Gå til innhold

Tinelises treningsdagbok


Tinelise

Anbefalte innlegg

Ja jeg håper været er like fint i morgen som det er her i Bergen i dag. Tok en runde rundt Nordnes i kveldssol. Utrolig herlig!

Det ble 45 min gåing/småjogging med hunden i dag tidlig før jeg tok flyet hjem. Dårlig med styrketrening nå på slutten av påska, men jeg får ta det igjen til uka :)

Skal gi alle litt mer Bergenslengsel i morgen etter fjellturen min om været holder ;) Ellers burde varm kveldssol på Nøstet og Nordnes skape samme følelsen. Nå er det vår i Bergen! Ååååå så heeeerlig!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si meg, er det bare bergensere og folk med tilknytning til Bergen her?? :haar:

Uansett: god bedring! :troest:

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brann-hysteriet som foregår rundt om kring her skriver jeg fra meg. Null interesse :gjeiper: Ellers virker det som om det er mange "bergensere" her :) Følte det var på sin rette plass med noen anførselstegn. Jeg får alltid det samme spørsmålet hver gang jeg er hjemme på ferie. "Har det blitt bergenser av deg ennå?" og jeg må jo pent svare nei. Uansett kan jeg fint gå med på å være "bergenser" :gjeiper:

Det ble en 4 timers tur med et par lengre pauser rundt om kring på Fløyen i dag i herlig vårsol blandt halve resten av bergen som kom krypende ut av gjemmestedene sine i sola :) Tror jeg fant Stoltzen, men hvem vet :gjeiper: Så ned på Fløyen og siden ned mot Starefossen og hjem igjen. Ble en fin tur! Turen endte også med en soft-is.. Skulle jeg kanskje ikke sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Tror jeg fant Stoltzen, men hvem vet :gjeiper:

Finner du Stoltzen, så merker du det i lårene! Nei, regner med du mener at du fant startstedet til Stoltzen. "Inngangen" er merket ganske greit, tror jeg. Det er en stund siden sist jeg slepte meg oppover de trappetrinnene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Jeg har egentlig konkludert med at det ikke er den veien jeg har funnet. Vet søren meg ikke av den dumme Stoltzen!! Noen som har kart til meg så jeg kan klatre opp den veien også i nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har kun gått bort til Stoltzen fra gamle Sandviken sykehus. Du parkerer der, og følger grusveien tilbake mot by'n. Etter kanskje 10-15 minutters gange (eller jogging dersom du velger å ta det som oppvarming, og det er smart), så skal du komme rett på startstedet, tror jeg.

Kanskje du finner et kart her? http://www.varegg.no/index.php?categoryid=9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg gidder ikke gå til Sandviken for å finne den da. Jeg bor midt i sentrum ;) Sikkert bare jeg som er dum da. Jeg mener.. Det kan da umulig være så vanskelig å finne! Hehe :gjeiper: Jeg skal mase litt på bergenserne jeg kjenner :)

I dag ble det styrke siden det ble fjelltur og ikke treningssenter på styrkemandagene mine.

Dagens trening:

- 10 min på ellipsen

- benkpress

Noen hadde bytta ut stanga med ei som var lettere. Jeg er overbevist selv om jeg ikke har noe særlig bevis på det.. Uansett gjetter jeg at den var 15. Trooor jeg. Oppvarminga var nemlig pisslett og så putta jeg på 17,5 kilo og hadde ingen problemer med å nå 12. Så jeg satte på 22,5 før det ble tungt nok. Da ble det:

8, 7, 7. Så kanskje dette var med 37,5. Hvem vet :gjeiper: Jaja.. Uansett hadde jeg ikke noe treningspartner så jeg løfter alltid mindre enn jeg pleier da. Er kjemperedd for å ikke få stanga på plass igjen.

- skråbenk 12 kilo på hver hånd

12, 11, 10

Økte i dag :) Funka finfint. Synes de manualene med 12 kilo er jækla store! Føler meg litt tøff da ;)

- pec flyes 21,5 kilo

3 x 12

Tilbake til den vanlige :) Må øke neste gang!

