Gå til innhold

Tinelises treningsdagbok


Tinelise

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig
Merker jeg vingler litt med knærne og at de har veldig lyst å peke innover på hvert bøy

Tren gluteus medius. Øvelser finner du her link. Vingling med knær betyr ofte at du ikke er sterk nok i (baksiden av) hofta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer det. Det programmet har jeg jo sett før. Er det en treningsveileder som har satt det opp? Det ligner faktisk ganske mye på mitt, bortsett fra at jeg har 3-splitt da. Men har vurdert og gå ned til 2-splitt jeg og, og da tror jeg det blir enda mer likt. Men om det der programmet er satt opp av en som kan det så betyr det at jeg ikke er helt på bærtur jeg heller. ;)

Ang. proteinpulver så synes jeg alt smaker vondt jeg. Kjenner pulversmaken uansett hva jeg blander det i. Eneste som jeg kan drikke er en tykk smoothie, for da forsvinner noe av pulversmaken iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå slo deg meg at jeg kanskje har spurt om det med programmet før og? I såfall får du unnskylde meg, jeg lever i min egen lille verden for tida og klarer ikke helt og holde tritt med deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren gluteus medius. Øvelser finner du her link. Vingling med knær betyr ofte at du ikke er sterk nok i (baksiden av) hofta.

Det skal jeg teste. Først og fremst tror jeg at jeg ikke står bredt nok faktisk. Litt usikker der. Kanskje bedre at jeg står bredere enn smalt? Jeg må mase litt mer på veilederen tror jeg :P Har alt for mange spørsmål!

Det stemmer det. Det programmet har jeg jo sett før. Er det en treningsveileder som har satt det opp? Det ligner faktisk ganske mye på mitt, bortsett fra at jeg har 3-splitt da. Men har vurdert og gå ned til 2-splitt jeg og, og da tror jeg det blir enda mer likt. Men om det der programmet er satt opp av en som kan det så betyr det at jeg ikke er helt på bærtur jeg heller. ;)

Nå slo deg meg at jeg kanskje har spurt om det med programmet før og? I såfall får du unnskylde meg, jeg lever i min egen lille verden for tida og klarer ikke helt og holde tritt med deres.

Hehe, er ikke greit å følge med på alt alltid :) Ja, det er det en på senteret som har satt opp for meg. Litt vekt på alt og med de øvelsene jeg nekta å bytte ut. Hehe :) Det er jo mange basisøvelser eller kjerneøvelser eller hva jeg skal kalle de og det liker jeg!

---------

I dag byttelånte jeg vektene med gutten på benken ved siden av i skulderpressen. Det var litt gøy siden han holdt på med det samme :P Jaja.. Nesten. Gutta boys satt med arnoldspress og det er vel ikke sååå stor forskjell. Tror ikke han hadde trena de musklene så mye, så jeg trenger vel ikke føle meg så kul, men gøy var det uansett :)

Vært og kjøpt meg håndleddstøtter nå endelig. Kommer godt med for jeg kjenner det i håndleddet av en eller annen øvelse. Jeg er ikke sikker på hvilken, men noe er det! Teite håndleddet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt dafft på treningsfronten i det siste. Ikke helt den store motivasjonen egentlig. Vært på trening som jeg skal, men ikke helt følt for å presse meg så mye som jeg bruker. Håndleddet mitt klager for øyeblikket og jeg irriterer meg over det. Burde ha kutta litt ned på alle pressøvelser som kan ta livet av det, men men.. Jeg er ikke så flink til det.

Annenhver trening har jeg knebøyen som jeg begynner med. Den får jeg jo fortsatt ikke til og det ødelegger altså da annenhver trening for meg fordi jeg blir så inn i graaaaanskauen oppgitt!! :kjefte: Nå har jeg lest ennå litt mer om teknikk og slikt og skal teste med lettere vekter på onsdag. Jeg må få inn den øvelsen skikkelig. Får trene litt på støttemusklatur og se om det hjelper.

I dag derimot var ganske så fin dag. Rakk å spise frokost 2 timer før treningen og slikt hjelper! Ikke så bra at jeg har spist kake hele helga da men.. *kremt* Fikk kake fordi jeg har fått meg jobb :bond: Sånn sett var kaken velfortjent da ;) Så nå skal jeg bare balansere siste rest av studiet, ny jobb og trening i noen måneder fremover.. Hehe :) Hvertfall så endte jeg opp med 12, 12, 10 i benkpress med 35 kilo. Ganske så happy over den :)

Har tenkt å være litt flinkere å logge fremover for å få opp motivasjonen min, så bare sleng på med kommentarer jenter. Jeg tror jeg trenger det :) Snart er det jo påske og da går turen hjemover. Skal være med min kjære pappa og trene, men det blir nok et litt roligere opplegg enn jeg kjører nå. Selv om jeg har tenkt å kjøre hardøkt på min stakkars far, hehe ;) Han blånekter på å skifte treningsopplegg og har holdt på med det samme nybegynneropplegget han fikk i 4 måneder nå tror jeg. Noen som vet hvorfor fysioterapauten har kommandert han til å ta 20 reps på alt forresten? Jeg syntes det var litt ekstremt..

