vognen. Særlig om hun også hadde antibakteriekluter til hendene.

Det er jo et poeng at man kan trille vognen inn på stellerommet, men det kan som sagt være grunner til at hun valgte å ikke gå dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Hvorfor går ikke bleier og bind for det samme? Hva hvis det hadde vært Tena Lady en dame skiftet på seg selv under bordet? Hadde det vært greit? ;)

Fordi bleier er for barn og bind er for voksne, det er forskjellen. Om ikke du synes det er forskjell på å skifte tissebleie på et lite barn og det å skifte et blodig/tisse bind fra en voksen dame, da er det ikke mye mer for meg og deg å diskutere her.

Edit: Skrivefeil

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
I Oslo har ikke alle cafeer toaletter, og ofte må en opp en trapp, igjennom en trang gang og mye rart før en kommer til et trangt sted med bare plass til en møkkete do og en liten vask. Ikke særlig plass til å bytte på bleie i allefall.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel neppe brydd meg særlig om det. Jeg har imidlertid sett et par stykker som har skiftet bleier oppå bordet, og det synes jeg ikke er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel neppe brydd meg særlig om det. Jeg har imidlertid sett et par stykker som har skiftet bleier oppå bordet, og det synes jeg ikke er greit.

Hvorfor ikke? Det går jo ikke utover deg på noe som helst vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Skjønner at mange steder er det ikke så godt tilrettelagt. Men man tar jo somregel hensyn til det når man velger hvilken cafè man skal gå til (gjør jeg når jeg har med barn i alle fall). Og uansett kan man jo gå ut i gangen eller fjerne seg fra spiseområdet på en eller annen måte. Det burde ikke være så vanskelig å ta hensyn til andre gjester på dette området synes jeg ikke, jeg syns også det høres ekkelt ut.

Endret av strykebrett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likevel, bleiskift har ingenting på et spisested å gjøre, noen reagerer sterkt på dette, ikke minst å se en bleie i søppelbøtten.

Men hvem går nå og ser nedi søppelbøttene når de er ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel neppe brydd meg særlig om det. Jeg har imidlertid sett et par stykker som har skiftet bleier oppå bordet, og det synes jeg ikke er greit.

Jeg er helt enig. Inget problem at det skjer oppi vogna.

Hvorfor det er ok å skrifte bleie på en baby men ikke på en voksen? Fordi en baby bleie er ganske liten. Jeg syntes ikke det hadde vært ok å skifte beie på en toåring på en kafe heller, da er både bleien og innholdet i den langt større enn på en liten baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Det går jo ikke utover deg på noe som helst vis.

Hvorfor ikke?! Har du noen gang vært matforgiftet? Hva om det kommer bakterier på bordet, som kommer på maten til neste person som sitter ved det bordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg vokste opp lærte jeg bordmanèrer hjemme, i barnehagen, på skolen og hjemme hos familie og venner. Det var ingen som fortalte at man ikke skifter bleier der folk spiser, men det sier seg faktisk selv . Hvis man ikke har et minimum av folkeskikk, kan man bare holde seg hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo har ikke alle cafeer toaletter, og ofte må en opp en trapp, igjennom en trang gang og mye rart før en kommer til et trangt sted med bare plass til en møkkete do og en liten vask. Ikke særlig plass til å bytte på bleie i allefall.

Da finner man da for pokker en annen kafe!!! :klaske:

Æsj.....

Syns folk ikke skulle fått barn før de scoret mer enn middels på en sosial iqtest.

:fnise: Jeg er egentlig enig i det. Tenk bare på hvor nøye man blir evaluert for å få lov til å adoptere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi bleier er for barn og bind er for voksne, det er forskjellen. Om ikke du synes det er forskjell på å skifte tissebleie på et lite barn og det å skifte et blodig/tisse bind fra en voksen dame, da er det ikke mye mer for meg og deg å diskutere her.

Edit: Skrivefeil

Urin er urin! Jeg skjønner ikke hvorfor urin fra barn skal være "bedre" enn urin fra voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp lærte jeg bordmanèrer hjemme, i barnehagen, på skolen og hjemme hos familie og venner. Det var ingen som fortalte at man ikke skifter bleier der folk spiser, men det sier seg faktisk selv . Hvis man ikke har et minimum av folkeskikk, kan man bare holde seg hjemme.

Jeg er helt enig i dette! Det er da vel ikke sånn at med en gang man får barn har man rett til hva som helst? Nevner da gjerne blokkering av fortau i samme slengen :gjeiper: Jeg forstår godt at det ofte kan være vanskelig med bleieskift når man er på kafebesøk, som nevnt av noen tidligere, men nå sa ts faktisk at det var et toalett med mulighet for bleieskift rett i nærheten. Da finner ikke jeg noen unnskyldning. Om hun fikk bakterier på hendene eller ikke er uinteressant. Det handler om bordskikk og det og ha respekt for menneskene rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...