- skulderpress

12 med 6 kilo på hver hånd

2 x 10 med 8 kilo på hver hånd

- sidehev m/kabel 2,5 kilo

3 x 12 på hver side.

Nå har jeg funnet ut at jeg må ha tenkt helt feil på vekten til den maskinen jeg bruker til kabelen. For jeg tok jo 22,5 på tricepspressen hjemme. Og så tenkte jeg at jeg skulle varme opp med 11,25 kilo her da.. Og det var jo svintungt! Det må være regna dobbelt. Jeg hater vekter der jeg ikke skjønner hvor mye jeg tar på! Oppgittheten fortsetter under punkt tricepspress ;)

- tricepspress

12 med 11,25

2 x 11 (eller 10? Husker ikke..) med 13,75

Som ja.. Altså er gange 2! Det bare må være det. Alt annet er ulogisk.. Så 22,5 og 27,5? Jaja.. Masse rart og uforklarlig som foregår i dag.

- diverse mage

------------------------------------------------------------------

Ellers har jeg tatt mål av kroppen i 2 måneder nå. Ikke noe å skryte av siden jeg ikke gjør annet enn å prøve å gå opp i vekt, men det er litt morsomt å se at noen ting forandrer seg selv om problemområdene mine fortsatt bare øker :( Jaja, jeg er snart klar for litt deffing i tillegg! Jeg er på siste uken min med bygging har jeg funnet ut av, så snart bør disse tallene gå ned :) Jeg har nok ikke klart å måle helt riktig hver gang, så 1-cm-forskjeller kan like greit være pga målefeil..

-------------------------------------------------------18/2-----17/3------12/4

Biceps:-----------------------------------------------28-------28,5------29

Bryst - over puppene m/armene ned:-----83-------85--------88

Midje - smaleste m/stam mage:--------------67-------68,5-----69,5

Hofter - bredeste:--------------------------------90-------89-------88

Rumpe - bredeste med føttene samlet:----99-------100------98

Lår - bredeste:--------------------------------------58--------59,5-----61

Legg:--------------------------------------------------37--------37-------36,5

Jeg har forresten styra noe helt forferdelig for å få det til å se nogenlunde oversiktelig ut. Håper det ikke er bare hos meg det ser bra ut nå, hehe :) Tenkte jeg skulle slå til med litt html-kode og lage en tabell jeg da, men tabeller gikk det visst ikke an å lage selv om man kan gjøre det meste annet rart. Jaja. Nå er det kveld for trøtte lille meg som har hatt en laaaang dag :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdagstrening:

-15 min elipse

- Knebøy

12 med 30 kilo

12 med 35 kilo

12 med 37,5 kilo

Usikker på hva jeg klarte og ikke med tanke på kneet mitt, men det så ut til å gå bra og teknikken begynner å komme seg tror jeg :)

- Seated leg curl 50 kilo

4 x 12

Huska ikke hva jeg tok sist, men det var visst 5 kilo mer. Uansett fikk jeg bedre kontroll med 5 kilo mindre. Ellers har jeg problemer med å bøye helt ned. Jeg har det forresten med å svaie veldig i ryggen på slutten av repsene. Klarer ikke holde den rett selv om jeg bare skal plassere den oppetter en stolrygg. Irriterende! Det skal sikkert ikke være slik :gjeiper:

- Sittende roing 33 kilo

3 x 12

Var så vidt det gikk. Slet veldig på de 2 siste repsene på de 2 siste settene. Tror ikke den siste var helt godkjent :gjeiper: Morsomt å øke uansett. Og definitivt på tide :)

- Nedtrekk 33 kilo (mellombredt grep)

12, 10, 8

Bicepsen var død etter roingen! Tar det som et tegn på en bra treningsøkt selv om jeg skulle fått til litt flere reps. Droppa isolasjonsøvelse på biceps siden de sikkert hadde fått kjørt seg mer enn nok!