Skal hvertfall bli herlig med litt hjemmekos med familien nå. Selv om jeg sikkert blir smålei allerede etter dag nr 3.. Men da skal jeg bare ta med hunden på skogtur og så lader jeg opp til å takle 3 nye dager med familiemas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med fragment, øk i benk!! :Nikke:

Og gratulerer med jobb. :blomst:

Og motivasjonen kommer skal du se. Normalt at det går litt opp og ned. Spesielt om det er noe man sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb :hoppe: Flink du er til å trene selv om motivasjonen ikke er helt på topp alltid :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille dere er og legger igjen noen ord :) Blir bare sååå mye koseligere da ;)

Og jada :) Jeg skal nok øke i benken snart, men jeg sliter såpass med håndleddet for tiden at jeg velger å ta det med ro og klare 3 x 12 perfekt først. Ikke at det er lenge til det da ;) Kommer bare så mye an på dagsformen :dry: Skal ta en skikkelig 5 x 5 økt i benken når jeg er hjemme i påska. Så er jeg klar for å øke ;)

Hadde forresten en prat med veilederen i dag som nevnte at sener og ledd og slikt noe bruker mye lengre tid på å bli sterke enn det musklene gjør. Aldri tenkt over før. Sikkert greit å tenke over. Nybegynner som jeg fortsatt er - med svake ledd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går rakk jeg ikke over spinningen min. Tviler litt på at det blir i morgen heller :( Litt stress for tiden med jobb, prosjekt, pensum og i tillegg har jeg masse jeg skal ha gjort før jeg drar fredags morgen! Fikk inn en styrkeøkt i dag rett etter jobb. Sånn sett var jeg i kjempeform - glad og gira etter min første dag på jobb :) Men fy flate så mange flere folk det er der kl 5 enn kl 10! Var litt småstressa gjennom hele og klarte fullføre økta på myyye kortere tid enn vanlig!! Droppa et par øvelser pga håndleddet mitt da, men likevel.. Korte pauser førte til at jeg konstant var litt anpusten, hehe :P

Fikk til knebøyen i dag følte jeg! Endeliiiiig! Nå har jeg sett så mange videoer av folk som tar knebøy at jeg burde ha plukket opp på noe teknikk etter hvert :P Litt usikker på hvordan jeg har ryggen. Eneste jeg bør sjekke opp. Ellers kjørte jeg lett 3 x 12 med 30 kilo. Litt for lett, men såpass at jeg kjente det litt med tanke på teknikkøvingen min. Blir vel lettere etter hvert :)

Funnet ut at jeg skal skrive opp øvelsene mine igjen og hva jeg tar. Kjekt å ha logg et sted :)

Ben:

- Knebøy 30 kilo

3 x 12

- Seated leg curl 55 kilo

3 x 12

Rygg:

- Sittende roing 28,5 kilo

3 x 12

- Nedtrekk 28,5 kilo (mellombredt grep)

3 x 12

- diverse mage

Slet med de siste repsene på det siste settet på alt unntatt knebøyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med påskelogging her :)

Fredagstreninga med mamma min:

- 10 min på ellipsen

- benkpress 35 kilo

12, 11, 10

- skråbenk 20 kilo

2 x 12

- så ca 10 min roing med mamma. Puh det var tungt! ca 2000m på 10 min synes jeg å huske? Morsomt med forandring :)

- skulderpress 14 kilo

3 x 12

- sidehev m/kabel 1 kilo (tror jeg.. umulig å lese av på den greia..)

3 x 12 på hver side

- tricepspress 18 kilo

3 x 12

- diverse mage

Lørdagstreninga med familie og hund:

- 1 time gåtur

Søndagstreninga med mamma min:

- 5 min gåing, 10 min jogging

- Knebøy

30 kilo: 12

40 kilo: 2 x 12

- Sittende roing 41 kilo

5 x 5

- Nedtrekk 36,5

5 x 5

- diverse mage

---------------------------------------------------------------------------------

Lite senter jeg trener på for tiden, men det duger. Seated leg curl hadde de for så vidt, men den var udugelig og jeg fikk ikke dreisen på den. Sånn kombinert det og en annen maskin dersom du stiller på den liksom.. Så jeg trenger en øvelse til ben som jeg kan gjøre mens jeg er hjemme. Noen inspill? :) Ellers blir det en del godtespising.. Sukk.. Men det er jo påske :) Og det er det bare en gang i året ;) Så god påske til alle sammen! :bond:

Endret av Tinelise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:

- 15 min på ellipsen

- benkpress 40 kilo

5 x 4

Skulle ta 5, men slet fra rep nr 3 på sett nr 3, så jeg droppa den siste og tok skråbenk i stedet etterpå. Som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å droppe i dag.

- skråbenk 20 kilo

3 x 12

- pec flyes 18 kilo

2 x 12

Var en annen maskin enn den jeg var vant til og den var raaaar!

- skulderpress 14 kilo

3 x 12

- sidehev m/kabel 2 kilo (tror jeg..)

5 x 5 på hver side

- tricepspress 22,5 kilo

12, 12, 10

Siste ble litt for tung :) Tok den med sånn trådting og ikke stanga. Det var uvant!

- diverse mage

-------------------------------------------------------------------------------

Dersom været er fint i morgen har jeg tenkt å stjele mamma sin sykkel og sykle noen mil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er på ferie nå? :) Og likevel drar du og trener i vei! Så bra :klappe: Blir det dyrt, betaler du enkeltbillett for hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå er jeg midt i påskeferien min og har trena hver dag :) Jeg trener på et lite senter som resten av familien trener på. Jeg spurte pappa som kjenner folkene litt om han kunne spørre de om jeg kunne kjøpe kort for en uke, men da sa de bare at jeg kunne bli med gratis når noen av de trente eller låne et av deres kort :) Så jeg betaler ingenting faktisk! Kjempegreier! Vi trener uansett til tider da det ikke er mange andre folk så vi har også hele senteret for oss selv. Kunne ikke blitt bedre!

Mye greiere folk her enn på eksempelvis sats der man ikke får bli med en eneste gang gratis.. Jeg begynner å få de i vrangstrupen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time og 40 min sykling. Det var noe helt annet enn spinninga! Herlig å komme seg ut i naturen. Pappa ble med og han var så flink atte :) Stolt av pappa min :) Må sykle litt mer mens jeg er hjemme og har tilgang på sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er genialt!! :bond:

(Jeg har forelsket meg litt i denne søte smilyen som kjører rundinger og veiver vilt med henda :gjeiper: )

Nå sitter jeg med vondt i halsen og har kjøpt halve avdelinga med halspastiller på rema og har både vært gjennom en kopp te og en melk med honning.. Jeg har iiiiingen planer om å bli syk!! Stappe i meg noen flere c-vitaminer også før jeg legger meg selv om det sikkert ikke gjør noe nytte i det hele tatt. Sukk.. Noen si at det ikke er lov å trene når man er forkjølet ellers gjør jeg det uansett!! Tamt forsøk på å true noen her, hehe ;) Legge meg tidlig og lese bok. Så får vi håp de bli likar i mårra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som ble forkjølet ja.. Teite influensa!! :kjefte: I går klarte jeg uansett ikke holde meg i senga lenger når resten av familien skulle på trening. Så ble en liten treningsøkt. Droppa oppvarminga på elipsen for kondisjon fungerer ikke helt med formen ennå.. Prøvde å ikke løfte så tungt, men havna som regel på den vekta jeg bruker å ta.

Langfredagstreningen:

- benkpress

12 med 30 kilo - for lett

2 x 12 med 35 kilo - også lett!

Merkelige greier som foregår.. Null problemer selv med nedsatt dagsform. Neste økt skal jeg øke :biggrin:

- skråbenk 20 kilo

3 x 12

- flyes-ting med kabel (aner ikke hva den heter)

2 x 12 med 9 kilo

ca 8 med 18

Var dårlig med en mellomting mellom 9 og 18 kilo.. Ene for lett og andre for tung. Tåpelig.. Øvelse som skulle erstatte pec-flyesen min. Det gjorde den også for så vidt :)

- skulderpress 12 kilo

3 x 12

- sidehev m/kabel 1 kilo (tror jeg..)

3 x 12 på hver side

- tricepspress 22,5 kilo

3 x 12

Kroppen hadde bare godt av en runde trening :) Følte meg i mye bedre form etterpå. Fortsatt ikke helt toppform på meg, men jeg overlever :) Nå er påskeferien over og jeg vender snuten hjemover igjen. Skal for så vidt bli deilig! Klar for en fjelltur på mandag dersom Bergensværet tillater det - ja, og for ikke å glemme formen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner Bergen hver gang jeg hører om noen som skal i fjellet....... :sjenert:

Du har vært veldig flink i påsken! :klappe: Håper du er i 100% form snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nå som jeg studerer i Oslo må jeg også si at jeg savner Bergen litt. Det å ha fjell rett utenfor inngangsdøren er undervurdert, og det ble noen turer på Fløyen, Løvstakken og Ulriken da jeg studerte der. Her i Oslo er turværet ofte veldig mye bedre, men de gode turmulighetene en god del dårligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...