- diverse mage

Endret av Tinelise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine treningsøkter på deg! :klappe:

Og måling ja. Ser bra ut her og. Det var det jeg skulle gjort og. Jaja, utsetter det litt til, kanskje jeg har krympet litt... Er redd for at jeg har samme resultat som deg, at det som skal gå ned går opp. Søren, det skal ikke være enkelt heller!! :bond::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måle har jeg ikke gjort på en stund...

Men jeg har bestilt en fettkaliper. Spent på hvordan den virker. Skal gi rapport jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper denne målingen skal ta seg opp de neste månedene :) Jeg er også flink å ta bilde av formen samtidig som jeg måler, så det er også gøy å se på. Vel.. Ikke riktig ennå, men det blir vel det når det blir sommer og jeg har trena såpass at jeg ser forskjell :)

Eneste jeg ser nå er at jeg har lagt på meg. Kledelig sådan egentlig. Fint lag med fett over hele. Og så er det masse masse med muskler under da :) Så nå skal fettet bort! Minner meg på at det er på tide å veie meg og sjekke fettprosenten på vekta som ikke helt er til å stole på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå merker jeg at jeg har for lite tid. Jeg rekker rett og slett ikke over alt. Nå må noe gjøres med styrketreningen min. Jeg tenker på å bytte fra 2-splitt og 4 dager i uken til helkropps og 2-3 dager i uken. Alt etter hva jeg får tid til. Jeg skal legge inn mer kondisjon, så treningstiden skulle vel ikke gå ned tror jeg. Skal hvertfall prøve å holde den oppe. Jeg synes bare det er så kjipt når jeg går glipp av ene økta i splitten. For da hopper jeg over den.. Og så blir den liksom bare borte. Så plana er å kjøre helkropps i stedet altså. Dersom ingen har noen smarte invendiger?

Da blir jeg i alle fall litt mer fleksibel. Håper jeg. Grunnen til at jeg maser om det nå er fordi jeg ikke rekker å trene i morgen. Jeg er på jobb hele dagen og rett etter jobb er det øl og middag med jobben fordi vi holder på å bli flere folk (Jeg har jo nettopp begynt og det er ansatt flere). Så ja..

Jeg vet ikke helt hvilke øvelser jeg skal ha med i programmet mitt, men det ser ut til å bli mange av de samme. Jeg kan ikke slå sammen splittene mine til ett program for det blir en alt for lang økt. Så jeg tenkte jeg skulle variere litt. Enklere dersom det er mange på senteret også det. Må jeg ikke vente på en spesiell maskin/benk osv.

Noen som har peiling på hvilke muskelgrupper som ikke bør trenes rett før andre osv? Altså som eksvis at man skal trene rygg før biceps. Lurer på hvor jeg skal begynne og avslutte.. Ben - bryst - skuldre - rygg - biceps - triceps. Går dette? Eller er det bedre løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Miss Shorty :) Jeg skal lese litt mer om det når jeg kommer meg så langt. Inntil videre har jeg faktisk for mye å gjøre og treningen blir nedprioritert. Jeg må bare komme inn i en ny rutine, men det er ikke så greit :( Jeg har ikke fått trena styrke på det som føles som en evighet! En smule skuffa over det, men jeg har i det minste fått inn en fjelltur på søndag i stedet.

Gått opp Ulriken, over vidden og ned Fløyen på søndag i fint vær og sol. Fin tur og formen var mye bedre enn sist jeg gjorde det samme. Oppover Ulriken var null problem og jeg måtte til og med være mann og bære sekken som min kjære turkompis i utgangspunktet skulle ta for oss begge en del av turen. Vil si det økte pulsen noen hakk, men ikke verre enn at jeg aldri følte for en eneste pause på veien opp. I motsetning til turkameraten min. Føttene klaga litt for mye ned Fløyen og spesielt de siste trappene, men sånn hører med etter en tur på rett under 6 timer.

Å prøve på å få til en 100% stilling på jobb, trene flere ganger i uken og samtidig ha 5-6 innleveringer og 4 eksamener i sikte er ikke helt ideelt må jeg si.. Og i dette regnestykket har jeg glemt forelesninger, matlaging, klesvasking, romrydding, soving. For ikke å snakke om sosialisering :gjeiper: Døgnet har ikke nok timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...